Jump to content
Naimisiin.info

Muratti somistuksessa ja koristeena


Guest kesämorsian2006

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest Esterillos(Guest)

Me ostettiin kukkakaupasta yksi valtava muratti ruukussa ja leikattiin siitä köynnöksiä koristeiksi. Kukka maksoi 15 €. Jäi sitten leikkelyn jälkeen meille huonekasviksi, ihan kiva "muisto" sekin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Laura060206

suosittelen minäkin muratin kasvattamista itse/ostamista iiiiso muratti kukkakaupasta. Meidän omasta ainakin riitti hyvin ja olisiko hinta ollut 8€. Ja aito säilyi ihan hyvin hääpäivään kun edellisenä päivänä leikeltiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Aito on aina aito, ainakin mun mielestä! Minä myös suosittelen ison muratin ostamista ihan kukkakaupasta, ei maksa paljon ja kestävät tosi hyvin leikeltyinä. Ja saa tosiaan samalla pysyvämmän muiston itselleen...

Onhan se aito aina aito, mutta kun jotkut ovat niin allergisia etteivät voi aitoja viherkasveja ja kukkia koristelussa käyttää ja koristelut voi huoletta tehdä jo vaikka edellisenä päivänä, ei tarvitse pelätä nuukahtamista.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meille kukkakauppias suositteli "pussimurattia", eli aitoja murattiköynnöksiä pussitettuna. Toisin kuin ruukkumuratissa, pusseissa olevat muratit ovat melko tasapitkiä köynnöksiä. Pussin hinta oli muistaakseni kolmenkympin tietämillä, eli on toki vähän muita vaihtoehtoja kalliimpaa, mutta toisaalta pussin sisältö on jo valikoitu niin, että kaikki köynnökset ovat käytettävissä kun taas ruukussa voi olla monta aika lyhyttäkin oksaa.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos! Montako eri köynnöstä siinä pussissa on ja minkä pituisia ne on? Kuinkahan pitkään ne säilyy hyvänä eli säilyykö koko hääpäivän ja vaikka edellisen päivän illasta jos sillon koristellaan? Onhan se hintana enemmän, mutta aito kyllä näyttää paremmalta. Vaikka kyllä voisin tekomurattiakin käyttää.

Link to comment
Share on other sites

Pussissa on muistaakseni kymmenisen oksaa. Pituudesta ei tainnut olla puhetta vielä. Tuo säilyvyyskin on mulle vielä hieman epäselvä. Uskoisin, että muratti säilyy kohtuullisen hyvin, koska lehdet on aika vahapintaisia. Ja luulen, että kukkakauppiaskaan ei suosittelisi niitä, jos repsahtaisivat kovin helposti. Tässä tosiaan vähän epämääräistä infoa, koska ollaan menossa paremmin juttelemaan kukka-asioista elokuun puolivälissä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei! Meidän häissä pöytämme oli koristeltu oikeilla murateilla, jotka haettiin edellisenä päivänä kukkakaupasta ja suihkutettuina ja pussitettuina. Pussi vietiin juhlapaikalle johonkin kylmiöön yöksi. Olivat hääpäivänä hyvässä kunnossa ja kestivät iltaan/yöhön saakka. Suosittelen!

-tulevavaimo, nyk. vaimo

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Olen yrittänyt etsiä murattia, mutta en ole löytänyt montaakaan paikkaa, missä sitä myydään. Olisiko laittaa esim. linkkejä, missä sitä olisi myynnissä?

Entä olisiko yhtään sellaista kuvaa, jossa olisi sekä kaitaliinat että murattia? Itse aloin kyllä nyt miettimään, että jos laittaisikin vaaleanvihreät liinat ja siihen murattia päälle. Teemavärinä meillä siis vihreä (plus valkoinen ja hopea).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Ei ole se ihan oikea paikka tälle, mutta minulla on tekomurattia myynnissä, jos sitä joku kaipailee.. Bridezillasilta ostettu, eikä ole käytetty kun turhan aikaisin aloitin suunnittelut ja sitten vaihtui juhlapaikka ja koristeet sitä myötä... ja rahaa palaa :D

Ja Bridezillasia hieman edullisemmin sitä myyn!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kartio ja Ren aivan ihan nuo teidän pöydät! Itse olen ajatellut hieman saman tyylistä, lisäksi muratista muutamia lehtiä sinne tänne kullalla maalattuja. Lisäksi varmaan jotain kynttilää ja kukkia :girl_sigh: , joka tapauksessa tuo muratti ikäänkuin luikertelee siinä pöydällä. Tietääkö kukaan miten muratti kestää maalia?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...