Jump to content
Naimisiin.info

Valko- vai keltakulta?


Guest Pintaliitaja

Recommended Posts

Ehdottomasti valkokulta, jos pitää näiden kahden välillä valita. Keltakultainen ei vain sovi ihonväriin ja olen vanhemmiten mieltynyt enemmän valkokultaisiin tms. koruihin, vaikka rippiristi oli aikanaan kultainen (todella kaunis ja tyylikäs). Kihla on kuitenkin hopeinen ja suunnittelen vihkiksi valkokultaista tai hopeista. Titaani oli alunperin suunnitteilla, mutta se syö hopeista ja haluan pitää kihlan sormessa.

Samoilla linjoilla täälläkin kuin JRP. Koen, että valkokulta pääsee paremmin "oikeuksiin" ihollani. Minusta tuntuu, että keltakulta jotenkin hukkuu kalpeuteeni.. Keltakultaisia koruja on mukava kuitenkin käyttää toisinaan, mutta sormukset ovat jokapäiväiset korut, niin mielummin käyttää "sävyä", jonka kokee omakseen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mun mielestä molemmat on nättejä. Käytän sekä kulta- että hopeakoruja, hopeakoruja tosin enemmän. Meidän ei ollut ihan helppo päättää halutaanko kultaiset vai valkokultaiset sormukset, mutta kultaan päädyttiin lopulta ennen muuta sen takia, ettei kullassa ole mitään pinnoitetta, mitä pitäisi uusia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Valkokultaa tulevat olemaan molemmat sormukseni. Valintaa ei kamalasti tarvinnut miettiä, sillä minäkään en oikein pidä keltakullasta eikä minulla ole juurikaan keltakultakoruja. Tällä hetkellä on menossa tosin vasta kihlan kuumeinen etsintä, mutta tiedän jo että haluan siihen valkokultaa ja timantteja. :) Sovitin tänään myyjän painostuksesta valkokultaista ja keltakultaista sormusta yhdessä ja myönnettäköön, että yhdistelmä ei näyttänyt ihan niin pahalta kun ensin odotin. Mutta enköhän kuitenkin päädy siihen, että molemmat sormukset ovat valkokultaa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies halusi valkokultaiset vihkit meille molemmille, kun sopivat jotenkin hänen makuunsa ja värimaailmaansa keltakultaa paremmin. Mulla ei ollut mitään tätä vastaan. Kihlat on hopeaa ja niin massiiviset, ettei niitä käytetä enää vihkien kanssa, joten yhteensopivuusongelmia ei tule.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Minulla oli kihlaostoksille mentäessä ehdottomasti keltakultainen timanttisormus mielessä. Mieskin oli ehdottomasti keltakultaisen puolella. Kuitenkin iskin silmäni timanttisormukseen, johon keltakulta ei mielestäni sopinut. Pitkän pähkäilyn jälkeen mieskin halusi myös valkokultaisen. Jos olisin ottanut sileän sormuksen, se olisi ollut ehdottomasti keltakultainen. Saa nähdä mihin ratkaisuun päädyn vihkisormuksen kanssa. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olen miettinyt ihan samaa.. mun kihlasormukseni on keltakultaa, vaikka oikeasti tykkään enemmän valkokullasta. Olen myös niitä ihmisiä, jotka eivät tykkää kahden eri värin yhdistämisestä toisiinsa. Olisi parempi valita yksi väri. Mietinkin, että jospa hankkisin valkokultaisen vihkisormuksen, ja käyttäisin kumpaakin yksinään. Esim. arkisin käyttäisin pekästään vihkisormusta ja juhlaan voisin laittaa pelkästään kihlasormuksen (mun kihlasormus on epäsuomalaiseen tapaan se näyttävämpi sormus ja vihkisormukseksi tulee se "suomalainen kihlasormus" ilman kiviä). Toisaalta kun saan vihkisormuksen sormeeni, en tiedä, haluanko sitä enää pois ottaakaan! ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulle valinta keltakullan ja valkokullan välillä oli helppo. En oikeastaan pidä keltakullasta ja käytän tosi vähän kullanvärisiä koruja, timantit sopivat mielestäni paremmin valkokultaan, enkä pidä kahden värin yhdistelmästä. Eli ehdottomasti valkokultaa sekä kihlaan että vihkiin :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä on/oli keltakultaiset kihlat joista teetettiin mulle uusi flakkakihla. Vihkini on valkokultainen flakkarunkoinen timanttisormus. Hyvin sopivat yhteen. Vihkisormusta etsiessäni en edes miettinyt etteiko kelta- ja valkokulta sopisi vierekkäin, päinvastoin. Valkokultainen vihki kirkastaa ja piristää kihlaa, sen minkä timanttien loisteelta antaa :P

Mutta tämä tosiaan niin makuasia, ja kaipa se riippuu sormusmalleistakin, millaiset siihen sormeen haluaa vierekkäin. :)

Ja itse tykkään enempi hopeakoruja käyttää, keltakulta ei oikein ole mun väri, muuta kun tuossa kihlassa. Kihlasormus kun mun mielestä kuuluu olla keltakultaa. :D ne kun käytiin ostamassa, oli ihan selvä ajatus että tottakai keltakultaiset puolipyöreät. Minkään muunlaiset ei eivät edes vaihtoehtona käyneet mielessä.

Edit.

Yllättävän moni on sitä mieltä että vain yhtä väriä, ja mieluiten valkokultaa. :o

Jos nuo mun sormukset olis molemmat jompaakumpaa, sitten ois sitä väriä liikaa. Ja vihki ei olisi nätti keltakultaisena.

Mielestäni kihla/vihkin värillä ei ole väliä kun miettii sen sopivutta muiden korujen kanssa. Mun mielestä niitten ei todellakaan tarvitse mätsätä muihin koruihin. Vihkiä ja kihlaa kun käytetään, ainakin mun tapauksessa, aina ja muita koruja sitten tilanteen mukaan.

Muokattu: , käyttäjä: Flik
Link to comment
Share on other sites

Ennen olin keltakullan puolella MUTTA se naarmuuntuu ja menee karsean näköiseksi joten nyt titaani numero Uno ja sellaiset ollut hakusessa siitä lähtien ku sormukset saatiin (miehen sormus meni alle 1kk niin pahan näköiseksi)

Ja teetetään varmaan sitten Lahest liikkeessä :)

Link to comment
Share on other sites

Guest ritarinmorsmaikku

Itse tykkään Rosekullasta. Ennen en edes tiennyt että semmonenkin sävy kultaan olisi saatavilla, mutta vihkiä etsiessäni siihen törmäsin ja nyt en sitä sitten saa enää mielestäni. Aikaisemmin olin ehdottomasti sitä mieltä, että tahdon vain valkokultaa tai platinaa (Ennen kuin näin paljonko Platinasormukset maksaa! :girl_impossible: ) Mulla kihlasormus on valkokultaa, ja nyt sitten mietin, että jos haluan rosekultavihkin, niin pitäisikö sitten kihlakin teettää uudestaan samasta seoksesta. Ja yksi vaihtoehto oli yhdistää tohon roseekultaan valkokultaa yksityiskohdiksi, jolloin se sointuisi paremmin mun kihlaan, säästyisi sitten hieman rahaakin.

Vaikeaa oikeasti tehdä päätöksiä, kun ostaa jotain, mitä tulee pitämään loppuelämänsä...

Link to comment
Share on other sites

Mä en vaan yksinkertaisesti voi sietää keltakultaa - mulle tulee sellaisista koruista mieleen vain joku itseruskettavaa käyttävä pepsodenttihymyn omaava bodarihirvitys, joka pröystäilee paksuilla kultavitjoillaan... (anteeksi tämä törkyinen mielikuvani, mutta sehän on vain omani)...

Mitä huomaamattomampi koru on, sen parempi minulle. Olen tosi kalpea, joten valkokulta on mulle oikea valinta. Kihlat sekä vihki ovat valkokultaa, yksinkertaiset rinkulat, enkä vain osaa antaa koruille mitään arvoa, kun en tykkää käyttää niitä. Kihlasormukseen meni niin pitkä aika totutella, että vihkin kanssa tulee hieman vaikeuksia, otaksun. Kaulaan en ripusta, kun ahdistaa vielä enemmän sellaiset roikkuvat helyt, mihin voi kuristua. Tatuoinnin olisin sormuksen sijasta halunnut, mutta menevät nopeasti harmaiksi, kun käsillä koko ajan tehdään. Eli tarvisko sormuksiakaan olla. Olisin itse halunnut pitää pelkän kihlan, ja kaiverruttaa siihen perään hääpäivämäärän, mutta mies taivutteli minut vihkisormusostoksille. Joten tässä ollaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Minulla on keltakultainen kihlasormus, mutta nyt en osaa päättää haluanko kuitenkin valkokultaisen vihkin.. Mikäli otan valkokultaisen, niin kihla siirtyy oikeaan käteen, koska en tykkää kahden värin sekoituksesta. Näyttää mun silmään kamalalle. Mitenköhän sitä osaisi tämän asian päättää? Sitä kun saa kuitenkin lopun elämää katsella :-X

Link to comment
Share on other sites

Keltakultaa molemmat, kihla ja vihki. Mies valitsi minun tietamattani kihlani, ja olen oikeasti tosi tyytyvainen keltakultaan, on se jotenkin tosi kaunista, ja sopii hyvin timanttien ja kihlassani olevan smaragdin kanssa  :-X Eipa silla, kyllahan timantit sopii myos valkokultaan. Siinakin mielessa olen tyytyvainen,  etta tuntuu, etta 'kaikilla' on nykyaan valkokultaa. 

Link to comment
Share on other sites

Itse tykkään Rosekullasta. Ennen en edes tiennyt että semmonenkin sävy kultaan olisi saatavilla, mutta vihkiä etsiessäni siihen törmäsin ja nyt en sitä sitten saa enää mielestäni.

Jee, joku toinenkin tykkää :) -- tosin en ehtinyt vielä koko ketjua alkuun asti selata, ehkä meitä on muitakin?

Miesystävä haluaa ehdottomasti rosekultaiset eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Aiemmin en edes muistanut koko vaihtoehtoa, kunnes hän niitä toi esille. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...