ss79

Albergan kartano (Espoo)

132 viestiä aiheessa

Löytyykö täältä yhtään joka olisi ollut juhlissa Albergan kartanossa Espoossa? :-X

Olisin kiinnostunut kuulemaan paikasta? ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taidan olla väärä ihminen vastaamaan, mutta olemme varanneet Albergan tuleviin häihimme, eli 7.6.2003. Olemme varanneet "keskikerroksen" juhlasalin, joten emme vietä häitä kellarikerroksessa, jota he yleensä vuokraavat.

Eli en voi vielä kommentoida kokemuksia, mutta ainakin tähän asti palvelu on ollut aivan ihanaa!! Joustoa on löytynyt kaikella mahdollisella tavalla ja aina kun olen jotain kysynyt, ovat he vastanneet pikapikaa e-maililla. Olemme kyselleet mahdollisista lisäpöydistä ja vaikka mistä ja aina he tekevät kaikkensä saadakseen juhlat juuri meidän kaltaiseksemme. Eli näin ensikokemuksen perusteella en voi muuta kuin suositella lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin katsomassa paikkaa ulkopuolelta mutta miestä arveluttaa se kellaritila... Onko siitä kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen järjestänyt yhdet työpaikan pippalot Albergan kartanon kellarikerroksessa. Paikka on todella tunnelmallinen ja juuri sopiva ehkä maks noin 40 henkilölle.

Tiloissa on paljon sellaisia holvikaaria ja seinät ovat punaista tiiltä.  Siellä erillinen tila, jossa "baaritiski" ja tarjoilupöytä sekä toinen tila, jossa on sitten pöydät ja tuolit. Tanssitilaa ei juurikaan ole ja lattia on muistaakseni myös kiveä/tiiltä, joten siinäkään mielessä tanssi ei ehkä sovellu tilaan. Lisäksi siellä on muistaakseni kaksi pienempää "neuvottelutilaa". Keittiö on kohtaisen kokoinen ns. ruuan lämmitys keittiö. Sitä en muista löytyykö tilasta astioita.

Kynttilät sopisivat tilaan aivan loistavasti, mutta niitä ei saa siellä polttaa. Onneksi kuitenkin valaistus on suunniteltu kivasta elikä ilman kynttilöitäkin pärjää.

Onpas hankala kuvailla! Kannattaa käydä itse katsomassa.  Itse tykästyin tilan lämpimään tunnelmaan ja voisin kuvitella siellä järjestettävän esim. intiimit talvihäät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin kävimme katsomassa kellaria. Ihastuimme aivan totaalisesti, mutta tila on liian pieni 70 hengelle bändin kanssa. Vieraat on ehdottomasti saatava samaan tilaan. Päädyimme sitten Laaksolahden monitoimitaloon.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanha ketju, mutta meidän häät juhlitiiin Albergan kartanossa. Kysykää yksityisviestillä jos haluatte tietää enemmän meidän kokemuksistamme.

Ja tänään Suomen Sillä Silmällä vietetiin häitä juuri siellä.

Että sellaista  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin juuri jokunen aika sitten tuttavien häissä Albergan kartanon kellaritilassa. Vieraita oli tilaan nähden aivan liikaa, osa vieraista istui ilmeisesti juuri näissä neuvottelutiloissa (varsinaisesta juhlatilasta kauempana olevat erilliset huoneet) eivätkä kuulleet kulema mm. puheita lainkaan. Täytyy sanoa, että oli kyllä todella ikävä tilanne heidän osaltaan! Juteltuanikin näiden vieraiden kanssa, olivat kyllä todella itsekin hieman närkästyneitä tilanteesta - eivät päässeet nauttimaan häistä ja ohjelmista tuskin ollenkaan.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä tykkäätte paikasta?? Olisi lähellä kotiamme, perhettämme sekä loistavat parkkikset ym. Ajattelimme siviilivihkimistä kartanon yhdessä salissa, kuvassa on flyygeli ja tuoleja. Sen jälkeen 40-50 hengen juhlat ihanassa punatiilisessä kellarissa. Sinne kun saisi kynttilöitä ym...Aijai!

Kertokaa onko ihan pöhköä?! Muutenkin häistämme tulee "ei niin perinteiset" koska ne ovat talvella, pukuni punainen, vieraat pääosin ystäviämme ja painottuisivat myöhäiseen iltapäivään.

Laittakaa viestiä jos teillä on kokemusta paikasta!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sinne kun saisi kynttilöitä ym...Aijai!

Albergan kartanossa ei käsittääkseni saa polttaa kynttilöitä. Tämä tieto löytyy esim. http://www.espootravel.com/xsl_taso2.asp?p...;2371;6242;6282 Itse kun etsin syksyllä juhlapaikkaa pääkaupunkiseudulta, niin huomasin, että aika monessa puurakenteisessa kartanossa tms. on ehdoton kielto tulenteolle ja myös kynttilöille. Sinänsä ihan ymmärrettävää, kun voivat palaa nopeasti maantasalle, jos jotain sattuu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaatui juuri tuohon kynttiläasiaan. Alberga olisi ollut lähempänä, mutta otettiin Espoonkartano koska se on yksi todella harvoista kauniista, vanhoista juhlapaikoista joissa saa polttaa kynttilöitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyykö täältä ketään kenellä on ollut / on tulossa hääjuhla Albergan kartanossa? Me juhlimme Holvikellarissa 7.7.2006 ja mieluusti kuulisin kokemuksia tilasta ja sitten myös niiltä kommentteja jotka ovat varanneet tilan tulevia juhlia varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme olleet Albergan kartanossa yksissä ystävän häissä. Tilahan on todella kaunis ja

idyllinen mutta ongelma siinä oli että osa vieraista mahtui pääsaliin ja muut oli sijoitettu

ns. sokkeloihin. Meillä ei pöytä ollut pääsalissa joten oltiin ihan tietämättömiä mitä

häissä oikeastaan tapahtui.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minniriini: Paljonko noissa häissä oli vieraita? Meille tulee 52 aikuista ja 26 lasta. Pään vaivaa nyt siitä että mahdummeko tuonne hovikellariin kaikki :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin kaksi ketjua yhteen kun oli samasta aiheesta  ;)

Anni28

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hii-op. Kaivanpa täältä vanhan aiheen esiin, jos joku kirjoittaneista, vaikka vielä täällä pyörisi ja innostuisi kertoilemaan enemmän kokemuksistaan.  Ja toki kaikki muutkin.

Meille kellari varattu kesälle 2007.  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häitämme juhlittiin onnistuneesti holvikellarissa heinäluun alussa. Vieraita meillä oli 77 ja kaikki meni loistavasti!

Kysymyksiä saa esittää, yvnä huomaan ne nopeammin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olisin kiinnostunut kaikenlaisista kokemuksista! Oliko teillä bändi ja minne oli sijoitettu? Oliko tanssimiselle tilaa? Kuinka monta vierasta mahtui ruokailemaan pääsaliin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin me varaamassa Albergan Kartano häitä varten... Eli meidän häitä tanssitaan siellä 7.6.2008 :-X

Olen aivan onnessani, paikka on täydellinen! Ainoa miinus on, ettei kynttilöitä saa polttaa, mutta taatusti keksitään jotain kaunista tilalle.

Laitan hääpäikyn pystyyn tässä heti kun ehdin alkavilta muutto-, koulu- ja työkiireiltä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut itse Albergan kartanossa yhdellä tarjoilukeikalla catering-firman kautta. Tosi kaunis ja tunnelmallinen paikka, ja juhlatilana myös toimiva (hyvät keittiötilat, baaritiski, tilava huone noutopöydälle). Aitojen kynttilöiden korvikkeena voi käyttää led-valoin varustettuja tuikkuja, jotka näyttävät himmeän lasilyhtynsä läpi aivan oikeilta kynttilöiltä. Niitä oli ainakin joulun aikaan myynnissä mm. Clas & Ohlsonilla, kannattaa kysyä sieltä!

Led-tuikuista onkin oma ketjunsa täällä:

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb21/Y...?num=1142969451

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään