Ei

Millä paikkakunnalla pidätte häät?

716 posts in this topic

Omalla kotipaikkakunnallani eli Kuopiossa vietetään häitä. Koko suku kun siellä päin ja Hollannin sukulaisille ja ystäville on ihan sama minne päin Suomea matkustetaan häitä viettämään.

Molempien kotipaikkakunta ja molempien rippikirkko on aika itsestään selvä valinta :)

Nykyisellä asuinpaikkakunnalla tai naapurikunnan puolella. Ei siis kummankaan kotipitäjässä.

Tullaan viettämään paikkakunnalla, jossa tapasimme ja jossa molemmat olemme syntyneet ja kasvaneet. Nykyisin siis asumme muualla.

Me mennään naimisiin morsiammen (eli minun) kotipaikkakunnalla.

Meidän kotipaikkakunnat on naapuruskunnat ja yhdessä ollaan asuttu molemmilla paikkakunnilla. Luultavasti häät olisi kuitenkin miehen kotipaikkakunnalla (meidän nykyinen asuinkunta), mutta loppujen lopuksi asian ratkaisee sopivan juhlapaikan jne. löytyminen.

Meillä vihkiminen kesämökkipaikkakunnan kirkossa ja juhlat sitten noin 10 km:n päässä naapurikunnan puolella. Kesämökki on morsiamen - siis minun - perheen, mutta se on myös sulhaselle mieleinen paikka   :-X

Sulhasen kotipaikkakunnalla, missä molemmat kuitenki asumme. Oma kotipaikkakunta on sen verran kaukana, ettei sinne huvita lähtee toisten nurkille. Oikeastaan muuta vaihtoehtoa ei olla mietittykkään!

Itse asiassa sopiva hääpaikka löytyi muualta kuin kumpikaan tai ketään tuttu on kotoisin. Eli Maskussa vietämme häitämme ja asumme Turussa.

Sulhasen kotipaikkakunnalla. Minä en tunne mitään kotiseuturakkautta omaa kotipaikkaani kohtaan, joten naimisiinmeno siellä olisi tuntunut oudolta ja irralliselta. Myös sulhasen nykyistä (ja meidän kummankin tulevaa) asuinpaikkakuntaa mietittiin, mutta pienellä paikkakunnalla on halvempaa ja vieraillakin lyhyempi matka tulla.

Molempien koti-ja asuinpaikkakunnalla..

Morsiamen eli minun kotipaikkakunnallani. Saadaan juhlia rauhassa maalla.  ;D

Helsingissä on häät, sulhanen asuu Kirkkonummella ja itse asun Nurmijärvellä. Helsinki on molempia lähellä ja sinne on vieraidenkin helppo tulla, lisäksi sieltä löytyi unelmiamme vastaava hääpaikka, joten valinnanvaikeuksia ei ollut.

yhteisellä asuinpaikkakunnalla, joka ei ole kummankaan kotipaikkakunta  :D

Minun kotipaikkakunnallani on vihkiminen ja sulhasen kotipaikkakunnalla hääjuhla. Välimatka ei ole kovin pitkä.

me pidetään häät meidän nykyisellä asuinpaikkakunnalla, kun suku on sitten levittäytynyt pitkin mikkeliä, kouvolaa ja joensuuta niin ajateltiin että on selkeintä pitää ne täällä missä meidän yhteinen kotikin on :-X

Meillä oli jotenkin ihan luonnollista, että morsiamen eli minun kotipaikkakunta valitaan. Kotikaupungistani löytyy nimittäin niin hieno vanha kirkko että juhlatila ihan siinä vieressä. Tiedän myös että saan mieleiseni papin vihkimään meidät.

Yhteinen kotipaikkakunta (ja vielä tämänhetkinen asuinpaikkakuntani, ei tosin enää häiden jäljeen) joten miksipäs ei täällä! Hmm... Tosin tajusin juuri, että vihkipaikkakunta onkin lähikunta, jossa sattuu olemaan ihana, pikku kirkko. Mut juhlat sit kotipaikassa.

Meidän yhteisellä asuinpaikkakunnallamme, jonne kummallakaan ei ole ennestään mitään siteitä. Täältä vain tuli talo ostettua.

Vihkiminen jomman kumman kotipaikkakunnan kirkossa (lopullinen päätös tekemättä! Pitää ratkaista pikapuoliin) ja varsinainen hääjuhla muulla paikkakunnalla. Asumme sulhasen kotipaikkakunnalla ja täällä on juhlapaikkatarjonta molenpien mielestä aika onnetonta. Eli vietämme juhlaa naapuri-kunnassa. Siellä on molemmille mieluisa juhlapaikka eli aivan ihana vanha punatiilirakennus juhlasaleineen

kummallaki sama kotipaikkakunta:) helppo päättää et missä pietää:)

Kummankin asuinpaikkakunnalla joka on tosin myös kotipaikkakuntamme.

Meidät vihitään kummankin kotipaikkakunnalla, mutta hääjuhla on tarkoitus viettää toisella paikkakunnalla n. 45km:n päässä vihkikirkosta.

Yhteinen kotipaikkakunta. Ollaan molemmat kotoisin samalta seudulta, joten tuntuu luonnolliselta mennä naimisiin lapsuus- ja nuoruusvuosien maisemissa. Niin ja ehkä se on myös käytännöllisin ratkaisu, molempien suku asustelee siellä päin...