Jump to content
Naimisiin.info

Tillander Oy


Minerva

Recommended Posts

Hei Sudenkorento.

Sormuksen lähtöhinta oli muistaakseni noin 1100 €, mutta maksoimme 940 €. Hintaan sisältyi käsin kaiverrus ja kihlojen kiillotus.

Olen erittäin tyytyväinen sormukseeni. Se on tukeva sormessa. Koska reunoilla olevat keltakultaiset osat ovat matalampia kuin keskustan valkokultainen rinkula, niin sormus ei tunnu liian paksulta.

Sormuksessani on 7 kpl o,o4ct timanttia.

7 kpl 0,02ct timantilla sormuksen lähtöhinta oli muistaakseni alle 900€.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ihastuin kultasepällä Tillanderin sormukseen jonka haluaisin nyt itselleni vihkiksi (mallinumero esiteessä on 624,2). Valkokultaisena  sormus näytti niin upealta!!! Millaisia kokemuksia teillä Tillanderin valkokultaisia sormuksia pitäneillä on ollut? Kuinka usein esimerkiksi on tarvinnut rodinoida sormus? Ärsyttävää kun toinen kultaseppä sanoo toista ja toinen toista sormusten kestävyydestä. Mulla on yksi valkokultainen sormus ennestään ja sen väri on muuttunut rumaksi todella nopeasti, enkä tietenkään haluaisi, että vihkille käy näin :o

Link to comment
Share on other sites

Jostakin olen lukenut, että tiuhan rodinoinnin tarve voi olla ihon kemiastakin kiinni, eikä välttämättä itse korusta. Eli joillakin ihosta erittyvät aineet (rasva, hiki yms ilmeisesti) kuluttavat rodinointia enemmän kuin muilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jostakin olen lukenut, että tiuhan rodinoinnin tarve voi olla ihon kemiastakin kiinni, eikä välttämättä itse korusta. Eli joillakin ihosta erittyvät aineet (rasva, hiki yms ilmeisesti) kuluttavat rodinointia enemmän kuin muilla.

Kyllä tuohon rodinoinnin tarpeeseen vaikuttaa myös todella paljon valkokullan seos eli kuinka paljon palladiumia siihen on käytetty.

Tillanderin valkokullassa (750/1000 kultaa) on 140/1000 palladiumia eli valkokulta on rodinoinnin alla harmaata eikä kellerrä, niin kuin vähempi palladiumisissa seoksissa käy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulle tulee tämä aarre :-X, mutta viidellä timantilla ja keltakultaisena. Timanttien alla on kuitenkin valkokultaa. Täytyy vaan malttaa odotella häämessuja, että sais vähän halvemmalla...  ;)

494_valko_7.jpg

Mutta ihana on! :-X

Link to comment
Share on other sites

846.jpg

Minulla itsellä pelkästään tämä sormus. Koko vaan sattui liian pieni vaikka teetin sen entisen kihlani koosta. On tällainen leveämpi aina sitten ahtaampi sormessa. Mutta muuten olen kovasti tyytyväinen. Vaikka muutoin en koruja käytä saa tässä unelmassani hieman olla säihkettä. Ja sulho maksoi sormuksesta 1600€ kun tilattiin se messuilta:)

/me

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
oliskos kellään hintatietoja näistä malleista,EHO2 ja 494+2??(keltakultaisina)

kiitos vastanneille ;D

voin sinulle laittaa privana hinnat, kun kerrot ensin kuinka paljon kiviä ja minkä kokoisia:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sque, onko sulla tietoa tuon sormuksen hinnasta 0,02 ct:na?

Aivan ihana rinkula :P

voin palata hintatietojen kanssa privana tällä viikolla:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

-edittiä-, kun huomasin että olin sitten katsonut väärää koodia - ei näköjään kannattais luottaa muistiinsa, jos on samana päivänä sovittanut neljän eri liikkeen sormuksia.. :P

Tämä mulle on näillä näkymin tulossa, vielä harkinnassa sekin että tuleeko valko- vai keltakultaisena:

025.jpg

Muokattu: , käyttäjä: devivre
Link to comment
Share on other sites

Tietääkö kukaan paljonko maksaa 043 sormus? Ihastuin siihen heti kun näin sen ja nyt haluaisin sen itselleni vihkisormukseksi. Häihin on vielä aikaa, mutta haluaisin uteliaisuuttani tietää jo nyt paljonko sormus suurin piirtein maksaa.

Link to comment
Share on other sites

Jos ette jo tiedä, niin Tillander nostaa hintojaan ensi viikosta lähtien. Me tilasimme tällä viikolla sormuksen, jonka ohjehinta on ensi viikosta satasen kalliimpi...

Tulossa 614 valkokultaisena 0,12 timantilla...

Muokattu: , käyttäjä: Kimuli
Link to comment
Share on other sites

Onko noista hinnankorotuksista ollut jotain prosentteja esillä tms?

No, ei auta kuitenkaan, ei oo just nyt rahoja ostaa sormusta, ja toisaalta myöhemmin saattaa tulla vielä jotkut alennukset paikallisiin kultasepänliikkeisiin, niin sormuksen saattaa kuitenkin saadaa halvemmalla kuin just nyt. Toivossa on hyvä elää. :grin:

Link to comment
Share on other sites

No koskaan ei voi tosiaan tietää. Käsittääkseni kullan hinta on pidempään ollut nousussa ja viime viikolla se nousi taas dollareissa... Harvemmin niitä uutisia kuulee hintojen laskemisestakaan...

Joka tapauksessa, kun sormus on kerran hankittu ja maksettu, parempi onkin jättää hintojen tarkkailu sen jälkeen!

Link to comment
Share on other sites

Kuulin näin että n.10-15%:n korotus hintoihin tulee. Tonnin sormuksessa sellaisen korotuksen jo huomaakin. Näille ei oikein mitään voi... :( Itselleni tulee Tillanderin EH02. :-X

Link to comment
Share on other sites

Mulle sattui niin että kihlaksi valikoitui Tillanderia (624?tai sitten se toinen saman tyyppinen) ja myös vihkisormus (015), joka odottelee kaapissa omassa rasiassaan, on Tillanderin. Olen kyllä niin perusteellisen tyytyväinen sormuksiin, kihlan kanssa kun kokeilin montaakin eri vaihtoehtoa, mutta tämä valittu yhdistelmä sai minut ihan värisemään.

Kuvia ajattelin sitten laittaa tuonne kuvaketjuun taikka omaan päikkyyn, jos sellaisen joskus saan...

Valitettavasti kihlani on saanut tässä reilun vuoden aikana niin paljon osumia ja naarmuja että suorastaan häpesin joulun alla mennä sulhasen kanssa liikkeeseen katsomaan vihkisormusta. Onneksi liikkeessä lohdutettiin että rodinoinnilla se kihlakin skarppaantuu, nyt näyttävät vähän koomiselta parilta, kun en malta olla aina silloin tällöin olla mallailematta niitä sormeeni :D

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kihlana valkokultainen 615 ja vihkiksi tulee samaa matskua 614RAE, lauantaina kävimme varmistamassa vielä koon ja mallin, mutta tilaus lähti viikko sitten vanhoilla hinnoilla. Kyseessä on yli tonnin sormus ja korotus ohjehinnassa on yli satasen. Onneksi isäni tuntee kauppiaan niin saatiin vanhasta ohjehinnasta parinkymmenen prosentin alennus...

Kun sitä sormusta siellä liikkeessä mallaili, niin oli niin paljon kiiltävämpi ja naarmuttomampi kuin kihlasormus, hyvä ettei hävettänyt. Päätettiin säilyttää sormusta hääviikolle asti kultasepänliikkeessä, kaivertavat sen valmiiksi ja voidaan viedä kihlasormuksemme sinne myös hääviikolla rodinoitaviksi ja saadaan koko paketti mukaan päivää ennen häitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...