Aada

Erilaista hääohjelmaa? (yhdistetty)

174 viestiä aiheessa

Hei!

Olen tässä pohtinut että mitä vähän erikoisempaa ohjelmaa voisi häihin järkätä. Itse olen aika räväkkä persoona ja haluan ehdottomasti esim. lattarisoundeja häihini, ei mitään hidasta pianomusiikkia.

Nyt ideoistani uupuu ohjelma, en siis tarkoita mitään leikkejä, vaan esimerkiksi jotain mielenkiintoista esitystä.

Pari päivää sitten mieleeni juolahti burleski! Sehän on sellaista parodista, tyylikästä, humoristista viettelevää pikkutuhmaa stripteasea mutta se ainakin säväyttäisi! Mitä mieltä te olette sopisiko tuollainen ohjelmanumero häihin? :D Jos sen siis toteuttaisi tyylikkäästi eli ei mitään kokostrippausta vaan lähinnä humoristista keimailua ja teatteria, tietty niukoissa asuissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä sopisi. Ei varmasti kaikille eikä kaikenlaisiin häihin, mutta jos hääpari itse on sen tyylinen ja henkinen, ettei pieni keimailu aiheuta vaivaantuneisuutta, niin mikä ettei! ;)

Toki jos vieraiden joukossa on syystä tai toisesta kovin "tiukkapipoista" väkeä, niin silloin ehkä kannattaa harkita. Vaikka teidän hääthän ne on :)

Meilläkin tulee olemaan lattarisoundeja häissämme, toivottavasti oikein paljon. Siltä saraltahan löytyy sitten helpostikin esiintyjiä eli esim sambakouluja, heidän bändejään ja myös paljon muita lattaritansseja esittäviä ryhmiä. Tarkempia vinkkejä voin antaa vaikka yksärillä B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mun mielestä sopisi. Ei varmasti kaikille eikä kaikenlaisiin häihin, mutta jos hääpari itse on sen tyylinen ja henkinen, ettei pieni keimailu aiheuta vaivaantuneisuutta, niin mikä ettei! ;)

Toki jos vieraiden joukossa on syystä tai toisesta kovin "tiukkapipoista" väkeä, niin silloin ehkä kannattaa harkita. Vaikka teidän hääthän ne on :)

Meilläkin tulee olemaan lattarisoundeja häissämme, toivottavasti oikein paljon. Siltä saraltahan löytyy sitten helpostikin esiintyjiä eli esim sambakouluja, heidän bändejään ja myös paljon muita lattaritansseja esittäviä ryhmiä. Tarkempia vinkkejä voin antaa vaikka yksärillä B)

Ainoat nihkeilijät voi löytyä isänpuoleisesta suvustani ja niita saattaa olla n. 4-5kpl, muut varmaan oisivat innoissaan. Joh lattarisoundit ovat ihania! :-X

Laitoin sulle privaa! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olin viime kesänä häissä joissa boolin tilalla tarjoiltiin erilaisia drinkkejä joita kaksi showbaarimikkoa teki koko illan. Tämä oli jo itsessään ohjelmanumero kun pullot lensi ja drinkit oli mielettömiä. Tän lisäks he heittivät vielä oikean show:n pulloja heitellen ja sai kyllä fiilikset kattoon! Hyvää tässä sekin että monet kyllästyvät booliin parin lasillisen jälkeen, mutta drinkeissä on vaihtelevuutta. Baarimikot hommas kaikki viinakset ja raaka-aineet tilauksesta. Kannattaa tsekata niiden nettisivut www.vipbartenders.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pohdiskelin tässä, että mitä jos tuon ilmapallo-/pullopostitervehdysjutun tekisi urbaaniin guerillatyyliin ja jakaisi vieraille kortteja (joissa valmiina osoite, postimerkki ja löytäjän toimintaohjeet + tilaa löytäjän terveisille) jätettäväksi eri paikkoihin. Ihmiset kun joka tapauksessa likkuuvat, etenkin kesäisin, ympäri maata ja maailmaa (no, ulkomailta pitäisi tietysti ostaa ko. maan postimerkki), he voisivat ottaa kortin mukaansa ja "unohtaa" sen kahvilaan, julkiseen kulkuvälineeseen tai mihin keksivätkään. Tuolla tavalla kortteja voisi jopa palautua enemmän, koska ilmapallo voi laskeutua ties mihin pusikkoon jossa sen naruun tosiaan parhaassa tapauksessa vain kuristuu joku viaton orava. Kaupunkiympäristössä kortit ehkä löytäisivät tiensä varmemmin postilaatikkoon ja ilahduttamaan hääparia.

Korttejahan voisi antaa vaikka vain yhden per perhe/pari/seurue jolloin niitä ei tarvitsisi tehdä ihan hirveää määrää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo Skybriden postikortti-ideahan on hauska. Yksi variaatio, mikä mulle tuli mieleen on, että jos jakaisi kaikille vieraille postikortit merkillä ja osoitteella varustettuna ja pyytäisi heitä kirjoittamaan omat terveisensä korttiin ja lähettämään jokin aika häiden jälkeen. Voisi toimia samalla vieraskirjana tollanen juttu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
kuulostaa tosi kivalle idealle tuo, että on pöydissä kamerat ja siihen nivottuna joku leikki joka sitouttaa hääväkeä ottamaan kuvia ja samalla on porukkaa lähentävä leikki=)Taidan pölliä idean jalostettavaksi ;)

Juu tää on ihan älyttömän hyvä idea! tulee varmaan meille ainakin! Olen itse innostunut valokuvaamaan aina paljon niin tällä tavoin ei tartte itse olla ottamassa koko ajan niitä kuvia, ja varmistuu että niitä tulee! =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips! Pohdin tuolla "Häät kesällä 2011" -ketjussa miten estän porukkaa olemasta omatoimisia ja hakemasta juomia jääkaapista ennenkuin haluamme alkoholitarjoilun alkavan. Juomat kun pitää kaappiin laittaa ajoissa jotta olisivat kylmiä... Joku ehdotti hauskaa ideaa siitä, että kaapin ympärille laitettas kettinkiä tms siihen asti ja kehitettäisiin jokin hauska leikki vieraille/meille sen avaamiseksi jonka palkintona on vieraille kaappi täynnä juomia.

Itselle tulee mieleen lähinnä älypeli.

Mietin myös sitä, että jääkaappi olisi "häälahja" eli olisi paketoitu(tuossa varmaan palovaara jos on seinässä kuitenkin)/ympärillä lahjanarua ja lahjojen avaus olisi ohjelmanumerona. Jääkaapin voisi avata viimeisenä ja yllärinä olisi ne juomat Mutta se kaatunee siihen, jos ei ole uudennäköistä jääkaappia.

Heh seremoniamestari voisi tarjoilla ekat lasit boolia suoraan vieraille ja komentaa kaikki katsomaan lahjanavausshöytä. :) Lahjaksi tosin olemme pyytäneet pääasiassa häämatkakassan kartutusta...joten toimisiko kun en odota että kovin paljoa paketteja on tiedossa.

Olisiko muita ideoita?

Muokattu: , käyttäjä: LeisKuu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Mites jos kaapin ympärillä on paljon kettinkiä ja isolla lukolla kiinni. Sukkanauhassa avain jemmassa. Heitätte sukkanauhan ennen kaapin avausta, eli sulhos ettii nauhaa, löytää eka avaimen joka vipataan vaikka seremoniamestarille "Ai tännekkö tää olikin jemmattu". Sen jälkeen sukkanauha muille miesvieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Mites jos kaapin ympärillä on paljon kettinkiä ja isolla lukolla kiinni. Sukkanauhassa avain jemmassa. Heitätte sukkanauhan ennen kaapin avausta, eli sulhos ettii nauhaa, löytää eka avaimen joka vipataan vaikka seremoniamestarille "Ai tännekkö tää olikin jemmattu". Sen jälkeen sukkanauha muille miesvieraille.

Ahhahhahaaa joo! Ensin vois järjestää avaimenetsinnän ja vieraita voitas fuulata sillä että kukaan ei löydäkään oikeaa avainta mistään ja avaimia on ollut niin monta tyyppiä piilottelemassa ettei kukaan muista mihin kaikkialle niitä on laitettu :D heh ehkä toi menee janoisimpien mielestä huonoksi huumoriksi ;) varmaan joku vääntäisi siinä vaiheessa lukon tai ketjun väkivalloin rikki. Ennen kuin mitään sukkanauhaa ehdittäisi heittämään.

Tai vieraille annettaisiinkin tehtäväksi pitkin iltaa etsiä avaimia ja kerätä talteen. Turhaan :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Tehkää siitä hääleikki. Laittakaa joka pöytään vihje avaimen piilopaikasta. Menu/ohjelman, maljakon alle, kaitaliinan alle, penkin alle, pöydän alle. Eka vihje pöytä ykköselle joka pitää yhdessä selvittää, ykkönen etsii sen pöydästä kaksi. Luovuttaa sen vihjeen pöytä kakkoselle joka etsii taas vihjeen kolmosesta ja jne. Vihjeitä voi olla välissä vaikka naistenvessan vessakorin alla ja siinä voi lukee kenelle sitten pitää vihje luovuttaa. Eli rastihenkinen tehtävä jossa samalla tulis tutustuttua muihinkin vieraisiin. Lopuks se avain voi olla sitten missä vaan. Morsiammen äidillä, sulhasen isällä, kaasolla, morsiammen serkun kaimalla vaikka. Eli vika vihjeen saannut ryhmä joutus ettii jonkun tietyn ihmisen jolla avain on tallessa.

Jos pelottaa et vihjeet löytyy liian nopeaan, niin pistäkää siihen aika. Eli yksi vihje 30min. Eli puolessa tunnissa ei saa selvittää kuin vain yhden vihjeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^Tehkää siitä hääleikki. Laittakaa joka pöytään vihje avaimen piilopaikasta. Menu/ohjelman, maljakon alle, kaitaliinan alle, penkin alle, pöydän alle. Eka vihje pöytä ykköselle joka pitää yhdessä selvittää, ykkönen etsii sen pöydästä kaksi. Luovuttaa sen vihjeen pöytä kakkoselle joka etsii taas vihjeen kolmosesta ja jne. Vihjeitä voi olla välissä vaikka naistenvessan vessakorin alla ja siinä voi lukee kenelle sitten pitää vihje luovuttaa. Eli rastihenkinen tehtävä jossa samalla tulis tutustuttua muihinkin vieraisiin. Lopuks se avain voi olla sitten missä vaan. Morsiammen äidillä, sulhasen isällä, kaasolla, morsiammen serkun kaimalla vaikka. Eli vika vihjeen saannut ryhmä joutus ettii jonkun tietyn ihmisen jolla avain on tallessa.

Jos pelottaa et vihjeet löytyy liian nopeaan, niin pistäkää siihen aika. Eli yksi vihje 30min. Eli puolessa tunnissa ei saa selvittää kuin vain yhden vihjeen.

Kiitos tästäkin ideasta, tosin meidän suvulla se ei toimisi. Mutta hyvä idea jollekin muulle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä nyt ei liity tuohon juomat jääkaapissa ja avain piilossa- ideaan, mutta alkuperäiseen kysymykseen. Eli meillä myytiin arpoja ja sitten arvottiin palkintoja. Tämä toimi hyvin, vieraat ostivat mielellään arpoja, joissa oli vain nimellinen hinta ja itse arpominen oli hauska, koska voittavaa arpaa jouduttiin odotteleen, osa ostajista kun oli boolimaljan vieressä=D. Palkinnoissa kannattaa muistaa lapsiakin, jos heitä on juhlissa. Eli jos pääpalkinto on esim. konjakkipullo (kuten meillä), niin jos tämä sattuu menemään lapselle ostettuun arpaan, kannattaa varata karkkia tai pieniä leluja lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkiksi kaikille - Digitoimme vanhoja valokuvia, dioja ja vhs-kuvauksia. Paikka tai siis yritys löytyi googlella: diojen digitointi ja vhs digitointi.

Näistä sai sitten hyvin tehtyä historiikki-esityksen powerpointtiin ja dvd:lle. Näytimme ohjelman juhlan alkupuolella. Kyllä muuten juhlaväki tykkäsi .)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitäs mieltä olette siitä että häävieraat saisi vapauttaa järveen tuulen vietäväksi paperiveneet joissa kontaktimuovilla päällystetty vaikka sähköpostiosoite, hääpäivä ja etunimet tms?

Toi ois ihana ohjelmanumero kun hääpaikka järven rannalla ja paperihan hajoaa luontoon...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo ideasi on muuten ihan hyvä, mutta pakko todeta vaikka paperi hajoaakin mahdollisesti luontoon niin kontaktimuovi kyllä säilyy lähes ikuisesti. Itse jos olisin vieraana, niin minusta tuntuisi kyllä ympäristön roskaamiselta. Koska idea kuitenkin on kaunis, niin miten olisi, että tekisitte muutaman kaarnaveneen, johon olisi kaiverrettu nuo samat tiedot? Niitä ei ehkä ihan kaikille vieraille viitsi tehdä, mutta idea välittyisi joka tapauksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ihastuin tuohon ajatukseen ilotulituksesta. Erään nettisivun mukaan Astronominen hämärä alkaa klo: 22.46 meidän hääpäivänä (elokuun 11.) eli ainakin pitäis näkyä tulitteet. Jos sen esityksen vielä ajoittais niin että heti sen jälkeen me sulhasen kanssa lähdettäis viettämään hääyötä :girl_wink:

Rakettitukku järjestää 2,5 minuutin ilotulituksen 200 eurolla eli hinta ei oo kovin kummonen..Mutta miks tuo kesto vaikuttaa tosi lyhyeltä :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen yrittänyt katsella stand-up koomikoita, mutta kovin kalliita tuntuu olevan!

Muokattu: , käyttäjä: myrkkylilja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää JuL1a:n kuvailema aarteenetsintä kuullostaa aika hauskalta, täytynee kysyä kullalta mitä mieltä hän olisi vastaavasta ideasta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me kans alettiin miettimään uusiksi noita heitto -asioita. Piti viskoa mummokalsarit ja miesten kalsarit, mutta tosiaan, taitaa olla miehiä ja naisia molempia tasan yksi sinkku paikalla. Onko hölmöä, jos kutsuu kaikki ottamaan kiinni?

Muuten mietittiin, että tuo kuoharikisa tulisi ja pelattaisiin krokettia yms. pihalla, mutta ei ole varmaa, että millainen sää on. Häät on heinäkuun lopussa, joten suurella todennäköisyydellä olisi poutaa, mutta ainahan niitä myräköitä sattuu tielle. Tulishow olisi todella kiva, mutta ei ole varaa maksaa siitä useita satoja. Miehen kaveri kyllä harrastaa tulennielentää, mutta en viitsi laittaa sen varaan, että se pysyy selvänä siihen asti, että on hämärää ja känninen tulennielijä...!

Noiden suunnitelmien lisäksi mietin sitä kertakäyttökamerahommaa, ei tarttisi olla välttämättä mitään ohjeistettua, ihmiset kyllä varmasti keksii kivoja kuvauskohteita ja poseeraa. Mutta oon viherpiipertäjä ja kertakäyttökamerat ei uppoa omaan maailmankäsitykseeni. Toki voisi kerätä kirppiksiltä vanhoja filmipokkareita, niitä on aika paljon tarjolla. Itseltä löytyy yksi toimiva myös. Mutta nekin pitäisi testata ennen sitä.

Sitten on se, että jokainen saa kirjoittaa meille postikortin ja se laitetaan sellaiseen lintuhäkkiin, josta me lisätään ne sitten valokuvakansioon kuvien kavereiksi. En tykkää vieraskirjoista, ei ihmiset koskaan keksi sinne muuta kuin nimensä ja pienissä häissä kaksi sivua ihmisten nimiä muuten tyhjässä kirjassa? Turhaa.

Häistä tulee vintageteemaiset, joten ehkä voisi etsiä vanhoja lautapelejä, mitä voisi varata. Esim. Afrikantähti löytyy meiltä itseltään. Tuleeko mieleen jotain muita vanhoja? Kimble on ainakin. Ne ei ole vintagea kumpikaan, mutta edes vähän vanhempia, kun nämä Trivialit ym. Niistä tulisi nostalginen fiilis varmasti vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ajateltu kanssa noita kertakäyttökameroita. Ovat aika hintavia Suomessa, mutta ajateltiin tilata jenkeistä, kun siellä eivät maksa paljon mitään. Viitisen kameraa postikuluineen tulee vielä tulli- ja verovapaasti, jos olen oikein käsittänyt...

Mutta mitäs sitten sen kuvaamisen lisäksi? Bestman saa selostaa juhlan alkuun noista kameroista, ja sitten syödään ym. Kaaso laulaa jossain välissä jotain. Me ei haluta itse tanssia, mutta pitäisikö olla musiikkia jotta halukkaat voisivat tanssia? Tila on sellainen, että tanssimiselle pitäisi erikseen järjestää tila ruokailun jälkeen (pöydät vie kaiken tilan). Minkäänmoisia leikkejä emme halua, kun ollaan itse koettu ne kiusallisiksi. Tilaisuus pidetään sisätiloissa, ei ole pihaa tai muuta missä voisi jotain ilmapalloja lähetellä. Tuntuu vähän että tuleeko meille ihan tylsät häät, mutta kun itse tykätään eniten sellaisista juhlista, joissa vaan syödään ja juodaan ja jutellaan muiden ihmisten kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häistä tulee vintageteemaiset, joten ehkä voisi etsiä vanhoja lautapelejä, mitä voisi varata. Esim. Afrikantähti löytyy meiltä itseltään. Tuleeko mieleen jotain muita vanhoja? Kimble on ainakin. Ne ei ole vintagea kumpikaan, mutta edes vähän vanhempia, kun nämä Trivialit ym. Niistä tulisi nostalginen fiilis varmasti vieraille.

Pakko vielä kommentoida, vaikka on tässä jo ehtinyt kulua aikaa Absinthen kirjoituksesta.

Mieleen tuli siis suoraan kolme peliä.

Kiinanshakki, jossa siis omat nappulat pitää saada siirrettyä vastakkaiselle puolelle. En kuvaa pysty siitä liittämään, mutta googlen kuvahausta kyllä löytyy suoraan tuolla nimellä :girl_smile:

Ja Risk. Taitaa olla hieman haastavampi, eikä tuo maanvalloitus välttämättä ole ihan hääteemaa, mutta mieleen tuli kuitenkin. :girl_smile: Ja kolmannen arvaa pelkästä kuvasta. Tässä muodossa ollut kuitenkin jo 30-luvulta saakka, että osuu kyllä vintage teemaan hyvin ikänsä puolesta:

350px-Monopoly_board_on_white_bg.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli ehdoton ei kaikille leikeille häissä, koska isäntä ei tahdo. Palkattiin itse ohjelmanumeroksi humoristinen miesjumppaporukka Tyrväkkäät. Ihan todella hauska puolentunnin ohjelma ja ei maksa paljon. Voin taata että nauroi niin lapset kuin vanhuksetkin! Tämä porukka esiintyy pirkanmaanseudulla ja netistä löytyy sivut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisitko kertoa hieman minkä verran veloittivat nuo tyrväkkäät? Mielenkiintoinen vaihtoehto!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Mistä noiden sivut löytyy, googletin tyrväkkäät, muttei löytynyt kuin pari kuvaa heistä..

Hakijassa varmaan vika. :D Kiinnostaisi kovasti hintatiedot ja linkki heille, jotta saisi enemmän infoa. Kiitos jo nyt!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään