tipiliinis

Lapset häissä

70 viestiä aiheessa

Meille tulee reilun 100 hengen häät joiden ilmapiiri olisi tarkoitus pitää juhlavana. Vieraisiin lukeutuu useampikin pienten lasten (alle 2 vuotiaiden) vanhempia. Emme halunneet rajata lapsia pois kutsuista mutta emme myöskään haluaisi ns "juoksurallia" ympäri juhlatilaa.

Miten olette ratakaiseen istumajärjestyksessä lapsien kanssa juhlaan saapuvat? Onko lapsille mat tuolit vai syöttötuolit? Vai istuavatko he vanhempien sylissä? Loukkaantuvatko vanhemmat jos heidät asettaa istumaan vähän syrjempään?  ;D

Muita vinkkejä kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

joillein lapsille täytyy hakea ruoka ja avittaa pilkkomisessa jne, niin siinä tulis vanhemmille häsläystä edestakas pöytien väliä. eli helpompi olis jos lapset vanhempien vieressä. Näin vanhemman näkökulmasta mielipide   ;) Ja muistaa tarpeeksi syöttötuoleja jos alle 2-vuotiaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis en tietenkään ajatellut alle kaksivuotiaita omaan pöytäänsä laittaa vaan vanhempineen vähän syrjempään...  :D Vaan pahastuuko joku perheellinen tuollaisesta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä laitetaan kans peheelliset syrjään istumaan jotka tuovat lapsosensa mukaan häihin... morsian ei kestä yhtään kitinää tai itkua ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä laitetaan kans peheelliset syrjään istumaan jotka tuovat lapsosensa mukaan häihin... morsian ei kestä yhtään kitinää tai itkua ;)

ihann kuin mun suusta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tulen hääpäiväni olemaan niin itsekäs, että lapsien kanssa tulevat istuvat hieman syrjemmässä. Tämä ei tarkoita, että istuisivat eri huoneessa tjs. vaan että ei laiteta istumaan ihan morsiusparin viereen. Jos siitä herneen tai kaksi nenukkiin vetäsevät, niin sille emme mitään voi. Ainakin omalta puoleltani lapsien kanssa tulevien uskon tämän ymmärtävän.

Häihimme on kuitenkin lapsia kutsuttu 12, joista 8 on alle 5-vuotiasta. Joten meno voi olla hieman vilkasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on 7 alle kymmenen vuotiasta siskojen ja kaason lasta, jotka tulee hääparin läheisyyteen. Muuten ei paljon luultavasti lapsia tule. Olen suoraan jutellut ystävien kanssa, joilla pieniä lapsia, että toivotaan, että saisivat lapsille hoitajat ja tulisivat itse kunnolla nauttimaan häistä. Häät alkaa vasta klo 16 ja paikalla mahdollisuus yöpyä, joten ystävätkin olleet itse sitä mieltä, että on myös heille hyvä idea. Pääsevät aikuisten juhliin eikä tarvitse heidän juosta kokoajan lastensa perässä ja viedä niitä sitten nukkumaan, kun juhlat pääsee kunnolla vauhtiin. Myös tila on melko rajallinen ja vieraslistaa täytyy karsia, joten mielummin haluamme että kaikki ystävämme pääsisivät osallistumaan häihimme, eikä vain osa lapsineen. Ainankin meidän ystävät on ymmärtäneet asian, kun olen suoraan heidän kanssaan siitä keskustellut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin kutsutaan yhteensä lähes 50 lasta ja se on itsetarkoituskin. Haluamme häistämme nimenomaan perhejuhlan, emme vanhempien juomajuhlaa. En todellakaan tarkoita, että lapsettomat häät sellaisia automaattisesti olisivat. Mielestäni lapset vaan kuuluvat häihin ja minusta on ihanaa saada myös heidät mukaan juhlimaan :blush: Olen ollut monissa "lapsellisissa" häissä, enkä missään ole mitään kamalaa huutokonserttia tai juoksurallia vielä nähnyt. Jos lapset sattuu häissämme vähän itkemään tai juoksentelemaan, ei se koko juhlaa kaada B)

Kaikki tyylillään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääjuhlaamme on tulossa lapsia omastakin takaa 3 kpl, joten emme lapsien mukaanottoa paheksu saatika kiellä. Useimmilla ystävillämme ja sukulaisillamme on myös pikkulapsia eli alle kouluikäisiä löytynee noin parisenkymmentä paikalta. Lapset varmasti tuovat juhlaan oman hälinänsä, ja häämme sujuvat alkuillasta pitkälti lapset huomioiden. Meillä lapset syövät vanhempiensa vieressä syöttötuoleissa/omilla tuoleillaan, ja heille on oma noutopöytänsä mistä löytyy lasten herkkuja. Lisäksi on tulossa lapsille oma leikkinurkka/huone missä on heille leikittäjät ja puuhaa. Toivottavaa on toki että illan pimetessä ja alkoholijuomien kuvaan astuessa lapset vetäytyvät juhlasta pois. Omatkin lapsemme lähetetään jo viimeistään seiskan maissa kotiin mummun ja vaarin kanssa.

Näin meillä tullaan toimimaan, ja tuo on meille paras systeemi :) Toivottavasti tästä nyt oli edes jotain apua :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen ollut monissa "lapsellisissa" häissä, enkä missään ole mitään kamalaa huutokonserttia tai juoksurallia vielä nähnyt.

Kaikki tyylillään :)

Aivan, en minäkään ole moista todistanut, juoksurallia kyllä on ulkona vedetty sen sijaan mutta ketäpä se haittaa??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Aivan, en minäkään ole moista todistanut, juoksurallia kyllä on ulkona vedetty sen sijaan mutta ketäpä se haittaa??

Talvihäissä ei yleensä ole mahdollisuutta juoksennella ulkona...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lapset laitetaan istumaan sinne missä ovat kaikki muutkin..viisi kun penskoista kuuluu meidän perheeseen niin ei paljoa parane valittaa muidenkaan tekemisistä ;)

Nojoo, kuitenkin jos me olemme häävieraina eikä istumajärjestystä ole erikseen laadittu, niin yleensä hakeudumme hieman syrjempään ihan vapaaehtoisesti, käytännönsyistä :)

Mutta kuten on huomattu, ihmiset ovat erilaisia ja valitettavasti jotkut sitten loukkaantuvat, sama miten teet..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen verran vielä lisäisin että vieraina me myös koitamme olla mahd sivussa lasten kanssa. Jo siitäkin syystä että on sitten helpompi livahtaa vessaan, vaipanvaihdolle, jnejne.

Ja henk koht en loukkaantuisi jos meidät sivumpaan laitettaisiin istumaan. Kunhan nyt edes samaan huoneeseen muiden kanssa :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Talvihäissä ei yleensä ole mahdollisuutta juoksennella ulkona...

Niin.. Mutta eipä talvi ole tähänkään asti estänyt lapsia menemästä ulos. Miksi ei ole mahdollisuutta?? Pitääkö lapset sitten köyttää johonkin talvihäissä vaikomitäkö? :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Niin.. Mutta eipä talvi ole tähänkään asti estänyt lapsia menemästä ulos. Miksi ei ole mahdollisuutta?? Pitääkö lapset sitten köyttää johonkin talvihäissä vaikomitäkö? :P

Meidän talvihäihimme ei tule kuin pari alle 4-vuotiasta - loput "lapset" ovat teini-ikäisiä. :rolleyes: Syynä on paitsi juhlien ajankohta ja luonne, myös juhlapaikka, jonka pihalle ei tähän aikaan vuodesta voi ajaa lapsukaisia juoksentelemaan.

Olisihan se vanhemmille hieman vaivalloisempaa ottaa mukaan lapsille sekä sisä- että ulkovaatteet, ja itsekin joutuisivat ehkä varautumaan ulkoiluun sopivilla vaatteilla, sillä aivan pienimpiä ei uskalla päästää keskenään pimeille pysäköintialueille tai tien varsille leikkimään. Kesällä on helpompaa, kun samoilla vaatteilla pärjää sekä sisällä että ulkona, ja valoisana vuodenaikana on myös turvallisempaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Totta!! :) Todellakin jotkut paikat ovat turhan lähellä tietä ja pimeys siihen lisäksi.. :(

Mutta en itse ottaisi hernettä nenään jos meidät sijoitettaisiin hieman kauemmas hääparista jos he eivät siedä kitinää jne, mutta sitten ottaisin jos olisin esim jommankumman hääparin sisar tai muu erittäin läheinen sukulainen

Mutta ihan pieniä lapsia en kuitenkaan sijoittaisi bändin läheisyyteen (siis se on todistettu, onneksi en itse kokenut) koska heillä voi kuulo vaarantua ja muutenkin eivät välttämättä pidä niin kovasta metelistä kuin mitä aikuiset ovat tottuneet esim baareissa jo kuuntelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli juurikin tämä juoksuralli ja portaissa tömistely juurikin silloin kun esim. kaasolla tai bestmanilla oli asiaa ja he yrittivät saada ääntä kuuluviin. No, minäpäs sitten hääpuvussani kävin hieman ojentamassa lapsia, mikä on lapsille varmastikin traumaattisempaa kuin se että omat vanhemmat kävisivät sanomassa, että nyt rauha maahan. Ggrr! Tämä kuulostaa kamalalta, se oli ihanassa päivässä pieni juttu...

Summa summarum: lapsiperheet syrjempään, please.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^kyllä se varmaan traumaattisempaa oli vanhemmille.. Eiköhän se suojeluvaisto tule tuossa vastaan että "mitä se nyt menee meidän lapsille raivoamaan" ;) Lapset ehkäpä uskovat paremmin muita kuin omia vanhempiaan.. siinä voi tulla reaktio "oho, toi täti oli meille vihanen, pitäiskö oikeesti olla kunnolla?"

Mikrofoni on hyvä idea jos haluaa äänen kuulumaan.. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko ihan tökeröä lähettää kutsu koko perheelle mutta silti puhua vanhemmille jos mitenkään saisivat järjestettyä lapsilleen hoitajaa? Jos kutsuun ei laiteta ollenkaan lapsia, tulee monien limakalvot olemaan herneitä täynnä..

Meillä on itsellämme kaksi lasta jotka on koko päivän jonkun muun vastuulla.

Mistä ihmeestä saamme 10 syöttötuolia jos kaikki alle 2v lapset tulee juhliin?

Muokattu: , käyttäjä: Cojo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ilmaisimme selvästi kutsussa, että haluamme tarjota aikuisten illan.Lapsia olisi parhaillaan voinut tulla muuten 40 , joka olisi ollut aivan liikaa, tilat rajalliset. Tai jos olisimme kutsuneet myös lapset, olisimme joutuneet rankalla kädellä karsimaan vieraslistaa, mikä ei tuntunut ainakaan kivalta. Aika hyvin ihmiset ymmärsivät, kun kyselivät, sanoimme rajallisen tilan ja ettei lapsia voi talvella ulkona "juoksuttaa". Kuulimme kyllä selän takaa, et kaikkia se ei miellyttänyt, mutta se on heidän häpeänsä, jos sen takia juhlamme väliin jättivät, oli nimittäin todella hyvät juhlat ja on varmasti myös muutkin siitä kuulleet! Ja se on kyllä totta, et TEE PÄIN TAI TOISIN; KAIKKIA EI VOI MIELLYTTÄÄ!!!!!Tuntuu vaan niin tyhmältä, kun vieraat heti ajattelevat omaa napaansa, eivätkä arvosta hääparia sen vertaa, et niillä voi olla syynsä rajauksiin, tuskin kukaan kiusallaan ketään kutsumatta jättää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut useissa häissä, joissa on ollut paljon eri-ikäisiä lapsia. Mitään ylimääräisiä syöttötuoleja ei ole paikalle hommattu ja hyvin ovat lapset selvinneet. Vanhemmilla on usein ns turvakaukalo mukana, jossa pientä lasta voi pitää. Jos lapsi on ollut levoton, vanhemmat ovat vieneet hänet hiukan syrjemmälle liikkumaan vapaammin. Vaikka sitten ulos. Huutokuoroa en ole häissä koskaan kuullut, tai jos sellaista on ollut, vanhemmat ovat vieneet lapset pois kuuloetäisyydeltä. Minusta tämä on ihan peruskäytöstapoja, että ei lasta huudateta missään juhlatilassa. Juoksemista harjoittavan lapsen kengät vanhemmat ovat ottaneet pois, niin meteli on pienempi ja tuskin ketään häiritsee tai haittaa, jos jossakin naulakoilla tai sitten ulkona joku lapsi juokseekin. Helpompi niin kuin että alkaisi kiukutella ja potkia. :lol:

Lapset tekevät häistä rennommat. Meidän häihin tulee kaikkien läheisimpien lapset. En kyllä ole laskenut montako lapsia on, mutta monta. Ilmoitamme joillekin, että kutsu on vain kahdelle, koska tila on varsin rajallinen emmekä aio ruokkia heidän katrastaan. Siinä voi sitten vetää herneen nenään ja olla tulematta tai tulla ja ihmetellä. :rolleyes:

En missään nimessä sano, että näin pitäisi kaikkien ajatella ja toimia. Kukin tavallaan. <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taasen olen ollut häissä, jossa esimerkiksi kirkosta ei äiti ole tajunnut lastaan viedä sivummalle pikkuisen huutaessa. Toisissa häissä muksut juoksentelivat ympäriinsä ja kiljuivat ja sehlasivat. Minulle on jäänyt aika huono mielikuva lapsiparoista häissä. Itse painiskelen sitten tämän asian kanssa, että saakos niitä lapsia tuoda vai ei. Ja toimittaja huomauttaa, että meidän juhlassamme baari on kiinni. Juomajuhlia ei siis tule :) Ongelmana on bestmanin "tempaus saada lapsi kuukautta ennen meidän häitämme" ;) Saattaa olla, että juuri hän vetää nenän täydeltä niitä vihreitä kuulia. Minua saa tässä ongelmassa auttaa :D

Asiaan. Minusta tuo kuulostaa ihan oklta sijoittaa lapsiperheet hiukan sivummalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kuukauden vanha vauva on pakostikin vanhempien (äidin) mukana juhlissa, mitä haittaa siitä on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuukauden ikäinen vauva tosiaan luultavammin nukkuu suurimman osan ajasta.

Me mietimme hetken aikaa, ettei haluta lapsia ravintolahäihimme ollenkaan. Koimme sitten kuitenkin tylyksi kieltää lapset, kun oman haluaisi osallistuvan (hetkeksi) juhliin.

Luotamme siihen, että vanhemmat osaavat hillitä muksujaan. Jos eivät osaa, niin minä kyllä osaan siitä huomauttaa B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä omat lapset on häiden aikaan 2,5 v. ja 3 kk eikä tulisi mieleenikään kieltää ketään tuomasta lapsiaan häihin! Lapsivieraita tulee olemaan varmaan joku 15 kpl ikähaarukassa 3 kk-12 v., riippuen ihan siitä ketkä kaikki ottavat lapsensa mukaan. Osa varmaan haluaakin tulla juhliin ilman lapsia.

Mutta mä olen koko ikäni elänyt pikkulasten ympäröimänä, niin olen ehkä tottunut siihen melskeeseen eri tavalla kuin joku muu. Musta se on vaan hauskaa, kun lapset tuovat vähän eloa pirskeisiin! Se on sitten tietysti harmi, jos vanhemmat joutuvat lähtemään kovin aikaisin pois lasten takia, mutta ainahan voi hankkia lastenvahdin sitten loppuiltaa ajatellen. Meilläkin on lapsenvahti omille muksuille ja hän lähtee sitten hyvissä ajoin meille lastemme kanssa. Mutta tähän asiaan ei varmaan yhtä oikeaa ratkaisua ole, kukin tavallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään