Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Kerroin tässä ketjussa pari kk sitten, että tilasin hääpuvun Kiinasta Aliexpressin kautta. No nyt se on saapunut.... enkä tykkää :( Siis mekko on hyvälaatuinen ja kunnolla tehty, ei siinä mitään, ja se istuu kuin hansikas. Mutta se ei näytä kivalta päälläni. BUHUU!

 

Kirjoitin mekosta ja sen tilaamisesta tarkemmin hääblogiini: http://blingblingmorsian.blogspot.fi/2013/05/haapuku-saapui.html

 

Siellä on myös nähtävillä kuvia puvusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pistetty hääpuku tilaukseen! <3 Tilasin pukuni täällä mainitulta myyjältä Aliexpressiltä, kysymyksiini on vastattu todella nopeasti ja sain itse valita pukuni pitsin heidän valikoimistaan.. Toistaiseksi olen tyytyväinen saamaani palveluun, tulen kertomaan myöhemmin miten kävi ja suosittelenko myyjää muille morsiamille :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin nyt hääpukuni myyntiin, koska se ei sittenkään ollut minun tyyliseni: http://www.naimisiin.info/yhteiso/topic/113168-romanttinen-h%C3%A4%C3%A4puku-pitsiolkaimet-a-linja-ivory-koko-36-38-200-e/

 

Tilasin mekon siis Kiinasta! Laatu on loistava. Myyjä on Aliexpressissä Novias Wedding Dress Factory / Amanda Bridal. Suosittelen myyjää lämpimästi! Mekon kangas on kunnollista paksua satiinia, pitsi ja kirjailu upeaa. Kommunikaatio toimi hyvin, sain aina vastauksen puolen tunnin sisällä. Miinuksena mekon tilauksen myöhästyminen 3 viikkoa ruuhkan takia.

 

post-42334-0-23177300-1370254021_thumb.j

 

post-42334-0-85582100-1370254030_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: Marula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee mun puku tuli tänään! Tilasin sen ehkä noin kuukausi sitten Kiinasta, TBdress -nimiseltä firmalta. Puku oli täysin samanlainen kuin kuvassa. Langanpätkiä roikkuu siellä täällä, mutta ei mitenkään häiritsevästi, eikä niitä tule kukaan näkemään. Otimme mitat ja valitsimme sitten kokotaulukosta lähimmäs osuneen koon. Pukua en ole saanut vielä vetoketjun kanssa päälle, kun vetoketju menee niin hankalasti (yksiolkaiminen puku), että sitä on mahdotonta saada kiinni yksin. Kaaso tulee kolmen aikoihin auttamaan. Sen verran sain sitä mallattua kuitenkin, että puku on tehty ainakin puoli metriä minua pidemmälle ihmiselle :grin: äitini on kuitenkin ommellut koko ikänsä, joten katsotaan jos hän saisi lyhennettyä pukua. Jos ei, niin sitten ompelijalle käy tieni. Muuten puku on kyllä hyvä ja laadukkaan oloinen. Raskas, paljon kangasta  ja tukeva. Ei siis mitään moittimista, mitä nyt koko meni vähän viereen <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea Lodeka! Olisi kiva nähdä myös sitten sovituskuvia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos! Sain sitten puvun myös kunnolla päälle ja se istui kuin hanska! Just niinku olis mun päälle tehty (pituutta lukuunottamatta), eli hirveä tuuri! Helpottunut morsian täällä :wub: rakastun pukuun hetki hetkeltä enemmän!

 

Katsotaan jos saisin laitettua jotain kuvaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kuvia olis aina kiva nähdä! :)

 

 

Mä tilasin reilu viikko sitten itselleni Ebayn kautta lyhyehkön mantilla-hunnun, joka päivä oon odottanut postinjakajaa innolla että josko huntu tipahtais postiluukusta mutta ei vielä. Vielä odotellaan siis. 

Lisäksi voitin Ebayssa huudon juurikin täydellisestä helmitiarasta mutta sen saan laitettua maksuun vasta ensi viikolla, onneksi oli ystävällinen myyjä joka lupasi maksuaikaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tänään kuvia valmiista mekostani. Se on juuri sitä mitä toivoin <3 Voin laittaa kuvia, jos joku kertoo kuinka se onnistuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minun mekkoni2


minun mekkoni


 

Tässäpä olisi minun tuleva mekko <3 

Pari pikkujuttua pyysin korjaamaan, mutta kuvista päätellen mekko on juuri sellainen kuin halusin. Toivottavasti olen samaa mieltä kun saan puvun päälleni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Toivotaan! :)

Pitsi näyttää kyllä hyvältä (tasaiselta), lattiaa vasten helpoin katsoa. Jos vielä kerkeät jotain huomautuksia tekemään, niin IMO olkaimet ovat hieman erinäköiset, vasen himpun kapeampi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Tarkoitatko selkäpuolen olkainta? Siinä huomasin itsekin eron nyt kun sitä kyyläsin tarkkaan. Olen tainnut katsella kuvia vaaleanpunaiset lasit päässä, onneksi täällä on monta silmäparia jotka huomaa tuollaiset jutut! :) Laitoin siitä huomautuksen menemään, parissa muussa kohtaa oli myös "ylimääräistä" kangasta joille pyysin tekemään jotain. 

Pitsi vaikuttaa kuvien perusteella hintaansa nähden hyvältä :) Raportoin laadusta tarkemmin sit kun saan puvun käsiini :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^etupuolta kylläkin, minusta ero on siinä selkeämpi. Kun vertaa ylemmän täyden "pitsipalluran" alla olevan osan leveyttä, niin minusta vasen kapeampi.. Vaikea selittää kyllä  :D Jenkkifoorumilta olen oppinut viivottimella/photarilla tarkastelemaan symmetrisyyttä :) Aina kannattaa piirtää suorat vaakaviivat esim. sweetheartin reunaan, laskosten kohtaan jne. sekä pystyviivat olkaimiin. Takapuolella taitaa olla muutama nappi vinossa, mutta se voi johtua myös siitä, että mekko laskeutuu lattialle mutkalla..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Taitaa olla vielä ne lasit päässä, pitsin alla on jonkinsortin harsomaista kangasta se se näkyy paikoin, sitä pyysin myös siistimään :) Laitan vielä tuosta etupuolesta viestiä, taitaa olla jo neljäs tänään :D Eivät kohta lähetä koko mekkoa :/

 

Olen jo valmistautunut siihen että napit on kummiskin vinossa, saatan myös lisätä niitä kun oli jotenkin harvakseltaan. Onneksi on aikaa häihin, en uskaltaisi vaan puoli vuotta aiemmin tilata :) Voin vaikka itse ,nappi päivässä, ommella ne uudelleen :D

Olet niin tarkkasilmäinen, huomaatko vielä muutakin mistä kannattaa huomauttaa? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Minusta puku näyttää tosi hyvältä! Mutta nyt kun vielä voi viilata, niin kannattaa, vaikkei se edes päällä näkyisi. Sitähän varten nuo mid-production kuvat ovat.

Tuumailin tässä, että kun molemmissa kuvissa vasen puoli olkaimista näyttää kapeammalta, niin olisikohan mekko vain himpun vinksallaan mallin päällä... Kyseessä kun ei ole sama olkain.. Kun sehän, mikä on takaa vasen, on edessä oikea.  (Ja jos siis toinen olkain olisi takaa kapeampi, mutta paksumpi edestä ja toinen olkain takaa paksumpi, mutta kapeampi edestä, se tuntuisi minusta kiinamekossa(kin) jo epätodennäköiseltä, kun muuten on ihan suoraviivaisen näköinen).

Onkohan tuossa vasemmassa kupissa ylävasemmassa kulmassa vain pitsin aiheuttamaa pikselimössöä, vai onko siinä hieman enemmän materiaalia kuin toisessa kupissa. Pyytäisin heitä mittaamaan joka tapauksessa olkaimien leveydet samalta kohtaa, ja tarkistamaan että sama cm:t.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Laitoinkin jo viestiä noitten kuppien yläpuolisesta alueesta, pyysin uudet kuvat kunhan korjaavat "virheet" :)

Onko tietoa miten noihin mekkoihin tuo pitsi "laitetaan", kun näyttää siltä että kohdissa joissa pitsikuviota on harvemmassa ne olisi vain leikattu irti valmiista pitsistä ja aseteltu uudelleen. Olen zoomaillut kuvia jo vähän liikaa, nyt alkaa epätoivo iskeä mitä kaikkea huomaan sitten kun saan puvun kotiin.  :girl_cray2:

 

Saanen huomenna vastauksen pieniin epäkohtiin. Laitan sit viimeistään sovituskuvia niin nähdään kuinka mekko istuu :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauniita pukuja olette saaneet!

Muokattu: , käyttäjä: Buffy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Ihan pakko hehkuttaa, tilasin oman pukuni Ebayn kautta ja toimitus kesti n 5 viikkoa ja postimies toi ovelle aivan upean mekon!
Juuri oikean kokoinen, istuu täydellisesti :)
Ei kuitenkaan vastaa täysin sitä pukua minkä tilasin, vaan kangas on erilaista kuin miksi sen kuvittelin, mutta on kuitenkin upea!
Myyjä oli NancyMom - yhteydenpito oli erinomaista ja sain aina vastauksen kysymyksiini vuorokauden sisällä - SUOSITTELEN :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua! Mikä ja missä oli se ISO "verkkokauppa" missä oli muistaakseni likimain kaikki (tai ainakin ihan julmetusti) aitoja kuvia mekoista?

Oli Aliexpressillä tai muulla samantyyppisellä sivustolla muistaakseni, mutta miten niitä sieltä löytäis fiksusti..?

Täällä oli useampikin tilannut sieltä ja muistan vielä itsekin bonganneeni tuon teetetyn täällä esitellyn mekon silloin heti ko. myyjältä aidoissa kuvissa, mutta voi että en löydä enkä tiedä kuka ja missä! :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ebayssa on ainakin hyvä myyjä xiaohu-888.

Muokattu: , käyttäjä: Buffy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, tääläkin suunnitellaan tilausta ulkomailta, tarjontaa kyllä piisaa! jenjenhouse,dressfirst,jennyjoseph ja lightinthebox selailtu läpi. Jotenki tuosta Lightinthebox sivustosta saa luotettavimman kuvan, en tiiä miksi :D mutta toisaalta sielä on hieman korkeammat hinnat. Hankalaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tilasin mekkoni Dinodirectiltä ja oon kyllä tosi tyytyväinen! Tilaaminen piti jättää aika viime hetkelle koon puolesta, koska sain vauvan toukokuussa. Kesäkuun puolessavälissä laitoin mekon tilaukseen silloisten mittojeni perusteella, vähän jännitti koska mekko saapuisi, häät kun ovat elokuun viimeinen päivä! Mekko saapui kuitenkin jo kahden viikon päästä ja olen kyllä tosi tyytyväinen mekkoon! Vähän lankoja hapsottaa ja selän nyörityksen nauhaa ei ole päätelty, mutta anoppi korjaa kun on hyvä ompelija. Mekossa oli paksu vuori joka peittää turhat makkarat ja pitää muutenkin paketin koossa, ja mittojen mukaan tilattu mekko menee nyöritykseltään lähes kiinni asti, koska painoa on lähtenyt yllättävän paljon synnytyksen jälkeen :) kaunis mekko vaikkei täydellinen olekaan, mutta ei sen enempää voikaan odottaa mekosta, joka maksoi postikuluineen 125 euroa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen alusta asti suunnitellut mekon ostoa netistä. Aion käydä kokeilemassa erilaisia malleja päälleni liikkeessä, jos rakastun johonkin ja seon tarpeeksi edullinen, niin saatan ostaa sieltäkin. Netistä ostamalla vaan pääsisi niin paljon halvemmalla ja valikoimaa on enemmän. Aluksi kun katselin nettisivuja, jäi minulle vain kaksi suosikkia. Täältä sivulta sain kuitenkin vinkin tuohon Millys Bridaliin ja sieltä löytyi liikaa hyviä vaihtoehtoja!  :girl_sigh: No ehkä kun on käynyt malleja sovittelemassa voi sulkea joitain vaihtoehtoja pois..Kuulisin vielä mielellään kokemuksia Millystä noin niinkun uudempia kokemuksia  :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kaikella ystävyydellä varoitan, että kannattaa varautua tuolla asenteella siihen, että joku kohta ryöpyttää, kuinka käytät törkeästi hyväksi kivijalkaliikkeitä ja viet myyjien aikaa sellaisilta asiakkailta, jotka ovat tulleet oikeasti asioimaan liikkeeseen. Aiheesta on väännetty toisessa ketjussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt jälkikäteen ajatellen minä EN tilaisi hääpukuani Kiinasta. Omakohtaisella kokemuksella täytyy sanoa, että puvun sovittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Vaikka kuinka kuvittelisi, että joku malli sopii itselle, niin asia ei välttämättä menekään niin. Kuvittelin säästäväni rahaa, kun tilasin mekon Kiinasta. Laatu oli hyvää, koko oli sopiva ja mekko kaunis. Se vain, että mekko ei näyttänyt kivalta JUURI MINUN päälläni. Mitäs järkeä koko hommassa sitten olikaan? No ei mitään.

 

Itse inhoan hääliikkeitä ja hääpukuja, mutta nöyränä tyttönä jouduin silti menemään ostamaan "paremman" hääpuvun Lovebirdsistä (kivijalkaliikkeestä). Siellä sovittelin ensi kertaa hääpukuja ja sain käsitystä, miltä ne näyttävät päälläni. Vaikka olen kropaltani hoikka ja hyvin "perusnainen", en silti onnistunut tilaamaan tarpeeksi kivaa hääpukua netin kautta. Kyllä puvun löytäminen vaati sovituksen.

 

Loppujen lopuksi ostin siis sekä Kiinasta mekon että käytetyn mekon täältä Suomesta. Kokonaisuus ei tullut yhtään sen halvemmaksi kuin jos olisin marssinut saman tien hääpukuliikkeeseen.

 

Toivossa voi toki elää, että ei tarvitsisi mennä sovittelemaan kolttuja ja voisi vain tilata mekon Kiinasta, mutta noh, nyt olen oppinut tämänkin läksyni. Nöyrästi menen sovituskoppiin, kun ensi kerralla ostan juhlapukua.

 

Edelleen olen sitä mieltä, että Kiinasta tilatuissa puvuissa ei ole mitään vikaa, ja sieltä ne merkkipuvutkin useimmiten tulevat. Suurin miinus on se, että pukua ei voi sovittaa. En uskonut tätä vielä pari kk sitten, kuten ei varmaan moni muukaan tilaamista suunnitteleva usko, mutta näin se on!

 

Mitä enemmän näitä Kiina-tilausjuttuja lukee, huomaa, että suurin osa on saanut ihan kivan hääpuvun, mutta joka ei muutoin ole mieleinen tai se on liian pieni/suuri.

 

Toki riski kannattaa ottaa, jos Kiinasta tilattu puku maksaa oikeasti vain jonkun 150 euroa, mutta itse pistin enemmän, kun tuli tullimaksut ja lähetykset, jne päälle. Halusin muutenkin valita kalliimmalta tekijältä, koska ajattelin hinnan korreloivan laatua.

 

PS. Mun hääblogia voi lukea täällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt jälkikäteen ajatellen minä EN tilaisi hääpukuani Kiinasta. Omakohtaisella kokemuksella täytyy sanoa, että puvun sovittaminen on ensiarvoisen tärkeää. Vaikka kuinka kuvittelisi, että joku malli sopii itselle, niin asia ei välttämättä menekään niin. Kuvittelin säästäväni rahaa, kun tilasin mekon Kiinasta. Laatu oli hyvää, koko oli sopiva ja mekko kaunis. Se vain, että mekko ei näyttänyt kivalta JUURI MINUN päälläni. Mitäs järkeä koko hommassa sitten olikaan? No ei mitään.

 

Mikäli omaa vankan näkemyksen siitä millaisen puvun haluaa ja tietää sen sopivan itselle, ei Kiinassa teettäminen ole lainkaan huono idea. Varsinkaan pienellä hääbudjetilla.

Muokattu: , käyttäjä: Buffy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.