Guest Ghostrider

Baarimikko häissä

73 viestiä aiheessa

Haluaisimme häidemme illanviettoon perinteisen boolin lisäksi myös baarimikon, jolta vieraat voisivat pyytää erilaisia cocktaileja (juhlapaikalla on jääpalakone, hommaisimme itse ainekset drinkkeihin, baarimikko toisi tarvittavat välineet, mielellään myös drinkkilasit).

Tietääkö kukaan, mistä tällaista palvelua kannattaisi lähteä kyselemään, mitä maksaisi jne. Juhlat ovat Espoossa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

Muokattu: , käyttäjä: -TT-
Yhdistin kaksi ketjua samasta aiheesta ja muokkasin samalla vähän otsikkoa -TT-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysypä vaikka jostain ravintola-alan henkilöstönvuokrausfirmasta tai suoraan jostain drinkkibaarista "kivalta" baarimikolta. Hyvä idea, olen kerran ollut yksissä häissä, joissa oli baarimikko ja avot!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miksei ravintolakoulustakin saisi ihan osaavan baarimikon kohtuuhinnalla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme myös suunnitelleet baarin pystyttämistä juhlapaikalle. Etsimme parhaillaan pitopalvelua juhlaamme ja olemme ajatelleet, että "baarimikon" voisi saada samaa kautta. Kyseessä olisi kuitenkin aika simppeli baari, joten mitään baarimestaria ei sinne tarvita. Ammattitaitoinen tarjoilija pärjäisi mainiosti ainakin meidän suunnittelemassa baarissa. Yhden pitopalvelun tarjouksen mukaan baarinpitäjä maksaisi 25 euroa tunnilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos ideoista! Pitääpä kysellä ravintolakoulusta/pitopalveluilta (eipä tullut mieleenkään että sitäkin kautta voisi saada juomien miksaajan), ja ehkä sitä voisi käydä jossain drinkkibaarissakin ja kysyä baarimikolta suoraan  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä pitopalvelu hoitaa baarimikon, mutta olen kuullut että eräissä tutun häissä oli baaritiskiltä hommattu baarimikko tarjoamalla kohtuukorvaus.. :)

edit: kirjoitusvirheet...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä otin yhteyttä paikalliseen ammattikouluun ja pyysin lupaa saada lähettää "hakuilmoituksen" baarimestaripuolen ilmoitustaululle! Keväämmällä lähtee lappunen ja toivottavasti löytyy hyvä ja kohtuuhintainen baarimikko  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä oli baarimikko. Baarimikko hommattiin erikseen, pitopalvelu ei sitä hoitanut. Löysimme baarimikon ystäväni kautta. Tämä baarimikko työskentelee baarissa ja oli todella ammattitaitoinen. Teki todella hyviä drinksuja. Koko illan baaritiskillä oli jonoa. Johtui varmaan myös sitä että kaikki drinksut olivat vieraille ilmaisia. ;D Suosittelen baarimikon hommmaamista. Vieraat ainakin tykkäsivät kovasti, kun ei tarvinut koko iltaa juoda viiniä, kaljaa tai siideriä ;D. Varmasti baareistakin kyselemällä saattaa löytää baarimikon. Suosittelen kuitenkin hommaamaan baarimikon, jolla ennestään hommasta kokemusta. Kokematon voi hämmentyä kiireen keskellä eikä ole niin nopea. Baaritiskille kun helposti sitä jonoa kertyy. Meillä häät oli Turun suunnalla, joten en valitettavasti osaa vastata alkuperäiselle kysyjälle mistä löytäisi hyvän baarimikon. Hinta ei kuitenkaan päätähuimannut. Maksoimme muistaakseni pari sataa euroa baarimikolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sasa! Minä täällä taas utelen  ;) Meillekin tulee baarimikko fiksailemaan juomia, eilen juuri laskeskelin juomamääriä mitä voitaisiin tarvita.. Luuletko, että tuttunne teksi keikan samaan juhlapaikkaan ensi heinäkuussa?  ;D

Yksi vaihtoehto minulla oli laittaa ilmoitus ammattikoulun seinälle, mutta kokemuksesta maksaisi mieluusti pari kymppiä extraa! Joten jos voit/saat, laittaisitko privana "mikkonne" yhteystiedot?

Ja jos ehdit kirjoitella niin listaapa pikkuisen juomia mitä teillä oli tarjolla! Me ajattelimme oluen, siiderin ja lonkeron sekä viinien lisäksi rakentaa drinkkilistan perusaineksista eli vodka, whisky, konjakki, gin, salmari, baileys ja jägermaister + erilaisia mixereitä. Ja baari verannalle, jos sää sallii  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on aikeissa tällainen idea, boolia ei häihin tule tarjolle lainkaan. Tällä järjestelyllä saamme ehkä myös hieman valvottua eräiden vieraiden mahdollista liiallista alkoholin käyttöä (omia pulloja ei tietysti voi eliminoidaa...)...  ;) Ammattitaitoinen baarimikko voi tarkkailla vieraiden kuntoa, ja kehottaa tarpeen mukaan vaihtamaan toviksi veteen.

Miltäs kuulostaa mielestänne seuraavanlainen ajatus:

Drinkkibaarin yhteyteen/läheisyyteen ajattelimme laittaa jonkin systeemin (pankin tai lippaan tms...), johon vieraat voivat suorittaa vapaaehtoisen drinkki-maksun asioidessaan tiskillä. Maksu voi olla minkä suuruinen tahansa, ja sitä ei velvoiteta vierailta. Seremoniamestari voi ilmoittaa järjestelystä ruokailun jälkeen (ruokajuomat toki löytyy pöydistä), kun baari aukeaa (konjakit ja liköörit haettavissa halukkaille kahvin kanssa, saatavilla myös viskiä, olutta, siideriä, viinejä, sekä 3-4 eri drinkkivaihtoehtoa), ja ilmoittaa myös mahdollisen "tuoton" menevän häämatkakassaan. Mielestäni kun hääparin velvollisuutena ei ole järjestää alkoholitarjoilua läpi illan kaikille vieraille, mutta kummasti se kuitenkin nostaa tunnelmaa. Sulhanen kun on vielä ravintolassa itsekin töissä, niin luontevalta tuntuisi tuo drinkkibaari-idea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kertokaahan te, joilla baaritiski on toteutettu, paljonko ja mitä juomia meni sekä paljonko oli illalla vieraita. Mekin aateltiin tuota, mutta ei ole mitään käsitystä paljonko mitäkin pitäisi varata.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö kukaan osais auttaa? Pitäis viikonloppuna lähteä hakemaan juomia Tallinnasta... :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Litrasta väkevää saa 25 täysimittaista driksua - 4 cl viinaa per drinkula. Jos puolittaa viinamäärät niin tietty tuo määrä tuplaantuu. Viskin ja konjakin kanssa tietenkin hiukan vaikeempi puolittaaniin, että lasin pohjalle jotain jäisi mutta drinkit voi helposti tehdä miedompina varsinkin, jos lasit on perus kertiksiä eli niihin ei niin kauheesti mahdu blandista...

Viskit ja varsinkin konjakki on lähellä suomalaisen miehen sydäntä - varsinkin, jos sitä tarjotaan eli menekkiä veikkaan näiden tuotteiden osalta kovimmaksi. Ja tytöt tykkää Baileystä, amaretosta etc nameista. Drinkeistä ainakin mun kaveripiirissä Gin Tonic on se suosituin... Toki varmaan vanhempi porukka nauttii myös vodkaa Spritellä.

Paljonko varattava juomia.. Se on varsinkin näin baarissa vaikeeta - booliahan voi jatkaa ja laimentaa, jos meinaa loppua mutta drinkeillä sama ei ole mahdollista. Mä veikkaan, että jos baari aukeaa klo 8 ja sulkeutuu puoleltaöin, niin 6 drinkkiä per lätty olis kohtuullista. Tämä siiis mun henkilökohtainen arvio... Totuus voi siis olla toisinkin!! Toivottavasti edes jotain apua! [smiley=happy.gif]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan ajatellut tilata baarimikkoa häihin, pieni drinkkilista ja asiantunteva baarimikko olisi mukavaa vaihtelua tavalliseen booliin verrattuna, vai...? Kartotan tässä vaan tarvetta, että olisiko moiselle palvelulle kysyntää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa baari. Pidetään häät sellaisessa paikassa, johon saa itse järkätä tarjoilut, ja siellä on hieno baaritiski! Vielä ei ole varmaa miten homma järjestetään, ehkä saadaan joku tutuntuttu hommiin. Mutta luulen kyllä, että tuommoiselle palvelulle voisi hyvinkin olla kysyntää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä olin vuosi sitten häissä joihin oli palkattu 3 baarimikkoa! ei hassumpi idea! ite olen todella paljon drinksujen perään. nam

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varmasti. Varsinkin menis ihan "ohjelmanumerona" jos baarimikolla olisi yhtään show-miehen taitoja, flair-baarimikoiksiko niitä sanottiin :-?, jotka sytyttelevät drinksuja jne.  Mutta aivan varmasti, jos ei hinta ole kaamea, ihan jo pelkästään se, että joku kaataa bisseä ja tekee drinksuja antaa kivaa ja tervetullutta vaihtelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva, että tästä aiheesta löytyi juttua. Olen alustavasti miettinyt baarimikkoa häihimme lokakuussa 2008. Tuntisiko joku mukavaa tyyppiä Turun seudulta? Olisin hyvin kiitollinen yhteystiedoista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan myös mietitty häihin baaria. Meille tulisi myös booli tarjolle ja baariin olisi tarkoitus ottaa vain muutamia eri drinkkejä, jolloin siellä pärjäisi hieman kokemattomampikin baarimikko. Ajatuksena oli, että baarissa olisi vodkaa, giniä, bacardia, viskiä ja konjakkia ja muutamaa sorttia blissiä. Näillä eväillä saisi kuitenkin jo muutamaa drinkkiä tehtyä. Baarimikkoa voisi kysellä ammattiopistolta, tosin meillä on häät kesäloman aikana tai sitten pyytää jonkun puolitutun kyseiseen hommaan. Eräs puolituttu oli miehen veljen häissä baarimikkona ja homma sujui ihan hyvin, vaikka ei ammattilainen olekaan.

Olut, siideri ja ruualta jääneet viinit olisivat myös tarjolla, mutta ne voisivat olla esim. boolin kanssa jossain sivussa, eivät siis välttämättä baarissa. Ne kuitenkin vievät aika reilusti tilaa, joten niitä on turha pistää baariin tilaa viemään. Yksi ajatus on ollut siirtää yksi jääkaappi keittiön puolelta (pitopalvelu ei niitä tarvitse, tuovat kylmävaunun pihaan) baarin viereen ja täyttää se oluella, siiderillä ja ehkä lonkerolla. Siitä saisi sitten porukka vapaasti ottaa ,jääkaapin oveen lappu,  mitä sisällä on ja kehoitus ottaa vapaasti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikahan olis sopiva hinta maksaa kahdelle ammattitaitoselle baarimikolle per nena 10 tunnin tyosta (miinus valissa ruokailu 3h) kesalauantaina 130 hengen haissa?

Oliskohan taalla alan ammattilaisia, mika olisi teidan itsenne mielesta sopiva hinta? 100? 150? 200? 250?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on myös tarkoitus, että ei tarjoilla boolia vaan on baarimikko, joka tekee paukkuja. :) tietysti on lisäksi viinit, siiderit ja oluet, mutta en halua, että sitä boolia menee hukkaan.. (kuten yleensä on mennyt, kun sitä boolia on tehneet saavikaupalla valmiiks). pitäneis kysyä myös kotipaikkakunnan ammattikoululta, että löytyiskö sieltä opiskelijaa/joita jotka tulisivat kohtuukorvauksella töihin. (vaikka illemmalla ensin normaali tarjoilijoina ja sit loppuillasta baarimikkoina)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me haluttaisiin pari baarimikkoa häihimme. Paljonkohan kustantaa? Ovat varmaan tuntipalkalla. Alue Helsinki-Espoo. Olis plussaa jos osaisivat hieman flairtendingiäkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään