piitu_76

Itse tehdyt hääkimput ja vieheet (kuvia)

285 viestiä aiheessa

Lovely, hienon kimpun olet tehnyt! Mistä tukusta kävit ostamassa kukat? Voiko siis mistä tahansa tukusta käydä ostamassa kukkia (siis yrityksen nimiin), vai tarvitseeko jonkun kortin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Upeita kimppuja olette tehneet!

Kiinnostaisi tietää, onko kukaan tehnyt itse sellaista ruusun terälehdistä koottua kimppua, tai siis yhtä suurta kukkaa, itse..?

Olen aivan ihastunut sellaiseen ja himottaisi kokeilla tehdä sellainen... Varmaan vaan vaatii ihan tajutonta näpertelyä... :-/

Mulla on kyllä yksi ystävä joka on aikas kätevä kukkien kanssa, ja joka voisi ehkä auttaa...

Mutta hei, jos joku on tehnyt sellaisen, onko se nyt gamelie-kimpun, niin laittakaa vähän vinkkiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin siis Huiskulan kukkatukusta ostamassa kukat, ja yritys siis tarvitsee olla ja se ly tunnus. Kannattaa kysyä tukusta mikä periaate milläkin on. Mutta tukkuhan on yritysasiakkaita varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa, olen kanssa miettinyt että teen itse kimpun. Ja olenkin jo tehnyt ensimmäisen koevedoksen, ja olin hyyyyvin tyytyväinen.

Yksi asia kuitenkin vähän jäi mietityttämään. Kun laitoin kimpun veteen, niin se kesti vielä monta monta päivää todella hyvännäköisenä. Mutta entäs sitten häissä? Eihän se voi olla koko aikaa vedessä? Ja sehän täytyy kuitenkin kuivata aina kun sen ottaa pois maljakosta, ettei puvulle tipu vettä, vai? Eli miten olette ajatelleet tämän? Vai oletteko ajatelleet laittaa kimppuun sienen? Minä en varmaan osaa tehdä sitä, mutta onko jollain vinkkejä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli itse tehty kimppu häissä ja hyvin pysyi siistinä koko päivän vaikka eipä se paljon vettä ehtinyt saada missään välissä.

Kukat on valkoisia ruusuja ja muutama lime neilikka sekä hopealankaa vielä ympäriinsä kiepsuteltuna.

1141495719_e5a26a623f.jpg

1142360648_41db5f6bf7.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla oli itse tehty kimppu häissä ja hyvin pysyi siistinä koko päivän vaikka eipä se paljon vettä ehtinyt saada missään välissä.

Kukat on valkoisia ruusuja ja muutama lime neilikka sekä hopealankaa vielä ympäriinsä kiepsuteltuna.

Paljonko tuli sun kimppu maksamaan? Miten teit tuon kimpun?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu on ihan vain omaan käteen koottu kukka kerrallaan ja kuten kuvasta näkee on kaikki lehdet leikattu pois varsista.

Kun kimppu oli hyvän muotoinen niin kiepsutin kukkateippiä tiukasti mahdollisimman ylhäältä asti pitämään varret tiukassa nipussa.

Ruusuja on noin 20 kpl ja limeä neilikkaa 3 kpl ja ne viettivät edellisen yön kylmässä tilassa, isossa sankossa runsaassa vedessä, kun tällaisen ohjeen sain puutarhan myyjältä. Kunnon "lepo" saa kukat hänen mukaansa kestämään paremmin sitomista.

Hintaa tuli tosiaan vain noin 25 euroa kun hain puutarhamyymälästä lyhytvartisimpia valkoisia ruusuja (mitäpä niillä pitkillä varsilla tekee kun katkaista pitää kuitenkin), mutta ruusut ei kuitenkaan olleet ns. miniruusuja kun ovat kuulemma herkempiä nuutumaan helteellä ja ne ei olleet muutenkaan ihan minun mieleen.

Kukkateipin peitin valkoisella sydänkirjaillulla organsanauhalla ja lopuksi käärin kukkien ympärille muutaman kierroksen hopean väristä metallilankaa. Vasta vähän ennen kuvaukseen lähtöä katkaisin kukkien varret lopulliseen mittaansa.

Miehelle tein rintavieheen yhdestä limestä neilikasta ja kahdesta preeriakellon nupusta. Siihenkin tuli vähän metallilankaa kukan ympärille ja ristiin punoen myös varren ympärille. Laitan vaikka kuvan siitäkin kun löydän vaan jostain sellaisen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Upeeta. Sinulla on kyllä taito käsissä. Pitääpä mennä kyselee tarjouksia lyhytvartisista ruusuista, vaikka uskallan kyllä luvata etten noin siistiä kimppua saa kuin sulla. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tätä pitää nostaa!

Voi ihana miten kauniita kimppuja! Naanukka, toi sun kimppusi on aikalailla sellainen millaista olen itsekin ajatellut, tosin sekaan tulisi hailakan pinkkejä ruusuja. Lisää lisää kuvia ja ohjeita! Täytyy kyllä kokeilla itsekin kunhan tässä aika lähenee. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Piitu_76, todella nätin kimpun olit saanut tehtyä. Mitä tuo toinen vihreä roikkuva oli (heinän näköinen), siis sen muratin seurana? Onko mitään vinkkejä, että kuinka tuon mallisen kimpun saa näppärimmin tehtyä? Olen nimittäin miettinyt tuonmallista kimppua itsellenikin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa tätä vanhaa ketjua ylöspäin. Onko kenelläkään lisää kokemuksia/vinkkejä itsetehtyihin kimppuihin? Olen ajatellut siskoni kanssa väsätä hääkimppuni käyttäen auringonkukkaa, valkoista ruusua, viljaa, mahdollisesti pihlajanmarjaa + jotain vihreää. Ja mallina "valuva" kimppu.

Olisiko kenelläkään mitään vihjettä tuonkaltaisen kokoamiseen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kuinka kaunista katseltavaa!

Ihan tässä alan uskoa, että voisin itsekin saada kasaan katseita kestävän kimpun. Tuo Naanukan kimppu on juuri mun makuun! Eikä sen tekeminen kuullostanut mitenkään ylipääsemättömän vaikealta. Ei siis muuta kuin kukkakauppaan...

Tiedättekö muuten mistä mm. Citymarketeissa myytävät reilun kaupan ruusut tulevat, ja onko niitä mahdollisuus tilata suurempia määriä? Olen ollut niihin todella tyytyväinen: avautuvat kauniisti, kestävät pitkään ja ovat paksuvartisia, joten eivät nuupahdakaan helposti. Eivätkä ole hinnalla pilattuja (4,90 €/10 kpl).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä mun tekemä harjotuskappale, aivan väärän värisenä ja liian pienenä kylläkin (omaani tulee vaaleanpunaisia ruusuja, vaaleanpunaista liljaa ja valko-vaaleanpunaista inkaliljaa).

sormus007.jpg

sormus005-1.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Upeita ihania kimppuja te osaatte kyllä tehdä!! :lol:

Mulle ei tule mitään kukkia vaan eräs toinen juttu...se on vielä salaisuus :rolleyes:

Miehelleni tulee pukuni kankaista "kukaksi" ommeltu viehe, samaten bestmanille ja muille "päämiehille", sekä morsiuslapsille.

Kukkia ei tule missään muodossa, ei hääjuhlapaikkaankaan. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

rouvaksi08 on kovin salaperäinen... tuletko sitten jossain vaiheessa paljastamaan meillekin tämän salaisuuden?

nimim. utelias :)

Lisää kuvia/kokemuksia itsetehdyistä kimpuista otetaan vastaan mielihyvin. Kovasti odottelen kesää, jotta pääsisi kokeilemaan kimpun tekoa (luonnon antimia + itsekasvattamia tarkoitus käyttää). Tosin, vasta loppukesästä pääsee niitäkin sitten vasta kokeilemaan... *huokaus* Ei malttaisi odottaa! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eksyin minakin tanne. Oman kimppuni ja vieheet olen tilannut jo floristilta mutta heittokimppuni ajattelin tehda itse, olishan enemman "naimaonnea" kimpun saajalle kun morsian on itse sen tehnyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastaanpas minäkin, vaikka en taida tälle foorumille enää kuuluakaan :rolleyes:

Tein aikoinaan kimppuni rungon pajusta. Siinä oli paksu, pitkä varsi ja soihtumainen yläosa. Sitten hääpäivän aamuna kiinnitin siihen itse kasvattamani kehäkukat (keltaisia ja oransseja). Ei ollut mikään täydellisyys, mutta olipahan kokonaan omatekoiseni ja tyyliseni. Kimppu oli kuitenkin häiden metsäteemaan sopiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vastaanpas minäkin, vaikka en taida tälle foorumille enää kuuluakaan :rolleyes:

Tein aikoinaan kimppuni rungon pajusta. Siinä oli paksu, pitkä varsi ja soihtumainen yläosa. Sitten hääpäivän aamuna kiinnitin siihen itse kasvattamani kehäkukat (keltaisia ja oransseja). Ei ollut mikään täydellisyys, mutta olipahan kokonaan omatekoiseni ja tyyliseni. Kimppu oli kuitenkin häiden metsäteemaan sopiva.

tottahan tällaiset viestit tänne kuuluvat! Pöh, jos joku on muuta mieltä! Minä ainakin kaipailen sekä suunnitteluideoita että toteutuneita juttuja tänne. Ja kuvia niistä itse tehdyistä kimpuista.

Tuo sinun, Kirppu11, kimppusi kuulostaa hyvältä ja varmasti sopiva metsäteemaan.

Onnea näin jälkikäteen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
tottahan tällaiset viestit tänne kuuluvat! Pöh, jos joku on muuta mieltä! Minä ainakin kaipailen sekä suunnitteluideoita että toteutuneita juttuja tänne. Ja kuvia niistä itse tehdyistä kimpuista.

Tuo sinun, Kirppu11, kimppusi kuulostaa hyvältä ja varmasti sopiva metsäteemaan.

Onnea näin jälkikäteen! :)

Niin, noh... :blush: Kiitos onnitteluista, tosin häät juhlittiin onnistuneesti jo 2,5 vuotta sitten. Sillä minä vaan... Tulin tänne pukuani myymään ja löysinkin täältä kaikkea mielenkiintoista! Odottelen tässä muutenkin, että saanko mahdollisesti kutsun kaasoksi. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko jollain vinkkejä, miten tulppaaneja tulisi käsitellä? Vaihtoehdot on joko sellaisenaan pitkin varsin tai mieluummin ruusujen kanssa yhdessä kimpussa. Nahistuuko tulppaanit liian nopeasti? Leikataanko niistä myös varsi pois jos haluaisi asetella niitä valuvaan kimppuun tai villimpään muodostelmaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Leikkotulppaanit kannattaa ostaa nuppuisina (mutta niin että niissä näkyy jo vähän väriä), sillä kukka aukeaa tosi nopeasti lämpimässä. Tulppaani alkaa toki nuokkua jos se ei ole pitkään aikaan vedessä, mutta hyvin sidotussa tiiviissä kimpussa se saa tukea sitä ympäröiviltä kukilta eikä varren nuutuminen silloin niin haittaa. Kun kimppu ei ole "käytössä", se kannattaa pitää vesimaljakossa.

Ennen kuin tulppaaneja sitoo kimppuun ne on hyvä "vesittää" hyvin (esim. edellisenä iltana), jotta varsissa on hyvä nestejännitys ja ne kestävät paremmin. Ennen veteen laittamista varresta leikataan muutama sentti pois terävällä veitsellä ja kukat laitetaan viileään veteen muovikääreessään, joka tukee varsia kunnes nestejännitys on palautunut. Kukat on paras säilyttää viileässä (ei pakkasessa!), esim. jääkaapissa. Virkistettä tulppaani ei tarvitse.

Kukkakaupoissa myydään "tavallisten" tulppaanien lisäksi myös ihania (ja kalliita) pitkävartisia "ranskalaisia tulppaaneja", niistä tulee sellaisenaankin tosi kaunis käsivarrella kannettava kimppu tai näyttävä korkea asetelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ennen kuin tulppaaneja sitoo kimppuun ne on hyvä "vesittää" hyvin (esim. edellisenä iltana), jotta varsissa on hyvä nestejännitys ja ne kestävät paremmin. Ennen veteen laittamista varresta leikataan muutama sentti pois terävällä veitsellä ja kukat laitetaan viileään veteen muovikääreessään, joka tukee varsia kunnes nestejännitys on palautunut.

Pärjääkö tulppaani ilman vartta? Jos siitä leikkaisi osan pois siten että vähän vartta jää, niin saisiko sen laitettua oasikseen tai rautalankaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella hyödyllinen ketju tämä!

Miten te, jotka olette tehneet vieheen itse, olette kiinnittäneet kukan pukuun? Hakaneulalla? Onko niitä olemassa jotain juuri tähän tarkoitukseen soveltuvia neuloja? Jos, niin mistä niitä saa hankkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On olemassa vieheneuloja, itse ostin ihan kukkakaupasta :) mut hakaneula pelittää myös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tälläänpäs nämä nyt tänneki... äsken tein tällasen harjotuskappaleen...

sormus040.jpg

sormus041.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään