Guest Aukeroinen

Kuka maksaa häänne?


798 viestiä aiheessa

itse maksetaan, ja nyt säästäminen alkoi. budjettia ei olla vielä mietitty, mutta kyllähän siihen jokunen tonni menee väkisin. vanhemmat saattaa jossain pienessä auttaa, mutta eivät vielä tiedä edes asiasta ;D häihin aikaa vajaa kaksi vuotta, joten uskon, että itsekin saamme säästettyä tarvittavan summan ainakin suurin piirtein kasaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse maksamme, joka ikisen sentin ja euron. Kokonaisbudjetti heilunee jossain 3000-3500 euron vaiheilla, sisältäen aivan kaiken.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos pidämme pienet häät, niin todennäköisesti maksamme ne kokonaan itse. Minä saan vain opintotukea ja mies on tuolloin ollut jo jonkin aikaa toivottavasti töissä. Lainaa emme tämän takia ala ottamaan. Budjetti n. 1500-2000€ + häämatka. Toki avustusta saattaa tulla häälahjojen muodossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Budjetti on 5 000. Itse maksetaan suurin osa. Minä opiskelijana otan avuksi vähän opintolainaa... Vanhemmiltakin tulee vähän avustusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse maksamme varmasti melko paljon. Äitini osallistuu myös varmasti kustannuksiin. Isältäni en kehtaa rahaa pyytää, koska hän ei oikein ole mikään seuraihminen, joten häneltä on suurin uhraus se, että hän on paikalla koko päivän niin suuressa porukassa (70-80 henkeä). Tarkka budjetti on vielä päättämättä. Sen laatiminen tuntuu todella vaikealta, kun hirveästi ei pitäisi rahaa laittaa menemään, mutta tarjolla olisi niin paljon kaikkea ihanaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä maksut jaetaan kolmeen osaan; minä ja sulho maksetaan osa sekä molempien meidän vanhemmat omat osansa. Vieraita on tulossa noin 100. Tarkkaa budjettia ei olla vielä päätetty, mutta jonnekin sinne 5000 euron tienoolle se menee. Paikan ja pitopalvelun saimme erittäin halvalla, joten siinä säästyi jo pitkä penni... Varsinaista bändiä meille ei tule, vaan häävalssin tulee soittamaan yksi tuttu hanurinsoittaja ja lopun illan tuttu dj on luvannut soittaa lempibiisejämme. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Budjetti on meillä vielä auki. Sulhon vanhemmat auttavat. Hänen äitinsä maksoi hääpukuni :-X ja isä avustaa n. 1000-1500 e.  Loput maksetaan itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät maksan minä, kun sattuu olemaan kämpän myynnistä löysää hilloa pankkitilillä. Sulho kustantaa kyllä sormukset (1000 eur). Mulla menee/on menny yhteensä

- puku, korut, kampaus, alusasu 800 eur,

- bileet 2500 eur,

- häämatka 2700 eur,

eli yhteensä kuutisen tonnia.

Jos ei olisi irtorahaa sattunut tähän saumaan, niin oltaisiin jätetty bileet väliin ja käyty farkuissa maistraatissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä menee onneks niin että molempien vanhemmat maksaa puoliksi. Omat vanhempani halus maksaa "morsiamen vanhempina" lähes kokonaan, mutta sulhasen vanhemmat tarjoutui myös mukaan, joten itse kustannamme sit ehkä jotain alkomahoolia häihin + häämatkan. Olen kyl tosi kiitollinen siitä, että maksavat, ku ollaan opiskelijoita... ei olis rahaa järjestää isoja pippaloita.

budjetti noin 6000 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meill' menee silleet et dsulhasen vanhemmat makssaa ruuat morsiammen isa juomat ja aiti haapuvun #tekee itse# ja me maksetaan joput kaikki yht 4000/5000e

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Iskä maksoi kolmasosan, äippä kolmasosan ja me loput. kokonaisbudjetti noin 6000 eur

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me maksetaan itse, minä osuuteni opintolainalla ja muru osuutensa säästämällä, otetaan sitten yhteisesti mun opintolainaa tarpeeksi. :) Pieni korko ja verotuksessa hyväksiluetaan, en hätäile sen suhteen lainkaan. Ihan hyvin olisimme voineet odottaa vaikka 4 vuotta, ja säästää nuo rahat. Me juhlimme nyt, ja maksamme velat sitten muutaman vuoden päästä pois.

Mun vanhemmat haluaa ilmeisesti jonkin verran osallistua, en osaa sanoa lainkaan, minkälaisesta summasta on kyse.

Me halutaankin maksaa häät suurimmaksi osaksi itse, sitten saa hyvällä omalla tunnolla järkätäkin ihan sellaiset kuin lystää. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lähtökohtana on, että säästämme sulhasen kanssa kasaan sen verran rahaa vuoden mittaan, että voimme niillä kustantaa itse hääjuhlan ja -matkan. Vanhemmiltani tulee luultavasti avustusta ainakin pitopalvelun laskuun (joka tuleekin olemaan suurin kustannuserä).

Tilanteemme on kuitenkin vähän ongelmallinen: Omat vanhempani ovat ilmoittaneet jo vuosia sitten, että haluavat maksaa jokaiselle lapselleen yhdet häät. He ovatkin maksaneet veljeni vaimon vanhempien kanssa puoliksi veljeni häät. Sulhaseni vanhemmat eivät puolestaan ole osallistuneet sulhasen sisarusten hääkustannuksiin lainkaan.  Ongelma tulee siinä, ketä laitamme hääkutsuihin kutsujiksi. Sillä perinteisestihän häiden maksajat kutsuvat...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X meillä on budjetti noin. 5000-6500 euroa.vieraita on n.100 toivottavasti alle jää. minun puvun vuokra on vaan 390€ ja sulhasen 100€  hääpaikan vuokra on 290€ ruoka on sitten kaikkein kalleinta 26€  henkilöltä.. alkoholit olemme ajatelleet itse käydä tallinnasta.

lainaa joudutaan ottamaan. vanhemmille ei meinattu kertoa vasta kun kutsu menee postissa.muuten alkaa hirveä kysely hätiköinti :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No koska tällä hetkellä on suunnitteilla häät jonne kutsuttaisiin vain vanhemmat, sisarukset perheineen sekä paras ystävä perheineen ja jotka vietettäisiin viikon lomamatkan puitteissa esim. kreikkalaisella saarella niin täytyy kyllä maksaa itse. Tälläisistä häistä tulee kyllä vähintään yhtä kalliit kuin perinteisetkin, mutta olis kyllä hassua jos vanhemmat maksais matkat jotka me "tarjotaan." :)

Edit: Kutsuttaisiin 10-12 aikuista ja 2-3 lasta, ja jos laskee että aikuisen matka maksaa about 500-600€ niin kyllä hintaa kertyy! Tuleehan meille myös juhlapuvut (mun puku n 900-1200 €), meikit ja kampaukset ja ehkä joku vaatimaton kimppu! Niin ja kutsukortit, kiitoskortit... niin ja juhlateria paikan päällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä budjekti on noin 8000€, miehen vanhemmat maksaa osan, äiti osan ja me osan. Oltiin toki itse varauduttu maksamaan kaikki mutta nyt menee näin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä morsiammen vanhemmat antaa tietyn summan rahaa, sulhasen vanhemmat ehkä avittavat myös hieman ja itse maksetaan sitten loput. Budjetin olisi syytä pysyä alle 7000, ja toistaiseksi se näyttääkin olevan reilusti alle...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen laskelmoinut sen varaan, että molempien vanhemmat maksavat häät + matkan häälahjana..

..muutoin pitää vähän muuttaa suunnitelmia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole vielä ilmoittanut ;)

Niin siis asiahan on niin, että juuri näin toimittiin sulhasen siskon kohdalla. Omat vanhempani ovat myös sellaisia, etteivät halua ostaa mitän ylimääräistä, ja tälläisten "pakollisten menojen" rahoittaminen joulu/synttäri lahjana on muodostunut tavaksi.

Häämme tosin tulevat maksamaan varmaankin max 2000 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajatuksena oli että maksetaan itse ja ehkä vanhemmat auttaa vähän. Mutta isä soitti tänään ja sanoi että hän maksaa 5000 € ja äiti 5000 € häälahjaksi. Saamme käyttää koko summan häihimme tai sitten vaan osa ja loput jää meille. Todella ylläytys, olen vieläkin 5 tuntia puhelinsoiton jälkeen sokissa :o... Olen laskenut että häät tulee maksamaan noin 5000-6000 €, joten rahaa jää häämatkalle tai johonkin muuhun.

Tämä oli todella iloinen uutinen, sillä rahaa on niukasti kun sulhanen vielä opiskelee ja asuntolainaa riittää vielä monta monta monta vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näyttäisi menevän niin, että vanhemmat maksavat ruoat ja itse maksamme loput. Olimme valmistautuneet maksamaan joka sentin itse, mutta ei laiteta vastaan jos joku tarjoutuu osan maksamaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään