Kuvia hääkakuista


lilliputti

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Minuakin houkuttelee enemmän jokin ihana perinteinen mansikkakakku tai vaikka kinuskikakku, maku on todella tärkeä ja nuo jenkkikaku eivät ole edes houkuttelevan  tai syötävän näköisiä kun tietää ettei ne maistu millekkään..

Olisi kiva nähdä lisää kuvia ihan "oikeista" kakuista, joita on ollut teidän kaikkien foorumilaisten häissä =)

Noita konditorian sivuja nyt riittää selattavaksi..

Link to comment
Share on other sites

Samaa mielta, haluaisin ihan perinteisen mansikkakakun. Ja kermavaahdolla, ei marsipaanilla. En tieda miten tuo sitten kaytannossa onnistuu.

Me vaan molemmat sulhon kanssa rakastetaan taytekakkua ja leivotaanki toisillemme kunnon kakut aina synttareiksi ja nimipaiviksi ;)

Link to comment
Share on other sites

Täytyy vielä sanoa noista jenkkikakuista, että ne maistuvat pahvilta sen takia kun ne periaatteessa ovat vain kakkupohja ja kuorrutus. Ja jos kakku on halkaistu kahtia ja täytetty niin täytteenä on sitä samaa kuorrutusta. Vaikea on kohteliaana yrittää syödä kakkupalaa ja vielä kehua sitä täkäläisissä kekkereissä. Olenkin nykyään sanonut, että maistan vain palan miehen kakusta.

Paras kakku täällä on ihan suklaakakku, ainakin siinä se kuorrutus ei ole yltiömakea hirvitys. Kermavaahdollahan täällä ei kuorruteta.

Mutta erittäin hyvin täällä osataan tehdä juustokakkuja, erilaisia hedelmäpiirakoita, peach cobbler on jumalaista. :-X

Kaipaan ihan kamalasti perus mansikkarahkatäytekakkua. Kun ei täältä rahkaakaan löydy. :'(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Mä haaveilen tollasesta amerikkalaistyylisestä sokerikuorrute(sugar paste?)-kakusta, jonka kerrokset ois neliön muotosia! Mutta entä jos pitopalvelulla ei oo muuta kun pyöreitä telineitä ja ne ei ymmärrä tota mun sugar paste toivetta :-? Noo, aion kuitenkin kysyä.

Tollanen oikeesti monikerroksinen kakku ois kyllä aika siisti, mutta en kyllä tajua että miten sellasta leikataan! Osaiskohan joku valaista mua?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tahtoo tällaisen, tosin peruspyöreä suomi-versio erilliset osat telineessä omalla lätyskällään, kiitos! Asia erikseen onkin miten pitopalvelu osaisi tehdä mitään tämän tyylistäkään, itseltä se onnistuisi kyllä mutta kun ei tuo aika taida hääaamuna ihan piisata... Tässä linkki, kun en osaa tänne kuvaa lisätä...  :-?  

http://www.cakecentral.com/cake-decorating..._83_-57801.html

Link to comment
Share on other sites

Minuukin enemmän houkuttaa nuo perinteisemmät kakkuset. Voisin kyllä harkita suklaa kuorrutusta ja siihen päälle sitten jotain koristusta :P. Marjainen kermakakkukin kävis. Vitsi kun jaksais opetella kuvien laiton niin voisin jotain laittaa. Mut miun mielestä pääasia, jotta kakku on hyvää ja näyttää syötävältä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kyllä mä haluan häihin perussuomalaisen mansikkakermakakun joka maistuu aidolle ja näyttää aidolle! Tämä sitten vain minun mielipiteeni mutta en ikinä haluaisi juhliini kakkua, joka lähinnä muistuttaisi pahvikoristetötteröä ja vieraat saisivat olla nenät kiinni kakussa kun eivät uskoisi aidoksi. Amerikoissa ja muualla ehkä arvostetaan pintaa, meidän perhe arvostaa sydäntä. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Guest morsian-2010

Mekin ollaan aateltu et meil tulee mansikka kermakakku ja sydämen mallisena :D

Varmaankin äiti tekee sen sit, ku tykkää muutenkin tehdä kakkuja juhliin.

Toisena vaihtoehtona on viel rahkahyytelökakku. Jompi kumpi, et niistä sitten päätetään :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest inka(Guest)

Nimimerkki Kaisu: sanoit tuolla pinon puolivälissä että unelmaanne valkosuklaa-juustokakusta ei voitu toteuttaa. Miksi? Mulla haaveena sama ja just on ollut yön yli omatekemä koeversio jääkaapissa vetäytymässä, tänään pitäis kokeilla miten siihen saa ton marsipaanin päälle laitettua.. *utelias*

Link to comment
Share on other sites

mitä toi kuorrute noissa ns. tasasissa (ja vähän erikoisimmissa, ei kermakakuissa) on? marsipaania? vai mitä? me ei voida ottaa marsipaanikakkua, kun ei kumpikaan tykätä siitä. mutta noi kakut on niin ihanan näkösiä! :) se yks suht yksinkertanen, missä oli niitä perhosia! :) se sopis meille! :)

Link to comment
Share on other sites

Luulen että meijân kakussa ainakin on moussea tâytteenä ja sitten päällisenä on hyytelöä. En ole vielâ sen tarkemmin kysynyt, mutta tuolta se minusta vaikuttaa.  :)

Mekään emme marsipaania ota, kun emme pidä eikä oikeen kukaan muukaan. Ja heinâkuussa emme myöskään kermakakkua ota, kylmâketju katkeaa ja ruokamyrkytysriski on silloin suuri. Näitä ammattisalojen "ihanuuksia" kun tietää, niin ei uskalla ihan minkälaista kakkua ottaa.  :-[

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...