Janelle

Mistä tietää, että puku on just THE PUKU?

200 viestiä aiheessa

Bongasin pukuni näyteikkunasta ja se oli vain hienoin koskaan näkemäni mekko, vaikkei se edes ollut yhtään "mun tyylinen", siis sellainen mitä normisti pitäisin. Se sopi vieläpä täydellisesti meidän vähän erikoisempiin hääsuunnitelmiin...

Noh, jotta asiat mutkistuisivat, niin vuoden mittaan hääsuunnitelmia jouduttiin pakon edessä muuttamaan, ja sanotaan ynt vaikka että tässä uudessa ympäristössä moderni ja erikoisen näköinen pukuni näyttää vähän kyseenalaiselta. Lisäksi sulhanen, joka syksyllä oli EVVK-asenteella hääpukujen suhteen, rupesi nyt viime kuussa osoittelemaan kaupan ikkunoista että onpa toi hieno puku, hienompi kuin se mitä ostit. PERKELE!

Maksoin puvusta kuitenkin aika paljon eikä palauttaakaan voi (eikä uutta ehdi ostamaan ja muokkaamaan, häihin kuukausi), joten tällä mennään. Sanoin sulhasellekin että mitäs et lähtenyt syksyllä kirveelläkään pukuja katselemaan, nyt sun vaimollesi tulee ruma hääpuku... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin itsekin tätä aihetta sen jälkeen, kun olin käynyt sovittamassa pukuja yhden kerran. Olin katsonut netistä paljon (siis paaaljon) hääpukukuvia ja ajattelin, että olkaimellinen puku on mun juttu. Meninkin sitten sovittamaan muutamaa pukua, juurikin noita olkaimellisia ja ei jotenkin kolahtanut ollenkaan. Tuli siis sellainen olo, ettei tuntunut oikein miltään, kun pukuja laittoi päälle. Aloin sitten pelkäämään, että mikään puku ei tule tuntumaan miltään, tyhmää, I know..

Kävin tämän ns. epäonnistuneen sovittelun jälkeen lukemassa juurikin tätä ketjua ja tajusin, että olin ladannut liikaa odotuksia, että se wow-tunne kyllä tulee ja että pitäisi tuntua jotenkin ihmeelliseltä, kun puvun saa päälle. Katselin sitten uudelleen kuvia, tällä kertaa sekä olkaimellisia että olkaimettomia ja varasin uuden ajan (eri liikkeeseen kylläkin). Noh, ensimmäisenä sovitin erästä olkaimetonta pukua ja se olikin hyvin kaunis ja istui hyvin. Olin kuitenkin niin kiinni mielikuvassa olkaimellisesta puvusta, että halusin jo päästä sovittamaan niitä muutamaa, joita olin kuolannut etukäteen. Nämä olkaimelliset puvut ei sopineet mulle yhtään, näin tuumin itsekin ja myyjä sanoi asian myös hyvin suoraan. Myyjä toi kokeiltavaksi vielä muitakin pukuja, mutta mikään ei oikein tuntunut hyvältä. Laitoin sitten vielä uudestaan päälle sen ensimmäisen, olkaimettoman puvun ja se vain tuntui sitten niin omalta noiden muiden pukujen jälkeen! Mitään wow-fiilistä ei siis heti tullut, mutta siinä pyörittyäni puku päällä, se alkoi tuntumaan yhä enemmän juuri siltä, mitä hääpuvulta halusinkin ja puku lähti tilaukseen! Tämä tapahtui siis tämän viikon maanantaina ja jotenkin vieläkin (perjantaina) on ihana tunne, kun pukua ajattelen <3

Mitä siis halusin tällä pitkällä sepustuksellani (jonka joku toivon mukaan jaksaa lukeakin :)) sanoa, on se, ettei kannata ladata niin paljon odotuksia siihen ensi tunteeseen. Tärkeintä kuitenkin on, että puku näyttää kauniilta, istuu hyvin ja ja mikä tärkeintä, tunnet itsesi kauniiksi puvussa. Toisekseen, kuvat puvuista ei välttämättä kerro yhtään mitään siitä, sopiiko jokin tietty pukumalli juuri sinulle! Mallien päällä toki näyttävät upeilta, mutta jokaisella on erilainen kroppa, mikä sopii toiselle, ei välttämättä istu ollenkaan toiselle. Kuvat on kuitenkin hyvä lähtökohta ja ammattitaitoinen myyjä osaa kyllä kertoa, mikä sopii ja mikä ei. Jos myyjä vain hymistelee vieressä ja kaikki puvut on hänen mielestään hienoja (kuten itselleni kävi ensimmäisessä paikassa), joko morsian on osannut valita todella itselleen sopivia pukuja tai myyjä haluaa saada puvun kuin puvun myytyä.

Oma pukuni on siis tilauksessa ja se tulee liikkeeseen helmikuussa, häät elokuussa 2013 :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse koitin olla miettimättä etukäteen mitään liian tarkkaa kuvaa siitä, minkälaisen haluan, koska ajattelin että sen näkee sitten kun se on päällä että mikä malli sopii hyvin jne. Tiesin että kapeaa tai merenneitomaista en halua, koska olen uhkea muodoiltani. Tiesin myös etten halua liian ysinkertaista pukua räväkän luonteeni seuraksi, mutten myöskään halunnut mitään överiä.

kokeilin monia pukuja muutamassa eri liikkeessä ja vastaan tuli sellaisia "on tää tosi kaunis" "joo oikein kiva" yms. että oisin voinukki ostaa, ihan jees... sitten kun ton oman pukuni laitoin päälle (jonka olin valinnut sovitettavaksi tyyliin "otetaa nyt yks tollanen jättimekkokin", jonkalaista olin ajatellut että en ainakaan valitse) tuli se IIIIIIIIIIIIK-reaktio :D se istui muodoilleni niin täydellisesti, oli näyttävä ja sopiva. Vaikka häihin oli vielä lähes 1,5 vuotta, minun oli pakko saada juuri se puku, enkä hetkeäkään ole harmitellut. Se oli aivan ihana ja olen edelleen häiden jälkeen niiin iloinen että sen otin :)

Luottakaa vaistoonne. Kun se uuh-iik-reaktio tulee, se on siinä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle sanottiin silloin, kun aloin etsiä pukua, että kyllä sen sitten tietää, kun pukee päälleen juuri SEN puvun. Olen todella nirso vaatteitten suhteen ja ajattelin, että onkohan noin, olin lähes varma, että joudun teettämään puvun. Kävin muutamassa liikeessä ja sovitin lähemmäs 20 pukua, mutta mikään ei ollut sellainen, mitä etsin. Yksi puku oli sellainen, josta tykkäsin paljon ja ajattelin, että ostan sen, jos en löydä parempaa jostain muualta. Se ei kuitenkaan aiheuttanut mitään "wow-tunnetta".

Oman pukuni löysin jo heti, kun selasin pukuliikkeen kansioita, joissa heidän kaikki pukunsa olivat. Se oli ainut puku, josta kysyin onko se liikeessä. Heillä onneksi oli tämä puku ja kun sain sen päälleni tiesin, että olin löytänyt pukuni. Se tunne on kyllä ihan käsittämätön, kun astuu peilin eteen ja tajuaa, että wow, tässä se nyt on! Ostin puvun saman tien, eikä ole tarvinnut katua. En malta odottaa, että pääsen toukokuussa käyttämään unelmieni pukua. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh, mulla alkaa ihan tosissaan iskeä paniikki puvun etsimisen kanssa. Häihin on enää alle 4 kuukautta ja päätös olisi pakko tehdä nyt, jotta puku ehditään tilata tehtaalta.

Olen käynyt neljässä eri liikkeessä ja yhdessä niistä on löytynyt useita hyviä vaihtoehtoja. Tuolla samassa paikassa olen käynyt sovittamassa jo kolme kertaa ja tälle viikolle on varattu vielä neljäs aika.

Onneksi henkilökunta on ollut todella ystävällistä ja ymmärtäväistä, vaikka en ole osannut päätöstä vielä tehdä. Toisaalta ei minusta voi olettaa, että tuollaista tuhannen euron vaatehankintaa elämän suureksi juhlapäiväksi voisikaan välttämättä tehdä ihan tuosta vaan.

Ongelma on se, että vaikka olen löytänyt ihania pukuja, niin mikään niistä ei ole aivan täydellinen. Onneksi ovat liikkeen omaa mallistoa, joten niihin voi kohtuu helposti pyytää muutoksia. Mutta silti...

Tuntuu että tällainen "päättämätön luonne" on kyllä aika jäätävä yhdistelmä hääsuunnittelun kanssa, kun tämähän on pelkkää päätösten tekemistä koko ajan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei puvun hankinta ollut kyllä mikään elämää suurempi juttu. Olin netistä katsellut pukuja ja tuntui, että mikään ei kolahtanut... tiesin varmasti vain sen, millaisia pukuja en ainakaan halunnut :D No, sitten kaaso bongasi hääpukualen, jonne lähdettiin katsomaan, kun ajattelin että pitää se sovittaminenkin jostain aloittaa. Yllättäen löysin monia pukuja, jotka olisin voinut ostaa (minulla oli aika tiukka budjetti kun alepukuja katottiin). Päädyin lopulta minun (ja varsinkin kaason) mielestä parhaaseen pukuun. Tiedän hyvin, että jos sitä pukua ei olisi liikkeessä ollut, olisin saattanut ottaa jonkun toisen siitä finaalikolmikosta, joiden välillä pohdin, ja vähältä piti etten ottanutkin, koska puku ei oikeastaan ole yhtään minun tyyliseni. That said, se oli satasen halvempi kuin kaksi muuta, istui hyvin ilman korjauksia ja ennen kaikkea näytti kauniilta ylläni :) Ei siis kyyneliä, ei "iik ääk wau"-huudahduksia, vaan pitkällisen pohdinnan jälkeinen helpotus, että "tämä se on". En jotenkin usko, että mulle olisi tullut mitään THE PUKU -fiilistä yhdestäkään sovittamastani puvusta, eikä se haittaa. En ole muutenkaan kovin tarkka vaatteistani, joten lähinnä olen helpottunut, ettei tarvinnut kiertää montaa kauppaa ja luotin siihen, että jos minä, kaaso ja myyjä ollaan sitä mieltä, että se on hyvä, niin silloin se on hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua! Täällä on myös yksi morsian, joka ei sittenkään ole varma puku ostoksestaan... Ostin oman pukuni 9 kk ennen häitä ja nyt on alkanut tuntumaan ettei se olekaan sellainen puku, jossa haluan alttarille astella.. Tai siis tiedän, että puku on kyllä kaunis, mutta nyt mietityttää, että sopiiko se minun vartalomalliini! Puku on A-linjainen/Ball gown eli olkaimeton ja leveä helma. Ja itse olen siis 158 cm lyhyt morsian ja olen alkanut lukea kirjoituksia, että tällaiset leveähelmaiset eivät sovi lyhyelle morsiammelle, koska siihen helpostii "hukkuu"... Ja pukuakin pääsen sovittamaan seuraavan kerran vasta keväällä, kun pukuun tehdään tarvittavat pienennykset.. Odottavan aika on kyllä todella pitkä. Stressaa. Stressaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Heti ensimmäisenä: hengitä syyyyyvääään ja rauhoitu :-X Kun olet ostanut puvun, olet todennäköisesti ollut aivan lääpälläsi siihen. Puku ei ole muuttunut sen huonommaksi tilauksen jälkeen, vaan on varmasti edelleen aivan ihana. Vaikka olisitkin lyhyt, en olisi huolissani lukemistasi kommenteista. On ihan totta, että leveähelmainen puku saattaa näyttää "hukuttavalta", mutta olisit kyllä huomannut kyseisen efektin jo ostovaiheessa, jos puku näyttäisi päälläsi sellaiselta. Uskon, että stressin kanssa eläminen on raastavaa, mutta toivon todella kovasti, että stressaat turhaan. Olin itse ihan varma, että olen ostanut väärän puvun (12kk ennen häitä), mutta kun pääsin sovittamaan sitä uudelleen, olin vieläkin rakastuneempi pukuun kuin sen ostovaiheessa. Kun on tehnyt kalliin ja todella tärkeän investoinnin, mieleen saattaa putkahdella tosi ikäviä ajatuksia, koska valinnastaan haluaa olla varma.

Voisitko kysyä liikkeestä, pääsisitkö kokeilemaan pukua jo aikaisemmin? Uskon, että liike suhtautuisi asiaan ymmärtäväisesti, kun selittäisit tilanteen heille. Toivottavasti sovitus järjestyy tai tilanne ratkeaa muuten! :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Daliya kannustavista sanoista! :give_rose: Arvasinkin, että täältä saa vertaistukea! Toivottavasti minulla käy yhtä hyvin kuin sinulla pukusi kanssa! Ehkä sitten täytyy vaan uskoa, että kun kerran oon sen puvun valinnut ja tykännyt siitä, niin se vain sitten on. Mutta valitettavasti en oikein pääse varmaankaan sovittelemaan pukua ennen kevättä, kun en asu samalla paikkakunnalla pukuliikkeen kanssa. Joten monta kuukautta täytyy vielä odotella ja kärvistellä. Täytyy vaan yrittää keksiä muuta ajateltavaa... Tulen sitten kertomaan kuinka kävi!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli yli vuosi häihin kun ostin puvun. Ensimmäisen... :rolleyes: Puku oli mielettömän hyvä päällä, näytti hyvältä, istu hyvin. Kaaso oli kyynelissä melkeen kun sain tuon puvun päälleni. Ostin sen, mutta aloin heti seuraavana päivänä miettiä, oisko sittenkään pitäny ostaa. Tunne jäi vaivaamaan, ja pukuani en nähny sitten moneen kuukauteen, kun jätin sen eri paikkakunnalle säilöön. Nyt muutama kuukausi myöhemmin tunnustin miehelle, toiselle kaasolle, ja hänen miehelleen pienessä tuiskeessa, että puku on ihan perseestä, ja haluan jonku ihan muunlaisen. Märisin kaikki ahistaneet asiat ulos kerralla, ja siinä tohinassa meinas lähteä juhlapaikkakin vaihtoon, mutta se nyt sentään pysyi samana :D Kaason kanssa sovittiin, että lähdetään kattelee uudestaan pukuja. Tuntui ihan typerältä olla näin "turhamainen", mutta kun ahdisti, niin ahdisti. En normaalisti juuri panosta pukeutumiseen, joten tämän ainutlaatuisen kerran haluan sen tehdä. Uusi puku löytyi sitten samasta liikkeestä, ja sain vaihdettua aiemmin ostamaani pukuun tuon uuden, maksaen vain väliä uuteen, muutaman kympin kalliimpaan pukuun. Eka pukukin näytti hyvältä edelleen päällä, mutta siitä ei tullu yhtään niin hyvä fiilis kuin muista sovitetuista.

Mutta nyt on hyvä fiilis, taakka putos hartioilta, ja enää ei ahista suunnitella häitä. Pukukin on just hyvä :girl_in_love:

Muokattu: , käyttäjä: Mrs Bones-to-be

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pakko hehkuttaa!

Eilen menin Niinattareen kokeilemaan morsiuspukuja ensimmäistä kertaa. Ajattelin, että menen vain katsomaan mitä löytyy ja miltä erinäköiset mekot näyttää mun päällä (vaikkakin työn puolesta saan päälleni kaikenlaisia prinsessamekkoja ja iltapukuja sun muita, joten joku haju oli jo). Ajattelin, että ostan mekon sitten myöhemmin kun ensin selvitän minkälaisen haluan. Kokeilin erinäköisiä ja -tyylisiä mekkoja. Kolmas, jonka vedin päälleni osoittautui parhaaksi. Kokeilin vielä muitakin, mutta mikään ei sitten tuntunut yhtä hyvältä kuin tuo kolmas mekko. En ole ollenkaan prinsessa-tyyppiä, joten vaikka tykkäänkin pitsistä tuon kolmannen mekon minimalistisuus sai kaikki muut mekot näyttämään jotenkin ylenpalttisilta. Pohdin makutuomarini kanssa hetken ja kysyin hintaa. Meinasin saada sydänkohtauksen kun myyjä ilmoitti hinnan, joka oli monta sataa euroa halvempi, kuin mitä olin henkisesti varautunut hääpukuun käyttämään. Ostopäätökseen vaikutti myös positiivisesti se, että mekolle ei tarvitse tehdä mitään muita muutoksia kuin helman lyhennys. Eli lyhyesti: THE puku löytyi ja vaikka sitä "wow-fiilistä" ei tullut, tuli hyvä fiilis ja se riittää kyllä mulle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin tänään SEN puvun :D

Käytiin ekaa kertaa sovittelemassa kolmessa paikassa, ja kolmannesta se sitten löytyi! Luulin että olin löytänyt liian monta vaihtoehtoa kun oli neljä kivaa sen tyylistä kun olin ajatellut, eli tosi yksinkertaista ja tyylikästä ilman pitsiä ja hörpellystä :)

Mutta kun tämän puvun vedin päälle tokasi äiti ennenkun itse tulin peilin eteen että "siinähän se sun pukus on", ja kun itse sitä kattelin tuli tunteet pintaan! En todellakaan luullut että alkaisin mekon takia itkemään!! Mutta niin siinä vaan kävi, on muutkin edelleen ihan kivoja, mutta ei tommosta fiilistä saa sivuttaa, sehän se nyt vaan on!

Häät siis elokuussa, mutta puku fikstattu jo nyt, meinasin että pitää etsintäänkin varata vähän aikaa... mutta näin siinä sitten kävi! Liike on Fleur d'orange helsingissä kasarmintorin kulmalla, oli tosi monta mun tyylistä pukua ja tosi kivat hinnat, valitun puvun hinta kun vaan 578e!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin löysin juuri SEN puvun!! Aloitin pukukierroksen jo pari kuukautta sitten ja en uskonut itseäni että PUKU voi löytyä jo ekalla sovituskerralla... Noin 10 liikettä ja viikkoja myöhemmin palasin Niinattareen sovittamaan tuota ihanuutta ja kyllä, se se on. Siinä vaiheessa kun muut liikkeessä olijat alkavat ihastella pukua tietää olevansa aika oikeassa :tender: . Eli wow-fiilis tuli, mutta oma epäilys peitti sen - kannattaisi vaan uskoa omaa fiilistään heti kerrasta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paniikkihan tässä iskee kun täällä lukee teidän löytöjä :)
Tosin itse en ole kuin kerran käynyt sovittelemassa pukuja... Mutta kun tuntuu jo itsestäkin että en oikein tiedä mitä haluan ja kuitenkin kaikenlaista vaatimusta löytyy. Pitäisi olla tuota ja tuota muttei missään nimessä tuollaista tai tälläistä, huh!
Itseäkin jo pelottaa että löydänkö sitä Oikeaa. Onneksi aikaa on vielä reilusti, eli n. 6kk. Ja ens vuoden puolella pitäis kaasojen kanssa lähteä tutkimaan markkinoita.
 

Enitenhän tässä pelottaa se, että jos sitä WOW fiilistä ei tule minkään puvun kohdalla  :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Enitenhän tässä pelottaa se, että jos sitä WOW fiilistä ei tule minkään puvun kohdalla  :girl_cray:

Nou hätä, ei siihen kuole :-X Jos WOW-fiilistä ei tule, mun mielestä pukuja ei joko ole sovitettu tarpeeksi/on kokeiltu vain tietynlaista tyyliä (joka jostain syystä ei sovi) tai morsiamelle ei vain sellaista WOW-fiilistä tule, vaikka oikea puku löytyisikin  :girl_sigh:

  

Eli kannattaa katsoa vähän tilanteen mukaan. Mulle ei mitään uskomattomia fiiliksiä koskaan tullut, mutta löysin täydellisen puvun silti. Monille tulee kyynel silmään, kun oikea puku löytyy, mutta joillekin vain ei. Ja se puku on silti ihan yhtä hyvä valinta, vaikka maailmaa mullistavia reaktioita ei kuuluisikaan. 

  

Tärkeintä musta on se, että puvun ostaa vasta sitten, kun on siitä varma. Virheostoksiakin voi tulla tehtyä, jos ei kuuntele itseään. Eli jos epäilyttää, kannattaa nukkua yön yli ja palata sovittamaan uudestaan. Ja omaa vaatimustasoaan kannattaa laskea sen verran, että antaa asiantuntevan myyjän myös ehdottaa pukuja! Mä en olisi koskaan löytänyt omaani, jos en olisi luopunut mielikuvasta "täydellisestä puvusta" ja kokeillut erilaisia juttuja. Usein kun käy juuri niin, että ne alkuperäiset lempparijutut eivät näytäkään hyvältä ja The Puku onkin ihan toisenlainen, kun oli ajatellut ^_^

 

Sullekin löytyy varmasti täydellinen puku, tsemppiä etsintään! :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Enitenhän tässä pelottaa se, että jos sitä WOW fiilistä ei tule minkään puvun kohdalla  :girl_cray:

Nou hätä, ei siihen kuole :-X Jos WOW-fiilistä ei tule, mun mielestä pukuja ei joko ole sovitettu tarpeeksi/on kokeiltu vain tietynlaista tyyliä (joka jostain syystä ei sovi) tai morsiamelle ei vain sellaista WOW-fiilistä tule, vaikka oikea puku löytyisikin  :girl_sigh:

  

Eli kannattaa katsoa vähän tilanteen mukaan. Mulle ei mitään uskomattomia fiiliksiä koskaan tullut, mutta löysin täydellisen puvun silti. Monille tulee kyynel silmään, kun oikea puku löytyy, mutta joillekin vain ei. Ja se puku on silti ihan yhtä hyvä valinta, vaikka maailmaa mullistavia reaktioita ei kuuluisikaan. 

  

Tärkeintä musta on se, että puvun ostaa vasta sitten, kun on siitä varma. Virheostoksiakin voi tulla tehtyä, jos ei kuuntele itseään. Eli jos epäilyttää, kannattaa nukkua yön yli ja palata sovittamaan uudestaan. Ja omaa vaatimustasoaan kannattaa laskea sen verran, että antaa asiantuntevan myyjän myös ehdottaa pukuja! Mä en olisi koskaan löytänyt omaani, jos en olisi luopunut mielikuvasta "täydellisestä puvusta" ja kokeillut erilaisia juttuja. Usein kun käy juuri niin, että ne alkuperäiset lempparijutut eivät näytäkään hyvältä ja The Puku onkin ihan toisenlainen, kun oli ajatellut ^_^

 

Sullekin löytyy varmasti täydellinen puku, tsemppiä etsintään! :-*

Kiitos Daliya rohkaisevista sanoista :)

Kyllä mää uskon että se sopiva puku löytyy ja jos ei löydy kaupasta käyn teetättämässä kaverilla.

Tuohon omiin vaatimustasoon ja sen korkeuteen vaikuttaa varmasti se että itse olen vaatetusalaa opiskellut. Katsonkin hyvin tarkkaa pukuja ja löydän "tyhmiä" vikoja :) Mutta eikös sitä sanota että parantuminen alkaa siitä kun myöntää ongelman... :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko muille tullut epävarmuus puvun suhteen vaikka sillon saikin Wow fiiliksen?? Mulla on semmonen jännitys vatsanpohjalla että onko se kuitenkaan sitten niin täydellinen... katson harvasenpäivä kuvia minusta puku päällä, ja koitan psyykata itseäni siitä että pakko sen on olla hyvä kun ilme oli niin tyytyväinen se päällä :blush: ...pitänee mennä uudelleen sovittamaan että pääsen tästä epävarmuudesta eroon. Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko muille tullut epävarmuus puvun suhteen vaikka sillon saikin Wow fiiliksen?? Mulla on semmonen jännitys vatsanpohjalla että onko se kuitenkaan sitten niin täydellinen... katson harvasenpäivä kuvia minusta puku päällä, ja koitan psyykata itseäni siitä että pakko sen on olla hyvä kun ilme oli niin tyytyväinen se päällä :blush: ...pitänee mennä uudelleen sovittamaan että pääsen tästä epävarmuudesta eroon. Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

 

Itselläni vähän sama tilanne, että yleensä olen jahkailija ja epäilyttää nyt se, kun tuli tehtyä niin nopeasti hääpuku- ostos. Itsehän en ottanut edes kuvia puvusta, joten vaikeuttaa entisestään! Sisko kyllä vakuutti, että "et olisi ostanut sitä pukua, jos se ei olisi ollut mieleesi!" Joten tällä nyt yritän psyykata itteeni kans! :o  Ja totisesti, "hulluna häämekkoihin" ohjelmaa ja nettisurffailua muista puvuista tulee harrastettua, mutta ehkä se on normaalia tässä vaiheessa epäröidä valintoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko muille tullut epävarmuus puvun suhteen vaikka sillon saikin Wow fiiliksen?? Mulla on semmonen jännitys vatsanpohjalla että onko se kuitenkaan sitten niin täydellinen... katson harvasenpäivä kuvia minusta puku päällä, ja koitan psyykata itseäni siitä että pakko sen on olla hyvä kun ilme oli niin tyytyväinen se päällä :blush: ...pitänee mennä uudelleen sovittamaan että pääsen tästä epävarmuudesta eroon. Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

Minä ostin pukuni todella nopeasti heti kihlautumisen jälkeen lähes vuosi ennen häitä. Se oli ensimmäinen puku, jota sovitin ja siitä tuli heti hyvin epätodellinen wow-fiilis. Kokeilin samassa liikkeessä myös paria muuta pukua, joista totesin, että ihan kauniita, mutta... Yksi olisi siis ylitse muiden. (Olin bongannut sen jo netistä ja oli livenä vaikuttavampi. Puku siis pistettiin siltä seisomalta tilaukseen. Useamman kuukauden odotus oli kuitenkin aika jännittävä. Sellaisia entä jos, tunteita alkoi tulla aika paljon. Minulla oli sovituskuvia, muttei kovin laadukkaita eikä niiden katsominen juuri auttanut. Yritin hokea itselleni, että hyvä se on mutta epäilyksiä tuli silti. Sitten vain yritin olla katsomatta kuvia ja olla ajattelematta asiaa.

 

Kun lopulta pääsin sovittamaan omaa pukuani kaikki stressi hävisi. Se on aivan yhtä mahtavan ihanan wow, kuin edelliselläkin kerralla. Mahdollisesti jopa parempi! Se on minun "The dress". Enää ei epäilytä hiukkaakaan!

 

Toivottavasti sinulle käy samoin!

Muokattu: , käyttäjä: Happily ever after

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko muille tullut epävarmuus puvun suhteen vaikka sillon saikin Wow fiiliksen?? Mulla on semmonen jännitys vatsanpohjalla että onko se kuitenkaan sitten niin täydellinen... katson harvasenpäivä kuvia minusta puku päällä, ja koitan psyykata itseäni siitä että pakko sen on olla hyvä kun ilme oli niin tyytyväinen se päällä :blush: ...pitänee mennä uudelleen sovittamaan että pääsen tästä epävarmuudesta eroon. Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

Minä ostin pukuni todella nopeasti heti kihlautumisen jälkeen lähes vuosi ennen häitä. Se oli ensimmäinen puku, jota sovitin ja siitä tuli heti hyvin epätodellinen wow-fiilis. Kokeilin samassa liikkeessä myös paria muuta pukua, joista totesin, että ihan kauniita, mutta... Yksi olisi siis ylitse muiden. (Olin bongannut sen jo netistä ja oli livenä vaikuttavampi. Puku siis pistettiin siltä seisomalta tilaukseen. Useamman kuukauden odotus oli kuitenkin aika jännittävä. Sellaisia entä jos, tunteita alkoi tulla aika paljon. Minulla oli sovituskuvia, muttei kovin laadukkaita eikä niiden katsominen juuri auttanut. Yritin hokea itselleni, että hyvä se on mutta epäilyksiä tuli silti. Sitten vain yritin olla katsomatta kuvia ja olla ajattelematta asiaa.

 

Kun lopulta pääsin sovittamaan omaa pukuani kaikki stressi hävisi. Se on aivan yhtä mahtavan ihanan wow, kuin edelliselläkin kerralla. Mahdollisesti jopa parempi! Se on minun "The dress". Enää ei epäilytä hiukkaakaan!

 

Toivottavasti sinulle käy samoin!

 

Se epävarmuus meni ohi (ainakin joksikin aikaa). Tällä hetkellä olen siis todella tyytyväinen valintaani, kuvia sovituksesta tulee kyllä katsottua muutaman kerran viikossa vakuutukseksi ;) Mun kuvat ei myöskään parhaat mahdolliset kun on hassut ilmeet kasvoilla ja osassa kuvista ei ole päätä mukana ollenkaan kun kaaso päätti että puvustahan kuvia piti ottaa :D Mutta uskon että käy juuri noin, että sitten kun se taas päällä on fiilis (toivottavasti) sama wow :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kyllä mä tiesin että se on THE puku kun vilkaisin tulevan anopin ilmettä ja miehen ilmettä. Kun kuului vain hiljainen hymähdys ja ei sanoja paljoa tullut ni se oli siinä. The one and only enkä malta odottaa että saan kävellä se ylläni mieheni vierelle!!! <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
 Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

 

Oho... Mä oon katsonut kyseistä ohjelmaa ihan innoissani. Jotenkin sen kautta oon paljon paremmin selvillä siitä, millaisia pukuja on, mistä mä pidän ja en pidä ja siitä, mikä voisi toimia mun vartalolle.

 

No toisaalta, oon menossa pukuostoksille vasta loppukesästä. Voi olla, että puvun hankkimisen jälkeen pitää sitten unohtaa tuo ihana ihana ohjelma. Voi... illat ilman Sarahia, Randya ja Audreya. Mitäs mä sitten teen? ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
 Ei siis todellakaan kannata katsoa mitään kuvia muista puvuista ja ohjelmia kuten "hulluna häämekkoihin"..

(Ehkä mun ongelma on se että en yleensä osaa tehdä päätöksiä varsinkaan nopeita.. ja puvun kanssa päätös tehtiin heti.. että epäilen itseäni siitä osasinko varmasti päättää oikein kun en pidempään ajatellut)

 

Oho... Mä oon katsonut kyseistä ohjelmaa ihan innoissani. Jotenkin sen kautta oon paljon paremmin selvillä siitä, millaisia pukuja on, mistä mä pidän ja en pidä ja siitä, mikä voisi toimia mun vartalolle.

 

No toisaalta, oon menossa pukuostoksille vasta loppukesästä. Voi olla, että puvun hankkimisen jälkeen pitää sitten unohtaa tuo ihana ihana ohjelma. Voi... illat ilman Sarahia, Randya ja Audreya. Mitäs mä sitten teen? ;)

Niin siis ENNEN puvun ostoa katsele ihan rauhassa :grin: Mutta jälkeenpäin ei kannata noita katsoa ainakaan jos on usein epävarma valinnoistaan... Tällä hetkellä kun olen tyytyväinen valintaani voin katsoa noita taas!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluan myös tulla jakamaan kokemukseni oman puvun löytämisestä ja valinnasta.

 

Lähdin hyvillä mielin etsimään pukua, oli mielikuva siitä millaisen mekon saattaisin haluta. Kokeilin ekalla kerralla useita mekkoja liikkeessä, hahmotettiin myyjän kanssa sitä mikä malli on minulle hyvä. Vartaloni on pitkä ja hoikka, joten mikään malli ei varsinaisesti hypännyt erityisen hyvänä esiin vaan kaikki olivat hyvän näköisiä. Varsinainen ongelma siis. :D

Sitten sovitusrumba jatkui, asun Turussa ja kävin Turussa useita liikkeitä läpi. Jonkin liikkeen rankkasin jo pelkästään huonon palvelun takia pois. Homma alkoi tuntua todella vaikealta ja stressaavalta, kokeilin todella monia mekkoja ja monet olivat kauniita ja tykkäsin mutta mistään ei tullut sitä oloa että tämä se on.

Sitten selasin nettiä todella paljon ja pallottelin ajatusta että uskallanko tilata esimerkiksi Kiinasta puvun. Luin paljon kokemuksia, oli paljon hyviä mutta myös niitä huonoja kokemuksia. Itseäni houkutti valtava säästö, mutta pelotti millaisen puvun saan.

Samaan aikaan koko ajan juoksin liikkeissä, kahdessa liikkeessä minulla oli puku mistä tykkäsin.

Värväsin kaason mukaani katsomaan näitä kahta mekkoa, hän tykkäsi ensimmäisestä, mutta kun sovitin toista hän ihastui siihen valtavasti.

Ajattelin myös jo sitä, että teetätän vain puvun, ja piirsin siitä kuvan millaisen haluaisin. No, kuva minkä piirsin muistutti oikeastaan täysin mekkoa joka toisessa liikkeessä oli suosikkini, ja kun rupesin jo näkemään uniakin kyseisestä mekosta niin päätin, että se on SE MEKKO.

Menin liikkeeseen, sovitin pukua, keskustelimme pienennyksestä ja hinnasta, varasin mekon. Ja siitä asti minulla on ollut todella helpottunut ja hyvä fiilis. Menin tänään sovittamaan mekkoa ekan kerran varauksen jälkeen, koska sitä oli nyt pienennetty, ja se on ihana! En ole hetkeäkään epäröinyt valintaani sen jälkeen kun mekon varasin, ja olen edelleen siitä täysin varma. :)

 

Että tässä teille muille tällainen "kannustava" tarina, helppoa se ei ollut mutta nyt se mekko on, se on kaunis ja rakastan sitä.

Kun sovitin mekkoa ekan kerran ei tullut sitä "WOW TÄMÄ SE ON!" -oloa, vaan ajattelin, että mekko on kaunis. :D

Olin varsinainen myyjän painajainen... Mutta kärsivällisyys palkittiin heilläkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Ihanaa" että muillakin on samanlaisia fiiliksiä!

 

Mä tuskailen mekkovalintojeni kanssa: isot linjat on selvillä, tiedän mitä tahdon ja mitä en, mutta siihen se jääkin! Mekko ei missään tapauksessa saa olla A-linjainen ja liian perinteinen, ei muutenkaan iso ja prinsessamainen. Ei empire-linjaa. Ei laahusta eikä mitään idioottamaisia yksityiskohtia, ja materiaali mielellään pitsiä tai jotain vastaavaa (ei satiinia!). Juhlat tulee olemaan pienet ja muutenkin epätyypilliset, eli mikään iso prinsessaluomus ei siltäkään osin sovi.

 

Mitä enemmän olen nettikaupoista mekkoja katsellut, sitä enemmän on pää pyörällä. Olisi varmaan pitänyt ottaa joku kestosuosikki heti alussa ja tilata se, nyt tuntuu että mitä enemmän katselee niin sitä enemmän kivoja mekkoja kyllä löytyy - mutta sitä enemmän alkaa vaatia, ja mikään ei ihan täysin miellytäkään! Simppelit mekot tuntuu liian vaatimattomilta, kun taas ne "kunnon" mekot tuntuu ihan övereiltä ja pelkään että mä näytän naurettavalta ja tulee idioottimainen fiilis semmoinen päällä.

 

Tää on kyllä tosi huvittavaa, mielelläänhän sitä selailee ja shoppailee, mutta tätä menoa sen THE mekon löytäminen tulee olemaan ihan mahdotonta! Melkein jo heräteostin tyllimekon jonkun nettikaupan alemyynnistä, mutta tulin järkiini. Nätti se olisi ollut kuin mikä, mutta ei pätkääkään sitä mitä alunperin olin ajatellut, ja ehkä olisin tullut katumapäälle. Ehkä pitäis vaan mennä ja ottaa joku joka on lähinnä omia toiveita, niin loppuis jahkailu. Juhliin on vielä aikaa reilusti (melkein vuosi), eli kiire tässä ei varsinaisesti ole.

 

Huh, helpotti hieman tänne avautua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään