marruska

Miten osallistua polttareihin jos ei pääse itse paikalle?

22 viestiä aiheessa

Ystäväni on menossa naimisiin syksyllä, ja polttarit on hänelle toki sovittu, mutta valitettavasti itse en pääse paikan päälle mukaan touhuun.

Onko ideoita miten voisin osallistua polttareihin, muutakuin esim. rahallisesti? Jokin kiva muisto olisi mukava laittaa hänelle sille päivälle. Esim. joku kirje ja tehtävä tms.

Heitelkää ideoita, kiitos! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mieleen tulisi vaikka kuva sinusta ja morsiamesta yhdessä ja morsiamen tehtävä olisi kertoa milloin kuva on otettu, mitä silloin tapahtui jne. Palkkioksi ehkä joku siihen aiheeseen liittyvä juttu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Messenger-yhteys, puhelinsoitto, kirje, pieni lahja...

Kun itse olin kaasona järjestin "virtuaalitapaamisen" Messengerissä morsiamelle ja tämän kaukana asuvalle ystävälle (jota morsian siis tapaa hyvin harvoin, ei edes joka vuosi). Tämä ystävä oli valinnut koneelleen etukäteen kivoja kuvia omista polttareistaan, lapsestaan jne. ja sitten tiettyyn kellonaikaan olimme meillä ja otin Messengerillä yhteyttä tuohon ystävään. Webbikameran käyttö ja tämän ystävän morsiamelle mesen kautta lähettämät kuvat tekivät virtuaalitapaamisesta elävämmän ja oli morsiamelle tosi mieluisa ohjelmanumero. Kaukana asuva ystävä puolestaan näki livekuvaa "kauniiksi" laitetusta morsmaikusta ja muusta polttariporukasta. Kuulumisten vaihtoon oli varattu aikaa noin ½ tuntia - tunti.

Kaksi muuta, samassa kaupungissa asuvaa ystävää jotka eivät päässeet polttareihin, muistivat morsianta kirjeillä ja pienellä lahjalla, jotka annettiin sitten tietyssä vaiheessa iltaa morsiamelle.

Itse en kaasona ollessani pyytänyt rahaa näiltä ystäviltä, jotka eivät päässeet mukaan polttareihin, mutta pari heistä taisi väkisin laittaa tililleni rahaa. Olihan se tosi kauniisti ajateltu ja toisaalta esim. polttarikansioon otin nämä poissaolleetkin mukaan (se oli sellainen ystäväkirjatyyppinen joten onnistui hyvin).

Muokattu: , käyttäjä: Tinttara

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos ideoista! Täytyy jotain noista kehittää omaan muotoon. Toki jos tulee vielä uusi ideoita, niin laittakaa vain tänne! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni polttareihin yksi joka ei päässyt paikalle lähetti oikein hyvää hoitoainetta kaikille polttarisaunojille käytettäväksi ja loput tietty annettiin morsiamelle. Ilmeisesti tuo hoitoaine liittyi jotenkin hänen ammattiinsa (siis lahjan antajan) joten oikein mukava juttu oli. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omissa polttareissani yksi kaverini, joka siis ei päässyt paikalle, oli lähettänyt polttariporukalle pullon mansikka kuohuviiniä, jota sitten porukalla pikinikillä maisteltiin :P Oli oikein kiva ylläri että oli halunnut jotenkin kuitenkin muistaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollessani kaasona toiselle parhaalle ystävälleni pyysimme niitä, jotka eivät pääsisi polttareihin osallistumaan lähettämään kaasolle etukäteen kirjeen, joka oli osoitettu polttarisankarille. Annoimme sitten pitkin iltaa aina kirjeen morsiammelle luettavaksi. Nämä ystävät olivat myös saaneet etukäteen ystäväni kirjan sivun täytettäväkseen ja palauttivat sen samalla polttarikirjaa varten. Morsiammelle jäi näin iva muisto että ystävät jotka eivät päässeet osallistumaan muistivat sankaria kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten voisi osallistua kun ei pääse itse polttareihin, ideoita??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Höh, siirtäkää polttareita!

Eikö Kaaso ole kuitenkin morsiamelle se tärkein jonka hän haluaa polttareihin.. hmm..

Aika höpöä.

Mutta jos ei pääse, esim tullut viikkoa ennen polttareita yllättävä meno tai sairaus, niin esim. jos polttareissa näitä ystäväkirjahommia, tai ystävälahjoja morsiamelle, ne voi toimittaa. Tietysti osallistua suunnitteluun että on menossa mukana :)

Jos kyseessä esim. työt. tai muu miksei pääse, niin pyrkiä osallistumaan ainakin osaan polttariesta. tai seuraavana päivänä morsiamen kanssa kahdestaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onpa tosi harmillinen tilanne! Polttareiden siirto ei ilmeisesti onnistu? Onhan se vaikea osallistua mukaan jos ei pääse paikalle.. ehkä sitten laatuaikaa kaksistaan myöhemmin, morsian ja kaaso?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin ehdottaisin ns.laatuaikaa polttareiden jälkeen.

Tai sitten jonain toisena viikonloppuna oma versio polttareista, mutta vain kaaso ja morsian? Ja ehdottomasti morsiammelle kunnollinen selitys, miksi joutuu jättämään väliin, sikäli kun sellainen vain on mahdollista. Itse ainakin odotan, että kaaso on ehdottomasti paikalla. (vinkkinä vaikka omalle kaasolle, jos tätä lukee:girl_wink:)

Kyllä kaikki varmasti ymmärtävät, kunhan osaa vain selittää kunnolla syyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täysin kustannuskysymys on etten pääse polttareihin (tulisi maksamaan about 300e).. Matkaa on 500km..

mieluummin säästän, että pääsen häihin, ne lienee kuitenkin tärkeämpi asia?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Musta ainakin ymmärrettävää ja varmasti morsiankin ymmärtää asian. Pääasia on, että kaaso on mukana hääpäivänä.

Kävisikö muistamisesta vaikka joku videoviesti joka esitettäisiin sopivassa välissä jonkun kannettavalta / puhelimesta tms.

Tai sitten joku ohjelmanumero olisi nimenomaan kaasolta. Siis polttareissa sanottaisiin, että kaaso on valinnut tämän morsianta ja itseään ajatellen tai jos on joku kauneussalonkijuttu päivän aikana, niin voisi sanoa jonkun tietyn hoidon olevan kaason lahja morsiamelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä joku tommonen videoviesti tms. voisi olla kiva idea! Tai esim. powerpoint-esitys kaason ja morsiammen yhteisestä ajasta valokuvin varustettuna (voisi olla helpompi kuin videoviesti jos ei esim. ole videokameraa?). Aika monessa paikassa on kuitenkin mahdollisuus jos ei nyt videotykkiin niin ainakin kannettavaan tietokoneeseen, johon sen voisi ihan sähköpostistakin ottaa. Ja vanhat valokuvat toimivat aina hengennostatuksena :)

On totta, että ehkä itsekin panostaisin sitten häihin juuri tuon välimatkan takia. Ja varmasti morsian osaa myös arvostaa kaason panosta polttareihin noinkin pitkän matkan takaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsian oli kyllä sitä mieltä ettei tartte osallistua rahallisesti millään lailla jos kerta ei pääse paikallekaan..tuntuu tosi inhottavalta kun tuntuu etten "täytä velvollisuuksiani" kun en pääse polttareihin..tosi hankalia nämä välimatkat! :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos et "saa" osallistua rahallisesti ja jos tekniset viestimet ovat hankalia, niin mitäpä jos kirjoittaisit vaikka ihan vanhanaikaisesti kirjeen morsiamelle polttareissa annettavaksi? Kertoisit siinä vaikka jotain hauskoja juttuja teidän yhteisen menneisyytenne varrelta, tai että miten tärkeä morsian sinulle on ja miten paljon olisit halunnut olla mukana polttareissa ja laittaisit vaikka mukaan jonkun tai muutamia kivoja valokuvia jostain mitä olette yhdessä touhunneet? Tämä voitaisiin sitten polttareissa antaa morsiammelle ja hän voisi halutessaan sen vaikka kaikille muille polttareissa oleville lukeakin. Aivan varmasti tällöin olisit mukana päivässä ja morsian saisi kivan tunteellisenkin hetken kanssasi päivän aikana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin viime syksynä kaasona ja pyysin polttareihin kutsutuilta, mutta sinne pääsemättömiltä kirjeen/viestin annettavaksi morsiamelle. Annoin näitä kirjeitä pitkin päivää/iltaa aina jonkun juoman yhteydessä ja morsian luki näitä hymy huulilla ja kyyneleet silmissä. Tällä tavalla kaikki tärkeät ihmiset pääsivät osallistumaan päivään, vaikka eivät fyysisesti mukana olleetkaan. Niin joo, ja viestin kirjoittaja sai myös valita minkä juoman yhteydessä viesti annetaan. Yksi halusi ehdottomasti, että ostan morsiamelle minttukaakaon, koska siihen liittyi yhteisiä muistoja. Kaksi kaveria laittoivat tililleni rahaa ja pyysivät ostamaan tietyn merkkisen kuoharipullon. Jne. Tämmöisistä ei suurta vaivaa enää muun polttariohjelman järkkäämisen lisäksi ole, ja kaikille tulee hyvä mieli :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli neljä kaasoa, joista 2 ei päässyt paikalle, kummallakin oli erittäin ymmärrettävä syy (esim toinen asui ulkomailla). He tekivät minulle yhdessä erittäin liikuttavan kirjeen koskien yhteisiä muistoja jne, joka luettiin minulle äännen polttareissani. Oli mielestäni ihana yllätys!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle kävi kolmisen vuotta sitten niin, että sairastuin kurkunpääntulehdukseen juuri ennen kaverin polttareita. Mulla oli toinen kaveri yökylässä, jonka kanssa kimpassa oli ollut tarkoitus lähteä polttareihin. Harmitti kauheasti jäädä pois, mutta eipä musta mykkänä olisiollut seuraa. Kirjoitin postikortin (teemana oli 20-luku, ja mulla sattui olemaan teemaan sopiva kortti kotona) ja siihen pitkät terveiset, kaveri vei kortin mennessään, ja morsian oli lukenut ne ääneen sitten polttariporukalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanha aihe, mutta osui silmiin osastolla. Mun polttareihin ei päässyt/tullut muutama läheinen ystävä. Yksi heistä oli kirjoittanut minulle lyhyen kirjeen, jossa kertoi muistoja meidän ystävyyden alkutaipaleelta (polttareissa oli tällainen "esittäytymisleikki") ja kivoja toivotuksia. Se lämmitti mieltä tosi paljon ja koin, että hän näin osoitti minulle halunneensa olla osa päivää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En päässyt ystäväni polttareihin, joten annoin kaasolle vähän rahaa polttareiden kustannuksia varten, lähetin kortin avattavaksi illalla ja nauhoitin videoviestin illan aikana, jonka lähetin morsiamelle. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni polttareissa keräsimme etukäteen kirjeitä ja videotervehdyksiä sellaisilta kavereilta, jotka eivät olleet polttareissa paikalla. Näitä tervehdyksiä morsian sai sitten päivän mittaan palkinnoksi suorittamistaan tehtävistä :) Ja koska polttarit sisälsi paljon paikkakunnalta toiselle siirtymisiä, saatiin yksi kaveri tekemään pikavisiitti yhdellä välipysäkillä, vaikka hän ei koko päiväksi päässyt osallistumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään