matte

Millä perusteella valitsitte hääpäivän?

646 viestiä aiheessa

Meille oli alusta asti selvää, ettemme haluaisi mitään kovin perinteistä ja etenkään kesähäitä. Syyshäät olivat ensin mielessä, mutta sitten ajatus jouluhäistä vei voiton. Kihlauduimme Jouluaattona 2007 ja nyt sanomme tahdon 24.12.2011, jolloin yhteisiä vuosia kertynyt 8v. Kirkkoon tulee vain perhe ja lähimmät ystävät. Isomalla porukalla juhlitaan uutena vuotena rennosti! :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toukokuu on aina ollut lempikuukauteni, ja ajattelin jo yläasteella meneväni joskus naimisiin silloin, kun kevät vaihtuu kesäksi ja tuomet ja omenapuut kukkivat kuin viimeistä päivää :) Siinä vaiheessa kun hääpäivän päättäminen tuli ajankohtaiseksi, olisin kelpuuttanut myös kesäkuun alun, mutta sulhasen mielestä 26.5. oli paras, joten sillä mennään. Seuraavana viikonloppuna loppuu koulut ja edellisenä on lätkän MM-finaalit, tuo 26. päivä on siis sopiva rako meille :D

Mun elämässä kaikki asiat tuntuvat muutenkin kasautuneen toukokuun viimeiselle viikolle: aikoinaan ajokortin saaminen, lakkiaiset, yliopiston pääsykokeet, duunissa aloittaminen... Miksei siis häätkin. Nyt toivon kovasti, että ensi kevät olisi lämmin ja juhlapaikassa ehtisivät omena- ja luumupuut puhjeta kukkaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehellä on ongelmia päivämäärien kanssa, joten hän halusi helposti muistettavan päivämäärän. :girl_wink: Ensi kesänä onneksi 7.7. osuu lauantaille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aina tykännyt numeroista ja niillä kikkailusta, joten hääpäivä oli päätettynä jo ennen kihloja. Mies myös sattuu olemaan koodari, joten hänkin oli hyvin innoissaan ajatuksesta. Ja 4kk ennen häitä ainoa mikä meillä oli, oli päivä.

Hääpäivämme on 011011.

:girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätimme kihlautuessamme menevämme naimisiin seuraavana vuonna. Alusta alkaen minulle oli selvää, että haluan häät joko touko- tai elokuuhun. Niinpä kysäisin, mille päivälle toukokuussa 2012 toivomamme kirkko olisi vapaana ja otin myöhäisimmän toukokuisen lauantain (19. ja 26.5. olivat jo varatut). Niinkin romanttinen päivämäärävalinta. Jälkeenpäin ajateltuna 12512 on edes jotenkin looginen muistaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen aina tykännyt numeroista ja niillä kikkailusta, joten hääpäivä oli päätettynä jo ennen kihloja. Mies myös sattuu olemaan koodari, joten hänkin oli hyvin innoissaan ajatuksesta. Ja 4kk ennen häitä ainoa mikä meillä oli, oli päivä.

Hääpäivämme on 011011.

:girl_haha:

*reps*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en alunperin halunnut mitään numerokikkailua enkä missään nimessä maistraattivihkimistä mutta tänään varattiin aika maistraatista 11.11.2011 :girl_haha:

Pienimuotoiset hääjuhlat olisi tarkoitus järjestää jos vain löytyy kiva budjettiin sopiva paikka. Aikaa kun ei häihin ole kovin paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: Omni

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen jo vastannut tähän ketjuun, että hääpäivä on 9.3.12. No ajattelin kuitenkin, että mitä sitä turhaan siirtämään kovin kauas kun ei ole mitään järjestettäviä juhlia, vaan maistraattikäynti kahdestaan. Niinpä uusi päivämäärä on 1.12.2011 ihan sillä perusteella, että on kiva saada jotain piristettä pimeimpään aikaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei periaatteessa kuulu tänne mutta tavallaan joo.. :) Eli siis päätimme mieheni kanssa hääpäivämme kahdesta erivaihtoehdoista jotka olivat meille ne hyvät ja nyt tämä hääpäivä jonka olemme valinneet onkin veljeni lapsen syntymäpäivä. Onko väärin mennä naimisiin tuona päivänä? Mitä ootte mieltä.. mieheni sanoi että me itse päätämme päivämme ja olen samaa mieltä. Emme kumpikaan tajunnut että tämä päivä on kyseisen lapsen synttäripvä. Laitoimme tänään lähimmäisille viestit ilo uutisesta ja veljeltäni tuli vain viesti että "muuten hyvä päivä mutta .... syntymäpäivä" vähän mieltä painaa mutta antakaa työ mielipiteitä jotta saan mielenrauhan... :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä valittiin kihlauksen ajankohdan perusteella. Molemmilla oli toiveissa,että naimisiin mennään vuoden sisällä kihlautumisesta.Kosinta tapahtui huhtikuun lopulla,mutta päätimme silti ottaa hääpäivän toukokuun alusta ettei menisi päällekkäin pääsiäipyhien kanssa.(Silloin kirkossa ei toimiteta vihkimisiä.)Kevät on kyllä niin ihanaa aikaa.Silloin kaikki herää taas eloon talven jäljiltä.Toivottavasti myös ensi vuonna :-X

ja vielä kommenttia vaimoke 2012..

Tuntuu hiukan oudolta, jos veljen lapsen syntymäpäivä olisi jonkilaisena esteenä hääpäivälle. Päivähän on teidän kahden ja häitä juhlitaan vain kerran.Toki lapsenkin juhlapv on tärkeä, mutta niitähän voi juhlia vaikka etukäteen =)joten surku pois mielestä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei periaatteessa kuulu tänne mutta tavallaan joo.. :) Eli siis päätimme mieheni kanssa hääpäivämme kahdesta erivaihtoehdoista jotka olivat meille ne hyvät ja nyt tämä hääpäivä jonka olemme valinneet onkin veljeni lapsen syntymäpäivä. Onko väärin mennä naimisiin tuona päivänä? Mitä ootte mieltä.. mieheni sanoi että me itse päätämme päivämme ja olen samaa mieltä. Emme kumpikaan tajunnut että tämä päivä on kyseisen lapsen synttäripvä. Laitoimme tänään lähimmäisille viestit ilo uutisesta ja veljeltäni tuli vain viesti että "muuten hyvä päivä mutta .... syntymäpäivä" vähän mieltä painaa mutta antakaa työ mielipiteitä jotta saan mielenrauhan... :hysteric:

Mun mielestä ei ole mitenkään väärin mennä naimisiin toisen syntymäpäivänä. Joka päivähän on jonkun synttärit, eikä kaikilta voi etukäteen varmistella syntymäaikoja, ettei vaan hääpäivä osu kenenkään synttäreiksi. Meilläkin osuu bestmanin synttärit hääpäivälle, bestman on vitsaillut, että saa kerrankin kunnon juhlat... :girl_wink:

Eri asia tietty on jos kyseessä olisi jotkut pitkään suunnitellut pyöreiden vuosien bileet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihan sen perusteella miten kirkko oli vapaa ;D ja osittain sen että oli joku ajatus että se olis 21pv :) ja heinäkuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aloimme maaliskuusa etsiskellä meille sopivaa juhlapaikkaa kesän 2012 häihin. Lopulta löysimme unelmiemme juhlapaikan, ja vapaita lauantaipäiviä vuodelle 2012 oli enää kaksi: 7.7 ja 28.7. Hyvät ystävämme ovat menossa naimisiin 30.6.2012, joten tämän perusteella valikoitui omaksi hääpäiväksemme 28.7. Muuten meillä olisi häät viikon välein, mikä on mielestäni liian lähekkäin, sillä vieraslistallakin on useita samoja tyyppejä tämän ystäväpariskunnan kanssa. Täytyy pieni hengähdystauko saada häidemme väliin. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkuukausi on valittu omien mieltymysten mukaan, mutta varsinainen päivämäärä määräytyy juhlapaikan vapaanaolemisen suhteen. Nyt on alustava varaus 15. päivälle ja juhlatilan katsastaminen edessä. Luulenpa kuitenkin ettei päivämäärä enää tuosta muutu, olisin varannut tilan samantien meille kokonaan mutta ehkä sitä nyt täytyy ensin käydä vilkaisemassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei periaatteessa kuulu tänne mutta tavallaan joo.. :) Eli siis päätimme mieheni kanssa hääpäivämme kahdesta erivaihtoehdoista jotka olivat meille ne hyvät ja nyt tämä hääpäivä jonka olemme valinneet onkin veljeni lapsen syntymäpäivä. Onko väärin mennä naimisiin tuona päivänä? Mitä ootte mieltä.. mieheni sanoi että me itse päätämme päivämme ja olen samaa mieltä. Emme kumpikaan tajunnut että tämä päivä on kyseisen lapsen synttäripvä. Laitoimme tänään lähimmäisille viestit ilo uutisesta ja veljeltäni tuli vain viesti että "muuten hyvä päivä mutta .... syntymäpäivä" vähän mieltä painaa mutta antakaa työ mielipiteitä jotta saan mielenrauhan... :hysteric:

Oon muiden kanssa samaa mieltä siitä että on ihan ok mennä naimisiin jonkun syntymäpäivänä. Jos veljesi haluaa pitää lapsensa synttärit kyseisenä päivänä, se on hänen ongelmansa...Häät on kuitenkin vain kerran elämässä ja jos tuo kyseinen päivä on teidän yhteinen päätös, ei sitä todellakaan tarvitse muuttaa muiden takia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei periaatteessa kuulu tänne mutta tavallaan joo.. :) Eli siis päätimme mieheni kanssa hääpäivämme kahdesta erivaihtoehdoista jotka olivat meille ne hyvät ja nyt tämä hääpäivä jonka olemme valinneet onkin veljeni lapsen syntymäpäivä. Onko väärin mennä naimisiin tuona päivänä? Mitä ootte mieltä.. mieheni sanoi että me itse päätämme päivämme ja olen samaa mieltä. Emme kumpikaan tajunnut että tämä päivä on kyseisen lapsen synttäripvä. Laitoimme tänään lähimmäisille viestit ilo uutisesta ja veljeltäni tuli vain viesti että "muuten hyvä päivä mutta .... syntymäpäivä" vähän mieltä painaa mutta antakaa työ mielipiteitä jotta saan mielenrauhan... :hysteric:

Voihan elämä. Aika tyhmä kommentti veljeltäsi - ei niitä hääpäiviä voi oikeasti valita sillä perusteella sattuisiko ne menemään jonkun vieraan synttäreitten päälle. Eikä jokaiselta vieraalta voi kysellä kävisikö varmasti tämä päivä heille... Jonkun täytyy aina joustaa vähäsen! Syntymäpäivä kun nyt ei ole mikään niin iso juhla kuin häät, ja voivathan he sitä juhlistaa aamulla tai vaikka edellisenä päivänä.

Me valittiin hääpäivä ihan sen mukaan miten meille sopi muun elämän kannalta. Mun opiskeluaikataulut merkkasivat aika paljon, sekä myös sulhasen äidin ja siskon lomat töistä ja sitten omat kommervenkkinsä aiheutti kirkon saatavuus. Lopulta päädyttiin pienoiseen kompromissiin ja mentiin sunnuntaina naimisiin, mikä loppujen lopuksi oli ihan hyvä juttu sillä se helpotti järjestelyitä todella paljon. Lauantaithan tuppaa olemaan varattuja monissa paikoissa jo kuukausia aikaisemmin - me onnistuttiin vielä vaihtamaan juhlapaikkaa kuukausi ennen juhlia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä päivä määräytyi kirkon ja juhlapaikan vapaiden aikojen perusteella. Mies halusi tietyn kirkon ja yhdessä tykättiin yhdestä juhlapaikasta, joten monen edestakaisen puhelun jälkeen löytyi vapaata molemmista samalle päivälle ensi kesälle. Ensin juhlapaikka olikin mennyt parin tunnin sisään suunnitellulle ajankohdalle ja kirkko varattiin jo siihen, sitten varattiin epähuomiossa lakkiaislauantai (moni sukulainen olisi jäänyt tulematta), kunnes lopulta onnistui löytää sopiva päivä. Molemmat haluttiin ehdottomasti kesähäät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Emme kumpikaan halunneet kesähäitä, eikä syksykään ole se "meidän" vuodenaikamme, joten päädyimme kevääseen ja toukokuuhun. Toukokuussa voi olla jo todella lämmintä ja luonto on kaunis. Varsinainen päivämäärä tuli hieman juhlapaikan mukaan. Ensimmäinen haluttu päivä ei ollut enää vapaana, joten valitsimme sitä edeltävän lauantain. Häät ovat nyt sitten 19.5.2012 :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan alettu seurustelemaan 24.10.2004, kihloihin mentiin 24.6.2007. Haluttiin hääpäiväksi kans 24. jotakin kuuta. Mä olisin halunnut talvihäät, mutta mies ehdottomasti halusi kesähäät, joten joustin sitten tästä asiasta. :) Alun perin suunnitteilla oli vuosi 2012, mutta kun poikamme ilmoitti tulostaan, haluttiin mennä maistraatissa naimisiin, jotta oltiin yhtä perhettä alusta asti, samalla sukunimellä. Hääjuhla ja liiton siunaaminen jätettiin kuitenkin tuonne kesälle 2012. Alun perin ajateltiin, että häät olisi 24.8., mutta kun se on perjantai, niin se olisi varmasti ollut hankala monelle vieraalle. Ja nyt kun virallinen vihkiminen oli jo, niin ei se niin justiinsa, joten otettiin päiväksi sitten 25.8.2012. Hääpäivää tulemme kuitenkin aina juhlimaan virallisen vihkimisen mukaan, joka oli siis 24.9.2010. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sillä perusteella että nyt kun asiaa ryhdyttiin toden teolla miettimään, olivat juhlapaikat varattuja pikkujouluille marras-joulukuun ajan. Siirsimme siis helmikuulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukaan ei varmasti ole kullut ennen tälläisestä päivän valinnasta =)

Eli tahdoin, että hää päivässämme on jo valmiiksi olevia "numeroita" (syntymäpäivät yms.)

Ja toinen kriteeri oli, että päivämäärä pitää alla jaollinen luku =)

(siis kuka ihme voi mennä naimisiin parittomana päivänä??? =) )

Ja meille "osuvia" päiviä oli ensi tavi/keväänä tasan 2 toinen helmikuussa toinen huhtikuussa juuri ennen vappua =)

valitsimme sitten helmikuun ja lumen kauneuden =)

*Maria*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Menimme kihloihin tänä kesänä 25.6.2011. Päätimme yhdessä että häät pidetään ensi kesänä, hääpäiväksi päätimme 7.7.2012. Saimme haluamme päivämäärän ja kirkon. Päätimme että vuosi on hyvä aika suunnitella häitä rauhassa, eikä tule kiirettä eikä stressiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle oli pitkään selvää, että jos kihloihin mennään niin hääpäivä sovitaan siitä vuoden sisään. Ei jaksa vuosikaupalla suunnitella..kärsimätön kun on :) ja kesähäitä on jo nähty niin monet, että päädyttiin talveen. Haluamassamme paikassa oli jäljellä enää vain muutama päivämäärä, joten siitä valittiin 18.2.2012.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään