Mellis

Miten aikasin olette ostaneet hääpuvun?

232 viestiä aiheessa

Meillä häät Heinäkuussa ja ajattelin ostaa Huhtikuussa, onko liian myöhään? Työkaverillani on häät myös Heinäkuussa ja osti puvun jo nyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin äskettäin, häihin aikaa vajaa 11 kk. Mutta en kyllä olis ostanut, jos en olis alennuksesta löytänyt. Olis varmaan mullakin jäänyt johonkin keväälle. Ei mun mielestä ole toi sun aikataulu liian myöhänen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin puvun reilu viikko sitten ja häät on ensi kesänä, eli 10kk ennen häitä puku hankittu. :)

Tarkoitus oli mennä vaan alustavasti sovittelemaan ja kattelemaaan eri vaihtoehtoja, mutta heti tärppäsi ja löytyi ihan unelmien kolttu :-X

Eipahän tarvii siitä enää stressata..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kävi samalla tavalla kuin Tilda83:lle :girl_wink: Kuukausi sitten ostin puvun. Piti mennä vain katselemaan millaisia on tarjolla, mutta se oikea osuikin kohdalle niin pakkohan se oli ostaa :girl_haha: ja häihin oli tuolloin 10 kk

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

sama juttu kävi kuin Tildalle ja N86:lle..puku ihan vaan "vahingossa" lähti mukaan liikkeestä :girl_haha:

häät elokuussa 2012 :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ostin omani viime maaliskuussa ja häät on kesäkuussa 2012. Oli pakko ostaa, kun kerran tuli täydellisyys vastaan huokealla hinnalla. Nyt vaan toivotaan etten liho tai laihu yhtään talven aikana. :girl_haha: Yleensä kun stressaan, meinaa paino tippua 5-7 kiloa. Pitää yrittää olla chillinä keväällä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihloihin mentiin huhtikuussa 2011, mittatilauspuku tilattiin kesäkuussa 2011, sain puvun tänään, ja häät tasan neljän viikon päästä. Eli puku tilattiin 4,5 kk ennen häitä. Ja kyseessä Morsiusgallerian pellavapuku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Minullekin kävi niin, että puku tuli ostettua jo 11kk ennen häitä. Kiersin liikkeitä ja totesin itselläni olevan omaan budjettiini nähden turhan kallis maku. Sitten täältä palstalta katselin käytettyjä hääpukuja, ja sitten yksi ihana tuli myyntiin ja matkustimme 300km päähän katsomaan sitä. Ja kun se kovin miellytti, niin ostin sitten sen. Ajattelin, että käytettyjä ei tule niin paljon enää talviaikana myyntiin, kun vähemmän häitä siihen aikaan. Nyt voi sitten keskittyä muihin juttuihin :) Toivottavasti vaan ei mieli muutu ennen häitä puvun suhteen;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omani ostin reilu viikko sitten lauantaina ja häihin on aikaa hieman vajaa 9kk.

Ensimmäiselle sovituskerralle lähdin vain katselemaan millaiset puvut minulle passaa ja ensimmäinen puku jonka sain päälleni oli Se. :-X Vei aivan totaalisesti mennessään. Kokeilin toki muitakin, mutta en saanu Pukuani mielestä ja sehän oli sitten saatava ko kokokin oli täysin oikea eikä pukuun tarvinut tehdä kuin yksi ihan pieni korjaus.

Liikkeessä suosittelivat, että mielellään viimeistään 5-6kk ennen häitä olisi liikkeellä, jotta jos joutuu tilaamaan mittatilauksena puvun niin voi helposti mennä 4-5kk siihen, että puku on sitten itsellä kaapissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma ihanuus löytyi lähes päivälleen vuosi ennen hääpäivää.

Ekan kerran lähdin pukuja sovittelemaan viime kesäkuussa, ja kolmannella kerralla tärppäsi. :)

Neljässä liikkeessä missä kävin, sanottiin neljän kuukauden olevan sellainen yleinen aika, jota saattaa joutua vartomaan, jos puku pitää tilata. Tietysti jos liikkeestä löytyy heti mieleinen ja oikeankokoinen puku mukaan, voi myöhemminkin mennä katselemaan.

Eli viestin aloittajan kysymykseen oma vastaus: suosittelisin edes kuukautta aikasemmin lähtemään liikenteeseen, jos mahdollista (tai jos haluaa, että valinnan varaa on enemmän....).

Jos painon kanssa tuskailee, nyöreillä oleva puku antaa aika hyvin liikkumavaraa, eli voi ostaa jo ennalta vaikka haaveilisi painon pudotuksesta..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ostin omani viime viikonloppuna eli n.6kk ennen hääpäivää. Oli kiva, että löytyi sopiva puku jo nyt vaikka tarkoituksena oli mennä vain katselemaan tarjontaa =) Tampereen Morsiusgalleriassa sain aivan mielettömän hyvää ja asiantuntevaa palvelua,suosittelen lämpimästi.Ja runsaan valikoiman vuoksi erityisen hyvä liike niille,jotka eivät tiedä tarkalleen mikä on se oma juttu. Myyjän tarjoaman vaihtoehto oli sitten se mun juttu :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin pukuni 10-11kk ennen häitä. Tuntu vähän hölmötä niin aikasin mutta nyt puku on ollu yli 2kk ompelijalla ja saas nähdä millon saan itelleni. Toivotaan että seuraavan sovituksen jälkeen on täydellinen... Tämän jutun kanssa ei kyllä ehdi tulla kiire :)

Toisaalta kaikkien huntujen sunmuiden korujen ja härpäkkeiden ostoa en halua alottaa ennen kun puku on valittu/kotona. Pitäähän niiden sopia yhteen ihan täydellisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin ottamass mitat n. 2,5 kk ennen häitä ja siis tilasin mitrtatilauspuvun :) Toisaalta tähän myöhäiseen ajankohtaan vaikutti se, että synnytin loppu kesästä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noin 8kk ennen mikä oli huomattavasti aiottua aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin n. 11kk ennen häitä. Sattui löytymään Huuto.netistä 200eurolla TÄYDELLINEN uusi puku :-X Sanoin heti sen nähtyäni että se on tossa, ton ostan enkä parempaa tuu ikinä löytämään. :) Ekalla kerralla kun sain sen päälle, vollotin ku se on niin kaunis! :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähdin huvikseni katsomaan pukua syyskuussa ja ekasta liikkeestähän se oikea puku sitten lähti matkaan. =) Häihin silloin aikaa 8kk.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin omani noin 6 kuukautta ennen häitä. Pukujen toimitusajat vaihtelevat 3 kuukaudesta 6 kuukauteen, joten kannattaa olla ajoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitoin oman pukuni tilaukseen perjantaina, eli n. 1v 1kk ennen häitä. Aloittajan aikataulu kuulostaa kovin tiukalta, sillä jos puku joudutaan tilaamaan (esim. sitä ei ole liikkeessä oikeassa koossa) niin siinä voi helposti mennä 3-4 kk. En uskaltaisi jättää noin myöhään, sillä tuolla aikataululla on melkein sitten rajoittunut siihen valikoimaan mikä löytyy valmiina rekistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Reilusti yli vuosi ennen häitä tuli puku hankittua. Olen etsinyt tietynlaista pukua, joka sattui osumaan uutena (käytetyn hinnalla) kohdalle, joten pakkohan se oli ostaa pois, kun oli niin kaunis. Ennen häitä sitten korjaillaan kokoa, jos tarvitsee :)

Muokattu: , käyttäjä: Morsmaikku13

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ En näe tuossa mitään ongelmaa, jos kerran tiedät mitä haluat. 1,5 v ennen häitä ei ole mitenkään liian aikaisin. Jos unelmien puku löytyy, niin anna palaa! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät heinäkuussa enkä ole vielä käynyt edes sovittelemassa pukuja. Täältä foorumilta on vähän tarttunut jo paniikki että tuleeko kiire, joten täytyy varmasti lähiaikoina lähteä ensimmäiselle sovituskierrokselle. Olin ajatellut pudottaa muutaman kilon tässä keväällä ja lähteä vasta sitten sovittamaan, mutta olen kuitenkin ajatellut nyöritettävää pukua, joten sehän antaa muutaman kilon pudotuksen anteeksi ilman että tarvitsee ompelijalla pienennyttää..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä ostin puvun 10kk ennen häitä,enkä ole katunut päivääkään :girl_in_love: tuossa se odottaa kantajaansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään