nassukka

Pioni hääkimpussa (kuvia)

164 viestiä aiheessa

Apua! Haaveilen pionikimpusta, mutta häät ovat 26.8. Siihen aikaan ei kyllä varmaan enää suomalaisia pioneja saa, mutta entäs hollantilaiset? Onko miulla mitään toivoa? Muu kuin pioni ei oikein kelpaisi, se on niin kaunis kukka... :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla niin että pionit ehtivät kukkia loppuun elokuuhun mennessä niin Hollannissa kuin Suomessa. Kauppias sanoi että jostain hakemalla Hollannin suhteilla voisi saada mutta kun tavaraa on vähän ja kysyntää paljon, niin hinnat nousevat kattoon. Ja laatukin voi olla jo heikompaa, joten... kerrotusta eustomastakin saa tosi kauniita herkkiä kimppuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos kukaan hankkinut pioneja ihan omasta puutarhasta? Meillä on häät 30.6.07 ja ajattelin pioneja maljakoihin pöydille ja myös hääkimppuun.  Kun pionit kerran häidemme aikoihin kukkivat, mietin että kannattaisiko itse kasvattaa kukat? Onko kenelläkään kokemuksia, säilyykö itse kasvatetut pionit samalla tavalla kuin kaupasta ostetut? Mitähän siinä tulisi ottaa huomioon? ...kyllähän siinä varmasti säästää, jos omasta pihasta saisi kukkaset...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omasta pihasta otetut tosiaan tuppaavat nuutumaan/varisemaan suhteellisen pian joten ehdottomasti otettava ainakin puolinupullaan, ei ollenkaan jo auenneita. Pihapioneissa myös tuppaa olemaan paljon muurahaisia ja muita ötököitä kun maistuvat niin makealle, välillä ei viitsi edes sisään maljakkoon ottaa kun ovat niin valloitettuja.

Jos otat omalta pihalta niin säilytä kukat viileässä tiukasti sanomalehteen kiedottuna ja tietty vedessä (ei syvässä) ja sitten kimppukin mahdollisimman pitkään viileässä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Ja henkilökohtaisesti pidän ehdottomasti tärkeimpänä sitä kylmäkäsittelyä, eli paperiin käärityt, maljakkoon asetellut kukat ainakin yhdeksi yöksi kylmiöön. Mielellään syvään veteen.

Työpaikallani olemme tehneet monet hääpaikka- ja rippijuhlakoristelut asiakkaan omista pioneista ja kuulemma ovat oikein hyvin kestäneet, vaikkei kestävyys ole samaa luokkaa viljeltyjen kanssa.

Tuosta saatavuudesta on jahkattu ketjussa edestakaisin, ja meille kaupalle ainakin on tulossa pioneja useidenkin asiakkaiden heinä-elokuun häihin. Varminta on kysyä pioneita sellaisesta kukkakaupasta, joka ostaa kukkansa suoraan Hollannista eikä kotimaisten kukkatukkujen kautta. Hollannista kukkansa ostavilla on heti mahdollisuus ottaa ja soittaa kuriirille, joka varmistaa kukkien saatavuuden heti, kun taas muut soittavat kukkatukkuunsa, josta joku soittaa sitten Hollantiin jollekulle... Ja voi olla ettei kukkia löydykään tai että paikallinen kukkatukku ei tahdo ostaa niitä, kun jos asiakas ei niitä otakaan, niin niitä ei muutkaan halua ja sitten jää kallis kukka homehtumaan tukun hyllyyn.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin eilen kolmessa kukkakaupassa Helsingissä ja kaikissa sanottiin, ettei pionia enää saada. Hieman ristiriitaista siis on tämä asia pioneista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät ensi kesän heinäkuun lopulla ja sinne on pakko saada pioneja. Osaisiko joku siis sanoa kukkakauppaa täältä pääkaupunkiseudulta/Helsingistä, josta on saanut pionikumpun vielä loppukesästä..? Auttakaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Casa Peonia Jumbossa teki minun pionikimpun 15.7. Heille tulee kukat suoraan Hollannista joten osaavat varmasti sanoa pionin saannista. Kotimainen pioni oli tänä vuonna loppu tuohon aikaan (koska oli niin kuuma).

IMG_6515.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ole ollut kauhean innostunut oikein mistään kukista ajatellen hääkimppua, ennenkuin törmäsin täällä näihin kuviin! Aivan upeita kukkia ja niistä saa ihania kimppuja! Tällä hetkellä haluaisin ehdottomasti pioneita kimppuuni!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Oisko kellään vinkkejä mitä voisi käyttää pionin sijaan helmikuisissa häissä esimerkiksi kallan kanssa?

Pionit on niiii-iiin ihania, mutta valitettavasti niitä ei saa edes Hollannista helmikuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Oisko kellään vinkkejä mitä voisi käyttää pionin sijaan helmikuisissa häissä esimerkiksi kallan kanssa?

Mullakin pionit oli ykkösvaihtoehto, mutta koska niitä ei helmikuussa oikein saanut, ehdotti kimppuni tekijä leinikkejä, jotka on melko samannäköisiä pionin kanssa. Toimivat ainakin mainiosti mun sirossa kimpussa valkoisen orkidean ja vihreän viburnumin kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä liityn tähän ketjuun, kun kaalinpääni ystävällisesti pioniksi tunnistettiin. ;D

Saatavuus saattaa siis olla ongelma heinäkuun lopulla? Häät 28.7.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä liityn tähän ketjuun, kun kaalinpääni ystävällisesti pioniksi tunnistettiin. ;D

Saatavuus saattaa siis olla ongelma heinäkuun lopulla? Häät 28.7.

Kukkakauppias vastasi ettei halua herätellä turhia toiveita (ihmeitä voi kuulemma aina tapahtua). Hän pyysi ottamaan kuvat ajattelemistani kimpuista joissa on pioneja, jotta voimme valita mahdollisimman hyvät korvaavat vaihtoehdot. Ja minä olin suurinpiirtein haaveillut pelkistä pioneista... :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Just kirjoitin toiseen ketjuun, että haluan punaisia ja valkoisia ruusuja kimppuuni, mutta nyt muutankin taas mieleni. Haluankin pioneja ja matka ei olis kovin kaukana Hollannista, naapurimaa, joten voisi saada halvemmallakin? Mutta kertakaikkiaan niin ihania kimppuja että nyt tuli hyvin suuri ongelma!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nappula, näyttää siltä, että mulle on käymässä ihan samoin. Oon alusta asti tiennyt, että pionit ovat meidän häiden koko idea ja nyt kukkakauppiaat sanovat, että ei voi luvata mitään ja että riippuu niin kesästä onnistuuko niitä saada vielä heinäkuun lopulla.. :'( Tuntuu tyhmältä mutta tää on vetänyt mielen aika matlaksi. En voi kuvitellakaan, että hääkimpussani ei olisi yhtään pionia.

Auttakaa rakkaat kanssa morsiot. Mistä kukkakaupoista teille on saatu pioneita heinäkuun lopulla täällä pääkaupunkiseudulla aiempina vuosina? Onko kukaan muu kuin nappula jututtanut kukkakauppoja jo tänä vuonna ja saanut tietoa/veikkauksia.

t: epätoivoinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät oli 15.7 ja silloin alkoi kukkakauppoihin tulla hollantilaista pionia. Minun pionikimppu tehtiin Jumbon Casa Peoniassa. Heille pionit tulee suoraan Hollannista eikä minkään tukkuliikkeen kautta. Kannattaa käydä siellä kyselemässä, osaavat varmasti auttaa. Tosi ystävällistä palvelua ja mikä tärkeintä, sain juuri sellaisen pionikimpun josta olin haaveillutkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kyselin yhdeltä kauppiaalta täältä Belgiasta ja hän sanoi, että hyvällä onnella voisin saada pioneja jo 12.4. häihini. Tulisivat suoraan naapurista eli Hollannista. Mutta painotan sanaa hyvällä onnella! :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos jälleen Glenda! :D Muistinkin jo aiemman vinkkauksesi ja soitin Casa Pioniaan. Myyjä tosiaan kuulosti ihan lupaavalta, mutta kehoitti soittamaan toukokuussa uudelleen, jolloin tietäisi tulevan kesän tilanteesta hieman enemmän. Pitää kai tyytyä odottelemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku kertoa hintatietoa pionikimpuista? Mitä pionikimppunne ovat maksaneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun pionikimppu (kuva aiemmin ketjussa) maksoi n 100e. Siinä oli n 15 pionia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, Glenda! Arvelinkin hinnan olevan suunnilleen tuo. Itsellenikin tulossa suunnilleen saman verran pioneja.

Ja itse asiassa tosi samantyyppinen kimppu. Kävin katsomassa kuvan. Kiitos, siinä tapauksessa auttoi vielä enemmän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pionikimpun kanssa vihille astelleet: Miten on pioninne kestivät? Floristi sanoi minulle, että pioni on melko hankala juuri sen vuoksi, että se tarvitsee paljon vettä tai se nuupahtaa. Itse halusin ehdottomasti tuon pyöreän pionipallokimpun helmikantoketjulla, mutta sitä ei kuulemma ole mahdollista toteuttaa. :'( Oasista ei voi niin kosteaksi laittaa, että pionit kestäisivät. Kokemuksia siis kaipaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eufrosyne, minun nuppuinen pionikimppuni kesti kyllä hyvin koko häiden ajan ja oli seuraavana aamunakin vielä freesin näköinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään