Jump to content
Naimisiin.info

Onko kihlasormuksen oltava "kivetön"?


Guest kosittu

Recommended Posts

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minusta ei pidä olla yhtään mitään, kukin makunsa mukaan. Oma kihlani on sileä, ja todellakin nyt haluaisin että sekin olisi ollut timanteilla varusteltu. Onneksi luvassa on kuitenkin tuunausta, ja niitä timantteja on tulossa siihenkin.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kohtarouva

Ei kai siihen mitään sääntöjä ole herranen aika. Otat semmoisen, kuin tykkäät. Mun kihlani on todella erikoinen. Ulkomailta ostettu sormus jossa on platinaa, keltakultaa ja isohko timantti ja malliltaankin on erikoinen. Tänään kävin ostamassa vihkisormuksen ja päätin etten mitään tylsän tavallista rivitimanttisormusta ainakaan, kun haluan, että erottuu kuten upea kihlanikin, mutta kas vain, valkokultainen rivitimanttisormus sopi kihlaani kuin ilmetty eikä kumpikaan upeudessaan kumonnut toistaan vaan sopi tosi hyvin yhteen, sattui viellä semmoinen rivitimantti sormus jossa timantit suurinpiirtein saman kokoisia ja tyylisiä, kuin kihlassani :)

Mulle myös on ihmetelty kivellistä kihlaa, mutta so what. Mieheni halusi minulle timangi sormuksen hinnalla millä hyvänsä, itse olisin tyytynyt vähempäänkin, mutta kieltämättä on upea ja rakastan sormustani..ennen kaikkea rakastan sormuksen antajaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Hei!

Olen näin miespulisena kosijana pyöritellyt sellaista ideaa päässäni että ottaisin itselleni mahdollisiman yksinkertaisen sormuksen MUTTA siinä olisi yksi upotettu kivi..

ikäänkuin symboloimassa omaa kultaa.

En ole vielä yhdelläkään miehellä nähnyt kivellistä kihlasormusta. Onko koko idea hieman "tyttömäinen"?

Mitä mieltä olette?

En todellakaan haluaisi ns. perinteistä kultaista sormusta vaan hakusessa on kenties jonkinlainen tungsten tai titaanisormus.

Juuri tuon vähemän perinteisen materiaalivalinnan takia olen tuota upotettu kiveä mielessäni pyöritellyt..

- tuomas

Link to comment
Share on other sites

Halusin kiven sormukseeni, mutta halusin myös sulhon kihlaan timantin. Lopputuloksena on se, että sulhon timantti on isompi kuin mun. Yhdessä valittiin molemmille sormukset ja hienot saatiin. Miehelle oli vaikea tosin löytää sormusta, mutta Lahtisen valikoimasta löytyi just nappi!

Itselleni haluaisin kiven omaan kihlaan mutta vähän arkailen ajatusta kun en ole vielä yhdelläkään miehellä mokomaa nähnyt...pelottaa että sormuksesta tulee vähän "tyttömäinen" :D

Minkälaisen vastaanoton sun sulhon sormus on saanut :P ?

Link to comment
Share on other sites

Halusin kiven sormukseeni, mutta halusin myös sulhon kihlaan timantin. Lopputuloksena on se, että sulhon timantti on isompi kuin mun. Yhdessä valittiin molemmille sormukset ja hienot saatiin. Miehelle oli vaikea tosin löytää sormusta, mutta Lahtisen valikoimasta löytyi just nappi!

Itselleni haluaisin kiven omaan kihlaan mutta vähän arkailen ajatusta kun en ole vielä yhdelläkään miehellä mokomaa nähnyt...pelottaa että sormuksesta tulee vähän "tyttömäinen" :D

Minkälaisen vastaanoton sun sulhon sormus on saanut :P ?

Jos titaanisormuksesta haaveilet niin voin ehdottamasti suositella AitoHelsinkiä. Niillä on tosi kivoja sormuksia myös kivillä. Osa sormuksista ei kyllä ole titaania vaan esim. damascus-terästä, mutta ovat itsestäni ainakin todella hienoja.

(Täytyy kyllä myöntää, että itse hiukan kummeksun timantteja miesten somruksissa, mutta jokainen käyttää itselleen mieleistä sormusta totta kai :rolleyes: )

Link to comment
Share on other sites

Mun kihlassa on peräti 21 ihan pientä timanttia kahdessa rivissä:-D Sormus on mun tyylinen, kun olen muutenkin naisellinen nainen. Jotta touhu ei kuitenkaan menisi ihan överiksi, niin vihkiin tulee varmaan vaan 1 timantti (mutta se saakin sitten olla iso;-) Toki voihan sen sitten vaikka tuplata niin, että vihkiin 42 kiveä:-D Noeivaan. Kukin taaplaa tyylillään:-)

Muokattu: , käyttäjä: Elca
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Samoin minulla on kihlana rivitimanttisormus. Halusin jotain näyttävämpää, kuin perinteinen sileä sormus. Mielestäni jokainen saa valita sellaisen sormuksen josta itse pitää. Ainakaan toistaiseksi ei kukaan ole kommentoinut mitään negatiivista sormuksestani.

Tuomas, minä en ainakaan oudoksuisi pientä timanttia miehen sormuksessa. Siitä vaan jos siltä tuntuu! Ajatus siitä, että timantti symboloi kihlattua/vaimoa on tosi kaunis. :-X

Link to comment
Share on other sites

Minun kihlassani on 11 timanttia rivissä eli mielestäni kihlasormuksen ei todellakaan tarvitse olla kivetön. Vihkisormukseeni tuleekin sitten todennäköisesti vain yksi iso timantti tai yksi iso timantti ja viereen muutama pieni...riippuen ihan siitä, mikä sopii parhaiten kihlasormuksen kanssa yhteen. Olen samaa mieltä useiden muiden kanssa siitä, että kihlasormus saa olla kantajansa näköinen eikä kihlasormuksen osalta ole olemassa enää mitään tiukkoja sääntöjä, että sen pitäisi olla esim. sileä ja keltakultainen.

Link to comment
Share on other sites

Suomessa kihlat ovat perinteisesti olleet sileitä sormuksia ja vihkisormukset koristeellisempia. Ainakin Jenkeissä ja UK:ssa taas kihlasormus on se näyttävämpi ja vihki sitten yksinkertaisempi. Mun mielestä kannattaa tehdä just niin kuin itse haluaa :girl_wink: Mun timanttikihlaa on jotkut joskus kommentoineet, mutta vaan positiivisesti :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest nainen_81

Hei!

Olen näin miespulisena kosijana pyöritellyt sellaista ideaa päässäni että ottaisin itselleni mahdollisiman yksinkertaisen sormuksen MUTTA siinä olisi yksi upotettu kivi..

ikäänkuin symboloimassa omaa kultaa.

En ole vielä yhdelläkään miehellä nähnyt kivellistä kihlasormusta. Onko koko idea hieman "tyttömäinen"?

Mitä mieltä olette?

En todellakaan haluaisi ns. perinteistä kultaista sormusta vaan hakusessa on kenties jonkinlainen tungsten tai titaanisormus.

Juuri tuon vähemän perinteisen materiaalivalinnan takia olen tuota upotettu kiveä mielessäni pyöritellyt..

- tuomas

Mielestäni kivi sopii ainoastaan sellaisen leveämmän kantasormuksen johonkin nurkkaan... ja se taas ei sovi vihkisormukseksi. On se vähän naismaista miehellä olla pieniä timantteja. sorry :)

Link to comment
Share on other sites

Hommattiin kivettömät kihlat koska siihen aikoihin en edes ajatellut että kihlasormus voisi olla muunlainen kuin keltakultainen ja puolipyöreä.

Nyt kun löysin itselleni vihkisormuksen, totesin ettei kihlani sovi sen viereen koska vihki on flakkarunkoinen. Teetätettiin sitten meidän kihlasormuksista mulle flakkarunkoinen kihlasormus. Mutta sekin edelleen kivetön. Tosin olen tässä tuuminut, että siihen voisi jokaista lasta kohden istuttaa yhden pienen timantin. Vaikka vuosipäivänä/päivinä sitten.

Link to comment
Share on other sites

Itse olisin ollut kiinnostunut kivellisestä, mutta niitä ei liikkeessä edes esitelty -olisi pitänyt varmaan vielä suorempaa sanoa, vihjailuni menivät ohi. Mutta kihla mihin päädyttiin on kelta ja valkokullan yhdistelmä, niin että valkokulta osuus on keskellä ja hiottu (olisiko termi ihan vaan timanttihionnalla) niin, että näyttää että sormuksen ympäri menisi ihan hyvän kokoisia timantteja. Ihmiset menevät aina lankaan ellen oikaise heitä :D (ja miksi oikaisisian :'D). Ei ole kukaan sanonut että olisi vääränlainen kihla vaikka luulisivatkin että omassani kiviä on.

Eli jos budjetti riittää ja halua on niin kiviä vaan!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Täälläkin on kihlassa kiviä - 9 timanttia rivissä. Itse tykkään valtavasti (tottakai) ja onneksi täälläkin on tapana että jo kihlasormus on kivellinen ja 'blingbling'. Voi olla että kun suku ja kaverit Suomessa näkee sormuksen niin saattavat ihmetellä, mutta ihmetelkööt.

Eli minä myös sitä mieltä että jos kiviä haluaa niin niitä kannattaa ehdottomasti ottaa, niin kuin moni jo sanoikin tulet pitämään sitä sormusta loppuelämäsi joten on tottakai sen pitää olla sellainen josta tykkäät! :)

Muokattu: , käyttäjä: Beeb
Link to comment
Share on other sites

me ostettiin mun sormukset "väärinpäin", tai oikeastaan amerikkalaiseen tyyliin - niin että timantit ovat kihlasormuksessani ja vihkisormus on sitten sileä. En edes tiennyt että sen kuuluisi mennä toisinpäin :grin:

eipä sitä kukaan kylillä mitenkään ihmetellyt tai kritisoinut, ihailivat vaan ja olivat sitä mieltä että kaunis sormus ^_^ tosin sormukseni on kyllä aika yksinkertainen ja kivet aika hillittyjä. kolme kirkasta, pyöreää ja keskikokoista kiveä rivissä ja se on siinä :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Elomorsio13

Ei ole. Minulla on valkokultainen sormus kolmella pikkutimantilla ja miehellä on leveä keltakultainen sormus kihlana. Yllätyin, kun katselin brittien ja jenkkien sormussivuja, niin heillä yleensä kihlana on joku kivellinen sormus ja taas vihkinä sitten sileä..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...