estella

Titaanisormus (yhdistetty)

389 posts in this topic

Onko kukaan hommannut sormustaan sormustenherrasta Hyvinkäältä? Nettisivuillaan hinnat taisi olla alkaen 65e, voiko olla noin halpaa? :o

Missä liikkeissä Turun seudulla mahtaisi olla edes kohtuullinen valikoima titaanisormuksia?
Netissähän noita on myynnissä ihan mukavasti, mutta olisi kiva ihan livenä sovitella kuitenkin.

^^ voi olla. Suosin paikkaa itsekin. Ei muuta kuin katselemaan tai ainakin kerran. Käymään paikan päällä suunnittelemassa.

^^^Meidän titaanivihkit on Sormusten Herralta. Ei tosin noin edukkaat, kun on vähän krumeluuria mukana :) Niiden titaanisormukset tulee Itävallasta (muistaakseni), Collection Ruesch on merkki.

Onkohan kellään sattumalta tietoa, voiko titaanisormuksesta irrottaa timantteja jälkikäteen? Jos siis haluaisi muokata uuden sormuksen timanteista?

Onko joku ostanut sormuksia gl korusta viimeaikoina? Tekevätkö ainoastaan tilauksesta vai onko myös vakiomallistoa? Millainen hintataso? Kauanko tilaussormusten toimitukseen on mennyt aikaa? Suunnitelmissa kivetön, mutta vähän leveämpi kihlasormus. Käyn toki liikkeessä, mutta olisi kiva tietää mihin varautua :)

19 tuntia sitten, laura075 said:

Onko joku ostanut sormuksia gl korusta viimeaikoina? Tekevätkö ainoastaan tilauksesta vai onko myös vakiomallistoa? Millainen hintataso? Kauanko tilaussormusten toimitukseen on mennyt aikaa? Suunnitelmissa kivetön, mutta vähän leveämpi kihlasormus. Käyn toki liikkeessä, mutta olisi kiva tietää mihin varautua :)

Kärsimättömänä ihmisenä vastaan itse itselleni, josko muitakin nämä kiinnostavat :lol: Olin siis yhteydessä GL koruun, sain vastaukset fb-viestillä todella nopeasti. Tekevät tilauksesta, mutta on myös pieni vakiomallisto. Tilaussormusten tekoon kuluu 1-2kk aikaa. Yksinkertainen kivetön sormus 5mm leveänä vajaa 300e. Sormusten suurentaminen onnistuu, joskin kivellisten suurentaminen hankalampaa. Pienennys on sitten työläämpi homma.  Lienee siis fiksumpaa hoitaa morsiusdieetti alta pois ennen kuin hankin edes kihlasormusta :D

Mulle kyllä sanottiin, että titaanisormusta ei saa pienennettyä tai suurennettua... Ehkä seppä ei vaan halunnut. ;) Ei oo vielä ainakaan tullu ajankohtaseks, mut kyselin etukäteen.

Kivistä kysyjälle: eiköhän ne kivet saa titaanisormuksesta ihan helposti pois, kun ei niitä siihen titaaniin saa upotettua. Titaaniin tehdään aukko, joka täytetään valkokullalla ja kivet sitten siihen. Mun sormuksesta on täällä ketjussa aikasemmin kuva, mutta en tiedä näkeekö sitä valkokullan ja titaanin rajaa kovin hyvin...

maisakaisa likes this

Meillä on harkinnassa titaanisormukset. Miehelle sellainen tulee melko varmasti, mutta itse en ole varma. Kihla tulee olemaan kompromissi budjetin takia, mutta alustavasti jo sovittiin,että saan teetättää erikseen vihkisormuksen, jos en valmiina löydä juuri sellaista kuin haluan. Nyt mietinkin materiaaleja... Eli jos kihla on titaania, onko vihkisormuksenkin pakko olla titaania? Kultaa en halua, mutta platina viehättää (vaikka hinta hirvittääkin).

Saako titaani- tai platinasormuksia teetätettyä helposti?

Edited by Vaniella

On 30.1.2017 at 10.16, Vaniella said:

Meillä on harkinnassa titaanisormukset. Miehelle sellainen tulee melko varmasti, mutta itse en ole varma. Kihla tulee olemaan kompromissi budjetin takia, mutta alustavasti jo sovittiin,että saan teetättää erikseen vihkisormuksen, jos en valmiina löydä juuri sellaista kuin haluan. Nyt mietinkin materiaaleja... Eli jos kihla on titaania, onko vihkisormuksenkin pakko olla titaania? Kultaa en halua, mutta platina viehättää (vaikka hinta hirvittääkin).

Saako titaani- tai platinasormuksia teetätettyä helposti?

Pk-seudulla ainakin on valinnanvaraa titaanikorutaitajista. Itsellä on kokemuksia GL-korusta ja suosittelen lämpimästi myös Juha Loikalaa Lahdesta. 

Platinasta materiaalina en osaa sanoa, mutta titaani on ainakin kovempaa kuin kulta. Ja näin ollen voi "syödä" ajanmittaan kultasormusta jos niitä samassa sormessa pitää. Itse ehkä hankkisin vihkin ja kihlan samasta materiaalista. Tai esimerkiksi yksi leveämpi sormus? :)

Päädyttiin tilaamaan simppelit kiiltävät titaanit ilman kiviä. Cocktail oli merkki. Onneksi on muutama vuosi aikaa tässä pohtia vihkiä, vaihtoehtoja kun on mielessä monta. :lol: Mietin sitäkin, että pitäisi vihkiä vähän kuin juhla-/pyhäkoruna ja kihlaa arkisin, jolloin vihkissä voisi olla vähän enemmänkin krumeluuria (tosin mun juhlava on monien mielestä varmaan arkinen :D) eikä olisi niin väliä, onko samaa materiaalia. Tuleva työ saattaa hyvinkin olla sellainen, etten edes voisi pitää töissä koruja, joten sormuksesta voisi tulla jokatapauksessa vain viikonloppukoru.

Onko kukaan käynyt tiedustelemassa titaanisormuksen koon muuttamista sepällä? Mun vihki on jäänyt isoksi. Toki samanlaisia saa edelleen, ja rahallisestikaan se ei olisi mahdoton ajatus, mutta se ei olisi enää SE vihkisormus... Nyt mä olen päätynyt kiilaamaan vihkin paikoilleen jollain randomrinkulalla.

On 24.10.2017 at 19.04, Root said:

Onko kukaan käynyt tiedustelemassa titaanisormuksen koon muuttamista sepällä? Mun vihki on jäänyt isoksi. Toki samanlaisia saa edelleen, ja rahallisestikaan se ei olisi mahdoton ajatus, mutta se ei olisi enää SE vihkisormus... Nyt mä olen päätynyt kiilaamaan vihkin paikoilleen jollain randomrinkulalla.

Minulla oli alunperin titaanisormus, hitusen verran liian iso. Malmin korupajasta ainakin sanottiin, ettei niin vähäistä koon muutosta (ehkä puoli numeroa) kannattaisi tehdä, koska titaania on vaikeampi työstää. Toisessa liikkeessä, josta alunperin katseltiin sormuksia, ei olisi voinut muokata kokoa ollenkaan.

On 17.7.2015 at 10.36, nedis said:

Onko kukaan hommannut sormustaan sormustenherrasta Hyvinkäältä? Nettisivuillaan hinnat taisi olla alkaen 65e, voiko olla noin halpaa? :o

Neljä vuotta sitten asiaa kysytty, mutta vastaan nyt ihan tuoreella kokemuksella. Tilasin juuri sieltä itselleni uuden kihlan, 3 mm leveän kiiltävän titaanirinkulan. Kaiverrus kuului hintaan, ja kokonaishinnaksi tuli postikuluineen reilut 30 euroa. Sormus lähti postiin jo tilauspäivänä ja oli mulla samalla viikolla. 

Mulla siis tosiaan oli aiemmin paksu ja leveä hopeinen kihla, mutta se taipui soikeaksi. Naimisiin ollaan menossa ensi vuonna ja olen titaanista vihkiä pohtinut vakavissani. Halusin sitten vaihtaa muotoaan muuttaneen hopeakihlan jo nyt titaaniseen, jotta vihkisormus sopii tuon uuden viereen. 

Olen ollut tosi tyytyväinen titaaniin. Kevyt ja miellyttävä sormessa, ja tykkään titaanin väristä ihan mielettömästi.