KukkaMaaret

Kimpun säilytys häiden jälkeen /kuivaaminen tauluksi (yhdistetty)

34 viestiä aiheessa

Oletin, että täältä löytyy jo aiheesta keskustelua, mutta silmiini ei osunut. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Mutta asiaan.

Hääkimppuni on jo kuivattu ja kiinnitetty "taustaan". Nyt se pitäisi kehystää. Itseasiassa se on kehystetty, mutta paikkakunnan vanha ja omituinen kehystäjäsetä oli sen laittanut laatikkoon ja minusta se oli kamala. >:( Hormoonimyrskyissäni meinasin pillahtaa itkuun kun näin tuloksen ja olin niin pettynyt. Varsinkin kun saisin vastaavanlaisen vitriinilaatikon ostettua 8 eurolla Ikeasta. No, ilmeisesti työnanto oli ollut epäselvä, mutta minä haluaisin kimpun kaarevan kuvun alle. Kupu olisi seinällä paljon sievemmän näköinen kuin massiivinen laatikko. Mistä tuollaisen kuvun saisi hommattua?! Taidan nimittäin kimppuni pelastaa tuon sedän kynsistä ja hommata ja askarrella kehykset itse.

Mutta siis tiivistettynä, mistä voin hankkia tai teetättää tauluksi laitettavan kimpun kuvun? Tiedätte varmaankin millaista tarkoitan? Tiedättehän? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo tiedän mitä tarkoitat, mutta...

Muistaakseni kukkakauppias-ystäväni sanoi joitakin vuosia sitten, että niiden valmistus on lopetettu tahi jotain muuta vastaavaa. Ja todellakin kimppu-taulut laitetaan nykyisin "laatikoihin".

Puhelin ja keltaiset sivut käteen, josko jollekin kukkakauppiaalle/kehystäjälle olisi jäänyt varastoon kupukehyksiä.

Onnea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikä? Eihän?! Miksi? :'( Täytyy aloittaa soittokierrosrumba.

Kimppu on vieläpä aika suuri/laaja, että ihan pieni kupu siihen ei edes käy. Voi harmi. Onko muilla tietoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korjataas!

Soitin kaverilleni ja selvis et muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen kupu-kehyksiä saa taas.

Ota yhteyttä http://www.oval.fi.

Frendi vinkkas et ovat ainakin olleet aikas tyyriitä mut nykyhinnasta ei tiennyt.

Toivottavasti tärppää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ihanaa! Täytyypä tiedustella hintoja. Mutta kiitos kovasti!

Jos muitakin vastaavia löytyy, laittakaahan infoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä hinnoissa nää kimppujen tauluttamiset on? Hirmuisesti tekisi mieli omasta kimpusta tehdä taulu, jossa olisi esim. joku raamatunlause tai ihana loru myös. Entä mitä paikkoja suosittelette?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin vähän harkitsen sitä taulun tekemistä. Onko tietoa kestävätkö kukkien värit taulussa vai haalistuvatko samalla lailla kun normaaleissa kuivatetuissa kukissa? Mites muuten, vastaako taulu yleensä odotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Missä hinnoissa nää kimppujen tauluttamiset on? Hirmuisesti tekisi mieli omasta kimpusta tehdä taulu, jossa olisi esim. joku raamatunlause tai ihana loru myös. Entä mitä paikkoja suosittelette?

Meillä maksoi vuosi sitten 150 euroa ja olin ja olen edelleen erittäin tyytyväinen. :)

http://www.amppeli.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko totta että kimpun tekeminen tauluksi pitäisi varata jopa vuotta aiemmin?!

Häät on jo ovella, mutta nyt olen vasta alkanut ajatella koko asiaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli jos haluun taulun morsiuskimpusta pitääkö mun kävellä kukkakauppaan vai kehyskauppaan? Vai kenties jonnekin muualle? Missä ne tekee näitä kuivatuksia ja kehystyksiä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oulussa ainakin on yksi liike jossa kimpuista tehdään tauluja, isolla kadulla oleva. :) Siis kukkakauppa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Turussa on Nicole niminen kukkakauppa, jossa teetin kimpustani taulun. Olen kysellyt ympäri Turkua ja tämä kauppa tuntui olevan ainoa laatuaan. Haen tauluni huomenna! Jännittää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin mielipiteitä niiltä, jotka ovat kimppunsa kuivattaneet. Onnistuiko taulu ja oliko sen hintansa arvoinen? Täällä vielä kahden vaiheilla mitä omalle kimpulle tekisin... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Turussa on Nicole niminen kukkakauppa, jossa teetin kimpustani taulun. Olen kysellyt ympäri Turkua ja tämä kauppa tuntui olevan ainoa laatuaan. Haen tauluni huomenna! Jännittää!

No, millainen tuli? Kuivattiinko sun kimppu kuvun alle vai "lättänäksi" lasin alle? Onnistuiko, oletko tyytyväinen? Mitä kukkia kimpussasi on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips pitkästä aikaa!

Häistä on vähän yli 6 kk ja hääkimpputauluni on saanut paljon kiitosta! Se on edelleen hyvännäköinen! Kukkina on punaisia minikalloja (Captains Romance) ja sit jotain vihreää lehteä. Kukat jouduttiin värjäämään/maalaamaan kuivatuksen jälkeen uudestaan, koska väri oli muuttunut ruskehtavaksi. Vaikka väri ei olekaan se alkuperäinen viininpunaiseen taittuva, vaan vähän tummempi, niin se on todella hyvin onnistunut ja olen ylityytyväinen!

Kuivatuksessa kimppu hajotetaan ja jokainen kukka ja lisukelehdet kuivataan erikseen ja kootaan sitten uudestaan. Myyjä otti siitä valokuvan ennen kuivatusta, että osaa koota sen samanlaiseksi. Kehykset on pyöreät ja lasikupu puolipallo. Suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa! Jos kuivaat itse hääkimppusi, niin lopultahan se vain pölyttyy maljakossa kirjahyllyn päällä ja on vain kalpea muisto ikimuistoisesta hääpäivästäsi. :)

post-12602-1202637466_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Heips pitkästä aikaa!

Häistä on vähän yli 6 kk ja hääkimpputauluni on saanut paljon kiitosta! Se on edelleen hyvännäköinen! Kukkina on punaisia minikalloja (Captains Romance) ja sit jotain vihreää lehteä. Kukat jouduttiin värjäämään/maalaamaan kuivatuksen jälkeen uudestaan, koska väri oli muuttunut ruskehtavaksi. Vaikka väri ei olekaan se alkuperäinen viininpunaiseen taittuva, vaan vähän tummempi, niin se on todella hyvin onnistunut ja olen ylityytyväinen!

Kuivatuksessa kimppu hajotetaan ja jokainen kukka ja lisukelehdet kuivataan erikseen ja kootaan sitten uudestaan. Myyjä otti siitä valokuvan ennen kuivatusta, että osaa koota sen samanlaiseksi. Kehykset on pyöreät ja lasikupu puolipallo. Suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa! Jos kuivaat itse hääkimppusi, niin lopultahan se vain pölyttyy maljakossa kirjahyllyn päällä ja on vain kalpea muisto ikimuistoisesta hääpäivästäsi. :)

Kertoisitkos vielä mitä tuo kaikki maksoi? Missä kaupungissa? Missä teetit?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips!

Turussa on Eerikinkadulla kukkakauppa Nicole ja taulun teettäminen siellä maksoi 170 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kyselisin muilta morsiammilta/vaimoilta, mitä olette tehneet kimpuillenne häiden jälkeen? Oletteko itse kuivattaneet tai esim. teettäneet taulua? Olis kiva nähdä kuvia miltä tuo tauluvaihtoehto näyttää. Itse aloin vasta pohtimaan, että haluaisinko jotenkin säilyttää kimpun. Tietääkö kukaan, onko jotain kukkia, mitkä ei sovi kuivattamiseen/ tauluksi tekemiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuvat ovat omia kuviani, ethän kopioi ilman lupaani, kiitos. :)

8143010478535801487web_0.jpg

8143010478535801509web_0.jpg

8143010478535801525web_0.jpg

8143010478535801559web_0.jpg

8143010478535801576web_0.jpg

8143010478535801592web_0.jpg

Eli siinä oli hieman kuvia, osa epätarkkoja, pahoittelen... Mutta sait varmaan ideasta kiinni!

Tässä on tarkempia tietoja (suoraan ammattilaisten esitteistä):

Tmi Anne Forsström (Nokia)

"Näin ikuistat morsiuskimpun:

Tiesitkö, että rakkauden symboli, morsiuskimppu ja sulhasen viehe voidaan nykykeinoin kuivata ja koota lasin alle vitriiniin sellaiseksi kuin se on hääpäivänä ollut. Lasin alla kimppu säilyy pölyltä suojassa muotonsa säilyttäen. Saatuani kimpun kuivaan ja puran sen. Kuivaan jokaisen kukan ja vihreän tavalla, joka antaa niille parhaan mahdollisen lopputuloksen."

"Hyvä tietää:

Kimpun tekijälle kannattaa mainita teettävänsä siitä taulun, jolloin hän pystyy neuvomaan mitkä kukat säilyttävät parhaiten värinsä ja muotonsa. Parhaaseen lopputulokseen päästään, kun kimppu toimitetaan kuivattavaksi mahdollisimman nopeasti. Mieluiten jo seuraavana päivänä häiden jälkeen."

Hinnasto ja lähetysohjeet yrityksen kotisivuilla, tässä suora linkki!.

Hinnat alkaen 115 euroa (esitteen hinnat näyttävät olevan välillä 115-200 euroa, riippuen siitä minkälaisen haluaa)

Toinen yritys sijaitsee Tampereella, Kultainen Ruusu.

Heidän esitteestään napattua:

"Morsiuskimpputaulut ammattitaidolla ja sydämellä. Voit toimittaa kimpun miltä paikkakunnalta tahansa. Morsiuskimpputaulun voit antaa tai saada myös lahjaksi. Laita toiveesi lahjalistaan yhteystietojemme kanssa."

Yrityksiä on varmasti muuallakin Suomessa, mutta itse olin Tampereen häämessuilla, josta sitten tiedot tuli mukaan.

Toivottavasti näistä oli jotakin apua! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Raijan kukka Oulussa tekee näitä kukkatauluja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Löytyykö kuvia kehystetyistä kimpuista?

Kyllä. Laitan tähän alas kuvia.

post-12602-1224441390_thumb.jpg

post-12602-1224441496_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oih miten upeen näköinen :girl_sigh: Mä tahtoo kans tollasen :) Onko kenelläkään tietoa missä Kokkolan seudulla vois tehdä tuollaisia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä morsiamet aiotte tehdä hääkimpullenne hääpäivän jälkeen, jos hääbudjetti ei anna periksi tehdä kimpusta taulua (maksaa reilusti yli 100 euroa)? Onko kellään muita vaihtoehtoja? Onko esimerkiksi mitään kuivatustekniikkaa millä kimpun saisi ikuistettua tai muita ehdotuksia? Ei viitsisi heittää kimppua ihan niin vain hääpäivän jälkeen menemään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin ruusu kuivuu nätisti pimeässä ja ilmavassa paikassa. Itse kuivatin kimppuni saunalla pimentämällä ikkunan, ripustamalla kimpun kattoon ylösalaisin ja laittamalla kiukaan päällä. -HUOM! kimppu oli toisella puolella löylyhuonetta. Nyt kimppuni on nätti muisto päivästä ja on vitriinissä.

Omat varret on parempi kuin sieneen tehty, mutta on systerin sieneen tehty kimppukin kuivatettu pimeässä ja sillä se on ollu lasikaapissa nyt 14 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään