Tintti2007

Kuultopaperi

50 viestiä aiheessa

Olen ajatellut laittaa kutsujen välilehdeksi kuultopaperin. Kertokaahan kokemuksianne: miten printtaaminen onnistuu kuultopaperille?

Olisin myös kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, mistä saisi kuultopaperia edullisesti ja paljon :) Sinellistä jo vilkuilin, siellä taisi olla euron luokkaa/arkki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olen ajatellut laittaa kutsujen välilehdeksi kuultopaperin. Kertokaahan kokemuksianne: miten printtaaminen onnistuu kuultopaperille?

Olisin myös kiitollinen, jos joku osaisi kertoa, mistä saisi kuultopaperia edullisesti ja paljon :) Sinellistä jo vilkuilin, siellä taisi olla euron luokkaa/arkki.

Itse hain sinooperista helmiäispaperia (olisko tämä samantyyppistä kun kuulotopaperi), välilehdeksi kutsukorttien väliin. Yksi A4 kustansi 60 senttiä. Printtaamisesta minäkin haluaisin kuulla kokemusta.

Sinooperista kyllä sanottiin, että onnistuu oikein hyvin... Sen näkee sitten!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä laitettiin kutsukorttien väliin kuultopaperi ja itse hain paperit sinellistä.

Totta kyllä että kalliiksi tuli kun se tosiaan oli lähemmäksi euron kappale  :(

Mutta printtaaminen onnistuu ihan siinä missä tavalliseen paperiinkin, ei muuta kuin hommiin vaan  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin tiimarista pakkauksen mulperipaperia, joka on myös sellaista läpikuultavaa. Se on melko huokoista mutta printtaus onnistui ihan kivasti (paitsi meidän printteri sekosi ja sotki aika monta  :-/ mutta se ei ollut paperin vika). Tiimarissa oli myös pakkauksina noita kuultopapereita, taisi olla 10 arkkia pussissa ja hintaa reilusti alle euron arkki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kutsuissa kuultopaperia.. printtaaminen onnistui hyvin, mutta vain ns. aidoilla ja alkuperäisillä muisteilla. Olin joskus tilannut jotain nettikaupasta mustetta ja se ei tarttunut oikeastaan lainkaan paperiin, mutta sitten ostin tulostimen omaa mustetta ja tulostusjäljestä tuli todella hyvää.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Meillä muutama ensimmäinen onnistui hyvin, mutta sen jälkeen tekstin ulkopuolelle alkoi tulla mustia läiskiä. Sitten muutimme ohjauspaneelista ja siellä tulostimen asetuksista paperin laaduksi kalvon, jonka jälkeen tulostaminen onnistui sotkematta. Ilmeisesti tulostin käytti silloin vähemmän mustetta kuin normaalisti. Kannattaa silti antaa tekstin kuivua kunnolla ennen kuin menee hipelöimään sitä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei. Ostin myös Timarista kuultopaperia hintaan 3,40€. Pakkauksessa oli 10 kpl. Huomattavasti halvempi kuin Sinelli tai Sinoperi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiimarista olen viimeksi kuultopaperia ostanut ja muistaakseni hinta oli n. 3 euroa / 10 arkkia. Eli voisi hyvinkin olla tuo sama paketti kuin syksy2007 on ostanut.

Tulostanut olen kuultopaperille tasan kerran ja silloin kalvoasetuksilla onnistui hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun tulostaa laserilla kuultopaperille, niin kannattaa laitta vaan pari arkkia kerralla tulemaan, kun muuten ne jotenkin tarttuu toisiinsa ja sotkee... Tulostin tossa joku päivä viis arkkia ja viimesestä irtos ne kirjaimet edelliseen. On varmaan jotain lämpöjuttuja... :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia:

Kaveri tulosti tavallisella mustesuihkutulostimella kuultopaperille ja tulostin oli syönyt paperin. Eli muistakaa tulostaa Laser-tulostimella!

Itse ostin kuultopaperia kirjakaupasta hintaan 9,95 euroa / 50 arkkia. Se on sellainen vihko. Tarkoitetu varmaan teknilliseen piirtämiseen. Mutta menee meidän kutsuissa vallan hyvin. Väriltään vaalea, ei valkoinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä löysin Sinooperista kuultopaperia (vai oliko se marmoripaperia) 30 senttiä/kpl elikkä aika halpaa.

Tulostus onnistui loistavasti, mitään paperiasetuksiakaan ei tarvinnut muuttaa. Meillä on Lexmarkin monitoimikone, mustesuihku. Vaikka laitoin koko nipun paperia kerralla, tulostin otti nätisti yhden kerrallaan ilman mitään sotkua. Tulostuneen paperin otin heti  alta pois ennenkuin uusi paperi tulee päälle, koska muste kuivui hieman hitaammin.

Eli minulla ainakin mustesuihkulla onnistui ihan normaalisti, kannattaa varmaan kokeilla yhdellä ensin ja lähteä sitten etsimään toista tulostinta jos ei omalla onnistu. Lasertulostinhan kuumentaa paperin aika tehokkaasti joten se voi olla hidastaa musteen kuivumista entisestään, mustesuihkulla paperit ei kuumene tulostimen läpi mennessään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse hain sinooperista helmiäispaperia (olisko tämä samantyyppistä kun kuulotopaperi), välilehdeksi kutsukorttien väliin.

Yksi A4 kustansi 0,60 €.

Printtaamisesta minäkin haluaisin kuulla kokemusta.

Sinooperista kyllä sanottiin, että onnistuu oikein hyvin... Sen näkee sitten!

No niin, välilehdet on tulostettu. Laserilla tehtiin, jotta ei varmasti tule sotkuja. Ja hienot tuli! Ei sotkuja, ei paperi ongelmia. Nätisti laite otti paperin, yksi kerrallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen tulostanut meidän kutsuja varten kuultopaperille sekä laser- että mustesuihkutulostimella, ja kyllä minulla onnistui laserilla paljon paremmin. Lasertulostimella ei mitään ongelmaa, niitä sain tulostettua jopa kaikki kerralla, mustesuihkulla olikin vähän ongelmia. Niitä ei voinut tulostaa kuin yhden kerrallaan, muuten ne olisivat sutanneet toisensa ja ne piti avittaa printteristä ulos, sillä paperin reunat meinasivat mennä kippuralle (koska se kastuu musteesta) ja silloin koko paperi olisi rypistynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Useinhan kuultopaperi kiinnitetään kutsuun jollain nauhalla mutta mitä muuta voisi käyttää? Mulla lyö nyt ihan tyhjää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kiinnittäisin kuultopaperin kutsuun kaksipuolisella teipillä koska tahtoisin mahdollisimman huomaamattoman ja helpon kiinnityksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Useinhan kuultopaperi kiinnitetään kutsuun jollain nauhalla mutta mitä muuta voisi käyttää? Mulla lyö nyt ihan tyhjää.

Me ostimme 2 puoleista teippiä. Vinkkinä vaan, että jos ostatte esim. Sinooperista "Kapel" merkkistä teippiä, niin se on todella vahvaa!!

Kannattaa kokeilla ensin harjoituskappaleeseen sitä kiinnittämistä, muutamia kertoja! -> Jos kuultopaperi menee vinoon, sitä on vaikea irroittaa...

Ehdottomasti kokeilkaa ensin... ainakin siihen mallikorttiin.

Hauskoja askarteluhetkiä kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä mutta ongelma ratkesikin jo, kiitos näppärän kaasoni :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä kommentoin tätä aihetta. Me ostettiin kuultopaperia Sinellistä, taisi olla 27 euroa ja siinä on 30 arkkia (meillä meni kutsuihin 10 arkkia kun yhdestä sai kaksi) Kotona kokeilin mustesuihkulla (laadukas Epson) mutta ei onnistunut, tekstit lihavoituivat moninkertaisesti. Tulostin sitten laserilla ja jälki oli tosi hyvää, ei levinnyt ja kestää hyvin.

Kuultopaperi laitettiin kaksipuoleisella teipillä korttipohjaan (näin meitä ohjeistettiin liikkeessä), liimaus ei kestä. Voisin sanoa, että aika hyvin onnistuivat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me taas ostettiin Sinellistä 25arkkia/25e ihan tuollaista vaaleaa kuultopaperia jossa on valkoisia kiekuroita. Tulostettiin lasertulostimella ja ihan ensimmäinen virhe tehtiin siinä että tulostettiin sille puolelle jossa on ne kiekurat. Teksti kuivui kyllä, mutta lohkeili ja ei tahtonut millään pysyä kiekuroiden päällä.

No, testattiin sitten toiselle puolelle ja siinä jälki olikin parempaa. Silti osassa papereista teksti lohkeili todella ikävästi pois ja piti varoa hirmuisesti ettei koske sormin tekstiin. Varmaan kymmenisen arkkia meni tuon takia hukkaan, kun teksti oli häipynyt paikkapaikoin.

:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä on kokeiltu kaikki mahdolliset "kultanarut" ja organzanauhat sisälehden kiinnittämiseksi.Liimaakin tuli kokeiltua  >:( Mikään ei tunnu olevan "SE" oikea kiinnitys tapa,mikä omaan silmään näyttäisi hyvälle.Tuo kaksipuoleinen teippi kuulostaa kokeilun arvoiselle... ::)

Kuultopaperin tapaista (helmiäispaperi?) ostin Sinooperista 4,90e/10kpl arkki,tosi hyvää jälkeä tuli tulostimesta.Tiimarista en jostain syystä löytänyt koko paperia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vinkkejä kaivataan, eli mistä saisi tällä hetkellä halvimpaan hintaan ... ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mietin itsekin tätä hintapolitiikkaa, näin jossain askartelukaupassa A4 kokoisen lehtiön kuultopaperia ja hintaa oli about 25€/50 arkkia. Mielestäni kutsut tulee aika kalliiksi tuolla paperilla, kun pitäisi ostaa heti kaksi lehtiötä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mietin itsekin tätä hintapolitiikkaa, näin jossain askartelukaupassa A4 kokoisen lehtiön kuultopaperia ja hintaa oli about 25€/50 arkkia. Mielestäni kutsut tulee aika kalliiksi tuolla paperilla, kun pitäisi ostaa heti kaksi lehtiötä.

Tuo taitaa valitettavasti olla aika normaali hinta.. En ole kovin paljon tuota halvemmalla nähnyt missään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kutsuihin marmoripaperia. Saattaa olla eri asia kuin kuultopaperi, mutta kun en oo mikään askarteluihminen niin oletan että ne on ainakin aika samanlaisia... Korjatkaa jos olen väärässä :girl_sigh: Mutta siis ostin paperin Sinooperista 25 kpl:n paketeissa, semmonen aika vaalee mutta ei kuitenkaan ihan valkoinen. Hinta oli muistaakseni jotain kolmen-neljän euron luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään