Guest Mansku

Kuinka paljon hääkuvat maksavat?

239 viestiä aiheessa

Me tulemme maksaan studiossa otetuista kuvista 75e + kuvat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on varattu valokuvaaja täältä Keski-Suomesta. 9h kuvausta maksaa 400€ + kilometrikorvaukset. Eli kuvaaminen alkaa kirkolta kello 14:00 ja siitä sitten eteenpäin tuon 9h. Jossain vaiheessa otetaan sitten ne "viralliset" kuvat juhlapaikalla. Olen nähnyt ko. kuvaajan ottamia kuvia ja ovat kivan näköisiä.

Nyt kun lueskelin näitä valokuvausketjuja, tulee sellainen olo, että olenko tekemässä kauhean virheen kun kuvaaja on noin halpa... Että hinta pitäisi olla puolet kovempi, että voisi luottaa laatuun. Pelottavaa. :unsure:

Minua rupesi pelottamaan myös. Meille tulee harrastelijavalokuvaaja, joka ottaa koko päivästä n. 450 euroa.

Toisaalta, olen nähnyt 2 häistä hänen ottamiaan valokuvia ja ne ovat olleet kauniita.

Eiköhän tuohon hintaan saada ainakin jonkin verran onnistuneita valokuvia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Mä olen kans nähnyt meidän kuvaajan ottamia kuvia kuvaamistaan häistä, ja olivat tosi nättejä! Lisäksi pidimme kuvaajan kanssa jo suunnittelupalaverin ja hän vaikutti erittäin asiantuntevalta, kyseli asioita jotka ei itselle tulleet mieleenkään ja ideoi kanssamme. Pelko vähän hälveni :)

Lisäksi nyt en enää ehtisikään vaihtaa, kun häihin on enää 2 viikkoa aikaa. Koetan olla miettimättä näitä palstalla lukemiani pelotteluja, ja luotan ammattilaiseen. Eiköhän hän tiedä mitä tekee. Oletteko te Maddie pitäneet palaverin kuvaajanne kanssa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin aluksi kovasti sitä mieltä, että kaikesta muusta voi tinkiä, mutta ei valokuvauksesta. Sittemmin olen alkanut miettimään, että kuinka paljon niitä kuvia ihan oikeasti tulee katseltua jatkossa? Meillä tulee kirkon jälkeen studiokuvaus (hinta muistaakseni 130e) ja muuten on puolituttu kuvaamassa koko päivän, hinta 500 euroa. Uskon, että noilla pärjätään. Vaikka rakastan valokuvia ja kuvaan itse paljon, niin valitettavan vähänhän noita kuvia kuitenkaan tulee koskaan katseltua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1770 euroa 9:n tunnin kuvaus matkakorvauksineen. Paperikuvat eivät sisälly hintaan, mutta kuvat tulevat vapaalla teettämisoikeudella korkearesoluutioisina DVD:llä; lisäksi tulee nettigalleria, josta vieraat voivat käydä katselemassa kuvia.

Halvemmallakin olisi päässyt, mutta tämä oli sulhasen isän mielestä teknisesti taitavin kuvaaja ja tyyli miellytti meidän silmäämme. Hinta ei tunnu niin pahalta, kun ajattelee, mitä kaikkea kuvaaja oikeasti joutuu tekemään ja miten paljon siihen kuluu aikaa: suunnittelupalaveri, kuvauspaikkojen katsastaminen ennen kuvausta, itse työ, kuvien jälkikäsittely ja nettigallerian kokoaminen. Mä maksan mielelläni rautaiselle ammattilaiselle, joka arvostaa omaa työtään niin paljon, että myös hinnoittelee sen todellisen työmäärän mukaan. Ja kyllä, mun mielestä joku 500 euroa on ihan hirveän vähän koko päivän kuvauksesta ja kuvien jälkikäsittelystä - ei siinä jää paljon tuntipalkkaa, joten en luottaisi niin halpaan kuvaajaan yhtä paljon kuin vähän kalliimpaan (ei tosin tarvitse olla niin kallis kuin meillä :grin:).

Niin monella (esim. äidilläni) on huonoja kokemuksia "jonkun tutun" käyttämisestä valokuvaajana. Mä en sano, etteikö harrastelijakin voisi olla taitava ja ottaa hyviä kuvia, mutta ammattilainen on aina varmempi valinta. Kaikkein huonoin idea on kuitenkin luottaa siihen, että vieraat ottaisivat tarpeeksi/oikeita kuvia - vieraat keskittyvät juhlimiseen, eivät kuvaamiseen.

Nyt häiden jälkeen voin sanoa, että ei harmita yhtään, että maksettiin kuvaajasta noinkin paljon. Se oli häiden parhaita investointeja. Kuvia on n. 500, ja ne ovat aivan ihania (joukkoon mahtuu kyllä sekä uskomattoman hienoja otoksia että keskinkertaisempia kuvia). Olen katsellut kuvia jo monta kertaa, ja kuvat kyllä parhaiten palauttavat mieleen häiden mahtavan tunnelman.

Ja kuvaajanahan oli Eveliina Mustonen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saatiin tänään kuvat postissa (dvd:llä) ja erittäin tyytyväisiä ollaan! Eli meidän valokuvaaja maksoi 600€, otettiin potretit ennen vihkimistä eli kuvaaja paikalla klo 12.30 - 22.30. Reilu 500 kuvaa päivästä + 130 potrettikuvaa, nyt pitäis vaan osata valkata niistä potreteista parhaimmat, ei oo helppoo :girl_haha:

Kuvaaja siis turkulainen ammattikuvaaja (pääsääntöisesti ilmeisesti kuvaa lehtiin ym., mutta kuvaa myös 5-6 häät kesäisin).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikista pelottavista tarinoista huolimatta saimme ihanat hääkuvat hintaan 400€ + matkakulut. Neuvoisinkin siis, että aina ei kannata maksaa turhaan tuhansia euroja jos tarjolla on edullisempiakin vaihtoehtoja!

Meillä kyseessä oli 9h dokumentaarinen kuvaus + potrettikuvat miljöössä. Olemme tosi tyytyväisiä kuvaajaan, ammattimaista meininkiä alusta loppuun! Jes!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksettiin kaverille matkakorvaukset, 260€ ja hän kuvasi koko päivän. 1300 kuvaa saatiin, joista nyt karsitaan parhaat itse. Todella onnistuneita kuvia saatiin ja kuten joku aijemmin sanoi, kuvaajan on tärkeä onnistua kuvaamaan tunteet ja fiilis, joka hääpäivänä on. Meillä tämä onnistui täydellisesti. :-X

Näin jälkeen päin tavallaan vähän harmittaa, ettei otettu videokuvaa ollenkaan. :girl_sigh: Mutta toisaalta tuo ei ollut säästökohde, sillä meillä ei ollut koskaan missään vaiheessa tarkoituskaan ottaa. Mutta eipä tuota kannata näin jälkeen päin murehtia. :girl_wink:

Muoks. Vasta nyt häiden jälkeen sain kuulla, että yksi sukulainen olikin kuvannut häät videokameralla. Ei vain tullut tuolla kirkossa kiinnitettyä huomiota tähän. :lol:

Muokattu: , käyttäjä: Tinakeiju

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä tuetaan selvästi pimeää, verotonta yrittämistä. Voihan talonkin rakentaa pimeitä töitä tekevillä "rakennusammattilaisilla" ja sitten voivotella jälkeenpäin kun vähän jokapaikka jäi tekemättä tai huomaamatta.

Meillä on jo aikaa häistä puolitoistavuotta, mutta meillä oli häissä ihan ammattilainen - toistan ammmattilainen, joka maksaa verot ja osaa asiansa. Antaa kuvat käsiteltyinä, eikä siten, että hääpari alkaa karsia kuvia tärähtäneistä pimeisiin jne... Omat häät ovat kerran elämässä, joten... - joo, kulunut lausahdus, mutta näin se on.

Nimimerkillä katselee hääkuviaan edelleen yli vuosi häiden jälkeen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäksi hinnat vaihtelevat valtavasti laadun perusteella. Jos ei kerro kuvaajan nimeä tai näytä kuvia, niin näillä hintatiedoilla ei ole oikein mitään arvoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sukulaiselleni kävi niin, että ammattivalokuvaaja ei ilmestynyt juhlapaikalle lainkaan! Siinä sitten sovittiin, että sulhoni ottaa meidän digijärkkärillä hääjuhlasta ja parista kuvia. No digijärkkäri oli meille silloin uusi juttu ja kuvista ei tullut lainkaan hyviä...joko ne heilahti tai valottui tai sitten kuvattava ei ollut hyvässä asennossa tai oli juuri puhumassa jollekkin :girl_cray: Eli niistä kuvista ei saanut yhtään edes kiitoskorttiin! Toivottavasti jonkun muun vieraan kuvista löytyy edes yksi hyvä kuva!

Kannattaa siis ammattivalokuvaajankin kanssa olla tarkkana, että tulee valittua luotettava tyyppi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä koko kuvauksen hinta on 330 e.

* 220e studiokuvaus

* 40e lasten kanssa potrettikuvaus

* 70e miljöökuvaus

tästä 100e varausmaksu, joka miinustetaan kokonaissummasta :girl_smile:

Paikkana Studio Retro :girl_smile:

Tykkään ihan tosi paljon tuosta paikasta ja kuvaaja on ammattitaitoinen! Muualle en suostuisi menemäänkään :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli täältä netistä löytynyt ammattilainen, joka työkseen ottaa mainoskuvia.Kuvat oli tosi hyviä! Kuvasi koko päivän, niin potretit kuin dokumentaarista. Kuvia otti toista tuhatta ja käsitteli ja lajitteli ne. Kuvaus maksoi 450€, eli oli ehdottomasti hintansa väärtti!

Kuvaaja on tästä pääkaupunkiseudulta, ja jos joku haluaa, voin antaa yhteystiedot!

Muokattu: , käyttäjä: Tuive

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sainkin vastauksen yksärinä :)

Muokattu: , käyttäjä: vahvero

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän studiokuvaus maksoi aivan rutosti! Kuvaajakin olisi voinut heti varattaessa myös kertoa, ettei teetetyt kuvat kuuluneet ilmoitettuun hintaan, ainoastaan kuvaus ja koevedos, kuvat piti sitten kaikenkukkuraksi ostaa erikseen! Käsittämätöntä! Aivan samanlaatuisia, jopa kauniimpia kuvia otti sukulaiseni meistä juhlapaiken vieressä oleessa puistossa! Itse suosittelen pyytämään kuvaajaksi ystävä- tai sukulaispiiristä jotakuta, joka yhtään mitään tietää kameroista (= saa kameran päälle ja osaa painaa nappulaa)!!!

Omista digikuvista kiitoskortin teettämistä suosittelen osoitteesssa www.ifolor.fi

Maksavat noin 7,90€-12,90€ mallista riippuen 10korttia kuorineen!!! Eli naurettavat 0,79-1,29€ per kortti + kuori!!! Itse olemme teettäneet joulukortit tuolla jo monena vuotena!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Tuive! Jos ehdit, niin minäkin kuulisin mielelläni tuosta valokuvaajasta :) kiitos

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoskorteille tosiaan tulee hintaa, meilläkin yli 3 euroa per pieni kuva, lisäksi jokainen normaalikokoinen kuva teetettynä 10 euroa:( Kuvissa oli monia hyviä jotka haluaisin hääalbumiin, mutta jo 4 kuvaa ja läheisille isommat, tarkoittaa lähes 100 euroa. Tätä hinnastoa kannattaa kysyä jo etukäteen, tosin itse emme olisi kuvaajaa voineet vaihtaa hinnoista huolimatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Tuive! Jos ehdit, niin minäkin kuulisin mielelläni tuosta valokuvaajasta :) kiitos

Laita mailia tuive(at)suomi24.fi niin laitan sulle yhteystiedot.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekin kelpaa vinkki edullisesta ja hyvästä kuvaasta. Laita mullekin Tuive viestiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me meinataan tilata kiitoskortit kuvaajamme ottamista potreteista ja netistä, hinta 2,50 kpl. Netissä kiitokortti.info

Lisäksi kuvat muutamille sukulaisille myös tuolta, saan pahveissa. Kukaan ei erota onko kuvaamosta vai neitstä! Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

te jotka haluatte kuvaajan yhteystiedot, laittakaa meiliä tuive(at)suomi24.fi. Tätä kautta en vastaa. sorry....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee miun mielestä maailman (ainaki Suomen) paras kuvaaja, sattuu olemaan tuttu ja vieraslistassa muutenkin, ottaa kuvia koko päivän ajan, aloittaa kampaajalta ja meikistä, ottaa potretit missä halutaan ja kuvaa koko vihkimisen sekä juhlan iltaan asti. Maksaa 400 euroa. Huippujuttu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva työleiri vieraallanne. Kun tuosta vähentää verot pois, käteen jää tuntipalkaksi muutama euro. Pyydättekö muut vieraan töihin juhlien jälkeen teitä kumartamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihmetyttää oikeasti, että kaikkeen muuhun ollaan valmiita panostamaan erittäin paljonkin, mutta meidän kuvaajien ammattitaitoa ei sitten lopuksi arvosteta sen vertaa että siitä oltaisiin valmiita maksamaan paljoakaan... - jos mitään.

Häiden kuvaaminen on ammattivalokuvaajien ehdottomasti vaikein osa-alue, koska vihkitilaisuudessa ei voi tapahtua mitään "oho..." juttuja ja uusintoja ei tule, keikka on osattava kuvata silloin kun se tapahtuu. Siitä syntyy meidän ammattitaitomme.

Ettehän te itsekään tee työssänne kokopäivää töitä ilmaiseksi! Eikä se työ todellakaan lopu siihen kun kuvaaja lähtee illalla pois juhlapaikalta, sen jälkeen alkaa kuvien jälkikäsittely mikä saattaa oikeasti olla paljon suurempi työ kuin itse kuvaaminen. Itse opiskelin kuvankäsittelyä ja valokuvaamista vuosia jotta ottamani kuvat olisivat oikeasti hyviä ja ammattitaidolla toteutettuja enkä voi silti vielä tänäkään päivänä sanoa että työ olisi helppoa. Työstän paljon tietysti itseni ottamia mallikuvia yms. työkseni mainoksiin jne. ja parhaiden kuvien työstämiseen saattaa kulua hyvinkin paljon aikaa jopa yhtä kuvaa kohden.

Ammattikuvaaja maksaa oikeasti AINA ja kuvat ovat loppupeleissä kuitenkin se viimeinen asia mitä teille jää konkreettisesti muistoa kyseisestä päivästä, eikö siitä kannattaisi jo jotain maksaa ?

En todellakaan sano että ns. amatöörikuvaaja ei saisi hyviä kuvia, päinvastoin.

Itsekin olen aikoinaan aloittanut amatöörikuvaajana ja opiskellut myöhemmin ammattikuvaajaksi. Sain paljon töitä jo amtöörinäkin, koska minulla on tietynlainen omatyylini kuvata ja ihmiset tykkäsivät tyylistäni. Mutta kun amatöörikuvaajan kuvat laitetaan pöydälle ja viereen asetetaan ammattikuvaajan ottamat ja jälkikäsitellyt kuvat, voin sanoa että siinä vaiheessa jokainen varmasti huomaa mistä hinta muodostuu... Tekeehän ammattikuvaaja sitä työkseen. ;)

Nämä tosiaan näin kuvaajan näkökulmasta, en todellakaan halua pahoittaa viestillä kenenkään mieltä, mutta haluan että kaikki miettisivät edes hieman, miksi ammattikuvaaja kannattaa palkata ja miksi se maksaa.

Toivottavasti Te kaikki saatte hyvät ja ikimuistoiset kuvat häistänne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään