pirpana

Oulun kukkakaupat

151 viestiä aiheessa

Nyt olisi korkea aika lähteä kukkakauppakierrokselle ja suosituksia kaivataan! Eli mitä kokemuksia teillä on Oulun seudun kukkakaupoista? Minkälaista palvelua olette saaneet ja mitä liikkeitä suosittelette? Entä olitko tyytyväinen itse sidontatyöhön? Kyseessä on lähinnä morsiuskimpun sidonta (+ vieheet), ehkä myös muutama kukkakimppu juhlapaikalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihertalossa kyllä ainakin jaksetaan paneutua ja tarjotaan suunnitteluapua! Oon tosi tyytyväinen, että valitsin sen. Mun kimppusuunnitelmien ollessa tosi hakusessa, sinne tilattiin kokeeksi erilaisia vaaleita & valkoisia gerberoita "sen oikean" sävyn löytämiseksi ja lisäksi kaikkea muuta harvinaisempaa. Suunnitteluun selvästi paneuduttiin ja toiveitani kuunneltiin - lopputuloksena suunnitelma, johon uskon kuin vuoreen. Siitä ei voi tulla huonoa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan mistä löytyy aidon näköisiä silkkikukkia (sekä edullisia) Oulun alueelta? Harkitsen silkkikukkia hääkimpuksi ihan tosissani niiden käytännöllisyyden ja kestävyyden vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin Oulun Vihertalossa viime viikolla ja saatiin kyllä erinomaista palvelua. Sieltä tulee meille mun kimppu (vaalean vihreitä ruusuja, freesiaa ja peikonpähkinää), sulhasen viehe (ruusu ja pähkinä), bm:n viehe (ruusu) ja kaasoille ja seremoniamestari-siskolle hiuksiin kukat (freesian yksi kukka). Kimpun hinta tulee olemaan 50-60e, vieheet 8e ja hiuskukat n. 2e/kpl. Ei mun mielestä ollenkaan paha.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kun häämme ovat onnellisesti takanapäin, niin voin omalla kokemuksellani suositella Tuiran Sparin yhteydessä olevaa kukkakauppaa. Omistaja oli ammattitaitoinen ja saimme hienommat kimput kun uskalsimme kuvitellakaan! Hintakaan ei ollut paha, morsiuskimppu, heittokimppu ja sulhasen viehe maksoivat muistaakseni n. 60 euroa yhteensä. Samaan hintaan taisimme saada myös hiuskukkani, mutta tarkkoja summia en tiedä kun en niitä itse maksanut. Niiden lisäksi meille tehtiin vielä iso kimppu lasimaljaan, joka tuli ruokapöytään.

Pääkukkana meillä oli minigerbera, sellainen kaunis punaoranssi sävy. Tosi kivasti oli laitettu vihreitä lehtiä ja sellaista luonnonvalkoista, vähän ruusun näköistä kukkaa sekaan. Olimme erittäin tyytyväisiä ja saimme paljon positiivista palautetta kauniista kukistamme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta Aleniuksen puutarhasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuksemme Oulun Valkealinnan Kukka-Keskuksesta ja viime viikonlopusta. Mieheni voitti häämessuilta ilmaisen hääkimpun arvonnasta, joten luonnollisestikin otimme kukat Kukka-Keskuksesta. Tähän alkuun jo kerron, että valitettavasti en voi suositella Kukka-Keskusta, sillä paikka oli ainakin meidän kokemustemme mukaan epäluotettava monilta osin. :(

Kimppu oli muutoin sellainen kuin pitikin (valuva, mm. viininpunaisia kalloja, ruusua, peikonpähkinää ja murattia), paitsi että shampanjaruusut oli vaihdettu minulta mitään kysymättä hennon vaaleanpunaisiin ruusuihin. Kun tätä ihmettelin eilen kaupassa käydessämme, oli vastaus, että ei shampanjaruusuja oikein saa tähän aikaan. Edelleen ihmettelin myyjälle, joka ilmeisesti oli myös omistaja, että miten niin ei saa, kun he itse viikko ennen häitä kukkia tilatessani ehdottivat siihen shampanjaruusuja!?

No, kimppu oli siis kyllä nätti, mutta ruusut olivat tavallisia vaaleanpunaisia ruusuja eivätkä shampanjaruusuja, joita niiden piti olla. Olisivat voineet edes soittaa ja kysyä minulta, sopiiko tämä... >:(

Myös sulhasen ja bestmanin vieheet, kaasojen rannekukat ja morsiustytön kantama heittokimppu oli tehty tästä tavallisesta vaaleanpunaisesta ruususta, kun niidenkin piti olla sitä shampanjaruusua, joka on kermanvalkoinen! >:(

No, ei tässä vielä kaikki. Ensimmäinen kukka tippui kimpusta jo 15 min kukkien hakemisen jälkeen ollessamme valokuvassa. Ja pari muuta kukkaa tippui vielä illan mittaan. Eli ei laatukaan tainnut olla niin hyvä... >:(

Lisäksi kaasojen rannekukkien hinta olikin yhtäkkiä noussut 50%! Oikeasti, viisikymmentä prosenttia! :o Eilen kukkakaupassa ihmettelimme asiaa. Kaasojen rannekukkien hinnaksi oli sovittu tilausvaiheessa 10 euroa / kpl, joka kirjoitettiin myös ylös paperille, johon muutkin asiat merkittiin ylös. Elämäni ei ole 10 eurosta kiinni, mutta ihan periaatteesta halusin saada selityksen, miksi rannekukkien hinta olikin noussut 50 %, eli ne olivat 15 euroa.

Ensimmäinen selitys oli "ne olivatkin kalliimpia". Toinen selitys oli "niissä olikin niin paljon käsityötä, kun kukat piti ommella käsin nauhaan kiinni". Kolmas selitys oli "kukkana oli ruusu". Minä vain jatkoin ihmettelemistä, että mehän sovimme, että kukat ovat rannekukkia nauhassa, joissa on ruusu ja jotain vihreää ja sovimme, miten kukat kiinnitetään ja hinnaksi 10 euroa. Omistaja (?) sanoi siihen sitten, että "olen sanonut teille liian halvan hinnan". No minä edelleen siihen, että eihän hinta voi nousta tuolla tavalla kysymättä mitään, jos kaikki on tehty juuri niin kuin on sovittu (mitä nyt ruusut oli vaihdettu minulta kysymättä eriin).

Kun sanoin siitä, että nuo asiat ovat myös siinä paperilla ylhäällä sanoi omistaja, että "minä olen varmaankin heittänyt jo sen paperin roskiin". Kuulosti siltä, että he yrittivät selitellä asioita koko ajan eri tavalla ja puhuivat ihan ristiin. :o

Lopulta tämä nainen kirjoitti meille 10 euron lahjakortin (rahoja ei suostunut antamaan takaisin) liikkeeseen. En välttämättä olisi mitään lahjakorttia tarvinnut, halusin vain selityksen, että miten hinta voi nousta, jos rannekukka on juuri sellainen kuin on sovittu (tai ei ihan: shampanjaruusu oli vaihdettu siihen vaaleanpunaiseen ruusuun). Lopulta lähdimme kuitenkin liikkeestä 10 euron lahjakortin kanssa, mutta jäi vähän sellainen maku suuhun, että koska saimme hääkimpun arpajaisvoittona, yrittivät he rahastaa kimpun meiltä muulla tavoin eli nostamalla yksipuolisesti tilaamiemme vieheiden yms. hintoja ja vaihtamalla kukkia oma-aloitteisesti halvempiin.

Eli en todellakaan suosittele! >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi ei, meilläkin on varattuna Kukka-keskuksesta kaikki.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raiku, voihan se olla, että ne ajatteli voivansa kohdella meitä niin kuin itse haluavat, koska meidän ei tarvinnut maksaa morsiuskimpusta ja sulhasen vieheestä, ainoastaan muista neljästä (bestmanin viehe, kaasojen rannekukat, morsiustytön pikkukimppu).

Jos olisin ollut "normaali" maksava asiakas, olisin kyllä varmasti suuttunut asiasta enemmän. Nytkin potuttaa jo melkoisesti, mutta sitten vasta niin olisikin ollut.

Ehkä he todellakin yrittivät rahastaa voittokimpun noilla muilla jutuilla vaihtamalla sovitut kukat halvempiin ja nostamalla muiden juttujen hintoja. Ikävä maku paikasta kylläkin jäi, vaikka kimppu olikin kaunis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kaunis pionikimppu Kukkakauppa Kanervasta. Kävin siellä yhden kerran useamman printatun kuvan kanssa ja kerroin mikä oli kaunis ja mikä ei ja miksi. Kimpusta tuli tosi kaunis ja olin tyytyväinen, että luotin ammattilaiseen, enkä alkanut itse säätää liikaa kimppua tilatessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiva kun kuitenkin varoittelit. Itselleni kun olisi tulossa kaikenlaisia pihlajatsydeemejä, ja etukäteen on muutenkin tuntunut vähän siltä että saa nähdä, mitä tulee... mielummin varaudun yllätyksiin jo nyt kuin tyrmistelen kimppua edellisenä iltana. Pitänee käydä ihan kunnolla tekemässä omat toiveensa selviksi tässä lähiaikoina, jos sillä voi jotakin ikäviä ylläreitä välttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Raiku, suosittelen, että kirjaatte Kukka-Keskuksessa KAIKEN sovitun paperille ylös, sillä meillä ainakin ne hinnatkin olivat yhtäkkiä nousseet.  :o Ja kun sanoin siitä, että mehän sovimme asiat juuri näin ja juuri tällä tavoin kiinnitettynä, näillä kukilla ja tähän hintaan oli vastaus "minä olen jo varmaan heittänyt sen paperin roskiin". Eli kannattaa tehdä kirjalliset sopimukset myös itselle, ei vain kaupalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Olen seurannut keskusteluanne kukkakauppojen palveluista. Itse olen floristi ammatiltani ja teen hääkimppuja. Vaikka tämä palsta ei olekaan ammattilaisille, haluaisin valaista teille muutaman asian.

Jos haluatte varata hääkimppuja, kannattaa soittaa etukäteen liikkeeseen, ja sopia aika, jolloin kimpun sitova floristi on itse paikalla, jotta hän saa tilauksenne suoraan, eikä välikäsien kautta. Näin hänen on helpompi hahmottaa minkälaisesta toiveesta on kyse. Nähdessään morsiammen ja tämän tyylin, sitojan on myös helpompi suunnitella kimpun kokoa ja värimaailmaa ja hän voi suositella omasta mielestään morsiammelle sopivia kukkia.

Aikaa kannattaa varata kimpun suunnitteluun yhdessä floristin kanssa sekä tilaus kannattaa tehdä mielellään 1-2 kk ennen hääpäivää, sillä silloin mikään asia ei jää aivan viime tippaan.

Kimpun hinta sensijaan "elää". Kukkatukussa hinnat muuttuvat viikoittain. Se on aivan luonnollista. Suurin osa kukista tulee Hollannin kukkatukun kautta eri puolelta maapalloa, jopa Equadorista ja Aasiasta asti. Hollannin kukkatukussa ja tukkujen huutokaupassa hinnat sen sijaan menevät kukkaerien mukaan, ja vaihtuvat päivittäin. Kukat myydään huutokauppa periaatteella, eli Suomessa kukkakaupassa ostamienne kukkien hintaan vaikuttaa mm. mihin hintaan ne on huudettu Hollantilaisessa tukussa. Tukusta  matka jatkuu suomalaisiin kukkatukkuihin, jotka myyvät kukat sitten kukkakauppoihin eri puolille suomea. Suomen EU-jäsenyyden jälkeen moni asia on muuttunut myös kukka-alalla. Ala on kansainvälistynyt paljon ja tämä näkyy ikävä kyllä osin myös hinnoissa.

Kukkien hinta siis elää jatkuvasti. Hääkimpun hinnan nousu siis johtuu todennäköisesti tästä seikasta, ei kukkakauppiaan ahneudesta. Haluaahan hän luonnollisesti omansa takaisin ostamistaan kukista. Jos hän ostaa esim. 20kpl:n nipun ruusuja kukkatukusta, joiden hinta on kallistunut edellisestä viikosta 50 senttiä kappale, voitte itsekin laskea kuinka paljon tämä nostaa hintaa jo pelkästään hääkimpun ruusujen osalta. Päälle sitten muut kukat ja vihreät.

Kukkien hinta on ollut noususuunnassa viime vuodet, eikä tämä muutos näytä vielä päättyvän. Hinnat ovat koholla siis jo tukussa, kukkakauppias itse ei voi asialle mitään. Hän haluaa säilyttää asiakkaansa ja toimeentulonsa, mutta joutuu samalla taiteilemaan hinnoittelun ja kannattavuuden kapealla veitsenterällä.

Tilatessanne hääkimppua siis suosittelenkin kiertämään eri liikkeitä läpi, katsokaa floristien käden jälkeä ja hänen sitomiaan kimppuja ja mahdollista näytekansiota omista töistään. Antakaa selkeät ohjeet, mitä toivotte ja mitkä ovat esim. häiden teemavärit ja ympäristö, millainen on hääkampaus ja hääpuku jne. Jottei tulisi ikäviä yllätyksiä hinnan suhteen kannattaa sopia hintahaarukka, mitä tilaamanne hääkimppu saa korkeintaan maksaa. Esim. 150-200 euroa. (Ja tämä on aivan normaali hinta laadukkaasta hääkimpusta, joka on sidottu kuten pitääkin. )

Kannattaa kirjoittaa sopimanne asiat itselle ylös varmuuden vuoksi. Parhaaseen tulokseen pääsette tekemällä floristin kanssa yhteistyötä. Pyytäkää häntä esim. soittamaan kun hääkukat, joista tilaus tehdään ovat saapuneet kukkakauppaan, jos haluatte itse nähdä ne ennen kun hän alkaa työstää kimppua. Ruusuissa värit saattavat vaihdella paljonkin, vaikka kyseessä olisi sama lajike. Suosittelen, että käytte katsomassa häätilaukseen tilattuja kukkia, kun ne ovat saapuneet kukkakauppaan, jotta ikäviltä yllätyksiltä ja väärinkäsityksiltä vältytään.  Kun kukat on sidottu, vahinko on jo tapahtunut, niitä ei saa enää palautettua tukkuun, vaikka väri olisi väärä.

Ruusun hinta menee varren pituuden mukaan. Mitä pidempi ruusu, sen kalliimpi hinta. Eli jos hääkimppuun halutaan ruusua, jota saa vain pitkävartisena, on hinta sen mukainen. Pitkävartisesta ruususta voi joutua maksamaan jopa 5-6 euroa kappale. Jos näitä ruusuja tulee kimppuun esim. 30 kpl, laskekaa itse, kuinka kalliiksi tämä tulee.

Jos ette kaikesta huolimatta saa mieleistä työn jälkeä, tai hyvää palvelua, kannattaa asiasta valittaa kyseiseen liikkeeseen. Oman kokemukseni mukaan kukkakaupat haluavat pitää kiinni asiakkaistaan, niinpä tyytyväinen asiakas on kaikkien etu.

Toivon teille iloisia hetkiä kukkien parissa ja että saatte mieleisenne tilauksset valitsemistanne kukkakaupoista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko käydä täällä kehumassa...

Meidän häihin kukat otettiin Vuokon kukasta Kaukovainiolta. Olimme kukkiin TODELLA tyytyväisiä. Tilasimme minulle kimpun sekä 8 viehettä ja 2 rannekukkaa sinisillä nauhoilla. Lisäksi ostimme irtoruusuja 8 kpl:tta. Ennen kukkien tilausta teimme hintavertailua aika usean kukkakaupan osalta. Useimmissa muissa kaupoissa hinta-arvio kimpustani oli noin 70-100 euroa ja vieheet 8-12 euroa. Vuokon kukassa saimme hyvää palvelua ja omistaja ymmärsi hyvin minkälaisen kimpun halusin. Kimppu olikin juuri sellainen kuin sen piti ollakkin. Kaikki kukat maksoivat yhteensä 70 euroa, eli tosiaan saman verran mitä olisimme muualla maksaneet pelkästään minun kimpustani. Vieheet olivat neilikasta, yksi muita hienompi, ja maksoivat 3 euron paikkeilla/kpl. Kannattaa siis vertailla hintoja useamman paikan kesken, sillä hintaero halvimman ja kalleimman paikan välillä oli meidän tapauksessa kymmeniä euroja. Ja toistan siis vielä kerran, olimme todella tyytyväisiä sekä kukkiin että palveluun!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin äitini kanssa Valkealinnan Kukka-Keskuksessa, äidillä oli minkkiturkki päällä (iso virhe!!!). Kerroimme mitä haluamme eli morsiuskimpun, vieheet ja pöytäasetelmat (10kpl), lupasivat laittaa meille 2 päivän sisällä kustannusarvion. Äitini soitti viikon kuluttua ja kysyi, että missä kustannusarvio viipyy, osasivat sanoa vain, että jos vuokrataan kukka-asetelmiin sienet niin ne maksavat 200 euroa ja jos emme palauta niitä eli ostamme ne, niin niiden hinta on 300 euroa, itse kukkien hinnoista eivät osanneet sanoa yhtään mitään. Lievää rahastuksen makua! Soitin Kaakkurin City-Marketissa sijaitsevan Kukka-Maariaan omistajalle suoraan kotiin ja hinnat tulivat kuin suoraan apteekin hyllyllä ja omistaja Riitta Karjula vielä kysyi, että tuntuuko liian kalliilta? Omistaja selvitti kaiken hyvin tarkkaan. Kokonaissummaksi kaikkinensa hän arvioi n.300 euroa eli saman verran kuin Keskus-Kukan pelkät sienet ilman kukkia.

SUOSITTELEN KUKKA-MAARIAA!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään tilaamassa kukat Kaunis kukka -liikkeestä. Kun käytiin pari viikkoa sitten kyselemässä kukkia saatiin todella luotettavan oloista palvelua ja sillon juteltiin aika tarkkaankin mitä haluttas. Nyt kun tilasin kukat oli eri ihminen, eli se joka itse sidonnat tekee. Harmittaa vähän kun sille tuntui pitävän osata kertoa kaikki, ei kysynyt edes montako kukkaa kimppuun pitäisi laittaa... Toivottavasta kuitenkin saadaan haluttu lopputulos, onneksi kimpusta ei tule mitenkään ihmeellistä. Hintoja sidonnoille ei kyllä kyselty kun laskustus menee isän firman kautta ja saadaan vähän aleakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt ois ouluttarille taas kyssäriä... Eli hyvä kukkakauppa Oulussa tai lähiympäristössä? Missä vaiheessa kannattaa tehdä varauksia, kun meitä kesämorsiamia kuitenkin taitaa täälläpäin jokunen olla. :) Naimisiin menossa siis elokuun loppupuolella. Ja sitten noista vieheistä vielä. Eli kenelle viehe tulee antaa, siis muille kuin miehelle? Morsiamen ja sulhasen isille ja bestmanille, vaiko?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikki tämän kesän morsiamet!

Kaipaisin tuoreita kokemuksia Oulun alueen kukkakaupoista. Hinta/laatu-suhde sekä tietenkin palvelu kiinnostaisi minua kovasti. On meinaa omien kukkien osto pian ajankohtaista. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse ostin oman kimppuni, heittokimpun, vieheet (4 kpl) ja rannekukat (3 kpl) Raijan kukasta ja voin vain suositella. Koko satsi maksoi n.130 €. Kaikissa näissä oli orkideaa! Lisäksi kimpuissa oli eustomaa ja ruusua. Jo pelkän orkidean hinta heinäkuussa oli pilvissä, mutta mielestäni Raijan kukasta sain näyttävän kimpun silti inhimilliseen hintaan. Menin kauppaan ihan omien kuvien ja toiveideni kanssa eikä ongelmia ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannampa minäkin korteni kekoon tähän ketjuun... ;) Kävin tilaamassa tänään kukat häihimme, jotka ovat siis reilun kolmen viikon päästä. Olen jo aiemmin käynyt kyselemässä muutamissa liikkeissä hintoja, ja tuntuu olevan yleistä, että hääkimpulle tulee hintaa n. 100-200 €. Siihen sitten vielä vieheet ja muut lisäksi, jos tarvitsee... :o

KukkaMaaria (Kaakkurin CityMarketissa) on asiakaspalvelultaan ihana liike, heillä on myös kauniita kimppuja. Mutta he sanoivat heti, että haluamani kimppu kuuluu hintaluokkaan 120-150 €. Pidän sitä aivan liian kalliina pelkästä kimpusta, jota kannan yhden päivän.

Raijan kukan hinnoista kyselin häämessuilla, ja ne liikkuvat aika samoilla linjoilla KukkaMaarian kanssa.

Päädyin valinnassani Puiston kukkaan (Kirkkokadulla, Heinätorin puiston vieressä), sillä jo kuukausia siiten kävin siellä keskustelemassa kimpusta ja hinnoista. Lupasivat silloin, että tarvitsemani kaksi viehettä (sulhaselle ja 5v pojallemme) sekä minun kimppuni tekevät yhteensä alle 100 €. Ja kukat tuli käydä laittamassa tilaukseen kolme viikkoa ennen häitä. Tänään palasin liikkeeseen, ja jälleen sain hyvää palvelua vanhemmalta rouvalta. Hän muisti minut, ja oli innoissaan hääkimpusta, jonka ilmoitin haluavani. Minulla oli kuva mukana, mitä hain. Ja kokonaishinnan hän sanoi pysyvän alle 100 €:ssa.

Minun kimppuuni tulee valkoisia hieman suurempia ruusuja 7-8 kpl, vihreää lehteä ympärille. Ruusujen terälehtiin maalataan hopea-reunukset ja lisäksi kimppuun lisätään muutamia helmiä. Se sidotaan taivaansinisellä satiininauhalla. Vieheisiin tulee valkoista ruusua sekä hieman vihreää, mikä sopii mainiosti. Enää jännittää, että työ kestää hääpäivän, mutta olen ostanut sieltä kukkia ennenkin ja hyvin ovat tehneet ne. Toivottavasti tälläkin kertaa :D . Paitsi ystävällisen asiakaspalvelun ja hintojen vuoksi, päädyin tähän liikkeeseen myös siksi, että käyn meikissä ja kampauksessa siinä ihan vieressä, joten minun on helppo ottaa kukat siitä mukaani hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kukat (mun kimppu, sulhasen viehe, morsiustytön kimppu ja juhlapaikan pöytäkoristeet) tulee näillä näkymin OSAOn Kempeleen yksiköstä, pari puutarha-alan opiskelijaa tekee suunnittelut ja toteutukset opinnäytetyönään. Kustannuksista sovitaan tässä kun ehdin omilta kiireiltäni tyttöjä ja opettajaansa tapaamaan, mutta työstä ei käsittääkseni tule kuluja, ainoastaan materiaaleista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Dite81: Kimppusi kuulostaa juuri sellaiselta, jota olen itsekin kaavaillut! Olisi kiva nähdä kuva siitä sitten kun juhlat on juhlittu :) Itse en ole vielä kukkakaupan suhteen päättänyt mitään, mutta onhan mulla vielä puoli vuotta aikaa. Tuo puiston kukka kuulosti kyllä lupaavalta vaihtoehdolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hilppu: Itsekkin etsin kuvia kimpusta, kun oli sellainen mielessä... Netistä löysinkin, mtv3:n hääsivuilta juuri sellaisen, mitä olin ajatellutkin :) . Tulostin kuvan ja vein sen mukanani kukkakauppaan, jotta myyjäkin varmasti hoksaa, millaista tarkoitan. Itse lisäsin siihen hopeamaalit ja helmet, koska haluan kimppuun hieman enemmän näyttävyyttä, mutta silti pitää yksinkertaisena. Voin kyllä katsoa häiden jälkeen, osaisinko laittaa kuvaa kimpusta tänne... :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään käytiin pitämässä ensimmäistä palaveria, ja jäi kyllä tosi hyvä fiilis. Hinnat on vielä ihan auki, mutta ootellaan nyt ekat suunnitelmat ja katotaan sitten. Suunnitteilla siis mun kimppu, sulhasen viehe, kaason ja morisustytön rannekukat, bestmanien vieheet, pöytäkoristeet ja isompi asetelma buffetpöytään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään kyselemässä Raijan kukasta ja Kaakkurin KukkaMaariasta hääkukkia. Raijan kukassa keskusteltiin hetki, millaista kimppua toivon ja laitoimme asioita ylös. Otin myös hintatiedon ylös. Palvelu vaikutti ihan ok:lta ja hinta oli mielestä jopa halpa.

Kaakkurin KukkaMaariassa taas ei lauantaina saanut palvelua. Siellä oli todella tylsiintyneen tuntuinen myyjä, joka sanoi, että aika pitää varata, jotta voidaan suunnitella kukkia. Siispä sanoin, että voin varata ajan arki-illalle, kun heillä on 2 myyjää paikalla, jolloin toinen voi palvella minua ja toinen muita asiakkaita. Noh, aika olisi pitänyt olla klo. 14-16 välillä arki-iltana ja kun ehdotin klo. 15.30, jolloin voisin päästä töistä suoraan tuonne paikan päälle. Kuulemma klo. 15.30 ei auttanut asiaa :o Ja tämä myyjä melkein kiihtyi välillä selittäessään, etteivät he voi palvella minua, kun pitää muitakin asiakkata palvella. Tietääkseni liike on auki klo. 21 asti, ja palvelua ei kuitenkaan sitten noissa hääkukka-asioissa saa kuin arki-iltana klo. 14-16 välillä. Tämä on mielestäni todella outoa, joten voi olla, etten enää sitten palaakaan tuohon liikkeeseen. Olen kyllä kuullut kehuja kyseisestä liikkeestä, mutta itselläni jäi tosi huono maku tuosta kaupasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään