nassukka

Pioni hääkimpussa (kuvia)

164 viestiä aiheessa

Ilmeisesti pioni kestää, kunhan varret jäävät riittävän pitkiksi. Itse halusin tuon pallon, mutta se ei kait onnistu, koska varret ovat lyhyet. Mitenkähän sulhon pionivieheet ovat kestäneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mullakin pionikimppu joka kesti tosi hyvin, samoin sulhasen viehe. Pionit olivat aika nupulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan saanut mistään (esim. ulkomailta tilattuna) pionia vielä elokuussa? Meillä häät 18.8. ja haaveissa pionikimppu, mutta taitaa olla yksi niistä haaveista, jotka eivät tule toteutumaan...  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa kysellä kuitenkin. Muistaakseni täällä joku on onnistunut pionia saamaan vielä elokuun puolella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppias Bulevardin kukassa Ylivieskan Kärkkäisellä soitteli toimittajalle Hollantiin tästä pionin saatavuusasiasta, ja sieltä kerrottiin, että kesästä riippuen pionia saattaa saada, mutta se voi olla tuossa vaiheessa (25.8) jo melko huonokuntoista (koskee ilmeisesti koko elokuuta). Eli nähdään vasta ihan viime tipassa, kannattaako niitä tilata, eli ovatko tarpeeksi hyväkuntoisia. Nyt siis vaan toivomaan kaikkialle maailmaa mahdollisimman hyvää kesää pionien kannalta! Jos pionia ei saa, niin kimpusta tulee joku vähän samantapaisella runsaalla kukalla oleva oranssi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Myös minä olen ihastunut pioneihin, mutta pari asiaa vaivaa vielä mieltä.

Ensinnäkin pienen kaupunkimme kukkakauppias ilmoitti pionikimpun hinnaksi maksimissaan 110e (15kpl pioneita ja vähän murattia). Hinta on mielestäni hirveä! Tosin hän laski kukkien hinnan 5e/kpl, joka on kuulemma hieman yläkanttiin ja saattaa laskea. Häämme ovat kesäkuun lopulla. Mitäköhän muiden kesän morsianten pionikimput ovat maksaneet?

Toiseksi olen pohtinut vieheitä. Sulhasen vieheeksi tulee pieni pioni, mutta mitä isille ja bestmanille? Kimppuni on hennon vaaleanpunainen, joten voisiko muilla olla vaaleanpunaiset ruusut vai voivatko ne olla myös valkoiset...?

Olisin kiitollinen, jos joku viitsisi vastata. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin perjantaina tilaamassa kukat. Minulle tulee kimppu tämän mallikuvan perusteella, tosin haluan varret pidemmäksi ja kimppu saa olla iso. Enkä halua kimppuun vihreää, eli vain kukat. Kuvan kimppu on aika nuutuneen näköinen, mutta enköhän saa kuitenkin ihan freesejä kukkia. ;)

BQG035m.jpg

Morsiusneitojen kimput tilasin tämän kuvan perusteella. Tosin kimppuja ei tehdä pionista, vaan vaaleanpunaisesta neilikasta, sillä kimpuista on tarkoitus tulla aika pienet (morsiusneidot kun ovat aika pieniä) ja floristikin oli sitä mieltä, että pienessä pallokimpussa neilikka varmaankin näyttää paremmalta, sillä pionit ovat aika isoja, eikä niitä siihen voi montaa laittaa. Eli kimppu ei välttämättä olisi niin pallomainen.

bestBouquetsmbm1003_05.jpg

Tämän lisäksi sulholle tilattiin neilikkaviehe ja koristeluun tilataan neilikkaa ja pionia, kunhan olemme käyneet juhlapaikalla ja tiedämme tarkemmin, paljonko kukkia tilataan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään neuvottelemassa kimpuista pöytiin ja toki morsiuskimpustakin. Täytyy unohtaa pionit, koska häät on elokuun lopussa. :( Tehään pioneista, jos ihme tapahtuu, mutta jotain muuta täytyy suunnitella kuulemma rinnalle. Höh. Ompa tyhmää, ettei niitä saa! Myös jaloleinikki, jonka olin ajatuksissani ottanut sen tilalle, on yhtä vaikea. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin olisin halunnut pionikimpun, mutta koska häät olivat maaliskuun alussa, oli saatavuus vähän epävarmaa. Kukkakauppias suositteli ranunculusta, eli kotikieleksi ilmeisesti jaloleinikki. Ja kimppu olikin aivan ihana; kukassa on samaa herkkyyttä, kuin pionissa, mutta kukka on pienempi ja vähän selkeämmän pyöreä. Hitsiläinen kun osaisin lisätä tänne kuvan omasta kimpustani. :P Mutta jos pionista tykkää, niin uskoisin tämän kukan miellyttävän myös. En tosin ole varma saatavuuskuukausista, mutta ilmeisesti saa paremmin kuin pionia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaloleinikki on kevätkauden saatavilla. Paljon aiemmin kuin pioni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku sanoa Tampereelta kukkakaupan jossa pioneita saisi vielä heinäkuun lopussa? Tai tietääkö joku mihin kukkakauppoihin kukat tulevat suoraan Hollannista eikä tukun kautta?

Kiitos avusta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle lupasi eräs helsinkiläinen floristi pionikimpun maalishäihin. Hinta tosin on aika suolainen jos vertaa mitä kesäkimpuista on maksettu. Floristi kertoi, että ensimmäiset pionit tulevat Hollannista jo joulukuussa.

Kevätmorsiamelle minustakin ihana vaihtoehto on jaloleinikki, josta löytyy todella paljon kokoja ja värejä, isoimmat, voimakkaasti kerrotut ovat melkein kuin pioneita. Itse punnitsen vielä leinikin ja pionin välillä, luulen että pionia saa olla kimpussa ja leinikkiä vieheissä ja pöytäkoristeissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jaloleinikki on kevätkauden saatavilla. Paljon aiemmin kuin pioni.

Minkä takia sitten monilla puutarhapalstoilla puhutaan, että jaloleinikin kukinta-aika olisi loppukesästä? Mä oon ainakin ollut siinä uskossa, että saan jaloleinikkia omaan kimppuuni elokuussa...   :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaloleinikki on kevään kukka, sen sesonki on joulu-huhtikuussa, nyt alkaa jo olla ohi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kerrottiin Huiskulan puutarhasta (Suomen suurin ruusunkasvattaja?), ettei Suomesta saa ollenkaan noita Austin-ruusuja - ei edes ulkomailta tilattuna. Taalla Englannissa niita on joka paikassa, ja olisinkin halunnut kimppuuni juuri niita, mutta ei taida onnistua... tulkaa silti kertomaan, jos jostain loytyy!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulle kerrottiin Huiskulan puutarhasta (Suomen suurin ruusunkasvattaja?), ettei Suomesta saa ollenkaan noita Austin-ruusuja - ei edes ulkomailta tilattuna. Taalla Englannissa niita on joka paikassa, ja olisinkin halunnut kimppuuni juuri niita, mutta ei taida onnistua... tulkaa silti kertomaan, jos jostain loytyy!

Näin taitaa olla, itse halusin alunperin sellaisia oranssihtavia David Austin scented ruusuja, näyttää vähän appelsiininlohkoilta, mutta floristi tyrmäsi idean. Austinit on kyllä mun mielestä vaan niin upeita, en ymmärrä miksei niitä saa, valaiskaa joku?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla rupee keittään... mitä hittoa tää nyt on? Haluan ihan älyttömästi pionikimpun, mutta sitä ei välttämättä saakaan heinäkuussa, sitten kun päätän hätätilassa tyytyä johonkin muuhun -David Austin ruusuihin- niin sitten sitä ei saa Suomesta. Mä en oikeesti ala!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 7.7. ja kävin varaamassa kimpun viime viikolla ja siihen tulee mm. pioneja, eikä kauppias kyllä puhunut mitään ettei pioneja saisi heinäkuussa.. Olisin tahtonut kimppuun myös leinikkejä, mutta niitä ei uskallettu luvata enää heinäkuussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin häät heinäkuussa, ja mä olen kans kukkakauppiaan kans puhunu pioni/ruusukimpusta, eikä mitään ongelmaa. Floristi vielä meinasi, että eivät oo heinäkuussa kummatkaan kukat mitenkään kovissa hinnoissa..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kyselemässä pioneista Pirilän Kukkatalosta Tuusulassa ja siellä sanoivat, että heille tulee pioneja vasta elokuussa. Kesäkuun lopun häihin ei siis olisi mahdollista saada.

Tämän keskustelun pohjalta täytyy varmaan käydä kysymässä useammasta paikasta... tahtoo pioneja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään