reso

Hääpukunne hinta

212 viestiä aiheessa

Paljonko te olette maksaneet teidän ostoisesta puvusta. Itse löysin Oulusta maailman kauneimman unelmani täydentävän puvun, mutta vanhempani, jotka maksavat häämme pitävät tämän puvun hintaa korkeana. 899€ http://sisidman.fi/web/mallisto/henna/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksoin uudesta 2010-malliston puvustani 500euroa. Sovitellessani en katsonut hintoja, mutta kun THE puvun sain päälleni, niin yllätyksekseni myyjä kertoi puvun olevan liikkeen edullisin puku. Olin aivan että HÄH? Oletin, että halvat puvut olisi jollain tapaa vaatimattomampia tai huonolaatuisempia. Taitaa olla se 800-900 euroa keskihinta hääpuvulle Suomessa. Omasta mielestäni se on liikaa, mutta mielipiteitä on monia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puku maksoi (vuosi sitten) hieman alle 350 euroa. Puku oli yksinkertainen, ei mitään kirjailuja, laahuksia tms. Toisaalta tykkäsin siitä kovasti, toisaalta olisin halunnut koristeellisemman. En kuitenkaan halunnut maksaa kerran käytettävästä vaatteesta kovin paljoa, joten se (+ puvun etsintään käytettävissä oleva aika) rajasi vaihtoehtoja. Suurin osa puvuista kun tuntui maksavan yli 500 euroa, mikä mulla oli hintakattona.

Mutta siis, kuten Soraya tuossa sanoi, hieman halvemmallakin löytää varmasti nättejä pukuja, ja varsinkin jos on liikkeellä alennusmyyntiaikaan. smile.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin pukuni Kiinasta ja maksoin siitä hieman alle 200€, ei ollut siis hinnalla pilattu kun oli vielä mittojen mukaan tehty :) Siitä on tietysti paljon mielipiteitä että onko oikein tilata puku halvalla ulkomailta kun se voi olla matkittu jostain designpuvusta, mutta kun en minäkään pysty pelkkään mekkoon laittamaan hurjia summia niin päädyin sitten tuohon vaihtoehtoon :flirt: Häät ovat parin viikon päästä ja olen edelleen hyvin tyytyväinen tuohon ratkaisuun.

800€ mekosta tuntuu siis itsestäni hurjalta summalta, mutta kukin tietysti itse päättää mihin haluaa hääpäivänä rahat laittaa. Jos vanhempasi maksavat hääsi, niin voisitko ajatella että kustantaisit sitten pukusi itse? Silloin ainakin voisit ostaa juuri sellaisen kuin haluat...

Muokattu: , käyttäjä: Morsian12211

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh!

Kyllä tuo puvun hinta taitaa keskimäärin olla tuon 500 euron kaliimmalla puolella.

Meille ei tule perinteisiä juhlia, joten pukukin on erilainen ja maksoi noin 75euroa. :girl_blum:

Suunnitelmat näkyvät päikyssäni

PÄIKKY

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin valmistautunut maksamaan puvusta 1000-1200e, mutta sain unelmien pukuni 750 eurolla. :girl_smile: Mielestäni 900e puku on vielä siedettävän hintainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvun hinta riippuu siihen käytetyistä materiaaleista ja niiden määrästä, ompelun monimutkaisuudesta sekä siitä missä puku on ommeltu. Lisäksi saattaa tietysti tulla merkki- ja/tai liikelisää. 900 euroa Kiinassa tehdystä edullisesta keinokuidusta valmistetusta puvusta on aika paljon, mutta jos materiaali on kalliimpaa ja puku on ehkä ommeltu jossain muualla, ei hinta ole paha.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin varannut pukuuni budjetissa noin tuhat euroa. Täydellinen puku, jonka tilasin luonnollisesti, maksaa 690 € + tarvittavat muutostyöt muutaman kympin. Vannehame on omasta takaa (en ilman sellaista osaa olla, onneksi siskolla oli valkoinen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pieni budjetti ja minä olen vielä toisella kierroksella, joten valkoiset puvut jäivät pois ja päädyin etsimään itselleni "iltapukua". Löysinkin omani ihan sattumalta, hintaa tuli 70€ postikuluineen. Ostin puvun siis huutonetissä toimivalta yrittäjältä, puku on ihan uusi, viininpunaista taftia(?) ja minimaalisia koristeita. Ennestään oli jo alushame, mustaa tylliä, ja tiara, sekä kengät. Ompelijalla tuota pitää käyttää, kun olen laihtunut melko paljon ja helma on aavistuksen liian pitkä. Yhteensä meidän asuihin menee noin 90€, plus ompelijakulut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse maksoin Pronovias Fantasticasta 1950€. Olin 2000€ varannut, eli budjetti piti :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse sain himoitsemani puvun, Maggie Sotteron Carmenin, puoleen hintaan käytettynä eli maksoin siitä 490e. En voisi olla tyytyväisempi hankintaan. :) Puku on aivan kuin uusi ja saan vielä tarvittavat muokkauksetkin samaan hintaan. Budjetoin pukuun alunperin noin 1000e, joten jäin kivasti plussan puolelle. ;)

Muokattu: , käyttäjä: Mezzy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvun hinta riippuu siihen käytetyistä materiaaleista ja niiden määrästä, ompelun monimutkaisuudesta sekä siitä missä puku on ommeltu. Lisäksi saattaa tietysti tulla merkki- ja/tai liikelisää. 900 euroa Kiinassa tehdystä edullisesta keinokuidusta valmistetusta puvusta on aika paljon, mutta jos materiaali on kalliimpaa ja puku on ehkä ommeltu jossain muualla, ei hinta ole paha.

Täytyy muuten sanoa, että pukuni on todella hyvin tehty (ammattiompelijan mielipide) eikä mielestäni myöskään materiaali ole huonoa tai halvan näköistä. Eli se, että se on Kiinassa valmistettu ei ainakaan puvun käsityötä huononna. Piti vaan mainita, kun itse olen niin tyytyväinen pukuuni enkä ole hyvä ottamaan kritiikkiä vastaan :girl_blum::girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin varautunut maksamaan max. 2000 eur hääpuvusta, mutta pukuni maksoikin sitten vain 980 eur, sisältäen lyhennyksen ja muut tarvittavat muokkaukset.

Ja ihan vain muistutuksena, että usein kyllä ne ns. kalliit merkkipuvutkin on ommeltu siellä Kiinassa, jossa pukuvalmistajien tehtaat sijaitsevat. Mun aito, suomalaisesta liikkeestä ostettu Maggie Sotterokin on Kiinassa käsin ommeltu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alle tuhannella eurolla puku oli saatava ja unelmien pukuni maksoi 30% alennuksen jälkeen 938 euroa! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Maksoin Kiinan-puvustani 230€. Helma on irrotettava ja puvun väri beige. Helman kun ottaa pois niin kotelomekkoa voi pitää kekkereissä jatkossakin. Tekele on siis merenneitomallinen.

Toivottavasti siitä nyt tulee hyvä.... :) Vielä muutama viikko odottelua!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä maksoin 15% alennuksen jälkeen puvustani n. 800e, tonnissa oli budjetti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun puku maksaa 699€, mutta siihen päälle voidaan vielä lisätä vannehameen vuokra ja puvun muutostyöt (lyhennys, kavennus), joten hinta on varmaan n.750€ yhteensä. Se on ihan maksimi, mitä hääpuvusta maksaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä löysin ensin Suomesta ihanaisen puvun, joka olisi ollut 530eur (taisi olla juuri niitä kaupan halvimpia) mutta nyt päädyinkin tilaamaan omani Kiinasta ja hintaa hunnun & alushameen kanssa tuli 280eur. Löytyisiköhän tuota sinun pukuasi käytetynä tai ulkomailta tilaamalla? Saisit haluamasi puvun ja halvemmalla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sama kun parilla edellä, eli 15 % alennuksella maksoin itse 850 €. Ja budjetti alittui :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä maksoin puvustani muistaakseni 1025€. Budjetti (1000€) ylittyi hieman, mutta sainpahan juuri sellaisen puvun kuin halusin. ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

750 e, puoleen hintaan sain 1500 e puvun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä maksoin 2010 mallin puvusta alessa -50% eli 450e ja korjauksineen puku tuli yhteensä maksamaan 650e. Puku on suomalaista käsityötä.

Harkitsin itsekkin puvun tilaamista ulkomailta, mutta päädyin lopulta siihen että haluan puvun sovittaa täällä suomessa päälleni ennen kuin teen ostopäätöksiä. Paljon halvemmaksihan puku olisi tullut tilaamalla muualta.. Mutta jos rahallisesti tulee häiden jälkeen harmittamaan voinhan aina myydä puvun pois ja saada osan rahoista vielä takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään