Guest Sharon

Miten sujui hääpäivä laahuksellisen puvun kanssa ?

173 viestiä aiheessa

Yllättävän hyvin. Kirkossa laahus oli tietysti auki, ja kaaso suoristi sen alttarilla. Kirkosta poistuessa kiepautin laahuksen toisen käteni päälle ja hyvin onnistuin liikkumaan korottomissa talvikengissäni. Juhlissa laahus nostettiin nappiin. Loppuillasta tanssin tohinassa laahus polkaistiin kaksi kertaa napistaan (lopulta nappi irtosi), mutta saatiin fiksattua se korsetin yhteen hakaseen kiinni. Ja meno jatkui!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No mulla oli aika pieni laahus, ja pidin sen alhana koko ajan. Sen olisi kyllä saanut nostettua ylös napilla, mutta sitten puku olisi näyttänyt aika tökeröltä. Laahuksen päälle astujia riitti, kun meidän juhlatila oli aika pieni. Aina sen kuitenkin huomasi, eikä mitää vakavampaa sattunut. Häävalssissa laahus oli kuitenkin vähän tiellä ja jouduin potkimaan sitä taaksepäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aika jumalaton laahus, kirkossa pidin sitä auki, sekä hääpaikalla vähän aikaa (koska se oli NIIIIN ihana!).

Sitten häätanssin kohdalla kiinnitin sen (loppuillaksi) ylös nappiin. Ehdin siis jonkin aikaa fiilistellä sen kanssa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suht pitkä laahus (ja huntu) ja hyvin toimi. Laahus tosin oli auki vain kuvauksissa ja kirkossa (huntu vain kirkossa) ja muuten ylhäällä.

Tanssiminen ja kulkeminen ylös nostetun laahuksen kanssa toimi hyvin kun oli korkkarit, mutta jossain vaiheessa potkasin kengät pois ja tällöin täytyi kyllä hametta kannatella. Tosin tällöinkään muut eivät helmojen kanssa kompuroineet kuin minä itse :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laahus oli kiinni kirkossa, koska kruununkantaja olisi muuten kompastunut siihen. Juhlapaikalla se oli auki eikä sille astuttu kuin pari kertaa ja kerran se juuttui metallikynnyksen metalliruuviin (pieni reikä tuli) mutta sehän oli aivan ihana. Loppuillasta ehkä parin viimeisen tunnin ajaksi sitaisin sen kiinni, niin taksiin oli helpompi mennä "pienemmin" helmoin. Hyvin sujui. Seuraavana päivänä näki miten paljon pölyä se oli kerännyt, mutta eipä sitä kukaan iltasella vielä huomannut... :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puvussani oli (pieni?) laahus joka oli auki koko päivän. Alla minulla oli takaa korostettu vannehame joka pääosin piti puvun irti lattiasta. Aluksi oli tarkoitus ommella kiinnike laahukseen, mutta mielestäni puku näytti parhaimmalta auki ollessaan joten napista luovuttiin kun puku oli kuitenkin omani.

Tanssimisessa peruuttaminen oli vaikeinta, letkajenkassa olin viimeisenä :P Tanssilattialla joku astui helmaani ja sulho välillä loikki helman yli, mutta suurempia ongelmia siitä ei ollut. Autoonkin vain istahdin ja kaaso sulloi loput puvusta syliini.

Muokattu: , käyttäjä: Mimusi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvin meni laahuksen kanssa :) Tykkäsin laahuksesta kovasti, vaikka olinkin etukäteen miettinyt, miten sen kanssa meno sujuu. Se tuli perässä mukavasti ja sen sai myös kädellä kiinni rannelenkistä. Tanssiessa sitä oli kiva heiluttaa siitä rannelenkistä. En nostanut sitä kiinni missään vaiheessa helmaan, koska tuntui hauskemmalta olla nostamatta :girl_dance: Laahus oli todella kaunis, eikä se hämmästyksekseni ollut edes likaantunut illan loputtua :girl_smile: Vessassa käynti oli ainoa juttu, jossa kaasoa tarvittiin auttamaan, mutta siihen vaikutti muutenkin puvun helmat ja vanteet kuin pelkkä laahus :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä oli tyllilaahus (ja iso) ja olihan se haastavaa ja repeili pariin kertaan, mutta omaa pukua en aio missään nimessä myydä niin en mitään kohtausta saanut. Mutta varsinkin ahtaissa kohdissa (ruokajono, tanssi yms.) kannattaa varoa. Omani kärsi lisäksi kun kävimme metsämäisessä puistossa kuvauksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voiskohan joku laittaa kuvan tosta laahuksen kiinnityksestä, lähinnä kiinnostaisi sellainen sisäänpäin käännettävä kiinnityssysteemi. Tai sitten ihan ylös nostettavasta nappikiinnityksestä (mulla on nauhakiinnitys hääpuvussa, joten siinä ei ole nappeja mihin puvun voisi nostaa). Mun puvussa on tällainen laahus:

lilly_3135-4.jpg

Lisäksi osaako joku sanoa, onko joku suoja-aine satiinipuvulle likaantumista vastaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäksi osaako joku sanoa, onko joku suoja-aine satiinipuvulle likaantumista vastaan?

Ainakin Tampereella Morsiusgalleriassa on sellaista ainetta myynnissä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
090.jpg Pukuni on tämän tyyppinen takaa. Osaisiko joku sano minkälaisen vannehameen tarvitsisin? Tavallisella yksivanteisella tyllihameella näytti jotenkin lässähtäneeltä takaa, nyt tilaisinkin laahuksellisen tyllialushameen..Olikohan hyvä idea?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli pieni laahus, joka oli koko ajan auki. Kyllähän niitä päälle astujia riitti, erityisesti tanssilattialla, mutta itse tanssimista laahus ei haitannut, kuten tekijä lupasikin. Pysyttelin sitten laahuksineni tanssilattian reunoilla, jolloin ihmisten ei tarvinnut pelätä polkemista :D Helpommalla siis olisin päässyt ilman laahusta, mutta toisaalta en olisi mistään hinnasta ottanut mitään muunlaista pukua kuin oma unelmani <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laahus oli, eikä ongelmia.

Kukaan ei tallonut päälle ja tanssiessa se oli minulla erillisen lenkin avulla kädessäni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä juhlittiin kahteen otteeseen ja molemmissa puvuissa oli laahus. Hääpäivänä olleen puvun kanssa laahus ei aiheuttanut minkäänlaista ongelmaa. Pidin sitä auki suurimman osan päivästä, tanssien ajaksi nostin sen napilla ylös. Kukaan ei astunut laahuksen päälle, eikä se tarttunut mihinkään kiinni... eipäs kun kerran appiukko astui laahukselle kun asetuttiin onnittelujonoon, mutta se oli ainut! :D

Vapaammissa, kavereiden kesken vietetyssä juhlassa laahus aiheutti hieman enemmän ongelmia. Suurimmat syyt olivat ahtaampi tila (useampi ehti astua laahuksen päälle) sekä kuraisempi keli, jonka vuoksi aina ulkona laahusta oli nostettava enemmän. Se juhla oli kuitenkin niin paljon vapaampi, että eipä moista jaksanut paljoa murehtia, kaappasi laahuksen vain käsivarrelle kun siltä alkoi tuntua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omassa puvussani oli melko lyhyt, pitsinen laahus ja hääpäivä sujui sen kanssa oikein hyvin ^_^ Pidin laahusta auki lähes koko päivän ajan ja melkein jokainen vieras ehti tallomaan sen päälle, mutta uhkaavista repeämisäänistä huolimatta laahus säilyi käytännössä ehjänä. Tarkemman tutkiskelun jälkeen huomasin, että laahuksesta oli irronut muutama yksittäinen helmi ja sen alapuolella roikkui pari langanpätkää, mutta vauriot ovat onneksi helposti korjattavissa. Laahus osoittautui myös lähes putipuhtaaksi lyhyttä, noin 30cm pituista kaistaletta lukuunottamatta, joka oli päässyt hieman harmaantumaan loskaisilla kaduilla kuljeskelun seurauksena. Kokonaisuudessaan olin siis hyvin tyytyväinen siihen, että valitsin laahuksellisen puvun ja jätin laahuksen myös kirkon jälkeen avoimeksi, koska se ei tosiaan kärsinyt kovinkaan pahoja vaurioita päivän aikana ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voiskohan joku laittaa kuvan tosta laahuksen kiinnityksestä, lähinnä kiinnostaisi sellainen sisäänpäin käännettävä kiinnityssysteemi. Tai sitten ihan ylös nostettavasta nappikiinnityksestä (mulla on nauhakiinnitys hääpuvussa, joten siinä ei ole nappeja mihin puvun voisi nostaa). Mun puvussa on tällainen laahus:

lilly_3135-4.jpg

Lisäksi osaako joku sanoa, onko joku suoja-aine satiinipuvulle likaantumista vastaan?

 

Mulla oli puvussa myös nyöritys mutta ompelija ompeli nyörityksen alle pienen napin. Laahukseen ommeltiin pieni lenkki jolla sen sai nostettua ylös nappiin kiinni. Kuvaa en löytanyt koneelta niin että olisi saanut selvää niistä tarkemmin. Jos välttämättä sen kuvan haluat niin voin yrittää ottaa puvusta kuvan kun se roikkuu hengarissa, en jaksa alkaa sitä pukemaan päälle asti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pukuni laahukseen oli ommeltu kolme nappia ja siimaa, että sen saa pois tieltä. Siitä huolimatta oma äitini! astui laahuksen päälle kolmasti ja siimat katkesivat. Loppuillasta pidin laahusta kädessäni. Suosittelen siis sellaista lenksua ranteen ympärille. Mutta ei menoa haitannut kyllä laahusongelmat. Hauskaa oli siitä huolimatta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voiskohan joku laittaa kuvan tosta laahuksen kiinnityksestä, lähinnä kiinnostaisi sellainen sisäänpäin käännettävä kiinnityssysteemi. Tai sitten ihan ylös nostettavasta nappikiinnityksestä (mulla on nauhakiinnitys hääpuvussa, joten siinä ei ole nappeja mihin puvun voisi nostaa). Mun puvussa on tällainen laahus:

lilly_3135-4.jpg

Lisäksi osaako joku sanoa, onko joku suoja-aine satiinipuvulle likaantumista vastaan?

 

Mulla oli puvussa myös nyöritys mutta ompelija ompeli nyörityksen alle pienen napin. Laahukseen ommeltiin pieni lenkki jolla sen sai nostettua ylös nappiin kiinni. Kuvaa en löytanyt koneelta niin että olisi saanut selvää niistä tarkemmin. Jos välttämättä sen kuvan haluat niin voin yrittää ottaa puvusta kuvan kun se roikkuu hengarissa, en jaksa alkaa sitä pukemaan päälle asti :)

Kiitos MonaLiisa, ei tarvi enää. Käytin pukua ompelijalla, joka kaivoi puvun uumenista nauhat, jolla laahuksen saa "imaistua" sisään. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun puvussa oli myös laahus, mutta en oikeastaan ollut päivän aikana kertaakaan sen kanssa pulassa. Kirkossa sulho astui vahingossa kaksi kertaa reunalle kun olimme alttarilla ja muutaman kerran juhlissa joku taisi seisahtua laahuksen päälle. Muita vahinkoja ei käynyt.

Minulla oli laahus alkujuhlan alhaalla ja tarpeen vaatiessa sulho nappasi sen käsiinsä, mutta bändin aloittaessa laahus nostettiin ylös.

Mun pukuun oli ommeltu kaksi nappia, joihin laahuksen sai kiinni. Lisäksi se piti vielä kiinnittää puvun "sisäpuolelta" hakaneuloilla, koska laahus oli niin raskas etteivät napit yksinään olisi sitä jaksaneet kannatella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

VAIKEASTI.

 

Jos olisin paremmin tiennyt, en olisi ottanut laahuksellista pukua, vaan sellaisen minkä kanssa on helppo kulkea. Kuvissa näyttää kyllä kauniilta, mutta liikkumisessa ei ole hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Liikkuminen oli yllättävän helppoa, ainoastaa kirkossa punaista mattoa kävellessäni (mitä lieneen sametti mattoa) laahus tuntui raskaalta. :tender: Puku ei kärsinyt yhtään vahinkoja, onneksi. :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löysin unelmien hääpuvun, joka on kaunis, herkkä ja klassinen..Kertakaikkisen ihana! Hääpuvussa on pitkä laahus - toisaalta upea ja näyttävä, toisaalta varmasti epäkäytännöllinen hääjuhlassa. Puvun päällä on tyllikerros, joka jää hölmösti sivulta levälleen kun helman kiinnittäisi takaa ylös. Puku on kertakaikkisen upea, mutta mietin nyt kovasti käytännöllisyyttä.. Laahus olisi pääasiassa näytillä kirkossa ja juhlan alkuvaiheessa, sen jälkeen se olisi paras nostaa ylös. Varsinkin häätanssin aikana..

 

Miten te muut olette pärjänneet pitkien laahusten kanssa? Onko pitkä laahus vain tiellä hääjuhlan aikana? Saitteko sen järkevästi nostettua ylös ilman että puvun ilme muuttui liikaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaampa tähän nyt itsekin, kun häät ovat takanapäin. Itselläni oli keskipitkä laahus, jota ei saanut kiinnitettyä mitenkään vaan kannoin sitä käsilenkistä esim. tanssiessa ja kulkiessa. Olihan se nyt hankalampaa kulkea laahuksellisen puvun kanssa, joka oli vielä runsashelmainen kuin kapean ja ei laahuksellisen kanssa. Vessassa käynti ei olisi kyllä itselläni onnistunut mitenkään yksin, mutta onneksi oli ihanat kaasot. MUTTA en vaihtaisi mistään hinnasta tätä ihanaa pukuani mihinkään muuhun, KOSKA hääpäivä oli ainutlaatuinen ja se päällä tunsin olevani kaunis morsian. Tyllihelma ei saanut minkäänlaisia repeämiä yms. vaikka jotkut vähän talloivat sitä välillä. Enkä olisi edes antanut sen häiritä, koska kertakäyttöinenhän se hääpuku minulle on :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun pukuni oli melko kapealinjainen ja laahuksellinen. Laahuksella oli jonkin verran mittaa, mutta vaikka kangasta oli paljon, puku oli silti niin kevyt että ei aiheuttanut ongelmia.

Tanssin ym ajaksi puvusta löytyi käsilenkki jolla pukua sai helposti kannateltua.

En liiemmin varonut helman kanssa liikumista ja kyllä laahus likaantui hieman, mutta toivon että pesula saa jäljet pestyä pois.

Laahus toi pukuuni todella paljon lisää näköä ja esim kuvissa se näyttää todella kauniilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään