Maibrith

Kutsukortit kutsutuille, kiitoskortit- keille?

20 viestiä aiheessa

Tällä hetkellä mietinnässä on kovasti kutsukorttien teko. No, aika selväähän on se, että kutsukortit lähetetään niille keidät häihin kutsutaan.

Ajattelin samalla aloitella kiitoskorttien tekoja. No, aloin sitten miettiä keille kaikille annetaan kiitoskortit. Heille, jotka ovat häissä olleet, ainakin. Entäs kaikki muut, jotka muistavat (?) vaikkei heitä häihin olekkaan kutsuttu.

Vielä kysymys niille, jotka ovat jo häänsä viettäneet. Montako kutsukorttia lähetit, entä kiitoskorttien määrä?

(voi siirtää muualle, jos aiheesta on joissan keskustelua).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin rippijuhlieni ja ylioppilasjuhlieni kiitoskorttien kanssa tein niin, että lähetin ne kaikille juhlissani olleille ja jotenkin muuten muistaneille - eli myös naapurin mummolle ja parille kaverille, joilta sain kukkia ja kortit, vaikkei heitä oltukaan kutsuttu juhliin. Häissä olen ajatellut ensi vuonna pitää saman linjan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös saanut kiitoskortin, vaikka en osallistunutkaan häihin vaan laitoin vain kortin. Itse ajattelin kiittää kortilla kaikkia, jotka olivat paikalla tai muistivat jotenkin - oli heitä sitten kutsuttu tai ei. Eli yhdelle sukulaiselle lähtee kortti, vaikka ei häihin kutsuttukaan. Facebookonnitteluja en laske muistamiseksi.

Ilmeisesti yleisesti on tapana kiittää kaikkia, jotka ovat hääparia jotenkin muistaneet, läsnäolollaan tai muuten.

Kortteja lähti muistaakseni 37, kiitoskortteja about saman verran. Yksi ei tullut eikä muistanut minkäänlaisella onnitelulla (ei kiitoskorttia), yksi tuli (luvallisesti) kuokkimaan (kiitetään) ja sitten tämä yksi sukulainen antoi lahjan vaikka ei kutsulistalla ollutkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä ajattelen myös, että kaikille jollain tavalla muistaneille kiitoskortit. Olenpa toisaalta huomannut sellaisenkin uudet suunnan, ettei kiitoskortteja lähetetä ollenkaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähtökohtaisesti olen ajatellut, että kiitoskortit lähetetään niille häävieraille, jotka ovat olleet paikalla. Lisäksi haluamme kiittää niitä kutsuttuja, jotka eivät pääse paikalle, mutta muistavat lahjalla. Olisi kiva antaa kiitoskortti myös järjestävälle ravintolalle sekä hääsuunnittelijalle :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä kiitoksensa pitää ilmaista kaikille jotka on muistanut :kiss3: Jos nyt on koko kylä lähettänyt yhden ruusun niin kiitos paikallislehdessä varmaan riittää mutta noin normaalisti varmaan pystyy sen kiitoskortin laittamaan niille muutamalle jotka halusivat muistaa vaikkei häihin kutsuttujen joukossa ollutkaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kiitettiin kaikkia; niitä, jotka olivat häissä mukana juhlimassa, sekä niitä, jotka muistivat meitä esim. kortilla. :girl_sigh: Facebook onnitteluja ei tietenkään laskettu mukaan. :girl_haha: Meiltä lähti kiitoskortit kylläkin eri teksteillä; "Kiitos kun olitte mukana tekemässä hääpäivästämme täydellisen" ja "Kiitos muistamisesta hääpäivämme johdosta" tai jotain siihen suuntaan.

Lisäys: Ja siis kiitoskortit laitettiin myös sellaisille, joita ei oltu kutsuttu, mutta jotka silti muistivat meitä. Vein esim. töihinkin kiitoskortin, kun työkaverit olivat keränneet rahaa ja ostaneet meille häälahjan.

Muokattu: , käyttäjä: Lauraliini-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me lähetettiin kiitoskortit heille, jotka olivat mukana juhlassa. Jos joku joka ei olisi ollut paikalla, olisi muistanut meitä esim. kortilla, niin tällekin olisi varmasti laitettu kiitoskortti. Meillä kiitoskortteja laitettiin pari vähemmän kuin kutsukortteja, koska oli pari henkeä, jotka eivät edes vaivautuneet ilmoittamaan osallistumattomuudestaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika yhdensuuntaisia vastauksia. Samaa olen itsekkin ajatellut. Joten täytynee tehdä kiitoskortteja muutama enemmän. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa mieltä edellisten kanssa. Kaikille menee kiitoskortit, jotka ovat muistaneet. Oli sitten kutsuttu tai ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Samaa mieltä edellisten kanssa. Kaikille menee kiitoskortit, jotka ovat muistaneet. Oli sitten kutsuttu tai ei.

 

 

Samalla systeemillä mennään mekin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tehdään varmaan juuri näin, että kiitoskortit kaikille, jotka ovat meitä jollain tavalla muistaneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tehtiin niin, että laitettiin kiitoskortit kaikille jotka olivat juhlassa tai muistivat meitä jotenkin. Esim. molempien työkaverit, jotka lahjoivat meitä vaikka eivät saaneet kutsua häihin, saivat kiitoskorttinsa. Meillä olisi myös tarkoitus laittaa kiitoskortti vielä hääautokuskille ja keittiönväelle. Muut kiitoskortit on siis jo lähetetty, mutta kuskin ja keittiöväen kortit on vielä lähettämättä, johtuen siitä, että osoitteita ei olla vielä saatu.

Muokattu: , käyttäjä: Onnen hanhi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin rippijuhlieni ja ylioppilasjuhlieni kiitoskorttien kanssa tein niin, että lähetin ne kaikille juhlissani olleille ja jotenkin muuten muistaneille - eli myös naapurin mummolle ja parille kaverille, joilta sain kukkia ja kortit, vaikkei heitä oltukaan kutsuttu juhliin. Häissä olen ajatellut ensi vuonna pitää saman linjan.

Näin. Juhlapaikkaan, vihkijälle ja joillekin muille varmaan myös.

Muokattu: , käyttäjä: Vanitas

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei apua, nyt tarvittas nopeeta vastausta Naikkareilta! Jos häissä on ollut seukkailevia pariskuntia, jotka asuvat erillään, eli lähinnä pari sukulaisten aveccia, niin pitääkö avecille laittaa erikseen kiitoskortti, vai riittääkö, että sille sukulaisosapuolelle laittaa?

 

Mä kyl vähän aattelin olla laittamatta. Kyseessä siis tarkemmin veljeni tyttöystävä (kutsuttu nimeltä) ja serkkuni poikaystävä (ei kutsuttu alunperin vaan tälle ruinattiin lupa osallistua).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei apua, nyt tarvittas nopeeta vastausta Naikkareilta! Jos häissä on ollut seukkailevia pariskuntia, jotka asuvat erillään, eli lähinnä pari sukulaisten aveccia, niin pitääkö avecille laittaa erikseen kiitoskortti, vai riittääkö, että sille sukulaisosapuolelle laittaa?

 

Mä kyl vähän aattelin olla laittamatta. Kyseessä siis tarkemmin veljeni tyttöystävä (kutsuttu nimeltä) ja serkkuni poikaystävä (ei kutsuttu alunperin vaan tälle ruinattiin lupa osallistua).

 

Vieläkö ehtii? Laittaisin vain veljelle ja serkulle, mutta kuoreen toki molempien nimet vaikka menisi vain toisen osoitteeseen. En ajattele että aveceille tarvitsee lähettää erikseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Minäkin laittaisin vain tälle sukulaiselle, avecinsa nimi kuoreen :)

 

Meillä laitettiin juhlissa olleille ja muuten muistaneille sekä lisäksi papille ja juhlapaikalle :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoskortti kaikille niille jotka on muistaneet 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta oli mukavaa, että mun ystäväpariskunta muisti mun äitiä kiitos-kortilla kun äitini muisti heitä heidän hääpäivänään. Joten ehdottomasti kiitos-kortit kaikille muistaneille, vaikka eivät kutsuttuina olleetkaan. Meidän äiti ilahtui todella paljon tästä kortista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoskortti pitäisi laittaa kaikille niille, jotka ovat hääparia jollain tapaa muistaneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään