Jump to content
Naimisiin.info

Koemeikki ja -kampaus


Guest EveliinaH

Recommended Posts

Turhaan huolehdin, kampaus onnistui todella hyvin. Olin/olen todella tyytyväinen. Kampaajilla vain tuntuu olevan erilaisia käytäntöjä asian suhteen. Mitä tästä opimme? Ei kannata vain luottaa kavereiden kokemuksiin, vaan AINA kannattaa tarkistaa asia etukäteen, oli kyseessä sitten kampaus tai jokin muu asia.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mulla oli nyt maanatai päivänä koekampaus. Kampaus oli ihan "kampauksen näköinen", mutta koska versoita tehtiin monta, ei sen laatu ole priima. Mutta hyvin on kestänyt: täällä mä istun töissä naama (myös koemeiki oli tänään)- jakarvat hienosti!!!!    8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minulla ei tehty viime joulukuussa naimisiin mennessäni kunnon koekampausta. Tuntui, että se oli lähinnä sitä, että kampaaja kokeili miten saa onnistumaan haluamani nutturan. Ei sitä, että minä näen onko sopiiko kampaus mulle. Olin itse pettynyt. Koko "kampaus" purettiin ennen lähtöäni kampaajalta. En tiedä vaikuttiko asiaa se, että minulla oli lehdestä kuva, millaisen kampauksen haluan.

Hääpäivänä kampauksen teko oli epämiellyttävin asia koko päivänä. Kampaaja hermoili ja ylitti aikansa yli 0.5 h. Onneksi meikkaaja oli nopeampi ettei aikataulu kokonaan pettänyt. Kampaus oli kyllä loppujen lopuksi ihan ok. Olinhan valinnut mallin itse.

Niin ja minulla ei ollut oikein valinnan varaa kampaajien suhteen paikasta ja ajasta johtuen. Etten voinut vaihtaa koekampauksen jälkeen. Muuten ehkä olisinkin niin tehnyt.

Link to comment
Share on other sites

Minunkin koekampaus oli semmoinen ei-ihan viimeisenpäälle, vaan lähinnä just tuommoista "pinneillä testailua" ja erilaisten vaihtoehtojen kokeilemista esim. miten etuhiukset laitetaan, mihin kohtaan huntu ja tiara on paras laittaa, millainen hiuslisäke tulee jne. Itse mallista oli minulla muutama kuva jo etukäteen.

Koekampauksessa ei siis (kuten varsinaisessa kampauksessa) rullattu hiuksia eikä lakattu paikoilleen, vaan kampaus purettiin testailun lopuksi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kun olin kaasona ni morsiammelle tehtiin koekampaus ihan loppuun asti viimeisteltynä. Mulle kampaaja sano varatessani aikaa, että ennen h-hetkeä pitää sitten yhdessä miettiä sitä kampausta, joten ei mulle ei kanssa taida tulla "kunnon" koekampausta.

???  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tätä aihetta minä oon tuskaillu. Tahdon ehdottomasti nähdä ne valmiina, siis meikin ja kampauksen. Mutta melkein joka paikassa hintaan kuuluu kampauksen ja meikin suunnittelu, ei siis koekampaus ja -meikki...........    Raivostuttaa, kun en tiedä mitä teen!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Siskoni harjoittelee pari kertaa ennen häitä kampausta... Samalla vähän mietitään minkälainen lopulta tulee, mutta en usko, että mitään kunnollista koekampausta haluan... Meikin haluan kyllä nähdä valmiina...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Oikeassa olet, Myyis, kampausten teko on harvinaista tänä päivänä. Sesongit ovat kesän morsiamet ja vanhojen tanssit, harvemmin tullaan muuten kampausta tilaamaan. Vaikka itsekin olen kampaaja, en silti täysin yhdy kampauksen luovuuden ja toistettavuuden ristiriitaan... hyvä kampaaja osaa tehdä saman työn uudelleen, mikäli hiusten pituus ja rakenne ovat samat kuin koekerralla. Tietenkään jokainen irtokiehkura ei voi mennä millilleen samaan paikkaan, mutta sitä tuskin kukaan odottaakaan... fiilis on tärkein ja hääkampauksessa tietysti ennen muuta kestävyys. Koekampaus harvoin tehdään yhtä kestäväksi ja siistiksi kuin varsinainen hääkampaus, tarkoituksena onkin vain hakea yleistä ideaa yhdessä... kuten aikaisemmista kommenteista on hyvin käynyt ilmi.

Suosittelisin kunnollista nutturakampausta haluavien morsiamien etsivän käsiinsä kampaajan/liikkeen, jossa on keskitytty nimenomaan kampausten tekoon, usein nämä liikkeet ovat aktiivisia esim. ammattilaisten alan kilpailuissa. Esimerkkejä löytyy esim. Pinni- lehdestä, jossa säännöllisin väliajoin ilmestyy myös hääkampaus- artikkeleja kuvineen. "Trenditehtaissa" (joissa pääpaino on nimenomaan värjäyksessä ja leikkauksessa) osataan harvoin kestävien kampausten teko, sillä näissä kampaajien harjoittelu kyseisellä alueella jää varsin vähiin muiden töiden ollessa suositumpia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kävin tänään koekampauksessa ja odotin että hiuksiini olisi tehty ainakin jonkinlainen mallikampaus. Kampaaja kuitenkin vain jutteli kanssani toiveistani noin 5-10 minuuttia, jonka jälkeen totesi sitten asian olevan selvä. Hän tuskin edes koski hiuksiini, joten kampaukseni on nyt täysin katsomiemme kuvien varassa. Ja häät on kahden viikon päästä. Kampaaja ei tässä vaiheessa veloittanut mitään, mutta tulisiko tällaisesta edes maksaa mitään? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa varmistaa kampaajalta etukäteen, mitä koekampaus pitää sisällään. Joissakin paikoissa voi todellakin olla niin, että koekampaus on vain sanallista suunnittelua. Mielestäni kuitenkin todella tyhmää, sillä jos ei ole entuudestaan tuttu kampaaja, niin pitäähän sen tietää kyseisten hiusten mahdollisuudet kampauksiin!

Itselläni wanhojen tansseihin tehtyyn kampaukseen sisältyi koekampaus, jossa kampaaja hahmotteli kevyesti hiuksiini sitä kampausta, minkä sitten loihti itse tanssiaisiin. Eli todellakin siis koitti, millaiseen kampaukseen hiukseni ylipäätään taipuvat.

Ja jatkaakseni vielä hieman tuosta maksupolitiikasta: Periaatteessa kyseisellä kampaajalla on oikeus laskuttaa sinua tuosta "koekampauksestakin", sillä veit sillä kuitenkin hänen työaikaansa. Mutta kuten edellä sanottua, niin kannattaisi aina varmistaa tuo, mikä se koekampaus kullekin kampaajalle on. Itsekin nimittäin vasta netissä pyöriessäni törmäsin erään kampaamon sivuilla tekstiin, jossa heidän tekemäänsä morsiuskampaukseen (+meikkiin) ei sisältynyt koekampausta, vaan ainoastaan kampauksen suunnittelu.

Link to comment
Share on other sites

Multa kampaaja kysyi etukäteen, että haluanko koekampauksessa ja -meikissä, että tehdään koko juttu kunnolla, vai pelkästään ideoidaan ja kevyesti suunnitellaan. Kannattaa tosiaan kysyä etukäteen, jos ei muuten ole tullut puheeksi!

Link to comment
Share on other sites

Minun käskettiin varata koekampaukseen ja -meikkaukseen aikaa yhteensä viisi tuntia joten oletettavasti siellä tehdään muutakin kuin jutellaan...

Link to comment
Share on other sites

Oho! Onpa LauraLauralla suunnittelua! Mulla meni 1,5 tuntia. Meikki tehtiin aika pitkälti tulevan päivän mukaan, mutta kampauksessa vaan vähän nosteltiin hiuksia sinne päin. Olin luullut, että tehtäisiin enemmän, mutten saanut mitään sanottua. Luulisin, että kampauksesta tulee kuitenkin ihan toimiva näinkin...

Link to comment
Share on other sites

kyllä meidän kampaamossa kokeillaan ihan oikeesti kampauksen tekoa koska hiukset voivat olla huonot kihartuu tai jotain ongelmia voi tulla sit hääpäivänä!

sinuna kyllä menisin vielä uudelleen sinne kampaajalle jos haluat yhtään nähdä miltä sit tulet näyttämään.monesti ajatukset on kuitenkin molemmilla niin erilaisia vaikka kuviakin olisi apuna.ja saattaahan olla ettet sitten kuitenkaan tykkää siitä mikä kuvassa on! menisin kyllä itse uudelleen ja vaikka maksaisin siitä  :)

Link to comment
Share on other sites

Pitkät hiukset on kyllä, kampauksen mallista ja meikistä ei ollut oikeastaan vielä edes puhetta. En minä tiedä kuinka paljon aikaa siellä sitten oikeasti menee, mutta kuulemma tuon verran kannattaa varata ettei tule sitten turhan kiire. Tosin, jos varsinaiseen kampaukseen ja meikkiin menee kolme tuntia vaikka suunnittelu on tehty etukäteen, niin kaiketi siihen suunnitteluun sitten saadaan viisi tuntia uppoamaan jos kampaus ja meikki tehdään ihan valmiiksi asti.

Link to comment
Share on other sites

Mun koekampaus (ja meikki) oli hahmottelua ja kokeilua ei pelkastaan puhetta. Itseani olisi pelottanut kampauksen tekeminen haapaivana jos ei oltaisiin kokeiltu ensin. Aikaa ei olisi ollut kovin suuriin muutoksiin...

Link to comment
Share on other sites

Joulukuussa 2004 kävin viikkoa ennen maistraattitoimitusta suunnittelemassa kampaustani, ensin pläräsin suuren pinon kirjoja ja sitten mieleisistäni tyyleistä tehtiin kaksi nopsaa versiota. Meikkiä tehtiin sen verran, että löytyi oikea "pohjamaali" ja keskusteltiin luomiväristä! Nyt maaliskuussa ei sitten tarvitse tehdä muuta kuin mennä kampaajalle. Sama kampaus on siunaukseen tulossa, kuin vihkimiseenkin.

Link to comment
Share on other sites

Harmillinen juttu, kannattaa varmaan etukäteen kysyä kampaajalta mitä se koekampaus pitää sisällään. :-/

Mulla kävi niin että puhelimessa jo sanoin että ei tarvitse varsinaista koekampausta tehdä (koska en halunnut maksaa siitä). Sovittiin suullisesti ja vein kampaajalle kuvia millaisen haluaisin. Juteltiin sitten noin 15 -20 minuuttia ja vein siis kuvia kampauksista, jotka olin tulostanut netistä. Kampaaja oli tosi ammattilainen ja sai loihdittua haluamani kampauksen hääpäivänä ilman että tehtiin koekampausta.  :-*

Link to comment
Share on other sites

Moi!

mun tutulle kävi niin että koekampaus olikin pelkkää puhetta ja hääpäivän kampaus sitten epäonnistui tai siitä ei tullut morsiolle mieluinen, vaikka oli kuvat ja kaikki sovittu... Hän ei uskaltanut alkaa valittamaan kun oli muutenkin jännittynyt ja hermostunut mutta harmittelee vieläkin 2 vuotta sitten olutta hääpäivän kampausta...

Mitä tästä opimme, kannattaa aina sopia selvästi, mitä tahtoo!!! :-/

Link to comment
Share on other sites

mulle sanottiin että kampauksen hintaa sisältyy suunnisttelu missä jutellaa vaan minkälaisen haluaa,erikseen on sit koe kampaus mikä maksaa jossa tehdää erinlaisia kampauksia

Link to comment
Share on other sites

Me suunniteltiin kampausta jo silloin kun varasin ajan (kävin silloin normaaliparturissa). Ja meillä on tarkoitus ottaa kiitoskorttikuvat jo silloin koekampauksen jälkeen, että voidaan antaa kiitoskortit jo häissä vieraille. Että kampauksen pitäisi olla silloin samanlainen kuin hääpäivänä. Ilmeisesti ne hiuskukatkin mitä kampaukseeni haluan, pitää siis olla mulla jo mukana että nekin olis sitten kuvissa.  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulle tehtiin ihan kunnon kampaus, rullat päähän ja lisuke ja sitä rataa. Mietittiin tiaran paikka ja otettiin valokuvia, joista mietittiin kampaajan kanssa, mitä muutoksia tehdään.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Juuri varasin ajan koekampaukseen ja vähän jännittää, nimittäin siihen kuulemma menee aikaa tunnin verran!

Olin itse ollut siinä uskossa, että kampaus tehdään ihan alusta lähtien, varsinkin kun hinta ei ole halvimmasta päästä ja samoin hinnastossa puhuttiin morsiuskampauksesta, joka sisältää koekampauksen.

No, täytyy vaan yrittää luottaa kampaajan ammattitaitoon...uutta paikkaa ei enää viitsi lähteä etsimään ja tuosta olen kuullut hyvää.

Olisi kiva kuulla kokemuksia muiltakin, joilla on ollut pelkkä suunnittelu! Tuliko yllätyksiä?

Hieman jänskättää sekin, että yleensä mun hiusten kuivaamisessa on mennyt odotettua kauemmin aikaa. pitänee mainita tuolle kampaajalle. Ei tosiaan toivo hääpäivälle ylimääräistä kiirettä  ;)!

Onneksi koemeikki tehdään kokonaan...

Link to comment
Share on other sites

Mulla ei tehty kampausta valmiiksi asti vaan tehtiin föönipohja ja tehtiin nutturan perusta ja kampauksen etuosa ja aseteltiin tiara paikalleen. Todettiin että toimii ja loput sitten h-hetkellä.

Meikkaajan kanssa juteltiin vain ja hän antoi joitakin ohjeita (esim. ei saa laittaa aamulla kosteusvoidetta)

Link to comment
Share on other sites

Mulla meni koekampauksessa 3,5 tuntia ;) Mutta käynti nyt ei mennykkään ihan putkeen. Samalla laitettiin väriä ja sitäkin jouduttiin laittamaan 2 kertaa, kun ensimmäisellä kerralla tulos oli jotain aivan muuta kuin oltiin tarkoitettu. Hermostunut morsian tahtoi sitten uuden sävyn (onneksi), koska sellainen kirkuvan punainen pää ei mielestäni sopinut omiin häihini  ;D

Värien jälkeen nypittiin sitten kulmakarvoja ja tehtiin se itse kampaus. Kampaus oli muuten samanlainen kuin varsinaisena hääpäivänä, mutta kiinnitykset oli hieman heikommat ja sitä ei siloiteltu niin loppuun asti. Mutta hieno oli kampaus kokeenakin :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...