Janelle

Mistä tietää, että puku on just THE PUKU?

200 viestiä aiheessa

Itse löysin pukuni netistä, ennen kuin naimisiin menosta oli mittään tarkkaa päätettykään. Silloin ajattelin ja miehellekin sanoin, että tuon tahon päälleni kun naimisiin mennään (kyseessä on siis iltapuku ja ihan muissa asioissa sivulle eksyinkin). Ja kun päätettiin että häät on kesällä -09 tilasin perin kuukauden päästä mekon ja tuolla se on h-hetkeä odotellut jo tovin :) Kertaakaan en ole epäillyt etteikö puku ois mulle se oikea, vaikkakin muutama muutostyö siihen on jouduttu tekemään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla homma eteni niin, että surffasin yli puoli vuotta netissä katselemassa. Lopulta päädyin juuri sellaiseen pukuun, joka alun alkaenkin oli mielestäni ollut juuri se oikea. Puku tuntuu tyyliltään olevan juuri mun juttu, aivan ihana. Mulla on aika perusvartalo, joten valinta oli melko helppoa ilman sovittelua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ratkaisi hinta/laatu-suhde ja tottakai myös se, että puku miellytti mun silmää ja sopi mun vartalon malliin. Jos mun ei olisi mistään näistä seikoista tarvinnut välittää, niin olisin varmaankin päätynyt toisenlaiseen pukuun. Mä olen sellainen, että niillä mennään mitä on :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässäpä tulee ihan ihka ensimmäinen viestini tänne naikkareihin! :)

Kihloihin ollaan sulhon kanssa vasta viime kuussa menty, mutta kiitettävästi on tullut jo aikaa vieteltyä täällä keskusteluja selaillen :girl_haha: Ja sitten aiheen asiaan..

Minua nimittäin hirvittää juuri se, että en ikuna päivä uskalla ostaa mitään pukua! Normaalisti kun mietin tavallistenkin housujen ostoa ainakin pari viikkoa, niin mitä onkaan tuo aika hääpuvun kohdalla?! Lisäksi aina jotain ostettuani pohdin ikuisuuden jälkikäteen, että "onkohan tämä nyt kumminkaan hyvä" ja "olisiko kumminkin kannattanut ottaa jotku muu" ja "entäs jos jossain olisi ollut halvempi/parempi"...

Ehkä täytyy yrittää luottaa siihen, että kaipa se sitten kolahtaa kohdalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

maijja: Tuollainen epäröinti on kyllä tuskaisaa hääpuvun kohdalla... Muita vaatteita voi aina myöhemmin ostaa ne toisenlaiset, mutta hääpuku kun on sellainen once in a lifetime -hankinta, niin sitä ei niin vain oteta uusiksi. Epäröinnin vältät yksinkertaisesti sillä, että alunperinkin selaat paljon kuvia netistä; tiedät, millaisia pukuja on tarjolla. Toiseksi käyt niin monessa hääpukuliikkeessä sovittamassa pukuja, kuin mihin on mahdollista mennä. Ja sovitat mahdollisimman monenlaisia. Näin saat selkeän kuvan siitä, mitkä mallit vartalollesi sopivat ja mitkä eivät. Kolmanneksi, ota luotettava ja hyvä makutuomari sovituksiin mukaan; sellainen henkilö, joka tuntee tyylisi ja uskaltaa sanoa sinulle suoraan, mikä sopii ja mikä ei.

Kyllä se "kolahdus"puku vastaan tulee ennenpitkää :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmaan vasta hääpäivänä sen lopullisesti tietää. :girl_haha: Mulla oli välillä kauhea stressi omasta puvusta että se ei ole tarpeeksi "mua" ja pari yksityiskohtaa inhotti, mutta olin kuitenkin koko ajan sitä mieltä että puku on ainakin "ihan kiva". Sitten hääpäivänä kun puin puvun ylle koin uudestaan sen tunteen kuin ensimmäisessä sovituksessa- tää se on! Tunsin itseni tosi nätiksi ja puku sai valtavasti kehuja. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kokeilin paljon erimallisia ja värisiä pukuja ja mietin, minkä mallinen sen pitäis olla ja mitä materiaali haluaisin ja sitten vain etsin juuri sellaista pukua, minkä olin mielessäni kuvitellut täydelliseksi ja onneksi löysin edullisesti juuri täydellisen :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huoh! Mä taas pähkäilen, ostin itselleni morsiusgallerian alesta hääpuvun. Vannotin kotona itelleni et en osta jos en ole ihan varma.. Noh ostin vaikka en ollu ihan varma ja sit kaikki sai mut vakuuttuneeks että kyllä se on mulle oikea puku! No nyt täs kuukaus menny ja taas asia pyörii mielessä, mietin et onko liian valju et oisin halunnu kunnon prinsessapuvun kun yhen kerran elämässäni sellasta saan pitää mut noh... Puku on nyt ostettu ja oli sen verran hintavakin et päälleni laitan! Toivottavasti se sit iskee vielä, tiedän että puku on ihana ja sopii vartalolleni täydellisesti mut se prinsessatylliunelmapuku mietityttää... Olis vaan pitäny enemmän katsella pukuja ja miettiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole vielä pukuja kokeillut. Suuri painonpudotus urakka katsokaas parhaillaan käynnissä. Raskauskilot ym hushus :girl_haha: Mulla on pudotuksen kannuksena mm se että kun saan yhden vaatekoon pienemmäksi taas, menemme kaason kanssa katselemaan ekaa kertaa pukuja, joten vielä menee kuukaus kaks että pääsen siihen vaiheeseen.

Mutta uskon että se puku kolahtaa sitten kun sen näkee. Olen selaillut nettiä ja sen verran päättänyt ettei puku ole kokonaan valkoinen. Haluan siihen keskisinistä joka on myös meillä teemavärinä, yhden puvun olen löytänyt netistä, jota siis harkitsen. Mutta voihan se olla että sovittaessa se joko on juuri se The Puku taikka sitten täysi susi. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin eilen ompelijan luona ja päädyin otamaan puvun sieltä :) Anoppi tuota ompelimoa alunperin suositteli. Vein kuvia näytille ja sitten niistä yhdisteltiin sellainen unelma puku joka on ainakin sitten persoonallinen!

Heti on hyvä mieli :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. :-X

Etsin netistä pukuja, huudosta se sitten löytyi. Pakko se oli ostaa ja vielä ilman sovitusta. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on vähän samanlaisia mietteitä myös. :)

Ostin puvun viikko sitten yksityiseltä - siis kävin kerran käytettyä pukua sovittamassa, ihastuin ja pitihän se heti ostaa, kun muuten ei olisi mitään takeita ettei myy sitä toiselle. :)

Olin kyllä käynyt sitä ennen jo kahdessa liikkeessäkin sovittelemassa, joten ei ollut ihan sokko-ostos.

Ennen sovitusta olin valokuvien perusteella kahden vaiheilla - kuitenkin näytti niin hyvältä että päätin käydä katsomassa.

Sovittaessa puku oli ihana. Ei täydellinen (ei sellaista minulle olekaan, olen liian analysoiva), mutta todella ihana, ja olin melkein kyyneleet silmissä sovittamassa. Puku pussiin ja matkaan.

Nyt jälkeenpäin olen katsellut sovituksesta otettuja valokuvia, mutta en enää uudestaan kokeillut pukua (se ei ole minulla kotona, vaan vanhempieni luona turvassa sulhasen katseilta). Nyt on alkanut taas mietityttää, olikohan puku nyt harhaostos vaiko ei.

Kunhan sovitan taas, voi käydä kuten alkuperäiselle eli ihastun pukuun uudestaan... oikeastaan luulen että niin voi käydä.

Kuitenkin pelkään, että mitä jos puku olikin huono, ja huomaan sen ensi kerralla kun sitä kokeilen...

Järjellä ajateltuna puku on loistava; haluan paljon asusteita (huntu, tiara, korut), ja puku on kaikessa näyttävyydessään kuitenkin niin yksinkertainen, että se ei näytä asusteiden kanssa sekamelskalta, vaan kokonaisuudesta tulee varmasti hillitty. Puku ei ole täsmälleen visioni mukainen, mutta siinä on kyllä paljon ajattelemiani juttuja; kerroksittaisuutta, muhkeutta, koristeellisuutta, samalla yksinkertaisuutta, kapea yläosa ja haluamani mallinen dekoltee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon miettinyt kans tätä. Luulen, että siinä THE puvussa tulee sellainen todella makea ja onnellinen fiilis. Siinä THE puvussa ei vain näytä hyvältä vaan se myös tuntuu hyvältä. THE puvussa on jotakin omaa persoonallisuutta mukana ja siinä näyttää itseltään :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin The Mekkoni kaksi tuntia sitten ja vieläkin olen aivan huumassa. :wub: :wub: :wub: Tätä ennen en edes haaveillut löytäväni The Pukua ollenkaan, vaan etsin kivan näköistä (=ei keltaista eikä liian "hörhelöistä") ja sopivan kokoista (laiska olen, en jaksa lähteä pienennyttämään jne) mekkoa. Mutta kun laitoin tämän mekon päälle, se olo tuli heti: Jos en osta tätä, minua jää harmittamaan loppu elämäksi ja mikään mekko ei voi näyttää paremmalta minun päälläni kuin tämä!

Ja se mekko on oikeasti täydellinen! Se istuu päälle kuin olisi juuri minua varten tehty ja pituudelta on täysin oikean mittainen, kun 4cm korot laittaa jalkaan. Väriltään se on valkoinen ja korostaa juuri niitä paikkoja (rinnat ja vyötärö) mitä haluan ja siinä on nyöritys, joka antaa vähän säätövaraa. Lisäksi se ei voisi olla enempää minun näköiseni mekko.

Tämä ihanuus lähti mukaan Zazabellasta ja maksoi 450e, mutta varmasti olisin ostanut sen, vaikka hintaa olisi ollut 900e. Onneksi meni vain vähän yli budjetin. :wub: Olen niin onnellinen! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on taas ongelmana, kun mulla on kaks vaihtoehtoa... En tiedä miten uskallan tehdä päätöksen kumman mä valkkaisin... Ja sitten se toinen on vielä -08 mallistoa, eli sitä on vain se yks kappale. Vitsi tää on vaikeeta :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeks kielenkäyttöni, mut voi perse!!!

Oli kaks vaihtoehtoa, molemmat kivoja pukuja. Valitsin ja ostin toisen. Viikko kului, tulin katumapäälle. HALUUN sittenki sen TOISEN puvun! Nyt voin vaihtaa tuon puvun toiseen saman liikkeen pukuun, mutta kun tuo toinen kivempi puku on eri kaupasta! Nykyisen puvun saa myös vaihdettua lahjakortiksi, mutta mitä hittoa mä teen monen sadan euron lahjakortilla 400 kilometrin päässä olevaan juhlapukukauppaan.

Mitä ihmettä teen..pitäiskö yrittää myydä tuota jo ostettua pukua netissä? Vai tyytyä valintaansa ja haikailla (kuitenkin) toisen puvun perään?

Hitto että osaa olla ihminen tyhmä.

Edit: Elliina80, tää ei nyt varmasti ainakaan helpottanu sun oloa yhtään.. ;D

Muokattu: , käyttäjä: Leana

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:) Sanoisin että matkusta sinne 400km päähän ostamaan liikkeestä täydellinen mekko. Minunkin mekkoni löytyi 470km päästä ja jokainen kilomerti oli sen arvoista :-X

Onko tällä kaupalla nettikauppaa? Jos sieltä löytyisi sopiva puku, johon voisit vaihtaa tuon nykyisen.

Miksi aloit ajattelemaan, että tuo toinen on kivempi? Mieti mikä sinut sai alunperin valitsemaan juuri tämän puvun. Oletko varma, että jos olisitkin valinnut tämän toisen puvun, et haikailisi sen mekon perään, joka sinulla nyt roikkuu kaapissa? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alussa olin ihan varma, että puvun valinta tulisi muodostumaan suurimmaksi ongelmaksi. Sen takia päätin lähteä jo ajoissa liikenteeseen (häihin vielä yli vuosi aikaa). Mutta olinkin juuri sopivaan aikaan liikenteessä, kun ensi vuoden malleja tippuu koko ajan liikkeisiin. Joka tapauksessa, kokeilin monia eri mekkoja. Kaikki oli ihan ok, tai ihan jees, mut ei se puku. Googlasin myös monta viikkoa (tai ehkä kuukautta:) pukuja. Luin lehtiä ja selasin tätä forumia. Lopulta minulla oli mielikuva mistä tykkään ja mistä en tykkää. Unelmapuvusta oli jonkinlainen ideaali mielessä, mutta ei tarkkaa kuvaa. Löysin sitten jo yhden puvun, joka oli todella lähellä unelmaani, ja ajattelin että ehkä tämä nyt sitten on parasta mitä on tarjolla. Kunnes tuli vielä yksi uusi puku samalta valmistajalta liikkeeseen. Sovitin ennen tätä pukua yhtä toista pukua, joka ei kyllä näyttänyt ollenkaan hyvältä päälläni! Sitten, kun vedin tämän unelmapuvun päälleni: se istui kuin valettu! Se korosti parhaita puoliani, häivytti huonot puolet. Se oli romanttinen, mutta seksikäs. Vanhanaikainen, mutta moderni. Klassinen, mutta rock. Se oli kaikkea mitä unelmoin ja enemmän! Vielä, kun laitoin sellaisen pääkoristeen niin olin aivan taivaassa. Puku ei vain näyttänyt hyvältä, se myös tuntui hyvältä päällä. Ihanan kevyt yllä ja se päällä näin itseni morsiamena. Näytin morsiamelta! Näytin juuri siltä miltä halusin näyttää hääpäivänäni! Ei mitään liikaa, ei mitään liian vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anteeks kielenkäyttöni, mut voi perse!!!

Oli kaks vaihtoehtoa, molemmat kivoja pukuja. Valitsin ja ostin toisen. Viikko kului, tulin katumapäälle. HALUUN sittenki sen TOISEN puvun!

Tää on just sitä mitä minäkin pelkään...

Tuosta Tampereen puvusta mulla on sovituskuvat, Turun liikkeessä ei saa kuvata, niin ei kunnolla pysty kotona vertailemaan niitä pukuja. Täytynee mennä kolmannen kerran sovittamaan tuota Turun pukua, kun asutaan täälläpäin.

vaikeeta, vaikeeta, vaikeeta :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anteeks kielenkäyttöni, mut voi perse!!!

Oli kaks vaihtoehtoa, molemmat kivoja pukuja. Valitsin ja ostin toisen. Viikko kului, tulin katumapäälle. HALUUN sittenki sen TOISEN puvun!

Tää on just sitä mitä minäkin pelkään...

Tuosta Tampereen puvusta mulla on sovituskuvat, Turun liikkeessä ei saa kuvata, niin ei kunnolla pysty kotona vertailemaan niitä pukuja. Täytynee mennä kolmannen kerran sovittamaan tuota Turun pukua, kun asutaan täälläpäin.

vaikeeta, vaikeeta, vaikeeta :girl_impossible:

Kyllä mä ainakin sain kuvata kaikissa Turun liikkeissä (sydänkäpy, marinette, fiancee, zazabella)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Festival Studiossa ei saa kuvata... (ainakin puhelimessa myyjä sanoi niin, että kun varaus on tietystä puvusta tehty, niin sitten saa kuvata). Ajattelin kuitenkin vielä kysäistä, kun kolmannen kerran menen sinne :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Festival Studiossa ei saa kuvata... (ainakin puhelimessa myyjä sanoi niin, että kun varaus on tietystä puvusta tehty, niin sitten saa kuvata). Ajattelin kuitenkin vielä kysäistä, kun kolmannen kerran menen sinne :girl_sigh:

Ai no mä kävin siellä kerran mut ei siellä ollu kuin yksi mun tyylinen puku joten "kuvaus"kerralla jätettiin kokonaan väliin. Kaikissa muissa liikkeissä kyllä sai kuvata...olivat heti että tottakai saa että saa sitten vielä kotona katsoa. Ja itse ainakin huomasin monissa puvuissa että liikkeessä hyvältä vaikuttanut ei ollu niin hyvä sitte kuvassa. Eli nyt saa sitte miettiä sitäkin et haluuko et puku näyttää livenä hienolle vai että näyttää myös kuvissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eli nyt saa sitte miettiä sitäkin et haluuko et puku näyttää livenä hienolle vai että näyttää myös kuvissa.

Miten puku voi näyttää huonolta kuvissa mut hyvältä livenä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helposti voi näyttää. Yleensä jos käyttää salamaa, niin siinä näyttää sekä ihmiset, että vaatteet karseilta. Etenkin sifonkipuvuista näkyy vuorikankaat salamalla otettuina läpi törkeästi. Silloin ei puku näytä kauhean hyvältä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eihän se sitten sen puvun syy ole vaan kuvaajan. :D Jos ammattikuvaaja ottaa kuvat puvusta niin kyllä se näyttää ihan yhtä hyvältä livenä kuin kuvissakin. Itse en ottaisi stressiä kuvista, jotka on otettu jollain halpis digipokkarilla tai kamerakännyllä väärillä asetuksilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään