tarunen

Mihin lemmikit häiden ajaksi?

242 viestiä aiheessa

Siis ei kai kukaan ole niin hoopo, että toisi oman lemmikkinsä juhlaan, siis juhlavieraana ollessaan? Minun vastaukseni siis on, että ei todellakaan tarvitse juhlaohjesääntöön kirjata. Jos itse saisin hääkutsun, jonka ohessa olevassa juhlaohjesäännössä kiellettäisiin lemmikkien tuominen juhlaan, tikahtuisin nauruun. Sehän on ihan selvää muutenkin. Ja arvelenpa, että jos kutsuttujen joukossa on ihmisiä, jotka eivät voi tai halua olla lemmikistään erossa edes häiden mittaista aikaa, niin he ennemmin jäävät kotiin kuin ottavat eläimen mukaan.

Jep, samaa mieltä. Ennemminkin niille, jotka pitää häissään omat lemmikit läsnä, suosittelisin kutsuun mainintaa "häissä eläimiä, otathan allergialääkkeet mukaan".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kanssa ongelma tämän asian kanssa. koirahoitalaan en vie, sen verran olen kuullut ikäviä juttuja koirakavereilta näistä paikoista... hääpaikkamme on tosin alle kanden kilometrin päässä kotoa, että kaipa joku sen hätätapauksessa voisi tulla välillä ulkoiluttamaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koirani on "herkkä" ja loukkaantuu helposti jos vien sen johonkin tai jätän sen johonkin vieraaseen paikkaan. Se ei haluaisi yleensä jäädä mihinkään ilman mua tai miestäni, mutta... Nyt ei taida muu auttaa kuin viedä se koirahoitolaan, en ole vielä ainakaan keksinyt muutakaan koska tutut kutsutaan häihin. Ei ole itselläni eikä tutuillani kokemusta aikaisemmin koirahoitoloista, nyt täytyy vaan luottaa.

Onko kenelläkään kokemusta Uudellamaalla olevista koirahoitoloista? Olen kuullut että niihin pitää varata paikka tosi aikaisin, koska lomamatkaajat varaavat paikkansa jopa vuotta aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät tulevat olemaan suht pienimuotoiset, väkeä kutsumme n. 20 henkeä juhlimaan kotiimme. Ja juhlissa ovat mukana kaikki kolme koiraamme tottakai  ;D Ja häämatkallekin lähdetään koirien kanssa. Hääpäivänä juhliin tulee työkaverini valokuvaamaan ja huolehtimaan koirista tarpeen mukaan, koiraihminen kun on hänkin. Mikäli ongelmia ilmenee, ts. koirat hermostuisivat jostain syystä tms, viemme ne/jonkun niistä sitten vaikka anopille, joka asustelee tuossa lähettyvillä... Toivottavasti näin ei kuitenkaan tarvitse tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin kävi mielessä karvaherrojen ottaminen mukaan omiin häihimme, mutta sitten ajattelimme, että 80 henkeä samassa tilassa saattaa olla liian stressaava tekijä koirille, vaikka kaikki vieraamme ovatkin niille tuttuja. Ajattelin myös sitä, että kun pojat ovat kovasti "mamman" perään, niin sähläävät sitten siellä minun helmoissa (ihan kirjaimellisesti  ;)) koko päivän. Hoitolaan vieminen oli minulle liian stressaava ajatus itselleni, kun kyseessä on äärimmäisen vaativaturkkinen rotu ja ajankohta pahin mahdollinen eli lokakuu, jolloin taivaalta voi tulla mitä vain. Hääpäivähän siinä olisi pilalla kun huolehtisin koko ajan, että osaavatko oikein sen turkin huoltaa ulkoilujen jälkeen. Saatiin lopulta onneksi härjestymään koirien ja meidän ihmistenkin kannalta helpoin ratkaisu eli meille tulee minun entinen työkaveri koirien seuraksi illalla. Lenkitän itse aamulla koirat kunnon lenkin, niin hänen ei tarvitse kuin päästää ne takapihalle pissalle ja kakalle. Koirat saavat siis olla omassa kotonaan, joka on niille paras paikka ja minun ei tarvitse kaiken kiireen keskellä kuskata niitä minnekään (saati sitä niiden turkkien vaatimaa tavara-arsenaalia kurapuvuista turbofööneihin). Appivanhemmat yöpyy meillä eli hoitavat koirien aamutoimet sunnuntaina ja iltapäivällä tulemme itse kotiin taas lenkittämään niitä.

Perjantain koristelutohinoissa koirat tietysti ovat mukana juhlapaikalla  :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän koirulit menee "koirahotelliin" koko hääviikonlopuksi! viedään perjantaina päivällä ja sitten mun vanhemmat hakee ne sunnuntaina ne sitten heille hoitoon jos me päätetään lähtee heti häiden jälkeen häämatkalle, kun sekään ei ole varmaa että mennäänkö heti häiden jälkeen vai sitten vasta talvella jonnekin kaukomatkalle  :)

mitä katselin tätä koirahotellia heidän nettisivuiltaan niin tulee kyl meidän pojilla olee luksus oltavat, on oma piha ja kiva huone missä saavat sitten nukkua ja sitten vielä kun heitä lenkitetään kunnolla niin eivät varmasti enää kotia halua tulla  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vakituinen koiranhoitaja, joka tulee sovitusti meille ja hoitaa koko eläinkatraamme hellyydellä:), mutta nyt painitaan sen kanssa, että olisiko korrektia kuitenkin kutsua hänet häihin, eikä vaan koiranhoitajaksi, koska on meille kuitenkin tärkeä ihminen.

Eihän ne tosin täysin toisiaan pois sulje. Jos voisi olla häissä, mutta lähteä illalla juhlien jatkuessa viettämään aikaa eläintemme kanssa.

Kimurantti homma :(...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

MEillä on vain kaloja, joten eivätköhän pärjänne  sen aikaa ihan kotioloissa, kun tarkoitus ei ole muutenkaan heti lähteä pidemmälle matkalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koirahotelli voisi olla yksi hyvä vaihtoehto, mutta toisaalta tahdon kyllä kuvia otettavaksi myös koiramme kanssa. Yksi vaihtoehto olis tietty se, että jos joku esim. 4H-dogsitteri tulis hakemaan koiran juhlapaikalta. En kuitenkaan tahdo vahtia koiraa koko iltaa. ja suurin osa vieraista on täysin antikoiraihmisiä, joten hyvin äkkiä koira seikkailis läheisellä junaradalla... Mies sanoi heti että tottakai kaikki perheenjäsenet ovat juhlassa mukana, joten joku ratkaisu täytyypi keksiä. Onneksi on vielä aikaa miettiä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä koira tulee mukaan juhlimaan, tosin pääasiassa se saa nautiskella tunnelmasta juhlapaikan ulkopuolella, mutta tiedustelin jo paikkaa varatessa, että saako sen tuoda sisäänkin. Ja saa sen:) Toki sitten riippuu siitä, millainen ilma on, ettei nyt mitään kuralammikossa pulikoinutta karvakasaa sinne sisään oteta...:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on koira menossa sulhasen vanhemmille hoitoon. Sinne tulee vanhempien tuttavapariskunta hoitamaan koiraamme häiden ajaksi, kun tietysti tulevat appivanhemmat ovat häissämme mukana ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ongelma koiravanhuksen kanssa hääpäivänä. Koira ei ole koskaan, ikinä, milloinkaan ollut missään hoitolassa tai vastaavassa ja muutenkin hyvin vähän kodin ulkopuolella. Kaikki koiravahdiksi kelpaavat ovat kutsulistalla. Yksi vaihtoehto on, että koira viedään isän äidille häiden ajaksi, jolloin sitä voisi käydä päästämässä ulos ja pitämässä sille hiukan seuraa. Tarhaan koiraa ei voida laittaa, sillä on meille on tulossa pihahäät ja seurallisena karvakuonona se haluaisi mukaan sotkemaan ihmisten vaatteet. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä, mitä vanhan rouvan kanssa tehdään.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

miun kaks koiraa on vastaanotolla ja matkalle tulee varmasti mukaan, mut myö vuokrataannii vaa mökki muutamaks yöks just sen takii eikä lähetä minnekää sellaseen paikkaan minne ei voi kullanmuruja ottaa mukaan. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa kuulla, että muillakin on koiruudet mukana humussa! Meille ötökät tulee mukaan morsiusneidoiksi... mirri kaulaan ja mopot mukaan! ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuotatuota...meille ei kyllä tulisi mieleenkään ottaa KOIRAA mukaan häihin :o Vaikka karvakuono on meille rakas perheenjäsen, niin on se kuitenkin eri asia kuin ihminen, eikä kuulu meidän hääjuhlaan mukaan. Sitä ei kukaan ehtisi siellä vahtia, ja kun läheskään kaikki vieraat ei ole samanlaisia koiraihmisiä kuin me, ei viitsi senkään takia joidenkin vieraiden kiusaksi sitä ottaa :mellow: Ja varsin seurallisena hauvana se kiehnäisi koko ajan jonkun jaloissa ja sotkisi juhlavaatteet ym. Eli lemmikeille kyllä kiitos, mutta lemmikeille häihin ei kiitos:)

Enkä nyt halua tuomita kenenkään päätöstä, hienoa jos saatte järjestettyä koiran mukaan häihin, mutta meille se ei tulisi onnistumaan. B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen miettiny että mihin laitais nämä meidän 4 ihanaa kissaa. Perjantaina on häät ja olemme koko viikonlopun poissa. Olen miettinyt perjantain osalle niin että joku hakisi kissat kotoa ja veis jossain vaiheessa johonkin. Haluan ehottomasti kissat mukaan häihin mutta en tiedä vielä että miten saisin sen onnistumaan. Ton enempää en ole vielä viitsinyt asiaa miettiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En missään nimessä kyseenalaista kenenkään oikeutta päättää itse omista häistään, mutta jos esim. koira/koiria on mukana häissä ja joku vieraista pelkää koiria ihan tosissaan, voi hääjuhlasta nauttiminen tällaiselle ihmiselle olla todella vaikeaa. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me pyydetään jotakuta tuttua hoitamaan meidän koiruuksia hääpäiväksi ja -yöksi meille kotiin. Potentiaalisia dogsittereitä onneksi löytyy useampia, iso apu!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me todennäköisesti viedään koirat anoppilaan hoitoon.. Siellä on heidän koiransa, tuttu ja kiva kaveri.. Voivat viettää siellä aikansa, saavat sinne lenkillä käyttäjän.. Ja anoppi ja appi menevät sitten illalla itse yöksi kotiin.. Mekin ollaan vaan se yksi yö pois kotoa..

Ainakin tämä on tällä hetkellä ajatus..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kolme kissaa, ja luulen et ne täällä kotona kyllä pärjää. Ollaan vain hääyö poissa kotoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Taikka sitten joku innokas nuori dogsitteri voi käydä teillä ruokkimassa ja leikkimässä teidän lemmikit. Monille nuorille tytöille se on unelmaduuni, joten selviätte siitä hyvinkin halvalla. Mutta...Asioilla on taipumus järjestyä...

:)

Se on sitten paino sanalla nuori. Keski-ikä 4H:n dogsitter-kurssilla, kun sellaisen kävin 17-vuotiaana, oli 12. Nuorin taisi olla 9-vuotias. Tottahan ne voivat olla taitavia ja hyviä koirien kanssa ja toki he hommaan ryhtyvät, koska pitävät koirista, mutta ei suinkaan ole sanottua, että ne pärjäävät sen koiran kanssa. Mulle jäi päällimmäiseksi tunteeksi, että tämä oli sen ikäisille ainoita keinoja hankkia omaa rahaa. Minulla oli yksi vakituinen hoitokoira, joka oli hankalahko ja hän soittaessaan nimen omaan kysyi mun ikääni ja kokemuksia koiran käsittelystä.

Eräällä kerralla en koiraa voinut ottaa ja hän vei sen jollekulle toiselle sitterille. Seuraavalla kerralla nähdessämme hän kysyi vähän hämmentyneenä, että hoitavatko kaikki nää tytöt tosiaan koiria ihan asiallisesti. Siellä kyseisessä paikassa oli heidän oma koiransa juoksunarussa pihalla ja sen juomakippa niin kaukana, ettei se yltänyt siihen. Kun ystäväni haki koiransa kotiin, joi se kaksi kulhollista vettä suorin tein :o Mielenkiintoista...

Itse olin eräällä kerralla viemässä omaa koiraani hoitoon yhdelle tytölle, joka asui mun lähelläni. En soittaessani kylläkään kertonut olevani itsekin dogsitteri ja tietäväni miten tän homman pitäisi mennä. Oma koirani oli leikkaamaton uros ja heillä oli pieni narttu, joka oli selvästikin tulossa pian kiimaan. Kysyin monta kertaa, että onko hän ihan varma, että se onnistuu ja hän vakuutteli. Samaisena iltana hänen äitinsä soitti mulle ja kertoi, ettei koiraa oteta hoitoon. Sanoin arvanneeni sen kyllä vai olikohan se tyttö ajatellut pitää mun koiraani vessassa koko illan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En missään nimessä kyseenalaista kenenkään oikeutta päättää itse omista häistään, mutta jos esim. koira/koiria on mukana häissä ja joku vieraista pelkää koiria ihan tosissaan, voi hääjuhlasta nauttiminen tällaiselle ihmiselle olla todella vaikeaa. :(

Niin tai on allerginen, toisille jo ihan pieni altistus saa aikaan koviakin hengitysvaikeuksia.. =/ Vähän jollain tavalla vastuutonta olisi tuoda joku elän juhlaan ainakaan kertomatta siitä etukäteen. Ehkä jos kutsussa mainitsee että paitövei siellä on sitten kaks koiraa ja kissa mukana, niin ilmottautujat voi sanoa että me ei tulla ettei kuolla. Jos niitä tulee sitten monta niin voi alkaa ite miettii haluuko sinne mielummin ne elukat vai ne ihmiset.. Ja tosiaan, jotkut todellaki pelkää kilttejäkin koiria ja asia erikseen on se että toiset ei tykkää elukoista (no se voi olla niiden oma murhe sitten kyllä..). itten on tosiaan vielä se, että jos mä oon vieraana ostanu melkeen kahensadan euron unelmamekon jota saan käyttää hienoissa juhlissa, niin en mä nyt herranjumala halua että se haisee koiralta ja on täynnä karvoja päivän päätteeks.

Ehkä tuo onnistuis jos ne elukat ois jossain omassa paikassaan jossa niitä voi käydä kattomassa ne ketä kiinnostaa (ja ne ketkä hoitaa) mutta ei niin että ne juoksentelee vapaana kaikkia häiriköimässä..

Ja täytyy vielä mainita miten mua on aina huvittanu se kuinka onnettomia eläimiä jotkut koirat on kun ne ei pärjää yhtä iltaa yksinään.. aina pitää olla joku ulkoiluttamassa tai jotain ja hirvee säätö sitten siitä, koiranomistajat ei pääse ikinä ees viettää iltaa rauhassa. Puput sentään pärjää itekseen yhen illan, jopa yön tai parikin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä koira viedään tuttuun koirahoitolaan koko viikonlopuksi. Luulen, että on paras ratkaisu kaikkia osapuolia ajatellen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Niin tai on allerginen, toisille jo ihan pieni altistus saa aikaan koviakin hengitysvaikeuksia.. =/ Vähän jollain tavalla vastuutonta olisi tuoda joku elän juhlaan ainakaan kertomatta siitä etukäteen. Ehkä jos kutsussa mainitsee että paitövei siellä on sitten kaks koiraa ja kissa mukana, niin ilmottautujat voi sanoa että me ei tulla ettei kuolla. Jos niitä tulee sitten monta niin voi alkaa ite miettii haluuko sinne mielummin ne elukat vai ne ihmiset.. Ja tosiaan, jotkut todellaki pelkää kilttejäkin koiria ja asia erikseen on se että toiset ei tykkää elukoista (no se voi olla niiden oma murhe sitten kyllä..). itten on tosiaan vielä se, että jos mä oon vieraana ostanu melkeen kahensadan euron unelmamekon jota saan käyttää hienoissa juhlissa, niin en mä nyt herranjumala halua että se haisee koiralta ja on täynnä karvoja päivän päätteeks.

Ehkä tuo onnistuis jos ne elukat ois jossain omassa paikassaan jossa niitä voi käydä kattomassa ne ketä kiinnostaa (ja ne ketkä hoitaa) mutta ei niin että ne juoksentelee vapaana kaikkia häiriköimässä..

Ja täytyy vielä mainita miten mua on aina huvittanu se kuinka onnettomia eläimiä jotkut koirat on kun ne ei pärjää yhtä iltaa yksinään.. aina pitää olla joku ulkoiluttamassa tai jotain ja hirvee säätö sitten siitä, koiranomistajat ei pääse ikinä ees viettää iltaa rauhassa. Puput sentään pärjää itekseen yhen illan, jopa yön tai parikin!

Komppaan kybällä ;) Täyttä asiaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä tässäkin asiassa pitäis ajatella taas maalaisjärjellä.

Ihmiset on erilaisia, häävieraat on erilaisia, KOIRAT (tms lemmikit) on erilaisia...

Esimerkiksi meidän tapaus:

-Juhlat on kotona ulkona.

-Tiedetään ettei kukaan kutsutuista ole allergisia tai pelkää meidän koiraa.

-Tiedetään että meidän koira käy vain tutustumassa, ei hypi, ei HAISE eikä mitään muutakaan ja makailee omissa oloissaan jossain lähettyvillä...

-Vieraat tietää taatusti että koira on mukana ja on perheenjäsen siinä missä muutkin, jos ahistaa, älkööt vaivautuko paikalle.

= en näe asiassa mitään ongelmaa.

JOS olisi esimerkiksi hyppivä koira niin sit se olis ehkä mukana kemuissa kiinni tai tarhassa jolloin se ei pääsis sotkemaan kenenkään vaatteita.

JOS olisi kutsuttujen listalla allergisia tai pelkääviä niin sitten tilanne olisi aivan eri. Silloin koira olisi joko kotona tai hoidossa riippuen kestosta.

Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään