Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Mullakin kiinnostaisi onko miesten pukuja tilailtu kiinasta? frakki löytyy jo, mutta mieluummin jotain saketin tapaista haaveilisin miehelle :girl_smile:

MillyBridal on aloittanut mun hääpuvun kaavojen teon, toivotaan että kaikki sujuu niinku pitää, innolla odotan mallipuvun kuvia :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noniin. Viikko sitten lähti tilaus Millylle. Nyt jännittää ihan hulluna. :) Hei miten pitkään olette odotelleen vahvistusta valmistajan puolelta, että ovat saaneet rahat ja homma ok? Katselin paypalin sivuilta että maksu on veloitettu luottokortiltani ja vastaanottajalle mennyt. Pyysin Millyltä vahvistusta, mutta eivät vielä ole ainakaan vastanneet.. Toivottavasti valmistusprosessi alkaa pian, en malta odottaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun muistaakseni tilausvahvistus ja yksityiskohtien varmistus tuli Millyltä ihan pari päivää maksamisen jälkeen. :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkaa ihmetyttämään oma tyhmyys, kun varasin puvun ihan suomalaisesta morsiusliikkeestä :skilletgirl:

Olisin mitä ilmeisimmin saanut samanlaisen puvun ihan pilkkahintaan...Taitaa olla nyt jo vähän liian myöhäistä aloittaa tarjouksien pyytäminen esim. millyltä ym. Tuskin ehtii puku tulemaan kolmessa kuukaudessa...pyh

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun muistaakseni tilausvahvistus ja yksityiskohtien varmistus tuli Millyltä ihan pari päivää maksamisen jälkeen. :huh:

Ou nou... Tuleekohan tästä vielä stressi... :huh:

Muokattu: , käyttäjä: Big Apple

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin Tidebuy.com:sta saa palvelua, jos oikein painostaa... Eli puku lähetetään DHL:llä tänne näinä päivinä, joten pitäisi olla ensi viikon alussa mulla. Toivottavasti häihinhän ei ole kuin kaks ja puol viikkoa aikaa. Onneksi olen tehnyt suunnitelma B:n, joten jos puku tulee ja on hyvä myyn sen sit mielelläni sitä tarvitsevalle :flirt:

Mutta täytynee muistaa tuon yrityksen kanssa olla tarkkana siitä, milloin haluaa puvun olevan itsellään. Laittaa sit huomautuksena tilauksen yhteydessä päivän jolloin haluaa se itselleen ja jos muokkauksia tarvii niin kannattaahan sitä varata muutama viikko aikaa niillekkin, eikä tehdä niin kuin minä :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen tuli Light in the boxin paketti kotiovelle, ei mennyt mitään tullimaksuja tai muitakaan! :girl_smile: Kengät oli aivan ihanat, tosin täytyy käydä suutarilla teetättämässä lisää reikiä nilkkaremmeihin että saa riittävän kireälle.. Mutta silti :-X Tilasin myös hanskat ja tekoturkisboleron, ja molemmat oli just eikä melkein sopivat, ja ihan täydelliset! Oon todella tyytyväinen. Nyt uskallan tilata sieltä joskus uudestaankin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin myös kaasojen mekot light in the boxista ja hyvin sujui kaupat. Mekot oli sellaset ku oli luvattu ja tuli aika nopeesti perille. Ja tosi laadukkaan ja hyvän tuntuset. Ainut että ne jäi tulliin ja tullista sitten soittivatkin mulle ja piti lähettää kopio maksusta, paljon olin niistä maksanut. Sen jälkeen tullista ei enää kuulunu mitään ja yht äkkiä mekot oliki oven takana. Ihmettelin sitä ja aattelin et kai niistä ei sit menny tullimaksua :huh: Mut sit kuitenki jonku ajan päästä postissa tuli kotiin lasku, ei ollut mun mielestä tullimaksu ja mä ymmärsin et se olis ollu siitä kun toivat sen paketin kotiin asti... Se lasku oli aika hämärä ku siinä oli kaks "laskua" mis toises oli päällä leima et "tämä ei ole lasku", oli tavallaan kopio jostain laskusta ja toinen oli ihan oikea lasku eräpäivineen ja summineen. No, eipä se ollu niin suuri summa, joten maksoin sen pois mukisematta ;) En sit tiiä onks tää joku yleinen käytäntö ku en oo aikasemmin tilannu mitään ulkomailta. Ja aika sekava sepustus mut kaipa siitä jotain ymmärtää :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy kyllä kertoa mainitsemisen arvoisesta hääpukujen nettiliikkeestä nimeltä DressInWedding. Heidän sivuillaan on todella paljon ihania pukuja ja hinnat liikkuvat 100-200 euron kieppeillä. Löysin itse sivustolta aivan ihanan puvun, jonka hinta oli n. 105 euroa. Aluksi minua hieman epäilytti, koska en löytänyt kyseisestä sivustosta kovinkaan paljon tietoa googlettamalla ja hinnatkin tuntuivat aivan uskomattoman halvoilta. Päätin kuitenkin ottaa tietoisen riskin ja ajattelin, että täytyy nyt koittaa onneaan, kävi miten kävi.

Tilasin puvun omien mittojeni mukaan ja kaiken lisäksi puvussa oli vetoketju eikä nyöritystä, joten voin sanoa että aika suuren riskin otin puvun kanssa. Minulla oli siis todella suuri riski, että puku olisi väärän kokoinen. Puku maksoi siis n. 105 euroa ja siihen päälle tuli vielä reilun 20 euron kuljetusmaksu. Maksoin puvun PayPalilla ja sain heti asialliset tiedot ja varmistukset tilauksestani ja arvioidun tilauspäivän. Muutamaa päivää myöhemmin kuitenkin tajusin yhtäkkiä, että olin antanut oman pituuteni olkapäästä maahan ILMAN kenkiäni, joten antamani mitta oli siis n. 10 cm liian lyhyt. Menin aivan paniikkiin ja laitoin monta mailia heti firmalle ja kysyin, olisiko vielä mahdollista muuttaa mittoja tämän oman virheeni takia. Meni muutama päivä ja sain heiltä pahoittelevan vastauksen, että puku oli jo mennyt tilaukseen tehtaalle eikä mittoja valitettavasti voinut enää muuttaa. Minua harmitti ihan vietävästi, mutta sain vain syyttää itseäni ja huolimattomuuttani.

Muutaman päivän kuluttua sain kuitenkin heiltä uuden mailin, jossa he sanoivat, että he olivat päättäneet tehdä minulle kokonaan UUDEN puvun ja vaihtaa siihen antamani uudet mitat(eivätkä edes veloittaneet mitään lisämaksua tästä!!!). Toimitus viivästyisi muutamalla viikolla, mutta se ei haitannut, koska puvullani ei ollut mikään kiire. Olin vain niin onnellinen ja kiitollinen heidän avuliaisuudestaan ja ystävällisyydestään!!

No, odottelin pukuani innolla ja lopulta sain sen pienessä pehmeässä paketissa DHL:n kautta. Puku meni ensin tulliin, ja jouduin maksaa n. 30 euroa tullimaksuja ja lisäksi palvelumaksun DHL:lle tullauksesta (13e). Eli puvun lopulliseksi hinnaksi tuli n. 170 euroa. Eli itse puvun hinta oli reilu 100 euroa ja nuo loput olivat vain noita "tyhmiä" ja turhia maksuja. Mutta kokonaishinta oli kuitenkin laatuun verrattuna niin vähän, että nuo kuljetusmaksutkaan eivät loppujen lopuksi haitanneet ollenkaan.

Sain siis puvun tällä viikolla ja SE ON AIVAN IIIHANA!!!! Materiaali on todella laadukkaan tuntuista ivoryn väristä morsiussatiinia (ainakin nettisivuillaan DressInWedding väittää, että he käyttävät samaa laadukasta morsiussatiinia 4811 & 395 kuin esim. Maggie Sottero) ja kirjailut olivat hyvin kauniita ja hyvin tehtyjä. Puku istui täydellisesti ja se oli täysin sopiva. Olin hyvin yllättynyt puvun istuvuudesta ja siitä, että vetoketjusta huolimatta puku oli juuri sopiva. Luulen että puku menee sellaisenaan eikä sitä tarvitse pienentää kuin siinä tapauksessa, että laihtuisin ja pienentyisin kovasti (ja sitä ei varmaankaan tapahdu). Olen siis täysin varma, että he todellakin käyttivät antamiani mittoja ja tekivät puvun todellakin mittatilaustyönä, koska puku ei kyllä muuten olisi ollut näin sopiva.

Olen hyvin tyytyväinen tähän yritykseen ja heidän toimintaansa. Sähköposteihin vastattiin aina(tosin joskus vastaus tuli muutamaa päivää myöhässä pahoittelujen kera) mutta kaiken kaikkiaan puvun laatu oli niin hyvä, että en voisi olla tyytyväisempi. Puku voisi olla suoraan morsiuspukuliikkeestä eikä varmasti kukaan voisi arvatakaan, että puvun hinta on ollut vaivaiset 100 euroa!! :)

www.dressinwedding.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikäläinen taitaa luovuttaa. Koko puvusta/firmasta ei kuulu yhtään mitään, sähköposteihin eivät vastaa. Sinne meni 230 euroa kankkulan kaivoon. Great.

Muoks.

Tässäpä vielä PayPalin "luotettavuudesta":

Paypal voi jäädyttää rahat määräämättömäksi ajaksi:

Your Paypal account can be frozen at any time, without advance notice, leaving you without your money for months (if not forever), and there isn't much you can do about it.

Paypal voi kysymättä ottaa rahaa tililtäsi:

They can even pull your money directly out of your personal bank account, many times without even a phone call or e-mail.

Epäselvyyksissä Paypal ratkaisee asian?:

If you think PayPal treated you unfairly and want to dispute their decision, You Will Be At Their Mercy as PayPal plays the role of the Investigator, Judge, Jury and Executioner in all issues regarding your account.

100.000 vastaamatonta valitusta:

Plaintiffs in the proposed class action suit say PayPal has a backlog of more than 100,000 unanswered complaints

Lisää voitte lukea täältä: http://www.aboutpaypal.org/home

Muokattu: , käyttäjä: Hillankukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellä voi olla vain niin kiire, nyt on kuitenkin kevään hurjin rynnistys menossa. Jos eivät vastaa siksi, että tietävät olevansa aikataulusta jäljessä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikäläinen taitaa luovuttaa. Koko puvusta/firmasta ei kuulu yhtään mitään, sähköposteihin eivät vastaa. Sinne meni 230 euroa kankkulan kaivoon. Great.

Mielestäni tällaisten viestien yhteydessä olisi hyvä aina mainita mistä firmasta on kyse!!! Että muutkin osaavat varoa, tai voi verrata positiivisiin kokemuksiin.

Tuo itselle se pahin kauhukuva, ettei koko riepua tulekkaan :hysteric:

Muokattu: , käyttäjä: MattiS

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellä voi olla vain niin kiire, nyt on kuitenkin kevään hurjin rynnistys menossa. Jos eivät vastaa siksi, että tietävät olevansa aikataulusta jäljessä?

Voi olla. Toivottavasti on näin? Ja edelleen, JOS on, siit tulis kyllä asiakkaalle ilmottaa. Se että viesteihin jätetään ykskaks vastaamatta, antaa todella huonon (ja epäluotettavan) kuvan. Tulee vaan silmään kustu fiilis.

No, puku tulee joskus jos tulee. (Luoja tietää ja sekään ei kerro).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni tällaisten viestien yhteydessä olisi hyvä aina mainita mistä firmasta on kyse!!! Että muutkin osaavat varoa, tai voi verrata positiivisiin kokemuksiin.Tuo itselle se pahin kauhukuva, ettei koko riepua tulekkaan :hysteric:

Kyseessä siis www.landybridal.com jota aiemmin ehdin jo täällä kehumaan nopeista vastauksista ja loistavasta palvelusta. Tuntuukin jotenkin hullulta, että siellä olis "käännetty takkia" yhtäkkiä näin radikaalisti...Ärsyttää silti. Asiakas tulee pitää ajan tasalla, PISTE.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Luin viestisi ja huolestuin itsekin, mun tilaamani kaasonpuku oli luvattu valmiiksi maaliskuun lopussa (silloin lähetys) joten ajattelin nyt sitten lähettää viestiä sinne Jennylle, mikä tilanne.

Noin 15 min meilin lähettämisestä sain vastauksen, jossa hän pahoittelee, ettei muistanut lähettää DHL:n seurantanumeroa, mutta puku on lähetetty EILEN. Eli siis puku on valmistunut pari viikkoa etuajassa ja DHL:n seurannan mukaan se on Kiinasta matkalla. Odotan ensi viikolla saapuvaksi, jännä nähdä miten ns. valmiskoon tilaaminen onnistui.

Ja tämä tilaus on siis myös tehty LandyBridalille, ettei se nyt ihan huono kait kuitenkaan ole.. Mutta huokaisen vasta sitten kun puku on mulla :)

edit: Kysyin oliko kyse ko. firmasta ja Hillankukka ehti vastata ennen kuin ehdin postata oman viestini :)

Muokattu: , käyttäjä: missmarymary

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missmarymary, milloin tilasit puvun? Minä tilasin/maksoin sen 26.1. Toimitusajaksi luvattiin kuukausi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missmarymary, milloin tilasit puvun? Minä tilasin/maksoin sen 26.1. Toimitusajaksi luvattiin kuukausi.

Tilasin/maksoin 10.2 jolloin luvattiin että puku lähetään maaliskuun lopulla. Hieman pidempi toimitusaika kuin aikaisemmalla tilauksellani mutta ajattelin että kevätruuhkaa heillä jo. Tämä siis toinen tilaukseni LandyBridalille..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä sain nyt tilausvahvistuksen ja lisäkysymyksiä tilauksestani eilen Millyn Bellalta. Vähän kyllä meinas jänskättää, että sinnekö meni rahat. Tuossa viestissä oli mm. kysymys milloin häät on tai milloin ns. due date puvulle. Häät on vasta heinäkuun lopulla, mutta laitoin due dateksi jonkun toukokuun puolenvälin/lopun muistaakseni, varmuuden vuoksi.. :) Toivottavasti Hillankukka saat vastauksia ja puvun pian! Tuo epätietoisuus on raastavaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hillankukka; oletkos kokeillut vanhaa kunnon puhelinta? Minä hermostuin niin kovin tuon Tidebuy.com:n kanssa että soitin sinne ja kerroin puhelimessa mitä halusin tietää ja milloin puvun on oltava minulla. Toki voin kertoa että hieman oli vaikeaselkoista tuo kiinalaisen naisen englanti mutta hyvin se meni. Muutama päivä soitosta alkoi tulla sähköpostia ja nyt puku on matkalla TNT:n kautta ja ilmaiseksi paremmalla toimituksella, koska tilaus meni heidän lupaamansa ajan yli.

Tokikaan tämähän ei paranna sitä että kävin lauantaina ostamassa itselleni jo toisen puvun, mutta ompahan vara valita :)

Millonkas sulla häät onkaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meikäläinen taitaa luovuttaa. Koko puvusta/firmasta ei kuulu yhtään mitään, sähköposteihin eivät vastaa. Sinne meni 230 euroa kankkulan kaivoon. Great.

Muoks.

Tässäpä vielä PayPalin "luotettavuudesta":

Paypal voi jäädyttää rahat määräämättömäksi ajaksi:

Your Paypal account can be frozen at any time, without advance notice, leaving you without your money for months (if not forever), and there isn't much you can do about it.

Paypal voi kysymättä ottaa rahaa tililtäsi:

They can even pull your money directly out of your personal bank account, many times without even a phone call or e-mail.

Epäselvyyksissä Paypal ratkaisee asian?:

If you think PayPal treated you unfairly and want to dispute their decision, You Will Be At Their Mercy as PayPal plays the role of the Investigator, Judge, Jury and Executioner in all issues regarding your account.

100.000 vastaamatonta valitusta:

Plaintiffs in the proposed class action suit say PayPal has a backlog of more than 100,000 unanswered complaints

Lisää voitte lukea täältä: http://www.aboutpaypal.org/home

Siis oletko ollut yhteydessä PayPaliin aiheesta? Eli pyytänyt rahojasi takaisin jos kerran hääpukua ei saavu? Ja antoiko PayPal ne rahat vai mikä on tilanne?

Kävin lukemassa tuota saittia ja sitten PayPalin saittia ja jotenkin tuo aboutpaypal saitti ei kyllä vakuuta minua... Vaikuttaa vähäsen shadybusinekseltä tuo saitti..

Ainakin PayPalin sivuilla lukee:

When you receive a payment, you are liable to PayPal for the full amount of the payment plus any Fees if the payment is later invalidated for any reason. In addition to any other liability, if there is a Reversal, or if you lose a Chargeback or Claim and you are not entitled to a payment under the Seller Protection Programme, you will owe PayPal an amount equal to the Reversal, Chargeback or Claim and our Fees per section 8 (including a Chargeback Fee if applicable) and PayPal will debit your Balance to recover such an amount.

You may check your Balance by logging into your Account. Key information relating to your payments will be provided to you via e-mail and your transaction history will also be updated and made available to you at any time by logging into your Account.

If one of the currency Balances in your Account shows that you owe us an amount of funds for any reason, PayPal may set-off the amount you owe us by using funds you maintain in a different currency Balance or by deducting amounts you owe PayPal from money you receive into your Account, or money you attempt to withdraw or send from your Account, or in a different Account, and by deducting funds from any withdrawals you attempt to make.

Minä en ainakaan löytänyt mitään tietoa siitä, että myyjä voisi valittaa PayPalille, että ei ole saanut rahojaan ja sitten PayPal vain ottaisi ne rahat ostajan tililtä?

Itse kyllä uskon, että PayPal on luotettavampi kuin joku tuollainen herja-saitti, joka ei kerro mitään ylläpitäjistään. :S

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kans hiljaista pitkään, mutta samana päivänä, kun niiden (LitB) piti puku lähettää, mä laitoin tosi "kiukkusen" kyselyn ja se ainankin tehosi.

Saman tien (12h) tuli vastaus ja sitten alkoi nöyristeleminen.

Saatiin alennusta puvusta ja eiköhän sitten kaikki alkanut toimimaan.

Näissä tilausjutuissa on aina sekin, että minkälaisen ihmisen käsittelyyn joudut/pääset...

PS. Tilasin tänään vaatteita Briteistä (pitkään tuttuna olleesta firmasta*linkki*) ja kaikki toimii tosi lujaa, automaatti vahvistaa 10 sek. ja keräily tapahtuu yleensä seuraavan arkipäivänä, jonka jälkeen saa todellisen vahvistuksen. Edukkaita ja viikossa perillä...

Ei niin häävaatteita

MUOKS!

Linkissä väärä osoite

Muokattu: , käyttäjä: PTSP

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen TÄYSIN samaa mieltä Rockonin kanssa...

Myyjän ottaessa PayPalin mukaan maksutavaksi, ne lupautuvat määrättyihin asioihin. Ja tuskinpa vaan voivat kovin pitkään huijata (jos edes mahdollista). Jos tuo firma on muiden mielestä luotettava, jotain muuta on nyt kyseessä.

En tosin tunne firmaa, mutta uskoisin niiden ottavan yhteyttä lähiaikoina.

Olisikos niiden sivuilla muita osoitteita, mihin voisi kyselyä laittaa?

Ei se PayPalin vika ole, että firma ei vastaa.

PayPal on toiminut minulla (ja 99.99% muillakin), enkä usko tuohon *kilpailijafirmojen tekemästä sivuista* haettuihin tietoihin...

Mä hakisin vastausta muista mail-osoitteista?

Muokattu: , käyttäjä: PTSP

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli miten oli, mulla on nyt oma "perintätoimisto" Kiinassa. Suomalainen tuttuni aikoi ottaa asiasta selvää paikallisten kavereidensa avustuksella. Asuu sattumoisin samoilla nurkilla kuin missä tuo tehdas (oletettavasti) on. Firman sivuilla vaan ei kerrota tarkkaa osoitetta missään. Puhelinnumero siellä sentään oli...

En ole syyttänyt PayPalia siitä ettei myyjä vastaa mulle. Samoja asioita vaan pohdittiin eräällä toisella kotimaisella foorumilla hyvinkin kriittiseen sävyyn. (Jos joku ei tiedä mitä kriittisyys tarkoittaa tai ymmärtää sen mustamaalaamiseksi, voi ottaa paremmin asiasta selvää). Minä olen ottanut riskin, MINÄ tilasin netistä ja vielä EU:n ulkopuolelta, minä maksoin työstä etukäteen, ja jos häviän rahani, MINÄ olen syyllinen.

Tämä suomalainen kaverini vaan tuumasi että "kinkit nyt on toisinaan tosi kinkkisiä", eli jos siellä tosiaan on joku kamala ruuhka päällä, eivät viitsi/uskalla ilmoittaa siitä tms...En sen paremmin tunne kiinalaista kaupankäyntikulttuuria. Jos asiaan ei tule selvyyttää kaverini kautta, teen reklamaation PayPalille (tuhansien muiden jatkoksi). Ja voihan vaikka olla, että saan puvun ennen sitä. Who knows.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.