Risto_Reipas

G: Mitä ja miten toivottu häälahjaksi?

928 viestiä aiheessa

Meillä on lahjalista, josta löytyy aika perinteisiä lahjatoiveita,

Mutta myös vaihtoehtona (ensisijaisena toiveena) on häälahjatili, johon halutessaan voi siirtää rahaa.

Että jokaiselle jotain, sellainen joka ei jaksa lähtä kiertelemään kauppoja ja etsimään jotain TIETYN väristä maljakkoa, voi mennä pankkiautomaatille ja toimia parhaaksi katsomalla tavalla ;D

Mutta sitten se joka kokee hankalaksi miettiä paljonko nyt siirtäisin nuille, tai haluaa muuten ostaa jotain konkreetttista, on myös olemassa lista josta löytyy tarvittavaa tilpehöörää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitoimme hääkutsuun maininnan häälahjalistasta Pentikissä.

Mutta jos joku meille rahaa tahtoo antaa, voin sen  kätevästi vaikka lahjasekkinä antaa, mutta me emme pyydä keneltäkään rahaa suoranaisesti kutsussa. ;) ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on netissä lahjalista. Pääasiassa on sellaisia astioita, että saadaan astiasarjat täyteen ja muutama muu juttu myös. Ei ole mikään pakko tuolta listalta ostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietittiin ehkä 2 tuntia, mitä lahjalistaan kuuluu. Seuraavat 2 tuntia listan rekisteröinti ja se on siinä. En tiedä, olenko ken ties liian iäkseni kypsä, mutta himoitsen monia juuri tavaroita. Ilmoitetaan kuitenkin, että unelmiemme matkaan voi myös osallistua ja henkkoht muistotkin ovat arvokkaat. Ollaan asuttu yhdessä ja molemmilla oli alusta asti omia astioita ja muita tavaroita, mutta tässä iässä arvostaa myös ihanat ruoka-illat, ihan juhlalliset sellaiset ja sen takia yksi hartaimmista toiveista on V&B astiasto. Osaa arvostaa myös kotona olon eri lailla kuin 5v sitten, niin lista viittaa lämpöön ja kotiin. Raha on raha ja se menee minne menee, mutta lahjat ovat ikuiset.. Tai ainakin muistot hetkellisestä nauttimisesta, jos lahja ei olekan ikuinen. wanhanaikainen olen!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kysymys OMAN LAHJALISTAN NETTIIN tehneille:

Miten olette sen toteuttaneet? Onko teillä lista, josta pystyy varaamaan haluamansa vaihtoehdon, niin ettette sitten saa kahtakymmentä kappaletta jotain tiettyä listalla olevaa kannua? Sehän voi olla aika ongelmallinen, jos ei listalla ole tuollaista varausmahdollisuutta, eli jotain tapaa varata jokin jo ostetuksi.

Ja mihin pohjaan olette moisen toteuttaneet, eli löytyisköhän netistä jotain valmiita sivustoja / pohjia, joiden päälle tuollainen olisi kätevä toteuttaa?

Eikös kätevintä olisi käyttää näitä valmiita lahjalistasivustoja.. mtv3, naimakaupat yms. Niissä kun saa merkittyä jokainen ostamansa lahjan. Ja jos on omat hääsivut, voisi vaikka linkin kautta laittaa lahjalistasivun omille sivuille, näin ei tartte miettiä noita varaus ongelmia.  :)

Mä olen hieman vastaan näitä stocmannin, sokoksen yms. listoja.. kyseisiä kauppoja kun ei ole monillakaan paikkakunnilla, ja jos lahjan listalta haluaa ostaa, niin se on vähän vaikeaa.. Siis voihan sen muualtakin ostaa ja sitten ilmoittaa ko. kauppaa, mutta koen sen hieman nolona soittaa esim. Sokokselle, että ostin tämän listalla olleen esineen tuosta kilpailevasta firmasta.. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen ihan ihmeissäni tämän lahja jupakan suhteen. Mulla ei oikein ole mitään toiveita. Ei toki laiteta listaa tai tilinnumeroa kutsuun, mutta kyselijöille pitäisi olla joku vastaus antaa. Komplikaatioita tulee lisää kun häitä vietetään Suomessa, mutta ei asuta siellä, joten lahjat pitää vielä kuljettaa kotiin (ja suuri osa vieraista joutuu kuljettamaan ne ensin Suomeen). Mies sanoi, ettei voi kavereiltaan pyytää rahaa, koska se ei ole meidän kotimaassa kohteliasta, joten se sitten pitää unohtaa tyystin. Kivointa olisi tietty, että ihmiset keksivät itse lahjat, mutta varmaan moni haluaisi vinkkejä. Koriste-esineistä meillä ei kyllä ole puutetta.. Leivänpaahtimia ( :-?) mä en pelkää, en ymmärrä miten se voisi olla jotenkin yleinen häälahja, ja kyllä lähes vieraista on meillä käynyt kotona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin pohdittiiin pitkään tätä lahja-asiaa... raha olisi tietysti tervetullutta, kun noita lähitulevaisuuden projekteja ajattelee, mutta toisaalta olisi kiva saada jotain, minkä muistaisi aina häälahjana. Varsinaisia lahjalistoja ei nettiin tai tavarataloihin laiteta, vaan kutsuun laitetaan henkilö, jolta lahjatoiveita voi kysellä. Kyllähän sitä jotain pientä aina keksii... tai vaikka jotain isompaakin, jos haluavat yhdessä ostaa. Jää ainakin mukavat muistot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei,

meillä on toiveena Arabian Paratiisisarjaa, ja Heirolin Steely -tuotteita. lisäksi haluaisimme kotiimme muutamia "retro-juttuja" kuten lasikuitupöydän ja tuolit sekä erilaista mikki hiiri tavaraa (siis vanhaa).. vierailta toivommekin yhteistyötä, jotta kyseiset asiat löytyisivät. itsekin toki olemme käyneet koluamassa erilaisia vanhan tavaran liikkeitä ja löytäneetkin jo osan toivomistamme asioista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kutsun mukana menevään lisätietokirjeeseen ajattelimme muotoilla lahjatoiveemme näin:

"Paras lahja on, että mahdollisimman moni kutsuttu pääsee juhlimaan häitämme. Tavaralahjoja emme odota: olemme jo perustaneet yhteisen kotimme, keränneet kippomme ja kuppimme. Mikäli vieraat kuitenkin haluavat meitä jollain tavalla lahjoa, pyydämme huomioimaan säästöpossumme (tilinumero) tai tuomaan jotain tuoreen vaimon käsilaukussa kotiin kuljetettavaa."

Olemme järjestämässä häitä nykyiselle asuinpaikkakunnallemme, mutta ensi talvena saatamme töiden vuoksi asua aivan muualla. Tavaralahjojen kuljettaminen juhlapaikalta kotiin voisi muutenkin olla tällaisille autottomille ihmisille todella hankalaa. Emme myöskään tarvitse mitään tavaraa, lahjalistan laatiminen olisi yhtä tuskaa... Näistä käytännön syistä pyydämme siis rahaa ja lahjakortteja. Ilmoittautumisia pyydämme äideillemme, ja he sitten tarpeen mukaan vastailevat myös vieraiden lahjakyselyihin ja selventävät, että kaikki ovat tervetulleita ilman lahjojakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee lahjalista naimakaupat-sivustolle. Sinne ollaan koottu kaikenlaisia tarvikkeita ja juttuja, niin hieman laadukkaampia kuin edukkaitakin. Ja kaikki saa hankkia haluamastaan liikkestä :)

Lisäksi runoilimme kutsuihin teksin :

Lahjukset

Lahjan antaminen ei ole edellytys häiden juhlimiseen, mutta mikäli tahdotte meitä muistaa toivomme lahjukset kartuttamaan häämatkaamme.  tilinumero

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minulle toi lahja-asia tais olla häiden järjestelyissä tähän mennessä ainakin suurin ongelma... En millään halua pyytää ystäviltä rahaa tai lahjoja.. Kaikkea on, toki rahaa ei ikinä ole tarpeeksi.. ;D mutta asia ratkesi niin että juhlainfoon tuli maininta asiasta näin: "lahjojen tuominen ei ole edellytys juhlaan osallistumiselle. Mikäli haluatte meitä kuitenkin muistaa niin omaperäiset ja hauskat lahjat ovat tervetulleita!" kukaan ei kuitenkaan tule häihin ilman mitään!!!!  :-[ se vaan on niin. Joten on mukavaa sitten saada muistoja niistä ihmisistä ketkä ovat häissämme käyneet. NÄIN! ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä teen lahjalistan luultavasti Naimakaupat-sivustolle. Varmaan laitan sinne sit vaihtoehdoksi myös toiveen avustaa meiän häämatkaa, jos joku haluaa mieluummin antaa rahaa.

Haluan että häistä jää myös jotain konkreettista, siks en halua pyytää pelkästään rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vink vink.. Sokoksella on tosi hyvä lahja palvelu. ja saa ostaa muualtakin lahjoja ja ne pitää niistäkin listaa ...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti lista kutsukorttien mukana ja ohjeena ottaa yhteyttä lahjalista- ja muissa lahja-asioissa sulhasen äitiin. Lahjoiksi toivottiin astiaston kappaleita, Muurla Designin laseja ja muutama maljakko, kattiloita, paistinpannu ja pentikin poro kynttilän jalkoja kaksi(keskikokoisia)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tarvitsemme kipeästi uusia lautasia, laseja, kahvikuppeja ja aterimia, sekä liinavaatteita ja muuta kodin perustavaraa, joten aiomme tietysti toivoa niitä. Lahjatoivelista laitetaan joko itse nettiin tai Stockalle/Sokokselle.

Oman kokemukseni mukaan ihmiset antavat mielellään konkreettisia "huushollinperustamislahjoja", sellaisia, jotka säilyvät vuosikymmeniä ja joista hääpari voi sitten omille lapsilleen kertoa, että "nämä kupit me saatiin häälahjaksi Aino-tädiltä". Koska osa vieraistamme vierastaa shoppailua ja kannattaa tavaran hankinnan sijaan matkailua ja muita elämysjuttuja, mainitaan kutsussa myös häämatkatili.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on astioita ja liinavaatteita kaapit pullollaan, joten laitetaan kutsuun tilinumero ja häänettisivuilta pääsee lahjalistaan jonne laitetaan mahdollisesti pari lautapeliä, uusi leivänpaahdin, vedenkeitin ja kahvikeitin ja jotain muuta oikeesti tarpeellista tavaraa. Toivotaan ensisijaisesti rahaa, koska kodin sisustuksen suhteen on tulossa isoja hankintoja lähitulevaisuudessa. Mm. uusi sänky patjoineen ja kovalevyllinen digiboxi pitää hankkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hirveestihän täällä on kaikkee, mitä vois toivoa, mutta meidän dilemma on että mite?!? laittaako lahjalista kutsun väliin (jolloin kaikki saavat heti ens alkuun käsityksen "vaatimuksistamme") vai myöhemmin vai kaasolle/bestmanille? internet ei käy, koska moni kutsutuista on vanhempaa väkeä..  ;) ja lista kaupassakaan ei tunnu kivalta, koska kutsutut ovat eri puolilta suomea.. jopa ruotsista.. APUAnne kaivataan :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pimpura: Minä en laittaisi lahjalistaa kutsun väliin, koska siinä saattaisi tulla päällekkäisyyksiä vieraiden hankinnoissa. Jos nettikään ei ole vaihtoehto, niin laittaisin kutsuun maininnan tyyliin "Lahja-asioissa voitte olla yhteyksissä morsiamen äitiin / kaasoon / bestmaniin (puhelinnumero)" tms..

Tai yksinkertaisesti ei mitään lahjalistaa, vaan tilinumero kutsuun ja se on siinä. Jos siis ei ole niin väliä mitä tavaraa vieraat tuovat lahjaksi, koska jotainhan tulee aina vaikka rahaa toivoisikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähti loppujen lopuksi kutsujen mukana liite, jossa mainittiin pienimuotoisesta lahjatoivelistasta tavaratalossa sekä mahdollisuudesta osoittaa mahdolliset onnentoivotukset häämatkatilillemme. Listan kyhäsimme kokoon lähinnä ystäviämme varten ja sieltä löytyvät ne rippeet, jotka meiltä keräämästämme astiastosta puuttuvat. Ensisijainen toive olisi raha häämatkaa tai tulevia hankintoja varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on lahjalista netissä ja mahdollisuus tiedustella kaasoilta toiveita. Toivotaan mm. astioita monenmoisia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mä olen ihan ihmeissäni tämän lahja jupakan suhteen. Mulla ei oikein ole mitään toiveita. Ei toki laiteta listaa tai tilinnumeroa kutsuun, mutta kyselijöille pitäisi olla joku vastaus antaa. Komplikaatioita tulee lisää kun häitä vietetään Suomessa, mutta ei asuta siellä, joten lahjat pitää vielä kuljettaa kotiin (ja suuri osa vieraista joutuu kuljettamaan ne ensin Suomeen). Mies sanoi, ettei voi kavereiltaan pyytää rahaa, koska se ei ole meidän kotimaassa kohteliasta, joten se sitten pitää unohtaa tyystin. Kivointa olisi tietty, että ihmiset keksivät itse lahjat, mutta varmaan moni haluaisi vinkkejä. Koriste-esineistä meillä ei kyllä ole puutetta.. Leivänpaahtimia ( :-?) mä en pelkää, en ymmärrä miten se voisi olla jotenkin yleinen häälahja, ja kyllä lähes vieraista on meillä käynyt kotona.

Asutte siis ilmeisesti ulkomailla, ja jos vierait on kerran tulossa suomeen teidän juhliinne samasta maassta kuin missä te asutte, niin eikö olisi kaikille helpompaa jos he antaiivat lahjansa etukäteen siellä teidän asuinmaassanne, niin ei tarvisi kuljetus asioita miettiä ? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

..

Muokattu: , käyttäjä: NannaJuuli

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voiko kutsujen mukana (välissä) pistää erillisen pienen lapun, jossa mainittaisiin lahjalistan olemassaolosta vai onko se tökeröä? Itse kutsuun en sitä saa oikein muotoiltua eikä meille tule mitään juhlaohjesääntöäkään..

Me ajateltiin laittaa kutsun "tiedote osuuteen" (siis niiden ilmoittautumisten yms. yhteyteen) maininta "Lahjatoiveita voi kysellä morsiamen äidiltä jne." Tätä tapaa olen nähnyt käytettävän muutamissa muissakin kutsuissa. Ei ainakaan musta tunnu liian tuputtavalta. Jos sitä haluaa vielä vähän pehmentää, niin voihan sen muotoilla vaikka että "...voi halutessaan kysellä".

Me ollaan vasta häiden jälkeen perustamassa yhteistä kotia, ja monista yksinasumisen vuosista huolimatta kaikenlaista tarvitaan, mm. parisängyn peite ja lakanoita, pyyhesettejä, astioita, vedenkeitin jne. Näitä sitten listalle kasaillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan oltu yhdessä ja kihloissa jo niin kauan että kaikki taloustavarat (Astiastot,silitysraudat,ym.)ovat hankittu ja mieleisemmme ;D.Laitettiin vaan tilinumero,johon jokainen voi laittaa haluamansa summan häämatkarahastoomme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ajattelimme pyytää rahaa tällä värssyllä:

On elämä tasapuolisesti arkea ja juhlaa,

ethän silti ansioitasi vuoksemme turhaan tuhlaa!

On remontti suurin haaveemme,

pakettilahjan sijaan ehkä haluat sijoittaa tulevaisuuteemme!

Häiden jälkeen meillä on sitten aikaa yhdessä varttua,

tehdä suunnitelmia ja antaa säästöjemme pesämunan karttua.

Asumme omakotitalossa, joissa nyt tunnetusti on aina remontoitavaa... Toivottavasti ei ketään ota tästä koko palollista herneitä nenään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään