Jump to content
Naimisiin.info

Tunnetko kaikki vieraasi?


Sanjis

Recommended Posts

  • Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tunnetteko te tosiaan kaikki miehenne kaverit? :girl_impossible:

Tietysti tunnen. Mielestäni on harvinaista, että ei puolison kavereita tunne, jos on pidempään seurustellut. Monista miehen kavereista on tullut myös minun kavereitani. Sen sijaan miehen sukulaisia en tunne, koska miehen puolelta ei mitään sukujuhlia ole seurusteluaikanamme ollut. Minun puoleni suku on järjestänyt useampiakin juhlia, joten mies on lähes kaikki tavannut. Päätimme kuitenkin rajata molempien suvun juhlista pois, ihan lähisukua lukuunottamatta, koska muuten juhlat olisivat paisuneet liian suuriksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aika jännä. Me ollaan oltu yhdessä 7 vuotta mutta silti kummallakin on omat kaverit, osa silleen että toinen tietää nimeltä ja ulkonäöltä ja osa ihan ventovieraita. Oonkin joskus harmitellut sitä ettei meillä oo ketään perhetuttuja jota tavattais yhdessä. Ei vaan oo kummankaan kavereissa ketään semmosia sopivia...

Link to comment
Share on other sites

Itse en tunne kaikkia miehen puolen sukulaisia, eikä miehenikään varmaan tunne ihan kaikkia minun puolen sukulaisia, vaikka onkin niistä suuren osan nähnyt. Emme kauheasti harrasta sukujuhlia pariskuntana, joten toistemme suvut ovat jääneet vähän vieraiksi. Mutta onneksi nyt on häät ja sitä kautta hyvä syy tehdä tuttavuutta myös toistemme sukuihin. Mieheni kutsutuista ystävistä tunnen sen sijaan jokaisen, samoin kun mieheni tuntee minun kutsun saaneet ystäväni. Ymmärrän kuitenkin, että laajan ystäväpiirin omaavat pariskunnat eivät aina tunne toistensa ystäviä niin hyvin. Etenkin jos ei ole yhteisiä harrastuksia tai muuten samoja piirejä, joissa liikuttaisiin.

Link to comment
Share on other sites

Tunnen kaikki vieraat ja olen iloinen siitä. Jotenkin mulle on tärkeää, että häissä on vapautunut tunnelma. Suurin osa vieraista myös tuntee toisensa, mistä oon iloinen. Miehenikin tuntee kaikki mun puolelta kutsutut. Me kuljetaan niin tiiviisti perheenä joka paikassa, että jos joku ei oo tavannut mun miestä, niin se ei ole mullekaan kovin läheinen. Meille tulee vain vajaa 50 vierasta, joten kaukaisemmat sukulaiset yms. eivät saa kutsuja.

Link to comment
Share on other sites

Minulla on "hauska" dilemma. Eli siis mieheni halusi mahdollisimman pienet häät joten päädyimme ratkaisuun perheet + ystävät. Mutta ongelma on se että... ja tämä on ihan totta... vain minulla on sellaisia ystäviä jotka haluan häihin. Miehellä on toki työkavereita ja jotain tuttuja joiden kanssa mm. irccaa netissä mutta ei taida olla yhtäkään sellaista jonka haluaisi kutsua häihinsä. Joten vieraslista on siis käytännössä perheet ja MINUN ystävät. Toki näistä on tullut meille yhteisiä ystäväpariskuntia mutta silti olen hölmösti huolissani siitä että jonkun muun (!!!) mielestä se on omituista. Ja toki koska häät ovat reilun vuoden päästä olen jättänyt vieraslistaan liikkumavaraa ja viimeksi eilen sanoin että kumpikin saa hankkia 4 uutta ystävää tai kaksi parillista.

Näin meillä. Eli kyllä, tunnen kaikki vieraat.

Link to comment
Share on other sites

Periaatteessa minä tunnen kaikki (joitakin sulhon sukulaisia olen kuitenkin tavannut ehkä kerran aiemmin). Sulho taas ei ole muutamaa minun sukulaista/kaveria tavannut. Avoimia avec-kutsuja ei lähde, joten sitäkään kautta yllätyksiä ei tule. :) Haluamme, että juhlissa vieraat ovat todellakin sellaisia, joiden kanssa olemme tekemisissä (eli todella harvoin tavatut (lähi)sukulaiset(kin) rankataan pois).

Link to comment
Share on other sites

Meidän tulevista vieraista olen nähnyt kaikki vieraat. :) Tosin minua ei haittaisi, vaikka en olisi nähnyt kaikkia vieraita. Tosin, jos mieheni saa kavereita uudelta opiskelualalta, en tunne kaikkia. Vaikea siis sanoa vielä, kun häät ovat vasta yli vuoden kuluttua :D

Link to comment
Share on other sites

En ole koskaan tavannut miehen muita sukulaisia kuin hänen vanhempansa, veljen & vaimonsa sekä yhden tädin, joten kaikki loput kutsuttavat sukulaiset ovat minulle täysin vieraita. Mies ei ole myöskään tavannut suurinta osaa minun häihin tulevista sukulaisistani, joten tasoissa mennään :D Mukana tulee olemaan myös muutamia kavereita, joita toinen ei ole tavannut.

Häihin on vielä vuosi aikaa, mutta tilanne tuskin tulee tuosta sillä välin muuttumaan.

Muokattu: , käyttäjä: miomao
Link to comment
Share on other sites

Olin aivan vakuuttunut, että tuntisimme, mutta ihan niin ei olekaan. Itse en tunne miehen serkun avecia, eikä mieskään kyllä. Itse tunnen miehen kaverit kyllä, koska pyöritään niin tiiviisti täällä samoissa porukoissa. Sen sijaan käytännön syistä mies ei ole kaikkia mun kavereita (saati heidän miehiään) tavannut. Mutta aika vähän niitäkin on. :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Minulla on "hauska" dilemma. Eli siis mieheni halusi mahdollisimman pienet häät joten päädyimme ratkaisuun perheet + ystävät. Mutta ongelma on se että... ja tämä on ihan totta... vain minulla on sellaisia ystäviä jotka haluan häihin. Miehellä on toki työkavereita ja jotain tuttuja joiden kanssa mm. irccaa netissä mutta ei taida olla yhtäkään sellaista jonka haluaisi kutsua häihinsä. Joten vieraslista on siis käytännössä perheet ja MINUN ystävät. Toki näistä on tullut meille yhteisiä ystäväpariskuntia mutta silti olen hölmösti huolissani siitä että jonkun muun (!!!) mielestä se on omituista. Ja toki koska häät ovat reilun vuoden päästä olen jättänyt vieraslistaan liikkumavaraa ja viimeksi eilen sanoin että kumpikin saa hankkia 4 uutta ystävää tai kaksi parillista.

Näin meillä. Eli kyllä, tunnen kaikki vieraat.

Meillä vähän samantapainen tilanne tietyllä tavalla. Mutta toisinpäin :D Eli tulee lähinnä miehen ystäviä puolisoineen&hellunoineen, eli nykyisiä yhteisiä ystäviä (ainakin itse luokittelen näin). Ja vain 2 "omaa" ystävääni. Mutta päätettiin vain kutsua läheisimmät keitten kanssa tekemisissä. Joten lopulta näin :) Ja kuitenkin miehen kavereiden helluista on puolet tosi läheisiä ystäviä nykyisin itselleni :) eli ei haittaa itseäni ainakaan enkä usko että kukaan kummoksuu sen kummemmin.

Link to comment
Share on other sites

Me mennään ulkomailla naimisiin osittain juuri sen vuoksi että tällöin voimme "kutsua" ( emme siis lähetä perinteisiä kutsuja) sinne vain oikeasti läheiset sukulaiset ja ystävät. Ei niin läheiset sukulaiset ja tuttavat ymmärtävät varmasti miksi eivät saaneet kutsua. Mutta toisaalta en mä Suomessakaan kutsuisi häihini ihmisiä joita en tunne. Kyllä me ollaan miehen kanssa sen verran tutustuttu toistemme sukulaisten kanssa että ne lähimmät tunnetaan. Mun mielestä on ehkä hieman outoakin kutsua häihin porukkaa joita ei tunne. Tai kuka halusisi edes mennä sellaisen ihmisen häihin vieraaksi, joita ei tunne? Minun mielestäni pitäisi ennen häitä sitten tutustua näihin toisen osapuolen sukulaisiin. Hhäät ei ole se paikka jossa morsian tai sulhanen joutuu alkaa esittelemään itseään.

Link to comment
Share on other sites

Häämme olivat pienet (20 vierasta) ja joukossa oli yksi, jota meistä kumpikaan ei ollut koskaan aikaisemmin tavannut. Hyvän ystävämme avomies. Aloittaessamme hääsuunnittelut, meille oli itsestään selvää, että kaikki saisivat ottaa mukaansa puolisonsa/seurustelukumppaninsa, vaikka kahdella vieraista ei sunnitteluvaiheessa (suunnittelu alkoi n. 3 vuotta ennen häitä) vielä sellaista vielä ollutkaan. Vieraslista vaihtoehdoissa oli aina kaikkien sinkkujen kohdalla merkki "+avec".

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vieraiden joukossa muutama sellainen, joita en ole koskaan tavannut. Sulhasella on iso suku, ja esim. kaikkia serkkuja sulhokaan ei ole nähnyt moneen vuoteen, mutta halusi silti kutsua heidät häihimme. Suurimman osan ihmisistä olen kyllä tavannut useammankin kerran, ja sulhanen on tavannut kaikki minun puoleltani tulevat sukulaiset, joten aika hyvin kuitenkin tunnemme vieraamme.

Link to comment
Share on other sites

mies ei ole tavannut mun kavereista muutamaa, enkä mä hänen kavereista. kyseessä lähinnä lapsuus/nuoruusajan kaverit, jotka asuvat kauempana. voi kyllä olla, että ehditään tässä vielä tapaamaan ennen viime kesää. :) sukulaiset ollaan kyllä nähty useamman kerran puolin ja toisin. :)

Link to comment
Share on other sites

nyt kun rupesin tarkemmin miettimään, niin itseasiassa mies on kyllä tainnut sittenkin tavata kaikki mun kaverini kumppaneineen! ainakin ohimennen jossain juhlissa. :) mut miehen kavereista+kumppaneista tosiaan muutama on sellasia, keitä mä en ole vielä tavannut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...