Jump to content
Naimisiin.info

Helsingin Tuomiokirkkoseurakunta


Papaija

Recommended Posts

Meillekään ei miehelle ole vielä tullut sähköpostia vihkiajasta. Itse tosin olen sukunimeni kanssa aakkosten häntäpäässä - ilmoittavatkohan ensimmäisenä oman seurakunnan jäsenille?

Mäkin olen henk.koht. sitä mieltä, että iltapäiväajat (kuten myös tuo kello 16) ovat ihan yhtä sopivia kuin varhemmatkin ajat, ehkä jopa parempia (meidät itse vihitään klo 15). Siinä ehtii itse valmistautua (ja toisaalta myös jännittää) kunnolla, ja myöskään kauempaa tulevat vieraat eivät joudu heräämään epäinhimillisen aikaisin ehtiäkseen juhlapaikalle. Mä en ainakaan usko, että kellään meidän vieraista on myöskään mitään sitä vastaan, että juhlapaikalle siirrytään vasta iltapäivällä (etenkin, kun juhlat tulevat luultavasti painottumaan iltaohjelmaan, eikä lapsiakaan ole tulossa).

Itsekin hieman yllätyttiin tästä, että kirkko piti varata jo lähes 1½ vuotta aiemmin - onneksi hoksattiin. Muutoin oltaisiin varmaan havahduttu todenteolla pikkuhiljaa suunnittelemaan juhlia vasta about vuotta ennen. Mutta kyllähän tässä koko ajan innostuu ja innostuu enemmän, kun saa pyörät pyörimään!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jes saatiin tokana ollut toiveaika! Eli Vanha Kirkko klo.16! :-X Pääasia, että saatiin haluamamme kirkko ja aikakin oli minusta oikein hyvä, tosin meidän ensimmäinen toive olisi ollut pikkuriikkisen parempi klo.15.

Jätettiin tosiaan yhdelle päivälle 9 eri aikatoivetta kolmeen eri kirkkoon.

Niin ja emme kuulu tuomiokirkkoseurakuntaan :)

Link to comment
Share on other sites

Munkin mielestä klo 16 on ihan hyvä. Se oli meidän toka toive (nyt siis vihkiminen klo 15). Minusta tuntuisi oudolta käydä "illallispöytään" jo keskellä päivää, eli hyvä että koko homma alkaa vähän myöhemmin ja vieraat ovat ehtineet syödä brunssia/lounasta ennen tuloaan. Ja nyt ehditään myös käydä hyvin valokuvauksessa vihkimistä ennen, eikä vieraiden tarvitse odotella.

Mekään ei kuuluta tuomiokirkkoseurakuntaan, ja olen aakkosten loppupäästä. Tuuria siis lienee mukana!

Link to comment
Share on other sites

Guest vierailija.

Meillä oli kuusi toivetta samalle päivälle ja jäätiin ilman aikaa. Ei kuuluta kyllä kyseiseen seurakuntaan..mutta kuitenkin harmittaa. Nyt etsimään uutta kirkkoa.

Link to comment
Share on other sites

Mikä teistä olisi paras vihkipäivä Tuomiokirkossa: 23.6, 30.6 vai 14.7? Ensimmäinen noista siis juhannus, toivoiko teistä kukaan sitä/olisiko kauheaa viettää juhannushäät?

Link to comment
Share on other sites

Ensimmäinen toive toteutui!

Kuulin tiistaina puhelimitse, että viestit lähetetään kaikille tiistaina iltapäivällä. Keskiviikkona soitin uudelleen kun mitään ei ollut kuulunut ja kappas, viesti ei ollut jostain syystä tullut perille vaikka se oli minulle järjestelmän mukaan lähetetty. Kannattaa siis ottaa yhteyttä seurakuntaan jos mitään ei vielä ole kuulunut. Tiedoksi myös että varausjärjestelmä lähettää sähköpostiviestin ainoastaan morsiamelle.

Link to comment
Share on other sites

Mä laitoin ne pakolliset 5 vaihtoehtoa ja saatiin meijän ykköstoive (Johanneksen kirkko) mikä alunalkaen haluttiin. \(^o^)/ Tosin luulen, että se autto vähän asiaa kun häät on syyskuussa eikä siinä suurimman sesongin aikaan.

Muokattu: , käyttäjä: Poara
Link to comment
Share on other sites

Jee, meillä kävi sittenkin parempi tuuri. Laitoimme kirkolle palautteen asiasta, että olimme hieman pettyneitä saatuamme vasta 30. toiveen ja halusimme tietää vähän, miten toi arvontakone valintansa tekee. No kannatti soittaa. En tiedä mitä säätöä siellä on ollut, mutta sieltä löytyi peräti 3 vapaata päivää, jotka oli ollu meidän toivelistalla :) Eli epäilen nyt, että siinä arvonnassa ei kaikki menny niiinkuin piti, joku häiriö tms. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, saatiin kiva vihkipäivä :girl_wink:

Mutta jos joku jäi ilman aikaa tai haluaisi vaihtaa aikaansa, suosittelen soittamaan seurakuntasihteerille. Ainakin siis eilen illalla oli vielä aikoja vapaana joillekkin lauantaipäiville. Tosin tuntuu, että aika monella täällä on päivä päätetty ja kirkko etsitään sen mukaan. Meillä se meni niin päin, että haluttiin ehdottomasti Tuomiokirkko ja päivällä ei ollut niin suurta merkitystä. (Kunhan kuitenkin kesä-heinäkuussa) :gpari:

Link to comment
Share on other sites

Mekin saatiin haluamamme vihkiaika! Johanneksenkirkko 1.12.2012 klo 16 :-X Oltaisi tosin saatu myös kesäksi vihkiaika, vaikka ei kumpikaan kuuluta Tuomiokirkkoseurakuntaan. Meillä oli hetken verran mielessä ajatus että pidettäisi häät sittenkin kesällä ja laitoin ensimmäiseksi vihkiaikatoiveeksi Johanneksenkirkon 14.7.2012 klo 15 ja se aika myös saatiin. Päätimme kuitenkin pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa (eli joulukuussa) ja vaihdoin vihkiaikamme nyt tuonne 1.12. Tiedoksi siis jos joku täällä olisi halunnut tuon heinäkuun klo 15 ajan, niin nyt se on vapaana. :girl_smile:

Mitä tulee kellonaikoihin, niin me nimenomaan haluttiin myöhäisempi klo 16 aika. Sen jälkeen on selkeää tarjota illallinen, joka riittää ruoaksi ilman että mitään iltapaloja enää tarvitaan. Eikä juhlasta tule muutenkaan liian pitkä, jolloin tunnelma voi latistua kun vieraat väsyvät. Meille ei myöskään ole juuri tulossa lapsia vieraaksi, joten senkään takia ei tarvitse aikaistaa juhlintaa. Oltaisi kesäksi otettu klo 15 lähinnä vain siksi, että suunnittelimme juhlapaikkaa johon oli vähän pidempi siirtyminen. Minusta klo 16 on ihan hyvä! :)

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa tosiaan tsekata myös roskaposti, meilläkin oli eksynyt sinne! Meille tämä on 2-vaihtoehto (yritetään ensisijaisesti vantaalaista kirkkoa, kunhan sitä loppukesästä pääsee varaamaan), ja jätettiin vain minimimäärä toiveita (kaikki samalle päivälle, muutama kellonaika kahdesta eri kirkosta). Saatiin niistä viides eli viimeinen, joka on kyllä ihan passeli. Mutta jos ykköskirkko natsaa, vapautuu meiltä 12.5.2012 klo 13 Tuomiokirkossa.

Emme siis ole ko. seurakunnan jäseniä.

Link to comment
Share on other sites

^ Erikoista. Tilavaraussihteeri sanoi puhelimessa ettei järjestelmä osaa vielä lähettää viestiä kuin morsiamelle - meidän tapauksessa ei morsiamellekaan :/

Taitaa olla se tilavaraussihteeri vaan erikoinen, nojoo käsittääkseni heillä oli siellä jotain häslinkiä näiden vihkiaikojen kanssa :S

Muokattu: , käyttäjä: Kitty*
Link to comment
Share on other sites

Huh, ilmeisesti heillä on ollut jotain häikkää sähköpostissa, koska soitin tänään ja sain onnekseni kuulla, että ykköstoiveemme 4.8 klo 16 Vanhassa Kirkossa oli meille varattu <3

Link to comment
Share on other sites

Me saatiin kanssa 1.toiveemme! Suomenlinna 23.6. klo 15! Juhannushäät siis tulossa... :)

Eipä oltais muuten sitä juhannusta valittu, mutta haluamassamme juhlapaikassa Suomenlinnan Pirunkirkossa oli kesällä 2012 vain kaksi lauantaita vapaana - ylioppilas/valmistujaislauantai ja sitten tämä juhannuslauantai. Niin ja varattiin jo huhtikuussa. Päädyttiin sitten juhannuslauantaihin, sillä yo/valmistujais-lauantai voisi olla monelle aika huono.

Niin ja mies kuuluu Tuomiokirkkoseurakuntaan mutta minä vielä toistaiseksi Töölöön.

Muokattu: , käyttäjä: noorajanika
Link to comment
Share on other sites

tiara-10: Laitoin 5 minuuttia sitten menemään Johanneksen kirkkoon kyselyä 21.7.2012 vihkiajasta! :) Miten aikaisin te olette kyselleet aikoja, ollaankohan me jo auttamattomasti myöhässä? Espoon tuomiokirkkoon laitoin myös jo aiemmin viestiä, mutta me ei saada varata sitä koska ei olla espoolaisia... Tuli ihan puun takaa tuollainen käytäntö! Se olis ollu meiän ykköstoive :/

Link to comment
Share on other sites

^Helsingin tuomiokirkkoseurakunta otti vastaan ennakkotoiveet vuoden 2012 vihkiajoista toukokuun ensimmäisellä viikolla ja parhaat ajat on jo jaettu näiden toiveiden perusteella. Suosituimmat kesäviikonloput on varmaan täyteen buukattuja, mutta kuten yllä olevista viesteistä huomaa, voi aikoja vielä vapautua.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Hei kaikille! Täälä yksi superstressaantunut morsian. Me juhlimme häitä G18 juhlasalissa Yrjönkadun ja Bulevardin kulmassa. Ihanteellisia kirkkoja olisi siis Johanneksen kirkko sekä Vanha kirkko. Minua vaan stressaa niin paljon se, että saammeko me haluamaamme vihkiaikaa. Meillä on jo juhlatila, pitopalvelu, bändi ja valokuvaaja varattu, joten pävivämäärää ei oikein pysty enää vaihtamaan. Tulee harmittamaan niin paljon, mikäli emme saa (hyvää) vihkiaikaa jostain Tuomiokirkkoseurakunnan kirkosta. Tuntuisi tyhmältä menettää keskustan juhlapaikan hyöty sillä, että kirkko olisi jossain aivan muualla ja vieraat joutuisivat silti omilla kulkuneuvoilla liikkumaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kaley: milloin vietät häitäsi? Huomasin nyt "salamahäitä" järjestäessäni, että peruutuspaikkoja on oikeasti hyvin saatavilla suosituissakin paikoissa. Me siis tsekkasimme pk-seudun juhlatiloja vasta nyt jouluna 2011 (asumme ulkomailla), ja juhlat jo kesäkuussa, tänä vuonna siis. Nappasimme ainoan vapaana olleen lauantain Unioninkadun Juhlahuoneistoilta tammikuun lopussa muistaakseni. G18 olisi meillekin sopinut, mutta ei ollut ainuttakaan vapaata kesälauantaita. Tarkoituksena oli pelkkä maistraattivihkiminen, mutta miehen perheen lievän painostuksen jälkeen suostuin kirkkosiunaukseen. Yllätys oli suuri kun juhlapäivälle löytyi aikoja niin Tuomio- kuin Vanhassa kirkossakin. Tämä (Tuomiokirkko) siis varattiin tällä viikolla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meilläkin tämä seurakunta on ensisijainen toive 2013 talvihäille, toivottavasti tärppää :) Onko kenelläkään tietoa, kuinka tiukasti tämän seurakunnan kanttorit suhtautuvat musiikkivalintoihin? Itse toivoisin hieman perinteisestä poikkeavaa häämarssia ja olen ymmärtänyt, että kanttori päättää loppukädessä siitä, mitä musiikkia tilaisuudessa soitetaan...hieman stressaavaa...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...