Sign in to follow this  
Followers 0
mindis

Mitä jälkiruokaa häihin?

13 posts in this topic

Ajattelimme tehdä häihimme osan ruuasta itse, mutta vielä emme ole keksineet mikä olisi herkullinen ja suht helppo valmisteinen jälkiruoka. Haluaisimme jotain erikoisempaa, eli ei tällä kertaa kiisseliä  ;) Eli vinkkejä tänne osastolle, ja mikäli jälkiruoan pystyy tekemään edellisenä iltana, niin sitä parempi!

Me juhlimme puutarhassa ja jälkkärinä niin perus-Suomalainen kuin tuoreet mansikat ja kermavaahto  :-X

Eikö jälkiruokana häissä ole aika luonnollisesti hääkakku ja kahvi!

Meille tulee jälkiruuaksi vaahtokarkki-hedelmävartaat + erilaisia kastikkeita (kinuski, suklaa ja vaahterasiirappi).

Ja myöhemmin on sitten ihan erikseen hääkakku.

Mmmm, kuulostaa hyvältä! Ehtispä mansikat kypsyä kesäkuun viimeselle viikonlopulle, niin niistä kyllä sais todella hyvän jälkiruoan!

Miten olisi jäisiä karpaloita ja kuumaa kinuskikastiketta tai joku ihana hedelmälajitelma, josta jokainen saisi ottaa mielensä mukaan

Etukäteen on suunniteltu jälkiruoaksi mansikkarahkaa. :) Siihen voi päälle koristeeksi pursottaa vaikka vähän kermavaahtoa. Luulen, että kaikki ihmiset tykkäävät, ja on kai se tarpeeksi juhlavakin juttu? Parin tunnin päästä siitä on sitten itse hääkakku + leivonnaisia.

Meille tulee tummasuklaamoussea ja kirsikkakastiketta, kakku ja kaffit sitten myöhemmin :)

Miten olisi pannacotta? Meidän häissä antoivat ohjelmantekijät hääparille tuon vinkiksi, kun jotain helppoa mutta erilaista jälkiruokaa halusivat itse tehdä.

Ystävien häissä oli hedelmäsalaattia, ja se olikin aivan mahtava vaihtoehto, koska buffetpöytä on aina buffetpöytä eli tulee (ainakin mulla ;) ) syötyä aika paljon ja sai sitten jotain raikasta. Senhän voi tehdä valmiiksi sankoihin ilman banaania (jota ei edes tartte) ja myös osan ilman omenaa (voi olla allergisia).

Edited by Malssi09

Talvihäihin haluaisin jotain muuta kun täytekakun. Myös siitä syystä, etten itse syö kakkua. Nuo jäiset karpalot kinuskikastikkeella :-X

Ainakin sesonkiaikaan marinoidut marjat voisi olla aika jees! Eli marjasalaatti, jolle keitetään mausteinen "liemi".