Lizzy

Kaason kanssa ongelmia -vuodatusketju (yhdistetty ketjuja)

307 viestiä aiheessa

Ihmisillä on voimakkaita mielipiteitä siitä, millaiset häiden kuuluisi olla, mutta jos mielipide-eroja on, niin toki häissä mennään hääparin mielen mukaan. Kukin voi sitten ne omat häänsä järjestää makunsa mukaan. Toki on hyvä tuoda esille eriävät näkemykset mutta ehkä kannattaa mainita kaasoille, että ne on samanlaisia makuasioita kuin ruokamaku. Varsinkin puvun suhteen kuulisin mielipiteitä siitä, että onko kyse siitä, ettei puku heidän mielestä ole paras valinta morsiamelle vai siitä, että he eivät itselleen valitsisi sellaista. Valokuvista kannattaa tehdä juuri niin kuin hääpari haluaa, koska ne ovat se pysyvä muisto. Kaasojenhan ei kuvaukseen tarvitse osallistua, jos kuvauspaikka tuntuu vastenmieliseltä ;).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On ihan eri asia sanoa, että "kuule, tuo golfkenttäkuvaus on todella kiva idea, mutta sinne ajaa vihkimispaikalta kaksi tuntia" tms. muuta käytänöllistä, kun tyrmätä jokin morsiamen idea siksi ettei henkilökohtaisesti innostu siitä. Joskus tuntuu että ihmisillä on niin voimakkaat mielikuvat siitä millaiset häät ovat hyvät (ja varmaan myös että millaiset häät itselleen haluaisivat..) että on joskus vaikea ymmärtää hääparin omia mieltymyksiä, huumorintajua ja myös häiden budjettia.

Itse yrittäisin seuraavassa eteen sattuvassa tilanteessa keskustella asiallisesti avustajien kanssa, että heidän vastauksensa sun ideoihinsa eivät tunnu susta hyvältä. Kerro että arvostat heidän mielipiteitään ja kuulet mielellään ajatuksia ja ideoita, mutta että viimekädessä nämä kuitenkin ovat sun ja sulhasesi häät - jos te haluatte järjestää vaikka koko häät siellä golf-kentällä pukeutuen elmukelmuun niin sittenhän te teette just niin, ja avustajien kuuluisi pystyä tukemaan teitä siinä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se, että kaasojen mielipide ei tunnu hyvältä on vaikea sanoa, koska kaasoina on todella hyvä ystäväni ja siskoni. Siskoni on hyvin paljon samanlainen luonteeltaan kuin minä ja saattaa olla, että ajaudumme helposti törmäyskursille. Tämän kaverini kanssa en tällaista odottanut tapahtuvan, koska olemme asuneet kimppakämpässäkin ilman mitään riitoja. Siskoni on naimisissa, joten luulisi tietävän miltä minusta nyt tuntuu. Ehkä tästä olisi vaan hyvä keskustella, koska alkaa kohta pelottaa kertoa mitään omia ideoita kun kaikki aina on huonoja ja niille vaan nauretaan. Kutsukortitkin pitäisi tehdä ja ne tehdään kyllä just niinkun olen suunnitellu !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaiks, onpas kivat kaasot. Itelläni on kans sisko ja sitten parhain kaverini.

Itse olen vähän sellainen "oman polun kulkija", että en ole kysynyt juuri mikinkään kaasojen apua, tai mielipidettä. Isosiskoltani olen kysynyt ainoastaa sellaisista asioista, joista minulla ei ole ollut käsitystä miten ne hoidetaan. Ehkä suurin mielipidevaikuttajani on äitini, hänen kanssa on tosi kiva suunnitella häitä, kun tykkää just samoista asioista kun minä. Jos saan jonkun idean, niin yleensä äiskä sitten liekittää sen seuraavalle tasolle. Esim. Kun keksin, että häät voisivat olla keskiaikaisen näköiset, ja sanoin äitille että voisin lainata sitten sen lyhtyjä sinne, niin se on nyt ostanut ihan sikana lyhtyjä, ja muuta tollasta :D

Kun puvun piirsin, ja vein kuvan äiteelle kun se sen tekee, että en ole varma olenko muistanut edes näyttää kaasoilleni sitä kuvaa. Isosiskollenäytin hääpäikkyäni :)

Sarduli: Ei sinulla sitten olisi äitini kaltaista hahmoa, jonka kanssa suunnitella, ja kaasot auttaa sitten enemmän toteutuksessa? Äiti? Anoppi? Tms.?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta otsikon asettelu osoittaa väärää asennetta. En ymmärrä, miten kaaso voisi olla morsiamen ajatuksissa lähelläkään jonkinlaista työntekijää, jonka voi erottaa.

Ehkä teillä on kaasojen kanssa koko kuviossa palikat vähän sekaisin. Kaasojen tehtävä on tukea morsianta, sanoa tarvittaessa suoraankin, mutta lopulta asettua hääparin ajatuksiin ja suunnitelmiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pompsahti sitten niin hyvään saumaan tämä keskustelu, että ei paremmasta väliä!!!

Minulla on kolme kaasoa, parhaat ystäväni ja todellakin KENKÄÄ TULEE KOHTA ja yksi "saa pitää kunniatetävänsä"...

Kaaso A: Ystäväni, joka asuu toisella paikkakunnalla ja on oikeasti innostunut asiasta ja onnellinen puolestani. Mese-keskusteluja käyty useita tunteja, linkkejä erilaisiin kukkapuskiin ja mekkoihin vaihdellaan puolin jos toisin. Jos minulla on joku idea, hän kuuntelee ja kertoo oman mielipiteensä ja toisin päin. Homma toimii siis omalla painollaan ja molempia tulevat häät kiinnostavat.

Kaaso B: Raskaana... Ja tällä siis tarkoitan, että todellakin RASKAANA. Ainoa asia josta puhutaan on selkäkivut, vatsavaivat ja ultraäänet. (Itsellänikin on lapsi, joten valitukseni ei mene lapsettomuuden vaan ihan puhtaan v***tuksen piikkiin!!) Kyseessä on siis ystäväni ensimmäinen lapsi, jonka kummitädiksi minua on pyydetty. Eli molemmat ovat pyytäneet toisen kunniatehtävään, molemmat ottaneet "pestin" ilolla vastaan. Miksi siis vain toisesta asiasta puhutaan?! Minä kyllä kysyn aina, että miten vatsa voi ja olen AIDOSTI kiinnostunut kuuntelemaan. Onko hän kertaakaan kysynyt, että pidetäänkö palaveria, miten sujuu tai katsotaanko yhdessä jotain hääjuttuja? Ei minkäänlaista vastakaikua sieltä suunnasta.

Kaaso C: Katsotaanko...? Ei. Haluutko nähä...? En nyt. Ootko miettiny...? Ei kiinnosta. SIIS EI KIINNOSTA??????

Ookoo... Hänellä on tällä hetkellä ns. murjotuskausi, mutta silti... Eikö vastauksen kuuluisi ennemmin olla jotain tyylin: "Ei nyt, mutta vaikka ensi viikolla. Nyt on huono päivä..." ??????? Ainoa häihin liittyvä asia joka häntä kiinnostaa, on se, millaisen mekon HÄN laittaa päälleen.

Tässä vaiheessa en siis ole keneltäkään vaatinut mitään, enkä mitään tehtävälistoja ole laatinut. Ajatukseni on alusta asti ollut, että jokainen tekee sellaista mikä tuntuu luontevalta. Eli jos on esim. ihan peukalo keskellä kämmentä, niin ei ole pakko askarrella. Haluan, että häiden järjestäminen on kaikille vähän niinkuin mukava harrastus ja tilaisuus "hömpöttää" yhdessä ja touhuta juttuja. Mutta se että minun morsiamena pitäisi olla joku halavatun cheerleader omille kaasoilleni?????? Ei onnistu...

Tästä aiheesta varovasti ja ystävällisesti mainittuani (siis tyylillä, se mitä teit/et tehnyt, ei ollut minun mielestäni ihan kiva juttu, voitaisiinko...) olen hankala ja liian vaativa... Eli kertokaapa nyt kaasot ja morsiamet... Onko musta tullu bridezilla?!?!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Haluan, että häiden järjestäminen on kaikille vähän niinkuin mukava harrastus ja tilaisuus "hömpöttää" yhdessä ja touhuta juttuja. Mutta se että minun morsiamena pitäisi olla joku halavatun cheerleader omille kaasoilleni?????? Ei onnistu...

Tästä aiheesta varovasti ja ystävällisesti mainittuani (siis tyylillä, se mitä teit/et tehnyt, ei ollut minun mielestäni ihan kiva juttu, voitaisiinko...) olen hankala ja liian vaativa... Eli kertokaapa nyt kaasot ja morsiamet... Onko musta tullu bridezilla?!?!!!

Kun kerran kysyit... Ehkä vähän.

Miksi sinun häistäsi pitäisi tulla kenenkään muun harrastus? Raskaana oleva kaaso harrastaa raskauttaan, toinen harrastaa omaa elämäänsä. Miksei sinulle riitä, että yksi kolmesta on innostunut hömpöttämisestä? Sekin on aika paljon, enemmän kuin moni muu morsian saa. Ehkä kaksi muuta aktivoituvat lähempänä häitä.

Ylipäänsä en ymmärrä morsiamia, jotka itsestäänselvyytenä sälyttävät hoville velvollisuuksia. Ei häiden järjestämisessä niin iso työ ole, etteikö pari itse niitä saisi tehtyä, lukuunottamatta nyt ehkä jotain hääpäivän/sitä edeltävän päivän pikkupuuhia.

Muokattu: , käyttäjä: Skybride

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Haluan, että häiden järjestäminen on kaikille vähän niinkuin mukava harrastus ja tilaisuus "hömpöttää" yhdessä ja touhuta juttuja. Mutta se että minun morsiamena pitäisi olla joku halavatun cheerleader omille kaasoilleni?????? Ei onnistu...

Tästä aiheesta varovasti ja ystävällisesti mainittuani (siis tyylillä, se mitä teit/et tehnyt, ei ollut minun mielestäni ihan kiva juttu, voitaisiinko...) olen hankala ja liian vaativa... Eli kertokaapa nyt kaasot ja morsiamet... Onko musta tullu bridezilla?!?!!!

Kun kerran kysyit... Ehkä vähän.

Miksi sinun häistäsi pitäisi tulla kenenkään muun harrastus? Raskaana oleva kaaso harrastaa raskauttaan, toinen harrastaa omaa elämäänsä. Miksei sinulle riitä, että yksi kolmesta on innostunut hömpöttämisestä? Sekin on aika paljon, enemmän kuin moni muu morsian saa. Ehkä kaksi muuta aktivoituvat lähempänä häitä.

Ylipäänsä en ymmärrä morsiamia, jotka itsestäänselvyytenä sälyttävät hoville velvollisuuksia. Ei häiden järjestämisessä niin iso työ ole, etteikö pari itse niitä saisi tehtyä, lukuunottamatta nyt ehkä jotain hääpäivän/sitä edeltävän päivän pikkupuuhia.

Nähtävästi hetken huumassa kirjottelin taas omaan tapaani jotenkin oudosti... Pointtina siis se, että minä olen kiinnostunut kaasojeni elämissä tapahtuvista asioista. Jos ei vähääkään kiinnosta raskaana olevan kaasoni ilmavaivat, niin osaan silti kysyä hänen vointiaan, koska tiedän että hänestä mukava kuulla jos hänen voinnistaan on kiinnostunut.

En siis tarkoittanut, että kaasojeni pitäisi hääkansio (ei, heillä ei sellaisia ole) kourassa kulkea 24/7 ja aina olla puhelin kädessä siltä varalta, että minulla on häihin liittyvää asiaa.

Muotoilen asiani nyt uudelleen: Onko liikaa pyydetty, että kaaso edes välillä kysyy miten häävalmistelut sujuvat? Tai muuten vaan edes haluaa kanssani pari sanaa aiheesta vaihtaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nähtävästi hetken huumassa kirjottelin taas omaan tapaani jotenkin oudosti... Pointtina siis se, että minä olen kiinnostunut kaasojeni elämissä tapahtuvista asioista. Jos ei vähääkään kiinnosta raskaana olevan kaasoni ilmavaivat, niin osaan silti kysyä hänen vointiaan, koska tiedän että hänestä mukava kuulla jos hänen voinnistaan on kiinnostunut.

En siis tarkoittanut, että kaasojeni pitäisi hääkansio (ei, heillä ei sellaisia ole) kourassa kulkea 24/7 ja aina olla puhelin kädessä siltä varalta, että minulla on häihin liittyvää asiaa.

Muotoilen asiani nyt uudelleen: Onko liikaa pyydetty, että kaaso edes välillä kysyy miten häävalmistelut sujuvat? Tai muuten vaan edes haluaa kanssani pari sanaa aiheesta vaihtaa...

Hmm. Mä vaan vähän ihmettelen kanssa sitä, että jos yksi kaaso joka tapauksessa on innostunut häistäsi ja saat hänen kanssaan hömpöttää asiasta niin miksei se riitä? Mitä se todistaa sinulle jos ne muutkin kyselisivät häistäsi? No, tämä nyt vaan on mun mielipiteeni, mutta en ylipäätään oikein ymmärrä sellaisia ystävyyssuhteita, joissa aina pitää muistaa kysyä kaikista asioista, minä ja ystäväni ainakin kerromme omat juttumme toisillemme kysymättäkin. Siis että mihin tarvitset sitä kysymystä, etkö itse voi ottaa häitä puheeksi? Ja saattaa olla, että vaan kirjoitit jotenkin hassusti, mutta musta tuokin kuulostaa jotenkin omituiselta että kysyt ystäväsi vointia sen takia, että tiedät hänen ilahtuvan kysymyksestäsi. Mulle vaan tuli heti mieleen tuosta, että eikö sua siis oikeasti kiinnosta hänen vointinsa ja kysyisit sen takia? Yhteenvetona: mun mielestä voisit hömpöttää sen yhden kaason kanssa kun hän kerran on asiasta kiinnostunut. Ihmisillä on omissa elämissään yleensä niin paljon asioita, että jonkun ystävän häät eivät välttämättä siinä paljon paina. Sehän on kuitenkin sinun ja sulhasesi päivä, ei kaasojesi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko olla, että kaasosi ei paljoa häävalmisteluista kysele, koska ajattelee että ylimääräinen asian esiin ottaminen saattaisi tuoda sinulle turhaa stressiä? Olen törmännyt morsiamiin, jotka ovat niin stressaantuneita häistään, etteivät todella edes halua puhua asiasta. Muutenkin "häähömpötysten" toteutuminen on mielestäni enemmän morsiammen vastuulla. Kaason ei kuulu tietää milloin mikäkin häihin liittyvä asia tulee hoitaa, eikä näin ollen tiedä milloin "hömpöttää" kukista, milloin puvusta ja milloin mistäkin. Kaasosi tuskin näistä asioista kuitenkaan samalla tavoin on innostunut kuin sinä.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei mene hermot..

Vaan jos haluan puhua hääjutuista niin otan asian yleensä itse puheeksi jos ei kaaso niistä itse mitään puhu.

Toki en tarkoittanut että aina kun näemme puhun häät sitä häät tätä vaan kysyn jos on jotain kysyttävää tai mihin haluan mielipiteen kaasolta. Yhdessä olemme suunnitellut ja vaihtanut mielipiteitä. Välillä tuntuu kyllä että kaasoa ei voisi tippaakaan kiinostaa koko häät mutta onneksi minulla on äiti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ääh... Jotenkin en nyt saa kirjotettua niin, ettei ymmärrettäis väärin... :girl_haha:

Siis kyselen kaveriltani hänen raskaudestaan, koska minua kiinnostaa tietää miten hommat etenee. Ja vaikka ei kiinnostaisikaan, niin kysyisin silti, koska tietäisin että se on hänelle tärkeä asia. Miksi tämä ei toimi myös toiseen suuntaan?

Ja siis... Aina välillä olen kysynyt, jos yhdessä mietittäisiin jotain häihin liittyvää juttua ja vastaus on ollut ei tai ei kiinnosta. Niinpä päätin lopettaa kyselyn kokonaan ja olen vaan huomannut, että eipä sieltä suunnaltakaan kyselyjä tänne päin tule.

Ja tuohon stressaamiseen: minä en stressaa, hoidan asiat omaan tahtiin ajoissa, niin ei tarvitsekaan stressata ja kaasoni myös tietävät sen. :)

Yksinkin tai yhden kaason kanssa saisin nämä asiat hoidettua, mutta nämä kaksi ovat minulle tärkeitä ihmisiä, joiden mielipiteet ja mukana olo on minulle tärkeää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teksteistäsi on hyvin vaikea tietää, että kuinka paljon olet yrittänyt kaasosi kanssa häistä puhua. Itse olen menossa naimisiin myös elokuussa, ja minulla ainakin menee jokaisen kolmen kaasoni kanssa pitkiä aikoja, ettemme edes ota puheeksi koko häitä. Ei kaasoni minulta itsekseen kovin usein kysele, että kuinka järjestelyt etenevät, todennäköisesti olettavat, ettei tällä hetkellä niin ihmeellisiä tapahdu, ja kerron kyllä sitten itse jos jostain haluan puhua. Ja muutenkaan en oleta, että kaasoni jaksavat häistäni olla niin kiinnostuneita, että haluavat joka tapaamiskerralla selostuksen siitä, että mitä on tehty ja mitä pitää vielä tehdä jne..

Mutta jos kaasosi on totaalisesti sellainen, ettei hän halua kuulla yhtään mitään häistäsi, niin ehkä kannattaa kysäistä, että kiinnostaako homma vielä. Ystävällisellä keskustelulla voit saada aikaan sen, että kaasosi voi ehkä ymmärttä, että on hautautunut omaan raskauteensa liikaa viime aikoina. Tai sitten ei..:) Tai sitten vain hyväksyt sen tosiasian, että olet valinnut kaasoksesi sellaisen ihmisen, joka ei häistäsi niin innostu, ja tyydyt hömpöttämään toisen kaasosi kanssa. Ja voihan olla, että kaasosi innostuu vasta häiden lähetessä enemmän.

Mielestäni morsiamien tulisi muutenkin ajatella, että minkä luontoisia kaasot ovat; itselläni on kolme kaasoa, joista yksi on sisareni, joka on luonteeltaan melko "huithaipeli" :D Hän tuskin missään vaiheessa osoittaa mielenkiintoa useimpiin häiden järjestelyihin liittyviin juttuihin, kuten askarteluihin, koristuksiin ym. näpertelyihin..:) Hääpukua valikoitaessakin siskoni katseli suurimmaksi osaksi ihan muita juttuja kuin minun sovittamia pukuja ja kyllästyi pian ja kysy et eikö voida lähteä jo..:D Silti en missään vaiheessa voisi kuvitella loukkaantuvani hänelle, sillä olen jo ennen hänen pyytämistään tiennyt, minkälainen hän on, ja silti haluan hänet kaasokseni, vaikka hän ei tekisi sitten häiden eteen paljon mitään. Siksi minulla on kaksi muutakin kaasoa, jotka taas ovat erilailla kiinnostuneita häistä. Yritän siis tällä sanoa, että yrittäkää miettiä, minkälaisia kaasonne ovat; ei kaikilta ihmisiltä voi odottaa samanlaista suhtautumista häitänne kohtaan, ja se täytyy vain hyväksyä, eikä itkeä sitä keskustelupalstoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kun kuitenkin kyseessä on hyvät ystävät, pitäisi kai puhevälien olla siinä määrin kunnossa, että pystyisitte juttelemaan asiat kasvotusten halki. Pihalle potkimista harkitsisin tosi pitkään, vaikka varmasti ottaa päähän, mutta kun elämää on häiden jälkeenkin...

Toinen juttu, mikä omasta mielestäni on tärkeä (nyt siis paino sanalla omastani, koska kaikilla on lupa olla eri mieltä), on muistaa että vaikka kaaso(t) olisi(vat) morsiamelle kuinka rakkaita hyvänsä, heillä on myös oikeus olla ottamatta morsiamen hääpäivästä samanlaista hypeä kuin morsian itse.

Siteeraan nyt omaa kirjoitustani, koska saman asian ympärillä tuntuu keskustelu edelleen pyörivän. Eli siis jos olisin itse Autumnbride10:n asemassa, niin varmasti haluaisin istua kaasojeni kanssa (jokaisen kanssa erikseen) alas ja käydä läpi niitä asioita, joista ollaan noin isosti eri linjoilla. Ei ne asiat täällä kiukuttelemalla parane. Lisäksi lähtisin varmasti miettimään sitä, mistä suspi tuossa edellä jo kirjoittikin, eli ovatko kaasosi luonteeltaan tuon tyylisiä muutenkin vai onko häätouhu joku uusi lieveilmiö. Mikäli esim. ajan- tai kiinnostuksen puute on tälle yhdelle kaasolle luonteenomaista, on se varmasti ollut ennakoitavissa jo silloin kun häntä kaasoksesi pyysit. Mikäli hän taas käyttäytyy täysin perusluonteensa vastaisesti, antaisi se minulle entistä enemmän aihetta istua alas ja selvittää onko kaikki hvyin vai mistä kenkä puristaa.

Toinen juttu on tuo kaasojen lupa olla hypettämättä morsiamen (ja sulhasen!) häistä. Samoin kuin morsiamen on lupa olla hypettämättä kaason raskaudesta. Molempien varmasti odotetaan olevan iloisia ja onnellisia toistensa puolesta, mutta yhtä vähän kuin sinua kiinnostaa kaasosi ilmavaivat, niin häntä kiinnostaa sinun servettisi. Ja niin se saa ollakin. Tarkoitukseni ei siis ole olla provosoiva, lähinnä vaan ihmettelen tuota asennetta (jota siis ihmettelin Sardulin kohdalla jo edellisessä kirjoituksessani) jonka mukaan teidän päivänne pitäisi olla kaikkien intresseissä jatkuvalla syötöllä. On hienoa, että sinulla on yksi kaaso, joka jakaa näkemyksesi ja on ollut apunasi valmisteluissa. Kahden muun kanssa olisi ehkä syytä jutella, jos meinaatte puolin ja toisin saada jonkinnäköistä realismia kehiin. Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä mä ainakin ihmettelisin ja loukkaantuisin jos mun ystäväni jatkuvasti vastaisi mulle asiaan mistä mä haluaisin keskustella että 'ei kiinnosta'. Vai jutteletteko te vain ja ainoastaan sellaisista asioista kaverienne kanssa mitkä teitä kiinnostavat? Esim. ystävänne soittaisi teille ja haluaisi hehkuttaa jotain hienoa mitä hänelle on tapahtunut ja te ette yhtään jaksaisi kuunnella niin vastaisitteko tosiaan 'ei kiinnosta'? Tottakai jokainen varmasti ymmärtää että toisella voi olla huono päivä eikä aina voi olla kiinnostunut toisen asioista, mutta että jatkuvasti vaan ei kiinnosta?

Vaikka mulla on oma elämä, lapset ja perhe, niin kyllä mä silti soitan mun kavereille ja kysyn mitä niille kuuluu, iloitsen niitten kanssa kun jotain ihanaa on tapahtunut ja kuuntelen ja lohdutan jos jotain surullista on käynyt. Ja samoin tekee mun ystävät mun kohdalla. Mä en ainakaan ikinä voisi ottaa kaason hommaa vastaan jos mulla olisi tollainen asenne, eikä kiinnostais toisen häät yhtään.

Autumnbride10n tilanteessa ei varmasti ole kyse siitä että ei riittäisi se että vain yksi kaaso on aidosti kiinnostunut ja valmis keskustelemaan vaikka pöytäliinan materiaalista, vaan siitä että olisi mukavaa että jos toisetkin edes joskus voisivat kysäistä miten suunnittelut etenevät kun ei ole halunnut kuunnella silloin kun toinen olisi halunnut selittää asioita ja kun kerran ovat kaasoiksi lupautuneet? Ei siinä ole mun mielestä mitään bridezillamaista, jos haluaa pitää kaasot selvillä suunnitelmista. Miten te muuten saatte kaasoillenne esim. tiedon missä juhlat edes pidetään? Kutsukortillako? Siinä vaiheessa ei mun mielestä kaasoja edes enää tarvita jos se on vaan nimike, mutta siihen ei kuulu minkään näköistä osallistumista hääjuhlan suunnitteluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli pyysin ensi kesän häihini kaasokseni mieheni siskoa, ja hän suostui. Nyt kuitenkin puhuu selän takana pahaa ja valittaa ettei halua olla kaaso ja on muka liian vanha (34wee) ja ettei kaaso voi olla naimisissa. Oli vaan todennu sopivansa paremmin hääsuunnittelijaksi... Mikä parasta kuulin asiasta tulevalta anopiltani...

Vihaksi vaan pistää kun olin luullut että olemme ystäviä ja tämä kyseinen kaaso on aina ollut mukava mua kohtaan, meillä on ollut yhteisiä kiinnostuksen kohteita mm. puutarha ym... nyt olen todella vaivautunut kaasoni seurassa koska hän käyttäytyy kuin ei mitään olisi koskaan sanonutkaan... eikä kyllä ookkaan sanonu mulle itse suoraan mitään, ei sanaakaan koko häistä!!!

Anteeksi tunteen purkaus, oli vaan pakko saada paasata tulemaan kun varmasti löytyy kohtalo tovereita... =(

Onneksi on jotain ilon aihettakin sillä on mulla lisäksi kaksi aivan ihanaa kaasoa tämän kolmannen "kaason" lisäksi ja heille suuri kiitos!!! =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi harmi, että sinulla on tuollaiset fiilikset! Mutta mielestäni sinun kannattaisi kuitenkin keskustella asiasta kaason kanssa. Eihän se ole sinun vikasi, että olet kuullut asiasta tai että hän on näin ylipäätänsä sanonut! Ja voihan olla, että anoppikin on kuullut/ymmärtänyt väärin tms.

Tuollainen asia voi jäädä hiertämään välejä ja se kannattaisi selvittää mielestäni mahdollisimman pian niin myös itselläsi olisi hyvä olla! Mutta tietenkin teet niinkuin parhaaksi näet. Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juttelisin tämän kaason kanssa kyllä mutta kun se ei oo helppoo... tässä on taustalla ilmeisesti paljon katkeruutta ja kateutta... :skilletgirl:

Itse voin puhtaalla omalla tunnolla sanoa että en ole sanonut mitään pahasti koskaan tai tehnyt mitään pahottaakseni kaasoni mieltä. esimerkkinä annettakoon vaikka tälläinen tapaus: olin ostamassa hevosta muutama vuosi takaperin itse mieheni kanssa, kyseisen henkilön asiasta kuullessaan hän alkoi huutaa äidilleen eli tulevalle anopilleni että kun hän ei saanut hevosta kun oli nuorempi mutta nyt minä saan...

Ensinnäkin olin ostamassa hevosta itse, ei anoppi sitä olisi maksanut ja toiseksi ei tullut hevosta mullekaan kun jouduin ratsastus onnettomuuteen... :girl_sad:

On vaan tosi kiusallinen tilanne kaason kanssa jonka luulin olevan ystäväni, olisi mukava saada välit kuntoon mutta kun toisella tuntuu olevan liikaa asioita hampaan kolossa... ja anoppini ei ollut kuullut tai ymmärtänyt väärin kaasoni puheita, olisi kaasoni toki voinut kieltäytyäkin kun häntä hommaan pyysin, en mä olisi suuttunut, eipä ois tällästäkään soppaa päässy syntymään.

Tosin enpä oisi koskaan varmaan tienny itsekään mitä kaasoni musta ajattelee... :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:girl_haha: Oikeasti taitaa kyseessä olla "hieman" lapsellinen yli 30v nainen! Ostaisi hevosen omilla rahoillaan, eikä kitisisi äidilleen siitä... :girl_haha: Anteeksi, mutta en vain voi ymmärtää tuollaisia ihmisiä.

Voithan kokeilla selvittää asiat tuon kaasosi kanssa, mutta jos tiedät hänen olevan vähän "hankala" ihminen jo muutenkin (=kateellinen ja katkera) voi olla että välien selvittely vain pahentaa asioita. Voihan olla että kaasollasi on joku ikäkriisi päällä ja hänellä oli vain huono päivä tuolloin kun hän avautui anopillesi. :girl_wink: Kyllä 34 vuotiaana alkaa jo nuoruus olla ohi ja vanhuuden merkkejä ilmaantua, kun sinä taas olet vielä alle kolmikymppinen.

Yksi vaihtoehto tietenkin on (tätä itse käyttäisin) jättää kaaso kiukuttelemaan itsekseen ja kääntyä kahden muun kaason puoleen suurimmaksi osaksi. :) Välit ehtii selvitellä häiden jälkeenkin ja nyt häiden alla sinulla on varmasti paljon muutakin mietittävää ja huolehdittavaa.

Mutta oikeasti, tuollaisia seläntakana puhuvia kaasoja pitäisi vähän.. :skilletgirl: !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

... Nyt kuitenkin puhuu selän takana pahaa ja valittaa ettei halua olla kaaso ja on muka liian vanha (34wee) ja ettei kaaso voi olla naimisissa. Oli vaan todennu sopivansa paremmin hääsuunnittelijaksi...

Sen perusteella, mitä tuossa yllä kirjoitit, ei minun mielestäni ole vielä "puhuttu pahaa", vaan tämä henkilö on vain (äidilleen?) ilmaissut huolensa ja tunteensa siitä, että ei ehkä ole sopiva kaasoksi. Mikä siinä on niin pahaa? Ehkä se, että ei ole osannut tai uskaltanut sanoa tätä suoraan sinulle?

Vielä tuosta jäljempänäkin kirjoittamastasi hevosepisodista saa sen kuvan, että ei kaasolla ole varsinaisesti mitään erityisesti sinua vastaan, vaan tuo katkera purkaus kohdistuu lähinnä vanhempiin/epäoikeudenmukaiseen maailmankaikkeuteen/ihanmihinvaan...

Kannattaisikohan kaasoasiassa kokeilla sitä linjaa, että otat asian puheeksi sillä lailla kautta rantain (et kerro, että anoppi on paljastanut avautumiset) ja kerrot, että olet ollut tosissasi häntä kaasoksi pyytäessäsi ja sinulle on tärkeää, että hän on kaasosi? Tilanne voi vaikka rauhoittuakin siitä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sen perusteella, mitä tuossa yllä kirjoitit, ei minun mielestäni ole vielä "puhuttu pahaa", vaan tämä henkilö on vain (äidilleen?) ilmaissut huolensa ja tunteensa siitä, että ei ehkä ole sopiva kaasoksi. Mikä siinä on niin pahaa? Ehkä se, että ei ole osannut tai uskaltanut sanoa tätä suoraan sinulle?

Ekassa viestissä luki puhuu pahaa JA valittaa ettei halua olla kaaso.

Mutta joo, ei noista muista mikään kuullosta vielä sellaiselta, että hänellä olisi jotain sinua vastaan. Kannattaa jutella hänen kanssaan asiasta. Jotenkin ohimennen kysäistä, että hän varmasti haluaa olla kaasosi. Ja aina voit mainita hänelle, että ennen vanhaan kaasoksi tuli pyytää juuri sitä läheisintä vanhempaa, jo rouviintunutta naishenkilöä (;

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Joo, mä elän myös käsityksessä että Ennen Vanhaan kaaso oli nimenomaan jo naimisissa oleva nainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla menee niin hermot mun kaason kanssa... Tai aikalailla molempien. Toinen on pahimman sortin kontrollifriikki ja on nyt ottanut tehtäväkseen järjestää hänen mielestään kaikki häidemme "puutteet" kuntoon!!! Hän on pitämässä kahden muun kaasoni kanssa palaveria jossa on tarkoitus käydä "kuvia ja ideoita läpi". SIIS MITÄ V*TUN KUVIA JA IDEOITA! Meillä on juhlapaikka, kirkko, minulla ja sulholla puvut. Kaikki koristeluista lähtien on päätetty. Nyt hän on ilmeisesti sumplimassa jotain OHJELMAA eli LEIKKEJÄ häihimme sillä viikolla kun olen ulkomaanmatkoilla. Olemme sanoneet että emme ehdottomasti halua mitään häähömpötystä: karkkeja, leikkejä, ryöstöjä ja muita latteuksia. Kaaso on taas sitä mieltä että ne on oltava ja vähän pelottaakin että hän aikoo "visionsa" toteuttaa häissämme. Ja siitähän se ilo irtoaakin. Olemme sulhon kanssa nimittäin ehdottomalla ei-kannalla näiden hömpötyksien suhteen ja haluamme järjestää vaan rennot illanistujaiset, joissa on hyvää ruokaa ja juomaa. Minulla nyt vaan sattuu olemaan valkoinen puku päällä ja aiemmin päivällä sanoimme toisillemme tahdon. Millä saan tämän kaasoilleni jakeluun???

Tästä polttarijutusta en edes aloita.... Toinen (ei tämä samainen) haluaa edelleen jotain seksivälinesittelijöitä sinne vaikka olen sanonut ei mauttomuuden ja isovanhempieni takia. Tuntuu vähän että taitaa molemmat kaasot joutua virastaan ulos ja pidän ihanan passiivisen pikkusiskoni ainoana kaasona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla menee niin hermot mun kaason kanssa... Tai aikalailla molempien. Toinen on pahimman sortin kontrollifriikki ja on nyt ottanut tehtäväkseen järjestää hänen mielestään kaikki häidemme "puutteet" kuntoon!!! Hän on pitämässä kahden muun kaasoni kanssa palaveria jossa on tarkoitus käydä "kuvia ja ideoita läpi". SIIS MITÄ V*TUN KUVIA JA IDEOITA! Meillä on juhlapaikka, kirkko, minulla ja sulholla puvut. Kaikki koristeluista lähtien on päätetty. Nyt hän on ilmeisesti sumplimassa jotain OHJELMAA eli LEIKKEJÄ häihimme sillä viikolla kun olen ulkomaanmatkoilla. Olemme sanoneet että emme ehdottomasti halua mitään häähömpötystä: karkkeja, leikkejä, ryöstöjä ja muita latteuksia. Kaaso on taas sitä mieltä että ne on oltava ja vähän pelottaakin että hän aikoo "visionsa" toteuttaa häissämme. Ja siitähän se ilo irtoaakin. Olemme sulhon kanssa nimittäin ehdottomalla ei-kannalla näiden hömpötyksien suhteen ja haluamme järjestää vaan rennot illanistujaiset, joissa on hyvää ruokaa ja juomaa. Minulla nyt vaan sattuu olemaan valkoinen puku päällä ja aiemmin päivällä sanoimme toisillemme tahdon. Millä saan tämän kaasoilleni jakeluun???

Tästä polttarijutusta en edes aloita.... Toinen (ei tämä samainen) haluaa edelleen jotain seksivälinesittelijöitä sinne vaikka olen sanonut ei mauttomuuden ja isovanhempieni takia. Tuntuu vähän että taitaa molemmat kaasot joutua virastaan ulos ja pidän ihanan passiivisen pikkusiskoni ainoana kaasona.

^ Järkkyä, että kaaso haluaa kävellä hääparin ylitse hääjuhlan ohjelman suhteen... Huh. Minä sanoisin tuossa tilanteessa kyllä hyvin tiukasti, että te päätätte omien häidenne ohjelmasta. Sano hänelle ihan vakavasti kahden kesken, että ette halua juhliinne leikkejä ja pahoitatte mielenne jos hän väkisin jotain sellaista järjestää. Luulisi menevän perille. Eikö muuten tästä tyypistä sitten aiemmin ole tullut tämäntyyppistä kuvaa vai miksi hän on kaasonasi? Tai siis että onko tuo kontrollifriikkiys ilmennyt vasta sen jälkeen kun pyysit hänet kaasoksesi?

Muoks. kirjoitusvirhe

Muokattu: , käyttäjä: Minimorsio

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään