kuutar

Paras persoonallinen ideanne häissänne?

368 viestiä aiheessa

hepskukkuu! :D

olin maaliskuussa häissä, joissa oli pari tosi helmee ideaa. :)  :

1) Ruokailun alkaessa, ja osan porukasta odotellessa milloin pääsee seisovasta pöydästä hakemaan sapuskaa oli seinälle heijastettu videotykillä power point esitys hääparista. Molempien lapsuuskuvia, konfiskuvat, yo-kuvat, kihlakuva, lomakuvia. Väliin oli sopivasti laitettu tekstiä, selityksiä ja hupaisia puhekuplia. Pöydissä heräsi keskustelua tuntemattomienkin kanssa, kun oli jotain josta jutella.

:-X/pandajanina  :-*

 

Tuo on kyllä tosi hyvä idea! Muutenkin oli aikaisemmin puhetta siitä, että ollaan esitelty kaikki vieraat toisilleen.  Haluaisin, että kukaan vieraista ei tuntisi oloaan ulkopuoliseksi ja joku juttu pitäisikin kehitellä...  

Meillä tulee todennäköisesti kutsuihin sulhon tietsikalla piirtämä kuva meistä, kutsussa itse muovailtu teksti (ehkä) savoksi. Hääkoristeet pelkistettyjä, todennäköisesti kukkia vain (auringonkukkia tms.), pianomusiikkia, iltapalaksi grillattua makkaraa, saunomista ja uimista. Emme halua mitään yltiöromanttista hörhelöhöpötystä häihimme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja nosto  :D  Toi riisin heitto hääväen päälle on kyllä aikasten ihana idea! Pitääpä laittaa muistilokeroon..  Meillä kyllä on aika perinteiset häät vaikkei hääpuku olekaan puhdas valkoinen, kengät ovat punaiset, samoin sukkanauha, huntua ei ole eikä häävalssiakaan soiteta. Mutta muuten.. No, morsian meinas kyllä esiintyä himpun verran mutta jotain jäynää vois kyllä keksiä. Jos ei muusta syystä niin siks että anoppi sais aiheen valittaa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä tulee (pientä hiomista vailla tämä suunnitelma) heti onnittelujen ja maljojen jälkeen häävalssi. Se saa kyllä veret seisahtumaan yhdellä jos toisella. ollaan mietitty jos olis semmonen yhteislaulu siinä aluksi ehkä valssiin kutsu tai vastaava. Häävieraiden esittelyleikki on sinä aikana kun me ollaan kuvattavina joten juhlat on tavallaan jo alkaneet kun päästään paikalle. valssin jälkeen ruokaillaan ja jatketaan juhlaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-Meillä ehkä juhlapaikka on se persoonallisin juttu.Eli paikkana on tanssilava keskellä jokea,minne kulku tapahtuu lossilla.Lossikuski onneksi kuuluu ns.pakettiin  ;D ;D

-Koristeet ja askartelut on linjassa keskenään eli väreinä on vihreä ja valkoinen.Hääpari sitten ei niin linjassa olekaan (ainakaan loppuillasta  ;D ;D).

-Oma pukuni on vielä hakusessa.Jotain valkoista,muttei kuitenkaan ihan perinteistä mallia...saas nähdä mitä keksin.. ;D.Kengät mulla on jo ja ne on TIETYSTI vihreät.

-"hääkampauksena" mulla tulee olemaan rastat (hiuksia oon kasvattanu ties kuinka monta vuotta ihan vaan tätä varten!) ja ehkä niihin joku luonnonkukista väkerretty seppele

-Sulholla on ihan vaan musta puku,mutta kenkulit on ihan Ameriikasta asti tilatut Adidaksen tennarit.

-Häävalssia ei tanssita,mutta ehkä me jotain voidaan nojailla siellä lavalla.

-Ruoka ja juomapolitiikka on just sitä mitä kunnon POHOJALAASIS häis kuuluuki.

Ei haluttu ihan tavallisia häitä,kun meille ne muutenkin on enemmänkin vaan juhlat ystäville ja sukulaisille.Ollaan oltu yhdes jo jokunen vuosi ja lapsikin on jo ehditty saamaan (ennen papin aamenta).

Toisaalta tuskin kukaan kutsuttavista vieraista mitään perinteistä odottaakaan,kun tasantarkkaan tietävät,ettei meistä kumpikaan oo mitään maharottoman perinteistä sorttia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puku oli ihana viininpunainen iltapuku. Teemana tummanpunaisia ruusuja ja murattia, joita oli mun hiuksissa, kimpussa, vieheissä ja pöydissä koristeina. Loppupuolella juhlaa heijastettiin meidän polttarikuvia valkokankaalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
hepskukkuu! :D

olin maaliskuussa häissä, joissa oli pari tosi helmee ideaa. :)  :

1) Ruokailun alkaessa, ja osan porukasta odotellessa milloin pääsee seisovasta pöydästä hakemaan sapuskaa oli seinälle heijastettu videotykillä power point esitys hääparista. Molempien lapsuuskuvia, konfiskuvat, yo-kuvat, kihlakuva, lomakuvia. Väliin oli sopivasti laitettu tekstiä, selityksiä ja hupaisia puhekuplia. Pöydissä heräsi keskustelua tuntemattomienkin kanssa, kun oli jotain josta jutella.

Hei, tuohan on todellakin hyvä idea

:-X Pitääpä laittaa korvan taakse muhimaan ajatus.. tuosta vois kehitellä meillekin jonkunnäkösen ohjelmanumeron ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän persoonallisin idea on varmaa se että minä laulan kirkossa (tästä tosin ei tiedä vielä kukaan muu ;D) ja että väreinä on PINKKI ja KELTAINEN. Eli siis hyvästi hillitty tyyli vaan räväkkyyttä ja iloista meininkiä kehiin. Ja suurin osa juhlavieraistä on alle kolmikymppisiä. Tanssita ei mutta bändi on.

Ja tuo PINKKI on näistä paras  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

paras idea on ehdottomasti paikan valinta. juhlapaikkamme mahdollistaa mm. vihkimisen järvenrannassa, ruokien valmistuksen itse, saunomisen ja yöuinnit. tiedä sitten, onko näistä mikään kovinkaan persoonallista, mutta saunaa ja yöuinteja ei kyllä ihan joka häissä pääse toteuttamaan. tästä ketjusta sentään löysin tämän suhteen pari hengenheimolaista ;D.

lisäys: hauska tuo idea, että morsiuspari heittääkin vieraiden päälle riisiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä vaelletaan kirkolta juhlapaikalle metsäpolkuja pitkin. Täytynee laittaa kutsun yhteyteen muutama sananen asiasta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikka häät/juhlat ovat vielä edessäpäin, mielestäni persoonallisin idea on meidän hääkukat. Kaverit varailivat jo etukäteen kuka mitäkin kukkia, joku orvokkia ja toinen jotain muuta, vaikka ei ollut edes miestä vielä. Avomieheni totesi silloin, ihan vitsinä vain, että meidän hääkukkana on kaktus.

Joten... kaktuksia on ostettu ja istutettu ihan urakalla. Neljään isoon laakeaan punasaviruukkuun tulee istutukset, niihin myös jalustat (sellaiset mustat rautaiset). Pöytiin ja vähän kaikkialle tulee pienempiä ruukkuja ja istutuksia. Olemme molemmat innostuineita kasvi-ihmisiä, joten kaktusten kasvatus on kivaa puuhaa, ja toivottavasti jää jälkipolvillekin ihmeteltävää meidän kaktuksista, sen verran paljon niitä on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tiaraa, huntua vaan mulle tulee siivet.. ja miehelle vieheeksi höyheniä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä aika perinteinen linja. Häämarssissa mun ystävä soitta pasuunalla. Kappale vois alkaa rauhallisemmin ja voimistua vähän loppua kohti. Esim. kun isä taluttaa morsianta, on soitto rauhallista ja kun morsian ja sulhanen jatkavat matkaa kappale voimistuu... ... jos tuosta nyt ymmärtää...  :)

Sulhasen veli lukee kirkossa sen "Rakkaus on pitkämielinen..." -raamatun kohdan. En muista sitä enempää.

Kukissa, koristeissa, kutsuissa, ym. on samat värit ja tyylit. Tämä ei kyllä mitään uutta...

Vielä kovasti pitäis ideoida. Laittakaahan vain lisää esimerkkejä. Haluaisin omiin häihini mahd. paljon sellaista mitä ei ole ollut muiden sukulaisten tai kavereiden häissä.

:) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikkamme mahdollistaa saunomisen ja ilta / yöuinnin hääjuhlinnan lomassa  :), mitään hääleikkejä ei tule juhlassamme olemaan, karaokea ois tarkoitus  jossain vaiheessa iltaa hoilottaa..eli ei ihan perinteistä ohjelmaa tiedossa. Niin, ja hääpuvun väriksi ajattelin myös jotain muuta kuin perinteistä valkoista..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirkon valaistus on suht himmeä ja alttarille tulee kaksi isoa kynttilänjalkaa, yhteensä noin 20 pitkää kynttilää.

Mun puku on punanen eikä huntua.

Häävalssia me ei tanssita, joku tanssi kyllä muttei olla päätetty mikä.

Loppuillasta on mahollisuus laulaa karaokea

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverin häissä, jossa samalla kastettiin heidän esikoisensa, ei ryöstettykään morsianta tai sulhasta, vaan vauva! J a jotta saivat vauvan takaisin heidän piti piirtää vauvan kuva, kirjoittaa vauvalle runo ja laulaa unilaulu. Tuli muuten tosi koskettava runo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei tule kermakakkua, karjalanpaistia, valkoista mekkoa, häävalssia eikä kirkkoa. Vaan espanjalainen menu, tuorejuustokakku, erikoisemmat kutsut ja kakun koriste, Zen Cafén Todella Kaunis häätanssiksi ja punainen mekko. Lisää voit lukea päikystä!

Ehkä erikoisemmaksi häät tekee myös niiden nopea aikataulu, 100 hengen häät järjestettynä kuudessa viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli siviilivihkiminen juhlapaikan pihalla, joka oli monelle vieraalle positiivinen kokemus. Vihkimisen jälkeen kaveri soitti saksofonia. Tilaisuus oli erittäin kaunis , jota lisäsi vielä kaunis alkukesän aurinkoinen päivä  :-X

Itse juhlat olivat tosi rennot ja varsinkin illan dragshow sai vieraiden ilon ylimmilleen, samoin bilemusiikkia soittava bändi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääjuhlamme on teatterin näyttämöllä, joka on lavastettu ja valaistu. Kutsukortin mukana tuli teatterin pääsylippu juhliimme. Juhlista pyritään saamaan muutenkin rennonoloiset ilman turhaa jäykistelyä. Sulhanen esittelee juhlien aluksi jokaisen häävieraan henkilökohtaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dingbat: Wau! Kuulostaa erikoiselta! Päiväkirja pystyyn, että päästään seuraamaan suunnitelmia!

Olette kenties teatterialan ihmisiä? Paljonko vieraita olette kutsuneet? Onko ruokailukin näyttämöllä?

Mekin ajattelimme hetken, kun suunnittelimme juhlia Joensuun Teatteriravintolaan, että olisipa hienoa tulla vihityksi näyttämöllä, vieraat yleisönä, siis yksityistilaisuutena. No, juhlapaikka vaihtui ja samalla vihminenkin siirtyi sinne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei venda.  Olen siis töissä teatterissa ja siksi tällainen järjestely. Meille oli ihan selvää, että häät järjestetään hieman erikoisemmasa paikassa.  Meille tulee n. 80 henkeä häihimme ja ruokailukin järjestetään näyttämöllä. Näyttämö lavastetaan suomalais-romanttiseen henkeen ikäänkuin isoksi "kartanoksi" pitkine valkoisine pöytineen.

Olen harkinnut päikkärin aloittamista, mutta on jäänyt työkiireiden takia. Saas nähdä saanko sitten elokuussa vaikka hääpäiväkertomuksen aikaiseksi. Mukavaa hääpäivää sinulle venda.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin hääjuhla teatterisalissa!

Tosin paikka on rakenettu vanhaan kiisukuivaamoon ja on perinteisestä teatterisalista poikkeava.

Yllätämme vieraamme itsetekemällämme laululla ja sulhasen yllätän terälehtisateella häävalssin aikana...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään