Gaultier

Teetetyt puvut (suunnitelmia, kertomuksia)

526 viestiä aiheessa

Tässä taas vähäsen kuvia :girl_smile: Huomaa kauniit nuppineulat! :girl_haha: Mutta tässä näkyy sitä koristusta mitä yläosaan tulee...Puku ei vieläkään ole ihan napakasti päällä tai ei ihan täysin mallattuna jne...

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...st&id=18243

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...st&id=18242

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.ph...st&id=18241

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piia! upea puku, pakko sanoa! Muihin en ole vielä ehtinyt tutustua :girl_haha: pitänee ottaa aikaa illalla ja lukea kunnolla ketju läpi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

teetätin pukuni Helsingin Kalliossa sijaitsevassa Ompelimo Ateljee Daina:ssa. Erittäin hyvä paikka ja teetetty puku tuli reilusti halvemmaksi kuin kaupasta ostettu (kankaineen ja töineen noin 510 euroa). Kannattaa vain mennä ajoissa juttusille. Minä menin jo tammi-helmikuun vaihteessa kuvan kanssa. Puvun tekeminen aloitettiin kylläkin vasta toukokuun alussa ja valmistui ennen juhannusta. Suosittelen paikkaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen myös miettinyt puvun teettämistä kun mieleistä ei tunnu löytyvän mutta ajatus siitä millaisen haluan on kuitenkin olemassa. Minkä hintaiseksi puvun teettäminen on tullut? Minuakin kiinnostaa kuinka paljon ennen häitä pukua kannattaa lähteä tekemään?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä olen myös miettinyt puvun teettämistä kun mieleistä ei tunnu löytyvän mutta ajatus siitä millaisen haluan on kuitenkin olemassa. Minkä hintaiseksi puvun teettäminen on tullut? Minuakin kiinnostaa kuinka paljon ennen häitä pukua kannattaa lähteä tekemään?

Kirjoittelin tuossa aiemmin omaa pukutarinaani nimimerkillä H-hetki lähestyy, nyt se kyllä jäi jo taakse. :)

Teetetyn puvun hintaa ei varmaankaan kovinkaan moni ompelija pysty etukäteen sanomaan tarkasti, hinta kun riippuu niin monesta tekijästä. Jos on yksinkertainen malli ja edulliset materiaalit, puvun varmaankin saa varsin edullisesti. Jos taas malli on monimutkaisempi, materiaali kalliimpaa ja siihen tulee esim. paljon kirjottuja yksityiskohtia, nämä nostavat hintaa ja vievät todennäköisesti enemmän aikaakin.

Minä ryhdyin maaliskuussa kyselemään puvun teettämisestä, häät olivat siis tässä heinäkuun loppupuolella. Ompelija sanoi maaliskuussa, että viimeiset hetket käynnistää suunnittelu on käsillä, sillä kuten arvata saattaa, kesä on ompelimoissa se kiireisin aika kun morsiamia on liikkeellä ruuhkaksi asti. Käytännössä hän aloitti ompelun vasta kesäkuun puolella (kun lakkiaispuvut oli tehty!), mutta suunnitelmien teko ajoissa takasi sen, että hän sai materiaalihankinnat tehtyä ajoissa jotta kesäkuun alussa ne sitten jo olivat hänellä valmiina.

Puku oli valmis n. 2vk ennen häitä, ihan sopivasti niin minun ei tarvinnut hermoilla viime hetkinä sitten ainakaan siitä ^_^ Ja olin kyllä supertyytyväinen pukuun, niin viimeisessä sovituksessa kuin itse juhlapäivänäkin. Sain myös kovasti kehuja vierailta, että puku istui sekä päälleni että tyyliini täydellisesti, valmispuvut eivät kyllä päälleni istuneet kovinkaan hyvin ja olisivat vaatineet reilua muokkausta, tämä olikin yksi iso syy miksi itse päädyin varsin nopeasti teettämisen kannalle.

Summa summarum, kannattaa projektille varata n. 3-4kk minimissään. Kyselemällä oman suunnan ompelijoiden aikatauluista tietysti saa kaikkein parhaiten käsityksen kuinka paljon asiaa kannattaa ennakoida. Ja jos menet mieleisen pukukuvan kanssa ompelimoon kyselemään, ehkä he osaavat antaa alustavaa hinta-arviota paljonko haluamasityylinen puku tulisi maksamaan. Onnea vaan koko puku-urakkaan, muista pitää hauskaa! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri sain meilitse tiedon, että pukuni on valmis 2 päivässä ja lähtee Kiinasta kohti Suomea! Jännittää älysti onko puku yhtään mitä odotan.. Onko oikean kokoinen, värinen ja hyvälaatuinen..? Kääk. Voi tulla pikaostos toiselle puvulle jos tuo osoittautuu kamalaksi. Mitä se ei tietenkään ole. Eihän.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Juuri sain meilitse tiedon, että pukuni on valmis 2 päivässä ja lähtee Kiinasta kohti Suomea! Jännittää älysti onko puku yhtään mitä odotan.. Onko oikean kokoinen, värinen ja hyvälaatuinen..? Kääk. Voi tulla pikaostos toiselle puvulle jos tuo osoittautuu kamalaksi. Mitä se ei tietenkään ole. Eihän.. :)

Puku on IHANA!!! Ei paljon tarvitse edes tehdä korjauksia. I'm happy!

Tilasin puvun siis mittojeni mukaan Kiinasta ebayn kautta ja se tuli 5 viikossa ja on upeasti kirjailtu ja hieno kaiken kaikkiaan! Kangas tuntuu aika ohuelta mutta ei haittaa mitään kunhan päivän kestää, on se sen verran upea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Puku on IHANA!!! Ei paljon tarvitse edes tehdä korjauksia. I'm happy!

Tilasin puvun siis mittojeni mukaan Kiinasta ebayn kautta ja se tuli 5 viikossa ja on upeasti kirjailtu ja hieno kaiken kaikkiaan! Kangas tuntuu aika ohuelta mutta ei haittaa mitään kunhan päivän kestää, on se sen verran upea!

Mä tilasin myös just tänään Ebayn kautta Kiinasta mittojen mukaan tehdyn puvun, ja lupasivat että 4-5 viikossa tulee. Oli halvempi kun 1LB:llä, toivotaan että jälki on kuitenkin hyvää ja puku näyttää samalta kuin kuvassa. Jännittää kyllä kovasti! Mitä materiaalia se sun puku on? Mulle on tulossa taftipuku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullekin on tulossa ebayn kautta kiinassa tehty puku. Eilen lähti tilaus ja nyt odottelua..Laitan viestiä kun puvun saan, että miten kauppa sujui ja millanen puku tuli. Tähän asti ainakin sähköposteihin vastattu mukavasti ja viesti mennyt perille esim.siitä että tekevät ko.mallin ilman laahusta. Hintaa tuli euroissa 150, josta puvun osuus oli noin 30e ja loput erilaisia lähetysvakuutus ja shipping -maksuja ym.

Odottelua siis.. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on pikkunen pattitilanne kun ei löydy tietoa missä majailee Häät-lehden yhdessä mainoksessa ollut puku. Ei edes tietoa minkä valmistajan se on. Tarvii varmaan vaan mennä kuvan kanssa ompelijalla, että yksi tällainen kiitos tai sitten etsiä toinen puku joka miellyttäisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla on pikkunen pattitilanne kun ei löydy tietoa missä majailee Häät-lehden yhdessä mainoksessa ollut puku. Ei edes tietoa minkä valmistajan se on. Tarvii varmaan vaan mennä kuvan kanssa ompelijalla, että yksi tällainen kiitos tai sitten etsiä toinen puku joka miellyttäisi.

Jos puku oli hääpukuliikeen mainoksessa, niin laita kysely ko. liikkeeseen. Itse laitoin kyselyn eräälle liikkeelle, että minkä valmistajan puku oli heidän mainoksessaan lehdessä X, ja sieltä sain suoraan vastauksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä puvun teettäminen myös mielessä. Nyt olisin kysellyt, onko kukaan kanssasisarista teettänyt pukuaan Belle Modestessa? Itse olen saanut päähän pinttymän heidän korsetteihinsa ja siis haluaisin myös puvun sieltä.. Siksi olisi siis mukava kuulla kokemuksia ja mielipiteitä heidän toiminnastaan. Olen itse melko kaukaa, joten kaikki info etukäteen olisi tervetullutta, ettei tarvi jälkeenpäin katua...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:flirt:

Tilasin ebayn kautta Kiinassa tehdyn mittatilauspuvun.

Ostoksen teko ja sähköpostiliikenne sujui moitteetta. Puku tuli noin 4viikossa. Jäi kyllä tulliin, josta piti maksaa 57e. ylimääräistä.

Puku tehtiin mittojeni mukaan ja tuli oikean kokoisena. Se ei kuitenkaan istunut kunnolla päällä ja kirjailut olivat hieman heppoisesti ommeltu. Puvun nyörit puuttuivat. Puvun kangasmateriaali oli hyvän tuntuista ja pääpiirteissään puku oli kuitenkin kivan näköinen. Hieman ärsytti, kun olin ajatellut että saan puvun halvalla ja odotin täältä luettujen onnistumistarinoiden vuoksi (lähes) täydellistä pukua..Tosin yritin muistuttaa itselleni että kokeiluahan tämä on.

Puvusta saisi varmaan ompelijalla käyttämisen jälkeen hyvän/istuvan, mutta päätin laittaa puvun eteenpäin myytäväksi, koska en jaksa alkaa sitä korjauttamaan. Ja löysinkin lähes heti kiinapuvun myyntiin laitettuani alennusmyynneistä itselleni puvun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä teetätin itselläni puvun, eli suunnittelin ja ompelin itse. Tosin toi on vielä vähän kesken, helma on ompelematta kunnon silityksen vaatii kans.

syyskuu09osa4030.jpg

Pitää viikonloppuna laittaa kuva kun puku on ollut käytössä, mutta halvalla tuli. Eli tarvikkeisiin meni jotain 40€, kenkiin ja koruun 55€ yhteensä. Eli ei paha, tosin omia hermoja meni suht paljon...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Todella kauniit nuo pitsikoristeet minusta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jee Kissanjalka! Näyttää hyvältä! Mitä kaikkea muokkauksia teit siihen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri varasin ompelijalta ajan puvun suunnitteluun. Tampereella Fragolassa olisi tarkoitus puku teettää. Laitoin jo etukäteen kuvia sinne ja kuvailua minkälaista haluan, hinta-arvio tuli vastauksena joka ei mielestäni ollut kovin kallis ottean huomioon unelmapukuni ja sen että vartalonmallini takia joutuisi kaupan pukuihin tekeen aina korjauksia.

Laitan tänne kuvia sitten elokuun lähetessä kun puku on muutakin kuin vaan suunnitelma :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teettämiseksi taitaa mennä. Koska vihkiminen on maistraatissa, vierastan ajatusta täydestä morsiuspuvusta. Jotain juhlavaa ja itseni näköistä haluaisin kuitenkin juhlapäivän kunniaksi päälleni laittaa. Sen tiedän, että korsetti siinä tulee olemaan pääosassa. Tällä hetkellä päässä muhii ajatus liituraitaisesta underbustista yhdistettynä mustaan paitaa ja hameesee. Hame on tällä hetkellä ongelmallisin: toisaalta olisi kiva esitellä kenkiään (luultavasti 20-reikäiset maiharit), toisaalta täyspitkään hameeseen on valmiimpi näkemys. Korsetti ja paita nyt varmasti löytyvät jostain, mutta veikkaanpa, että hameen joudun teettämään. Vahvimpana ideana mielessä on liituraitainen merenneitolinjainen hame, jossa olisi hieman viktoriaanisia vaikutteita, ei nyt ehkä mitään täysimittaista turnyyriä, mutta sopivissa määrin linjoja hieman rikkovia leikkauksia, poimutelmia ja tietty jossain määrin myös metallia ;)

Pitäisikin tiedustella kaverin ompelijakaverilta, kiinnostaisiko häntä toteuttaa moinen projekti. Ottaisin tekijäksi mielelläni jonkun, jonka tyylin tiedän ja joka ymmärtää näkemykseni. No, kukapa ei...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Teettämiseksi taitaa mennä. Koska vihkiminen on maistraatissa, vierastan ajatusta täydestä morsiuspuvusta. Jotain juhlavaa ja itseni näköistä haluaisin kuitenkin juhlapäivän kunniaksi päälleni laittaa. Sen tiedän, että korsetti siinä tulee olemaan pääosassa. Tällä hetkellä päässä muhii ajatus liituraitaisesta underbustista yhdistettynä mustaan paitaa ja hameesee. Hame on tällä hetkellä ongelmallisin: toisaalta olisi kiva esitellä kenkiään (luultavasti 20-reikäiset maiharit), toisaalta täyspitkään hameeseen on valmiimpi näkemys. Korsetti ja paita nyt varmasti löytyvät jostain, mutta veikkaanpa, että hameen joudun teettämään. Vahvimpana ideana mielessä on liituraitainen merenneitolinjainen hame, jossa olisi hieman viktoriaanisia vaikutteita, ei nyt ehkä mitään täysimittaista turnyyriä, mutta sopivissa määrin linjoja hieman rikkovia leikkauksia, poimutelmia ja tietty jossain määrin myös metallia ;)

Pitäisikin tiedustella kaverin ompelijakaverilta, kiinnostaisiko häntä toteuttaa moinen projekti. Ottaisin tekijäksi mielelläni jonkun, jonka tyylin tiedän ja joka ymmärtää näkemykseni. No, kukapa ei...

Tuli vain heti mieleen kun puhuit tuosta underbust-korsetista, että kannattaa tsekata sivusto www.corsets-uk.com. Bongasin itse kyseisen sivuston täältä naikkareista netin kautta tilattavien tuotteiden keskustelusta. Korsetit ainakin näyttävät tukevilta ja ovat tosi edullisia. Tilasin itse kolme ja ajattelin kirjoittaa sitten tuonne keskusteluun kokemuksia korsettien laadusta kunhan saapuvat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korsetti ei ole ongelma, mieluisia on jo löytynyt. Hame on se, mikä luultavasti pitää teettää. Toisaalta tässä taas on surffaillessa mieleen hiipinyt epäilys, miltä liituraita näyttää liituraidan vieressä. Valitettavasti koko musta bustle skirt ei vaan tunnu läheskään niin mielenkiintoiselta ajatukselta kuin liituraitainen, toisaalta mustaa satiiniunderbustia on jo pippaloissa tullut käytettyä, joten haluaisin vaihtelua. Lisäksi menin löytämään vielä ihanaisen vihermustan overbustin ja nyt uhkaa taas kaikki ideat mennä uusiksi... Kun vielä osaisi päättää edes hameen mallin, merenneitoa, A:ta, bustle, jopple vai mikä. Aaaargh!

Kävin vilkaisemassa ihan vain pikaisesti tuota mainitsemaasi sivua (ihan vain oman - tai oikeastaan pankkitilin - turvallisuuden takia en uskaltanut oikeasti alkaa tuota tutkimaan), näyttivät varsin hyviltä ja edukkailtakin. Ainoa mikä jäi eoäilyttämään on luiden materiaali, mahtavatko olla teräs- vai muoviluilla? Ostin Skotlannista pari vuotta sitten (valitettavasti) muoviluitetun korsetin ja se maksoi £129 (mutta olihan sitä pakko jotain skottiruutuista muistoksi saada), joten jos noissa korseteissa teräsluut on, niin ovatoa todella edullisia (which would be nice).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Korsetti ei ole ongelma, mieluisia on jo löytynyt. Hame on se, mikä luultavasti pitää teettää. Toisaalta tässä taas on surffaillessa mieleen hiipinyt epäilys, miltä liituraita näyttää liituraidan vieressä. Valitettavasti koko musta bustle skirt ei vaan tunnu läheskään niin mielenkiintoiselta ajatukselta kuin liituraitainen, toisaalta mustaa satiiniunderbustia on jo pippaloissa tullut käytettyä, joten haluaisin vaihtelua. Lisäksi menin löytämään vielä ihanaisen vihermustan overbustin ja nyt uhkaa taas kaikki ideat mennä uusiksi... Kun vielä osaisi päättää edes hameen mallin, merenneitoa, A:ta, bustle, jopple vai mikä. Aaaargh!

Kävin vilkaisemassa ihan vain pikaisesti tuota mainitsemaasi sivua (ihan vain oman - tai oikeastaan pankkitilin - turvallisuuden takia en uskaltanut oikeasti alkaa tuota tutkimaan), näyttivät varsin hyviltä ja edukkailtakin. Ainoa mikä jäi eoäilyttämään on luiden materiaali, mahtavatko olla teräs- vai muoviluilla? Ostin Skotlannista pari vuotta sitten (valitettavasti) muoviluitetun korsetin ja se maksoi £129 (mutta olihan sitä pakko jotain skottiruutuista muistoksi saada), joten jos noissa korseteissa teräsluut on, niin ovatoa todella edullisia (which would be nice).

Käsittääkseni nuo "boned corsets" ovat muoviluilla ja sittenhän siellä on erikseen nuo steele boned corsets. Mutta nuo teräsluisetkaan eivät tosiaan maksa maltaita. Tilasin itse yhden tuollaisen "steele boned":in, joten kerron sitten tuolla nettitilausketjussa millainen oli. Tilaus on jo saapunut postiini mutten ehtinyt sitä viime perjantaina hakea, joten haen huomenna tai tiistaina.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Korsetti ei ole ongelma, mieluisia on jo löytynyt. Hame on se, mikä luultavasti pitää teettää. Toisaalta tässä taas on surffaillessa mieleen hiipinyt epäilys, miltä liituraita näyttää liituraidan vieressä. Valitettavasti koko musta bustle skirt ei vaan tunnu läheskään niin mielenkiintoiselta ajatukselta kuin liituraitainen, toisaalta mustaa satiiniunderbustia on jo pippaloissa tullut käytettyä, joten haluaisin vaihtelua. Lisäksi menin löytämään vielä ihanaisen vihermustan overbustin ja nyt uhkaa taas kaikki ideat mennä uusiksi... Kun vielä osaisi päättää edes hameen mallin, merenneitoa, A:ta, bustle, jopple vai mikä. Aaaargh!

Kun luin juttuasi niin tuli mieleen yksi hame mikä voisi olla mieleesi: http://www.morticia.com/tuotteet/045/12528/naiset/1098 näkyy kyllä olevan tuolta verkkokaupasta loppuunmyyty mutta jos pääset käymään Mortician liikkeissä niin kannattanee ainakin kysellä mikäli hame on mieleen, ehkä saavat sitä vielä tilattua. Tai sitten voinet tuosta ottaa idean ja teettää hameen jossain omien mittojesi mukaan juuri sellaisesta kankaasta kun valitsemaasi yläosaan tuntuu sopivan. Itselläni on tuollainen hame (ja itse asiassa pari kopiotakin on teetettynä kun tuo alkuperäinen uhkaa hajota käsiin monen vuoden käytön jäljiltä), siinä on kyllä hurmaavan hulmuava helma. Ja olen myös korsetin kanssa käyttänyt ja on kyllä näyttävä kokonaisuus! :flirt:

Toivottavasti tästä nyt yhtään apua on pohdintoihisi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tässä mun puku, alaosa teetetty morsiusgalleriassa. hansikkaat ja korsetti ostettu Blackgroupilta. Pikku korjauksia vielä tehdään mutta aika pitkälti tuolta se nyt näyttää :girl_wink:

post-21296-1265651346_thumb.jpg

post-21296-1265651750_thumb.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Eliza86

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään