nassukka

Pioni hääkimpussa (kuvia)

164 viestiä aiheessa

Olen itsekin miettinyt pioneja hääkimppuuni mutta mitenköhän ne mahtavat kestää kimpussa? Olen kuullut, että nuupahtavat aika helposti, pitääköhän tämä paikkansa? Kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herttoniemen Kukka kertoi, että pionin hinnat riippuvat Hollannin kukkahuutokaupasta, josta ne pääsääntöisesti tuodaan Suomeen. Kesä on pionien varsinainen sesonki. Niitä alkaa tulemaan kesäkuun alussa. Arvioivat yksittäisen kukan hinnaksi 5 eur.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi tietää saatavuudesta. Ja missä kunnossa tilatut kukat saisi? Voiko olettaa saavansa vähän auenneita kukkia tai nuppuja? Täysin auenneet ei oo mun mielestä enää niin söpöjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kasvaa pihalla pioneja ja maljakossa ovat ainakin kestäneet hyvin. Pionit pitää ottaa puoliksi nupullaan niin kestävät parhaiten. Niistä saa myös kauniita kuivattamalla. Kannattaa kysellä kukkakaupoista saatavuutta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli haakimpussa pioneja, ja ne kestivat loistavasti. Kimpun sai myos kuivattua. Tosin pioneista valtaosa oli vahan nupullaan ja vain pari ihan kokonaan auki, mutta nekin kestivat. Haat olivat alkukesasta ja kimpun hinta siina 130 eur, siina oli tosin myos muita kukkia. Se oli keskisuuri kimppu ja semmoinen putousmallinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos morsiuskimppu on pioneista, niin mikä rintakukka sopisi sulholle? Voisko se olla pioni?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos morsiuskimppu on pioneista, niin mikä rintakukka sopisi sulholle? Voisko se olla pioni?

Pieni pioni tai neilikka mun mielestä sopisi hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 29.5. ja pionikimppu (valkoista ja vaaleanpunaista) ja pioniviehe (valkoinen) on floristilta tilattu..!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut pionikimppua loppukesästä? Mihin saakka niitä saa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään lopullisesti selvisi, että mun kimppuni tulee olemaan tummanpunaisista pioneista. Saan ne ihanalta naapurin tädiltä suoraan kukkapenkistä. Odotetaan vaan että nuput aukeavat seuraavan 9 päivän kuluessa. Lisäksi vain vihreää ja vaaleaa nauhaa, jossa helmiä siellä täällä.

JES!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

BQG078m.jpg

nc_peony.jpg

Siinä pari. Mäki pidän kovasti pionista, mutta en tiedä onko se kukassa enää heinäkuun lopulla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma haaveeni oli myöskin pionikimppu, mutta häät on elokuun 13. eikä silloin pioneja enää saa. :( Kukkakauppiaan mukaan kukat tilataan Hollannista ja niitä saa vain heinäkuun puoleen väliin saakka. HARMI!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitä juhlittiin heinäkuun viimeinen päivä ja viime hetkeen sai jännittää, saako floristi pioneja. Kimppuun niitä riitti, mutta ei kirkon ja juhlapaikan kukka-asetelmiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kukkakauppias sanoi, että todennäköisesti pionia saa vielä elokuun lopun häihin Hollannista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minkä hintainen pionikimppu on? Onko pioni kovasti kalliimpi kuin ruusu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jotain tällaista tulee mulle

kmd_peonybouquet.jpg

tai

BQG007x.jpg

Siihen voisi sopia lisäksi syreenit ja freesiat - eikö?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pionien hinnasta minulla on jotain kokemusta, sillä tykkään ostaa niitä leikkokukkina. Pionien sesonki on toukokuun lopulta heinäkuun alkuun, jolloin niitä on yleisesti tarjolla kukkakaupoissa. Kappalehinta on ollut 2-5 euroa. Kysyin ensi kesäksi pionien hintaa, sillä ajattelin käyttää niitä pöytäkoristeissa. Hinnaksi arveltiin 25-30 euroa/10 kpl. Pioni on hieman kalliimpi kuin ruusu mutta kukka on paljon suurempi kuin ruusun, joten niitä ei tarvitse kimppuun niin montaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hintatietoa kaikille pionien ystäville!

Maksoin helsinkiläisessä kukkakaupassa isosta pionikimpusta 80 euroa. Pioneita tulee kimppuun n. 20. Floristi sanoi, että hinta on melko edullinen, koska kesäkuun viikot ovat pionien kotimaista sesonkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Helsingissä pyöreä kimppu jossa 10 pionia, hinta arvio 90-110 euroa. Voi olla et kimppu vaihtuu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät ensi toukokuun lopulla, onkohan pioneja silloin jo saatavilla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ulkomailla kasvatettua pionia saa jo hyvin toukokuun lopulla. Näin niitä myynnissä tänä vuonna 28.5. ja aiemminkin varmasti saa tilaamalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pionit olisi kyllä ihania, mutta ne ovat alkukesän kukkia, eli niitä saa touko-kesäkuussa, ehkä vielä heinäkuussakin. Syksyllä niitä ei valitettavasti enää saa. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No riippuu kyllä mitä tarkoittaa syksyllä, nimittäin meidän elokuuhäihin floristi lupasi pioneja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään