Jump to content
Naimisiin.info

Mitkä häämarssit ja valssi teillä?


daria

Recommended Posts

Meillä oli alkumarssina Thorolf Höyer-Finn: Festspel,  ulosmarssina Bach: Preludi F-duuri ja häätanssina oli Bryan Adams: Everything I do I do it for you, ei perinteistä valssia siis ;) Eikä muutenkaan perinteisiä marsseja, tuo alkumarssi oli niin ihana, että kanttorimme aikoi ottaa ensi keväänä häämarssikokoelmaan mukaan, joka soitetaan jossain kirkos taas :) Kanttori tuumas että piristävä uusi marssi joka pitää ottaa käyttöön  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ei meilläkään ihan perinteistä ole, eli mennään kyllä Wagnerin Häämarssin tahtiin, mutta poistuessa tulee Mozartin Figaron häät ja häätanssina tulee Anna Eriksonia (Kun katsoit minuun).  :-X

Ja marssit siis tulee nauhalta kun vihitään juhlapaikalla.

Link to comment
Share on other sites

Guest hienostolainen
Muistaakseni Wagnerin häämarssi on sävelletty näytelmään missä aasit menevät vihille...?? Korjatkaa, jos muistan väärin... ::) Mun muistiin ei oo luottamista... harva kuin vanha pärekatto :P

Aaseille on sävelletty se Mendelssohnin häämarssi.

Link to comment
Share on other sites

Meillä häämarssit tulee olemaan Prinsessa Ruusunen ja Mendelssohnin häämarssi. Häävalssia ei oo vielä ihan varmaksi päätetty, haluttaisiin Matin ja Tepon Minä rakastan sua, mutta se on nyt vähän siitä kiinni osaako isä laulaa sen omasta mielestään tarpeeksi hyvin. Me halutaan siis ehdottomasti isäni laulamaan meidän häävalssin ja ollaan valmiita sitten joustamaan tuosta valinnasta, jos iskästä tuntuu, että halitsee jonkun toisen paremmin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli Mendelsohnin häämarssi  alkumarssina ja Prinsessa Ruusunen kirkosta poistuttaessa. Akseli ja Elinan häävalssi ja toisena Tyttäreni valssi. ( toinen valssi tanssittiin morsiammen  eli minun vanhempieni kanssa) Joten siksi tuo oli toisen. Siinä on muuten ihan älyttömän ihanat sanat. Häävieraat itkivät sitä tanssiessamme isänä kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on saatu marssit sovittua, valssista ei olla vielä edes puhuttu.

Sisään mennessä: E. Elgar: Pomp & Circumstance

Ulos mennessä: Bachin preludi C-duuri

Olin muuten pari viikkoa sitten häissä, joissa bestman (muutaman vuoden takainen tangoprinssi) lauloi Akselin ja Elinan häävalssin kirkossa, ilman säestystä, juuri ennen kuin pappi rupesi kyselemään tahtomisia. Sopi tosi hienosti!!

Link to comment
Share on other sites

Hei muuten markolle sellanen kysymys että olisiko mahdollista saada kirkkoon musiikiksi esim Tomaso Albinonin Adagio tai Samuel Barber´s Adagio for strings..?

   Tuo Tomason adagio kuulostaa kyllä aika surulliselle.. missä sitä käytetään enemmän? onko se sovelias esim häämusiikiksi?

  kiitos=)

Link to comment
Share on other sites

Enpä muista olenko tähän jo vastannut, mutta vastaan sitten vaikka uudestaan  :) Meille tulee häämarssiksi mennessä Kuula ja takaisin päin tultaessa Melartin. Kirkossa lauletaan kappale Minä tahdon, joka on tietääkseni Simojoen kappale. Häävalssiksi on valittu Maijan ja Jannen häävalssi. Kakkosvalssina on porukoiden häävalssi Kultainen nuoruus. Kaikkia kuunnellessa nousee karvat pystyy eli toimii  ;D

Kaasolleni Crissylle vastaan (vaikken Marko olekaan), että Albinonin Adagiota soitetaan erittäin paljon hautajaisissa. Olen jopa jostain lukenut (oliskohan täältä?), ettei kaikissa seurakunnissa sitä ole hyväksytty häämarssiksi. Kaunis kappale anyway.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee alttarille mentäessä Wagnerin morsiuskuoro ja pois tullessa Bachin preludi c-duuri. Valssiksi ainakin tällä hetkellä tulossa Kauneimpain,rakkaimpain.

Sopiihan nuo kirkkomarssit noin päin? Anopin mielestä morsiuskuoro sopii vain alttarilta lähdettäessä...?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...