Hääkimpun heitto (yhdistetty)


Neenus

Recommended Posts

Tilanne on tämä;

Vihkiminen, sitten pieneen kahvitilaisuuteen SEURAKUNNAN tilaan, jossa pientä suolaista ja makeaa tarjoiltavaa + kakku.

Kahvitilaisuudessa ollaan ainoastaan pari-kolme tuntia, riippuen miten ihmiset jaksavat (ja sitten alkaa nuorten jatkot  ;D )

Eli kysymys kuuluisi, että missä vaiheessa ja missä olisi hyvä heittää heittokimppu ja sukkanauha, kun ajattelee että ollaan kuitenkin suht tönkähkössä kirkon seurakuntasalissa, ja ulkopuolellakaan ei ole kuin vähän kivitettyä tietä, nurmialue missä pensaita ja parkkipaikka?

Olisko jollain nyt jotain ehdottoman kekseliästä ideaa...?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jos olisit naimaton nainen vieraana häissä, niin pettyisitkö jos morsian ei heittäisi kimppua (eikä mitään muutakaan)? Vai huomaisitko edes? Vai olisitko kenties helpottunut? En aio viskata mitään, vaikka itse olenkin tykännyt kimppuja kaapata (olen saanut 3, korkea aika avioitua siis!)  ;D Sulhokaan ei viskaa sukkanauhaa, jota ei edes ole...

edit. muokkasin otsikkoa ja siirsin hääleikit-palstalle

-janiina

Link to comment
Share on other sites

Itse ainakin odotan häissä sitä kohtaa :) Tosin kaksissa häissä ollut ja viime vuoden toukokuussa kimpun nappasin :) Ja tietääkseni ollaan ensimmäiset sen jälkeen naimisiin menevät :) *tiedettiin jo tosin silloin hääpäivä, mutta kukaan kaason lisäksi ei tiennyt :)* Mutta en välttämättä kaipaisi sitä tai ainakaan isoa haloota nostaisi asiasta  ::)

Taidat olla jo ammattilainen kimpun kiinniotossa  ;D

Link to comment
Share on other sites

En todellakaan pettyisi. Mä en ole koskaan käsittänyt koko kimpunheittoa, musta se on hieman mauton tapa, hyppiä yhden kimpun perässä että pääsisi muka naimisiin.

Olen ollut mukana kimpunheitoissa, koska se on vähän niinkuin "pakko", mutta koskaan en ole kimppua saanut eikä ole harmittanut. Kimpun saaneet ihmiset ovat tuulettaneet niinkuin olisivat suuremmankin kisan voittaneet.  ::) Not my piece of cake.

Link to comment
Share on other sites

Silloin kun olin viela sinkku niin inhosin myos kimpun heittoa. Koin sen jotenkin noyryyttavana vaikka en mikaan raivofeministi olekkaan. Yleensa osasin karata oikeaan aikaan "vessaan" kun heiton aika tuli tai sitten seisoin vantut suorina ryhman takana. (yleensa joku hyvaa tarkoittava tati-ihminen oli sinne pakottanut.)

Omiin haihin ei siis heittoa tule.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minusta on naimattomana naisvieraana ollut aikalailla sama että heitetäänkö kimppua vai ei. En ole siitä loukkaantunut, ja olen kyllä lähtenyt mukaan kimpusta taistelemaan, mutta en ole hetkeä innolla odottanutkaan. En oikein tiedä mitä tekisin kimpun kanssa omissa häissäni. Ehkä vähän kuulostelen miltä tilanne vaikuttaa, ja jos tuntuu että heittoa kaivataan, niin voin sen vaikka viskatakin.

Link to comment
Share on other sites

Itse en kauheasti näistä leikeistä ja kimpun viskomisista tai muista tällaisista perusta. Yleensä siis olen matalalla profiililla jättänyt kaikki väliin, kun olen häissä ollut vieraana. Eli siis en naimattomana naisvieraana ole lähtenyt koskaan mukaan nappaamaan kimppua, mutta olen tämän yrittänyt tehdä sillä tavalla hienotunteisesti, että jos joku sen nyt tahtoo sen kimpun tms. viskata, niin antaa mennä ja menköön siitä taistelemaan ne, jotka haluavat.

Itse en omissa häissäni aio kimppua heittää. Pettyköön ken tahtoo.

Link to comment
Share on other sites

En olisi pettynyt, mutta en kyllä ilostakaan hihkuisi  ::)

Toisaalta kimpun heitto on ihan kiva perinne mutta toisaalta taas (niinkuin joku jo mainitsi) jakaa ihmiset siviilisäädyn mukaan, joka ei kaikista ole hauskaa ja saa aikaan vaivaantuneisuutta  ::)

Oman kimppuni meinaan kuitenkin viskata, MUTTA en jää huutelemaan yhdenkään sinkkutytön perään, jos näen ettei kimpun kiinnisaanti kiinnosta  ;)

Onneksi omat kimpun perässä juoksemiset loppuu nyt kun omat häät on juhlittu  ;D

Link to comment
Share on other sites

Meillä ei siis viskota kimppua, enkä pidä siitä perinteestä yhtään, mutta kysynkin, että kuinka monta naimatonta naista teidän mielestä häissä pitää vähintään olla että sen voi heittää? Riittääkö 5?

Kunhan pohdiskelen omaksi ajankulukseni...

Eiköhän 5 riitä....ne jotka sitä tulee kiinniottamaan, toivovat todennäköisesti saavan sen, joten mahiksethan vaan kasvaa mitä vähemmän porukkaa  ;)

Link to comment
Share on other sites

Eipä haittaisi minuakaa!

Eikä tule meidänkään häihimme sen paremmin kimpun kuin sukkanauhankaan heittoa. Yritetään järjestää häät pienellä budjetilla, joten erillisen heittokimpun ostaminen ei tunnu hyvältä ajatukselta (vaikkei se paljon maksaisikaan, pienistä summista kertyy helposti isoja...), ja haluan säilyttää omat kukkani.

Sukkanauhan heitto yksistään olisi vähän tyhmää, ja lisäksi kutisen kovin kovin helposti. Eilen just asiasta keskusteltiin, ja naurettiin kippurassa tilanteelle, joka sukkanauhan esiin kaivamisesta syntyisi...: hyppelisin, kiljuisin ja paukuttaisin miespoloa hameen läpi pussukalla päähän...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...