Ninnu78

Suuteloittako kirkossa?

309 viestiä aiheessa

Kyllä suudeltiin, mutta pappi meinasi unohtaa koko homman...sulho kuiskaten varmisti papilta oliko nyt oikea hetki ;D.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kolme kertaa!  ;D Ihan varmuuden vuoksi, kun ei muistettu mikä se oikea kohta oli. Pussattiin, kun vaihdettiin sormukset, kun meidät julistettiin aviopariksi ja kun käännyttiin lähtemään.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tarkoitus oli, mutta kumpikaan ei sitä muistanut, koska pappi ei halunnut sanoa ääneen, että nyt saatte/voitte suudella. Vähän näin jälkikäteen harmittaa, ettei muistettu.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suudeltiin aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen. Olimme hieman sitä treenanneetkin  ;)Tiesimme, että siinäkin kohtaa voi ja saa suukottaa, vaikka pappi ei sitä julista. Asiasta kyllä puhutaan siellä toimituskeskustelussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suuteloitiin kyllä. Pappi kertoi jo harjoituksissa oikean kohdan. Ja toki sitten kirkon portailla uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häistä on jo puoli vuotta, mutta edelleen harmittaa suudelman puuttuminen kirkossa. Harjoituksissa ei tullut mieleen kysyä papilta, että missä välissä suudelma on. Naimisiin menneet kaverit puolestaan neuvoivat, että kyllä pappi sitten sanoo kun saa suudella: ei sanonut  :-/

Sulho kyllä huomasi harmistukseni ja korjasi tilanteen todella pitkällä suudelmalla häävalssin jälkeen  :-X

Onneksi päivä oli muuten täydellinen, vaikkei meillä papin lupaa ollutkaan  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillekkin pappi kertoi etukäteen ettei kehota ketään suutelemaan, tulee kuulemma sieltä ihan itsekseen. Suudeltiin sitten aviopariksi julistamisen jälkeen ja se tuli kyllä täysin spontaanisti. Oli elämäni paras suudelma...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihkipappimme jopa sanoi vihkimisen jälkeen miehelleni, että "nyt voit suudella vaimoasi. " ;-)  ja näin tehtiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän pappi oli etukäteen (kysyessäni) sanonut, ettei sano (britti-)miehelleni lausetta "you may kiss the bride", koska se on kuulemma vain sellaista jenkkileffojen höpötystä. Me olimme kuitenkin molemmat niin tööt tööt ja papin ohjausta joka kohdassa kaipaavia, että musiikkiesityksen jälkeen pappi sanoi englanniksi tuon lauseen  :) Jälkeenpäin sanoi mulle, että "hyvänen aika, kun te ette tehneet elettäkään pussataksenne, olihan mun pakko sanoa jotain"  ;D

MUOKS. siis vastauksena kysymykseen, kyllähän me sitten käskystä pussattiin

Muokattu: , käyttäjä: Trio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pussattiin heti sormuksen laiton jälkeen. Pappi sanoi et jos haluaa niin, siihen kohtaan se sopii  

Muokattu: , käyttäjä: Trio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me suudeltiin vasta, kun käännyttiin ympäri lähteäksemme poispäin alttarilta.

Pappi kyllä kertoi harjoituksissa "oikean" kohdan, mutta ei muistettu. Onneksi

sulho muisti siinä kohtaa. Itse olin sen verran jännittynyt, etten olisi huomannnut

siinäkään vaiheessa pussata....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei suudeltu, kun pappi ei kehottanut suutelemaan. Harjoituksia meillä ei ollut, joten koko asia ei tullut puheeksi. Ei jäänyt harmittamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myö ei myöskään suudeltu, pappi ei asiasta maininnut (=voitte suudella morsianta) ja meitä tietty jänskätti nii hurjasti, ettei omatoimisesti muistettu! Sitten mietin, että jos sitten kirkon portailla, mutta sitten piti ihmetellä vieraita ja taas se jäi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei myöskään suudeltu. Sormuksen kanssa piti painia, että meni sormeen, pappi ei kehottanut suutelemaan ja me oltiin niin jännityksissä että kaikenlainen oma-alotteisuus oli ihan kateissa  ;D Paikattiin asia sitten kirkon portailla, ihan kahteen kertaan  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annettiin pieni pusu sen jälkeen,kun sulho oli pudottanut sormuksen sormeeni  :-X Pappi oli etukäteen sanonut, että siinä kohdin voi suudella,jos tahtoo.ja kyllähän me tahdottiin  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
pappi ei asiasta maininnut (=voitte suudella morsianta)

Tämä mm. TV:stä tuttu sanonta ei kuulemma suomalaiseen vihkikaavaan kuulu ollenkaan!!! Näin osasi kertoa meidän tuleva vihkipappimme...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^juu aivan, ei kuulu. Eikä pappi sano muutenkaan missään vaiheessa sinne päinkään. Meidän pappi sanoi kun asiasta kysyttiin, että siinä vaiheessa kun sormus on laitettu, voi pussata, mutta että hän ei muistuta sitä tekemään  

Muokattu: , käyttäjä: Trio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me suudeltiin vasta, kun käännyttiin ympäri lähteäksemme poispäin alttarilta.

Pappi kyllä kertoi harjoituksissa "oikean" kohdan, mutta ei muistettu. Onneksi

sulho muisti siinä kohtaa. Itse olin sen verran jännittynyt, etten olisi huomannnut

siinäkään vaiheessa pussata....

Meillä samoin, tosin minä muistin sen ja kuiskasin asiasta sulholle kun käännyttiin takaisin alttarille musiikkiesityksen jälkeen. Pappi sanoi harjoituksissa että sormusten jälkeen voi sitten pussata, mutta eihän me kumpikaan sitä muistettu. Oli vissiin vähän jännä paikka  ;D

Kirkon portailla pussailtiin sitten vielä lisää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pussattiin kirkossa kahteen kertaan  :-X

Aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen pappi sanoi "voitte suudella" ja uudemman kerran vielä kun olimme kääntyneet alttarilla lähteäksemme. Meillä siis pappi oli sitä mieltä että pitää pussata oikein tuplasti ja vielä muistutti molemmista kerroista ettei vaan unohdeta  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pappi kehoitti jossain välissä(en muista missä..),että nyt saa pussata :-*Itse en olisi muistanut,mies kysyi ennen vihkimistä ja tuolloin pappi lupasi sanoa "oikean" kohdan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pussasimme sormusten laiton jälkeen. Mä meinasin pussata jo aiemmin, mutta pappi kuiskasi "ei vielä"  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meillä kävi kait samoin kuin monilla muilla  >:( pappi ei antanut mitään merkkiä kun piti pussata. sanoi kyllä siellä harjoituksissa misä kohtaa se tulee, mutta ei me sitten muistettu. Sulhanen muisti kun oltiin kävelty morsiushuoneeseen käytävän jälkeen  ja rupesin melkein itkemään kunn harmitti nii  :'( mutta sitten meidän ihku kaaso tuli hakemaan meitä kirkon portaille ja lohdutti reippaasti ja käski pussailemaan kirkon portailla. Niin me sitten tehtiin ja kaikki hurras ja vislas ja otti kuvia. jotenkin se meni sitten paremmin oikeastaan niin. ;D

Ei kannata tuollaisia murehtia, menimme seuraaviin häihin jo kaksi viikkoa omien jälkeen ja eivät nämäkään suudelleet kirkossa, eivätkä portailla! Se on aika pieni juttu kuitenkin. Sillä hetkellä ketutti, mutta mitäs tuosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harjoituksissa pappi ei sanonut mitään suudelmasta ja minä sen ehdottomasti halusin joten kysyin itse... sanoi että ai niin, jos haluatte suudella alttarilla niin se tapahtuu vasta aviopariksi julistamisen jälkeen. Ja näinhän me sitten tehtiin :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltais pussattu, mutta ei muistettu sitä sen paremmin, ku pappikaan. Pappi oli luvannu sanoo sit, ku on hetki, mut se unohti. Ja musta koko toimitus meni niin nopsaan, et yht'äkkii kysyttiin nää tahdonasiat ja sit koko homma oli ohi. Myöhemmin vasta muistettiin, et piti pussatakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään