maddy

Minkälainen elämäntilanne häitä suunnitellessa

915 viestiä aiheessa

Molemmat vakitöissä, ostettiin 2015 meille asunto. Lapsia ei ole, mutta yritys on kova että tärppäisi. Karvainen lapsi löytyy kyllä :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat lähellä 30 vuotta, vakituisesti reissutöissä (mies sai juuri töitä, hääpäivänä sopiessa oli työtön), ei lapsia, vuokralla kaksiossa, aso-koti mielen päällä, ensimmäinen avioliitto molemmille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä mies on vielä opiskelija ja minä olen määräaikaisessa työsuhteessa. Perheen perustaminen ei ole vielä ajankohtaista, mutta ehdottomasti lähivuosina suunnitelmissa. Asumme vuokralla ja säästämme omaa asuntoa varten. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tilanne, että tällä hetkellä molemmat opiskelijoita. Mies aloittaa syksyllä tekemään opintojen ohellä töitä, valmistuu jouluun mennessä. Minä kirjoitan ens vuonna kandin ja valmistun. Mies toivottavasti aloittaa keväällä vakituisessa työsuhteessa.
Yritetään lasta tässä ohella, ensimmäinen meni kesken kesäkuun alussa. Raskaana oleminen häissä tai pieni lapsi ei ole ongelma.:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä seurustelua takana reilu viisi vuotta ja ensi kuussa muutto ensimmäiseen omistusasuntoon. Häitä olisi tarkoitus viettää elokuussa 2017:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse opiskelen, mies vielä työttömänä. Säästösuunnitelmat aika tarkkaan mietitty. Kaikki "ylimääräinen" menee säästöön :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei olla vielä edes kihloissa, mutta suunnittelu on alkanut ja todennäköisesti häät max 2 vuoden päästä. :D

Olen itse tällä hetkellä vakitöissä ja pyöritän sivussa pientä yrityksen poikasta. Mies tekee freelancer hommia kahdella eri alalla. Ollaan seurusteltu 6 vuotta, asuttu yhdessä 5 ja muutettiin juuri isompaan vuokrakämppään. Meillä on karvavauva, joka sanoo mau. Itse olen kohta 27 ja mies 29.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme häiden aikaan (1.7.2017) olleet yhdessä hieman yli kuusi vuotta, joista n. 5v asuttu yhdessä. Takana mm. muutto ulkomaille yhdessä ja myöhemmin puolen vuoden kaukosuhde eri maissa asumisen aikana (minä kävin vaihto-opiskelemassa vielä toisessa "ulkomaassa" täältä meidän nykyisestä kotimaasta :D).  Asutaan tällä hetkellä vuokralla ja suunnitelmissa on ostaa oma asunto jossain vaiheessa, mutta se siirtynee vielä sillä häät ovat nyt ykkössäästökohde. Täällä on myös tosi kallista asua..

Mies valmistui juhannuksen aikaan ja on nyt vakituisesti töissä. Minä viimeistelen graduani ja palaan muutaman viikon päästä töihin. :) Mahtavaa aikaa kun asiat alkavat asettua aloilleen ja päästään kunnolla suunnittelemaan häitä :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä hetkellä opiskelen, mutta valmistun vuoden loppuun mennessä. Minulta löytyy lapsiakin jo useampi, yhteisiä ei ole, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa sitten :P Mies tekee reissuhommia. Hyvin meillä silti menee :D 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ollaan molemmat vielä opiskelijoita, miehellä tosin myös vakityö. Itsellä epäsäännöllisiä pätkätöitä opintojen ohella. Ehdimme molemmat valmistua ennen häitä. Asumme yhdessä vuokralla ties kuinka monetta vuotta, lapsia mietitään vasta häiden jälkeen :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat töissä.

Mulla kaksi lasta edellisistä suhteista ja miehellä yksi lapsi edellisestä suhteesta.

Etäsuhteessa oltu koko yhdessäoloaika ja muutettiin juuri saman katon alle. Kosintaa odottelen. 

Karataan vihille ens helmikuussa. :wub:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molemmat suoritamme maisteriopintoja. Tällä hetkellä asutaan erillään ekaa kertaa yli kolmeen vuoteen kun olen vaihdossa Ruotsissa tämän syksyn. Seurustelua meillä on takana 3 vuotta 9 kuukautta. Ollaan molemmat aika nuoria, 23v, ja vakituiset oman alan työt ja mahd. omistusasunnot on siis vasta haaveena tulevaisuudessa (tosin jo vuoden tai parin päästä. Hui!). Ollaan reilattu yhdessä, mutta yhteinen muutto ulkomaille on vielä unelmissa. Haen itse ensi vuonna varmasti harjoittelua ulkomailta, ja jos sellaisen saan, siippa aikoo seurata. Tulevaisuudensuunnitelmat avoinna, mutta yhdessä luotaamme tätä maailmaa.

Häät tulossa toukokuussa 2017.

Muokattu: , käyttäjä: heipähei
tarkennuksen lisäsin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan asuttu yhdessä kohta 2vuotta ja yksi yhteinen lapsi löytyy. Mies viimeistä vuotta opiskelemassa ja minä olen tällä hetkellä lapsen kanssa kotona:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä 28 ja mies 38 ( kohta 39 ). Kummallakin vakituinen työ. Takana 2 vuotta ja 2kk etäsuhdetta, kuukauden päästä muutetaan yhteiseen omakotitaloon maaseudulle. Kihloissa oltu nyt vuosi ja pari kuukautta. Häitä tanssahdellaan ( tai meidän tapauksessa ei todellakaan tanssahdella :D ) ensi vuoden elokuussa. Lapsia ei ole kummallakaan vielä (haaveissa kyllä) , kumpikin ensimmäisellä kierroksella. Yksi karvainen lemmikki löytyy. :wub:

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, olen Sini Tolonen, suomen kielen opiskelija Oulun yliopistosta. Teen nimistöntutkimukseen liittyvää kandidaatintutkielmaa, johon kerään aineistoa internetissä kyselylomakkeella. Etsin kyselyyn vastaajiksi suomalaissyntyisiä naisia, joille avioituminen on ajankohtaista lähitulevaisuudessa. Kysely sisältää yhdeksän monivalinta- ja avokysymystä, jotka koskevat sukunimen valintaa. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti, eikä yksittäisiä vastaajia ole mahdollista tunnistaa tutkielman analyysistä. Kysely on auki 20.10. asti ja siihen vastaaminen vie 5 - 10 minuuttia.

Kyselyyn pääsee tästä linkistä https://www.webropolsurveys.com/S/FD25B7056A0AC29B.par

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häiden tarkkaa ajankohtaa ei olla päätetty, mutta suunnitellaan ja vedetään isompia linjoja mitä molemmat haluaisivat. Kihloissakaan ei vielä olla :lol: Yhteisiä lapsia ei ole, minulla kaksi poikaa edellisestä liitosta. Suunnitteilla on oman talon rakentaminen kahden-kolmen vuoden päästä ja häät vasta sen jälkeen. Aina mahdollisuus on, että asiat tapahtuvatkin toisinpäin, mutta kummallakaan ei ole kiire, vaan ajan kanssa. Molemmat olemme vakituisissa töissä olleet usemman vuoden ja töiden ohella valmistuin alan koulusta kesän kynnyksellä. Yhteiset lapset ovat myös haaveissa tulevaisuudessa ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme molemmat vakitöissä ja seurustelleet 7 vuotta. Lapsia ei vielä ole, mutta vauvakuume yltyy koko ajan. Minä haluaisin kuitenkin ensin naimisiin ja sitten vasta lapsia. Viime vuosina meillä on ollut pari isompaa muuttoa, työpaikanvaihdosta jne., mutta nyt on hyvä hetki mennä naimisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät 2017 loppukesällä, jolloin minä olen 35 ja mies 43, yhdessä ollaan oltu noin 7 vuotta. Avioliitto on molemmille ensimmäinen, eikä ole lapsia. Kissa löytyy :).
Molemmilla on vakituinen työ, ja omistusasuntoa maksellaan. Mulle ei tullut kolmenkympin kriisiä, mutta nyt kun seuraavaksi täytän 35 niin heräsin siihen että pitää oikeasti alkaa toteuttamaan elämässään asioita joita haluaa, ja se toimi lisäbuustina että saatiin hääjärjestelyt käyntiin. Kihloissa ollaan oltu nyt reilu kaksi vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-

Muokattu: , käyttäjä: Ez

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä 22 ja mies 28. Meillä on häät suunnitteilla juhannukselle 2018. Ollaan seurusteltu nyt kohta 5 kuukautta ja ensimmäisestä tapaamisestamme lähtien ollaan tiedetty, että toinen on se oikea ja naimisiin mennään. Asutaan erillään ja välimatkaa meillä on noin 80 kilometriä. Minun olisi tarkoitus muuttaa miehen luokse ensi keväänä. Kihloissa ei vielä olla, mies haluaa tehdä tämän niin että tulee minulle täytenä yllätyksenä. Hääpäivä on kuitenkin tosiaan päätetty ja suunnittelemaan aletaan pikku hiljaa.

Tällä hetkellä olen sairaslomalla, mutta muuten opiskelen. Mies käy töissä. Meillä on kolme koiraa ja kaksi kania. Lapsia ei kummallakaan ole, mutta vuoden alusta olisi tarkoitus alkaa yrittämään. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät on myöskin elokuussa 2018. Tällä hetkellä mies on 37 ja työelämässä. Minä olen 29 ja osa-aikatöissä, sekä opiskelen. Ensi vuoden aikana olisi tarkoitus saada maisterin paperit ulos yliopistolta. Olemme seurustelleet reilut kaksi vuotta, josta 1,5 on asuttu yhdessä, tällä hetkellä työsuhdeasunnossa. Minulla ei ole lapsia, miehelläni sen sijaan on edellisestä liitosta kolme teiniä. Olemme molemmat niin sanotusti toisella kierroksella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mies vakitöissä, minä opiskelija.  yhdessä oltiin oltu kolme vuotta joista kihloissa vuosi 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaks päivää häiden jälkeen on 4v. ekoista treffeistä. Molemmat täyttää 30 vielä samana vuonna häiden jälkeen.

Ollaan vakitöissä oltu jo melkeen 5v. Ennen kesää perheeseen liittyy koira. Lapsia tulee vasta kun ollaan naimisissa ja on yhteinen sukunimi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oli kiva huomata, että myös muita opiskelijapareja tai pareja, joissa toinen opiskelee, löytyy myös tältä foorumilta.

Meillä minä opiskelen ainakin 2,5 vuotta vielä, kunnes saan maisterin paperit ulos. Puolisoni on puuseppä ammatiltaan. Olemme olleet yhdessä nyt 3 vuotta. Häät juhlitaan 2018 elokuussa. Lapsia ei ole, mutta tulee toivottavasti 3-5 vuoden kuluttua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään