spicyapple

Hämeenlinnan kukkakaupat

49 viestiä aiheessa

kävin googlettamassa ton amarylliksen ja sekin on kyllä kaunis..toinen hyvä vaihtoehto liljalle. ^_^

Kävin kurkkimassa häidesi ajankohdan ja valitellen totean, että joudut aika varmasti unohtamaan amarylliksen. Rylliksen tavallinen aika kun on syksyn lopusta kevääseen.

Mutta nou hätä, sillä liljaa on kyllä saatavilla. :)

Inspiraatiokuvia:

http://www.naimisiin.info/yhteiso/index.php?showtopic=15679

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos! :P On se vaan niin kaunis kukka. Mahtaakohan vaan olla kallis tuo lilja? Täytyy mennä tässä joku päivä kuvan kanssa kyselemään hintaluokkaa kimpustani.

Lainaan tähän vastaukseksi seuraavan viestin (ketjusta Lilja hääkimpussa (kuvia)):

Mun kimppuun ja pöytiin maksoivat 2,50€/kpl viime kesänä. Kukkakauppias oli kyllä tuttu eli saatoin saada sisäänostohintaan. Paljon halvempia ovat kuin esim. orkideat ja hiukan halvempia kuin callat.

Toivottavasti Ines ei pahastu lainauksesta, oli vaan niin sopiva tähän kohtaan. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos taas kerran Redrika! :curtsey: Mahtavaa jos se ei tuon kalliimpi kukka olisi! Tai vaikka olisi tuplastikin tuo hinta niin ei olis paha! Kiitos! ^_^

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ohoi kaikki Hämeenlinnan morsiammet! Mistä olette morsiuskimppunne ottaneet ja oletteko olleet tyytyväisiä? Mä luulin tietäväni mistä aion omani ottaa, mutta kävin siellä juttelemassa asiasta, enkä ole enää ollenkaan vakuuttunut asiasta... Suositteluja siis tänne suuntaan, kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaisan Kukasta haen aina kaikki kukat ja ikinä ei ole ollut valittamista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiersin kevään aikana melkein jokaisen hämeenlinnan kukkakaupan ja erot olivat aika isoja hintojen suhteen. Olen kuitenkin aina käyttänyt parolantien kukkapalvelua siispä tilasin kimppuni sieltä. palvelu oli todella asiantuntevaa, hinta ehkä hitusen kalliimpi kuin muissa mutta AIVAN MIELETÖN LOPPUTULOS. Olin niin onnellinen ja tyytyväinen saamiini kukkiin ja niiden kestävyyteen etten osannut sanoin kiittää heitä. Vaikka monella se hinta ratkaisee, olen sitä mieltä että maksan mielelläni vähän enemmän jos voin olla varma että lopputulos miellyttää ja kestää.

Ystäväni vietti alkukesästä häitään ja olin hänelle kaasona. Hän hankki kukkansa Pionista, kimppu oli kaunis ja muutkin kukat onnistuneita. Mutta kestävyys oli jotain kamalaa. Vieheistä irtosi magneetit ennen kuin saimme ne miehille rintaan ja varsinkin morsiuskimpun kukat irtoilivat illan aikana. Loppuillasta ei ollut jäljellä muuta kuin kahva ja pari hassua kukkasta. Kävimme ystäväni kanssa yhdessä Pionissa häiden jälkeen kertomassa palautetta. Myyjä oli aluksi hyvin vaivautunut ja sanoi meille että viikonlopuksi oli niin paljon sidottavaa ettei pystynyt panostamaan täysillä kaikkiin. Olimme ystäväni kanssa hetken hämillämme ja kun kysyimme voiko tätä jotenkin korvata, niin vastaukseksi saimme että voitte valita yhden ruusun kylmäkaapista. :girl_sad: Jäi kyllä siitä paikasta todella huono kuva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voin lämpimästi suositella kukka kammaria! sain aivan jumalaisen kauniin kimpun, vaikken muistanut käydä esikatselussa :unsure: en missään vaiheessa edes pelännyt, että kimpustani olisi tullut epämieluinen, kävimme sen verran perusteelliset keskustelut kukkakauppiaan kanssa siitä! kimppu kesti hienosti koko päivän ja sai uuden omistajan hääjuhlan lopuksi ;)

kukkakauppiaalla oli paljon hyviä ideoita myös juhlapaikan koristeluun, lisäksi kyseisen myyjän kanssa oli muutoinkin mukava asioida, ihana tyyppi! :) hän ehdotti meille myös edullisempia (mutta tyylikkäitä) vaihtoehtoja juhlapaikan koristeluun, joka oli mielestäni erittäin huomaavaista (häät maksavat muutenkin maltaita).

oli pakko häiden jälkeen käydä kiittämässä kukkakauppiasta viinipullolla :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Design kukkapalvelu katjalta saa ihania kukkajuttuja. Ollaan tilattu asetelmia ja kimppuja. Kukkapalvelun kotisivuilla on aika ihania hääkimppujen kuvia, omistaja on muistaakseni suomenmestari tai jotain palkintoja voittanut kumminkin. Hääkukkien tilaus tulossa kohta eteen ja siellä ajattelin käydä. designkukkapalvelukatja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

PIONI! Sain sieltä aivan UPEAN hääkimpun! Tuula oli jo ekalla kerralla ihan kartalla siitä, mitä halusin. Käsivarsikimppu, jossa peikonpähkinää, limeä ruusua ja jotain vihreää. Laitan kuvan, kun saan kuvia häävierailta/valokuvaajalta. Oma kamera oli kotona. =)

Kaikenkaikkiaan palvelu kohdallaan, hintakin ihan ok. Musta tuli kertaheitolla vakioasiakas. :girl_in_love:

Buffet-pöydän asetelma oli myös LOISTAVA, just meidän makuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisikos kenelläkään tuoreita kokemuksia hämeenlinnan kukkakaupoista? Missä hintaluokissa pyöritään..?

Onkos tietoa onko kaupoilla sellaista palvelua että tuovat kukat kirkkoon ja sieltä juhlapaikalle..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missä vaiheessa tuota kukkahommaa pitäisi lähteä kyselemään? Mulla on jo mielessa millaisen kimpun haluan mutta kuinka paljon ennen häitä se pitäisi kukkakaupalla kertoa? ;) Olen ajatellut ottaa kukat Hätilästä Viipurintien Kukasta. Onko kellään kokemuksia? Itse olen paljon ostanut syntymäpäivä ja jonkinverran hautajaiskukkia ja hyvää palvelua saanut mutta hääkukista ei ole kokemusta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Missä vaiheessa tuota kukkahommaa pitäisi lähteä kyselemään? Mulla on jo mielessa millaisen kimpun haluan mutta kuinka paljon ennen häitä se pitäisi kukkakaupalla kertoa?

Täältä apuja: :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Etsin tälläistä ketjua alkukesästä kun häitä vietimme, mutta nyt vasta vahingossa tänne eksyin. :hysteric: Menimme naimisiin 19.6 ja valmistauduin hyvissä ajoin kimpun oston suhteen. Kävin Pionissa ja Kaisankukassa, molemmissa oli tosi ystävällistä palvelua. Kaisan kukka jäi hintojen vuoksi. Myyjällä tuntu olevan muutenkin oma käsityksensä kimpusta kun näytin puvustani kuvaa. Ei millään olisi kuunnellut minun toivettani. :girl_mad: Pionissa myyjä sanoi että toiveeni on hyvin vaikea toteuttaa ja vaatisi paljon aikaa, mikä tietenkin nostaisi kukkien hintaa. Sitten poikkesin Parolantien Kukkapalvelussa ja juttelin varmaan puolitoista tuntia myyjän kanssa ja saimme aivan ihanan ratkaisun toivomiini kukkapuihin. Hinta oli kohdillaan ja he tilasivat juuri oikean väristä orkideaa mitä toivoinkin. Pöytäasetelmat oli taivaallisen kauniit ja ne kesti vielä päälle viikon häiden jälkeenkin. Morsiuskimppu oli just sellanen kuin toivoin. Suosittelen kyllä ehdottomasti Parolantien Kukkapalvelua. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään lähiajoilta tietoa, mikä kukkakauppa Hämeenlinnasta kannattaisi valita huolehtimaan häiden kukista? Minkälaisia hintaeroja eri liikkeiden välillä on?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään lähiajoilta tietoa, mikä kukkakauppa Hämeenlinnasta kannattaisi valita huolehtimaan häiden kukista? Minkälaisia hintaeroja eri liikkeiden välillä on?

Hintaeroista en tiedä (koska emme muualta hintoja kyselleet), mutta me ainakin saimme oikein hyvää palvelua elokuussa Viipurintien Kukasta. Kimppu oli juuri toiveiden mukainen vaikka tilaus tehtiin sähköpostilla ja kuvan perusteella, ja hintakin oli meidän mielestä ihan kohtuullinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen vahvasti käymään kukkakauppojen nettisivuilla. Ainakin meille ne anto hyvän osviitan siihen mihin kannattaa kääntyä. Oli nimittäin aika suuria eroja tyylien välillä. Itse en ainakaan halunnut mitään vanhan tyylin morsiuskimppua.

Tsemppiä etsintöihin =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä vietin häitäni heinäkuun loppupuolella ja kimppu, vieheet ja rannekorut tulivat kukkakauppa Pionista.

Kimppu oli aivan unelma, aivan toiveiden mukainen. Ei lainkaan tavanomainen, koska en sellaista halunnut. Häiden jälkeen kimppu oli vielä loistavassa iskussa melkein viikonkin päästä, ihan hyvin olisi mennyt vielä toisetkin häät :D Myös vieheet ja rannekorut kestivät erinomaisesti.

Vieheiden kohdalla oli myös huvittava huomata, että kuinka tupakointi vaikuttaa kukkien kestoon (tupakointi tuottaa jtn kaasuja, jotka nopeuttaa kukkien elinkaarta). Isälläni ja kahdella bestmanilla oli neilikkavieheet. Isä ei tupakoi, molemmt bestmanit tupakoivat. Loppuyöstä isäni viehe oli hyvinkin fressin näköinen, kun taas bestmanien ei niinkään..

Mutta siis pointtina pelkkää PLUSSAA Pionille! Kaikki toimi niin hyvin :):)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vasta häät tulossa (kuukauden kuluttua), mutta nyt jo voisin todeta, että Parolantien Kukkapalveluun on turha luottaa. Olimme sopineet kaikki kimput, vieheet, rannekukat jne ja edellä mainittuihin tulevat kukat väreineen. Olimme sopineet, että haen muutaman kukan ennen häitä koristelua varten testaukseen - onneksi näin! Sain nimittäin kuulla, että sopimastamme pääkukasta (eli käytännössä väristä) sato loppu. Sitä väriä ei siis heillä ole eikä tule. Kiitos ja näkemiin. Minkähän värisen kimpun olisivat minulle väsänneet, jos en olisi "testikukkia" hakenut?

Ja kyllä, vaihdan ehdottomasti kukkakauppaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidänkin kukat (hääkimppu, kaasojen kimput, heittokimppu ja vieheet) tulivat Pionista ja olivat aivan ihania! Suorastaan rakastin hääkimppuani, se oli aivan upea ja toiveitteni mukainen. :girl_smile: Kestävyyskin oli kaikilla hyvä, tosin sulhasen viehe oli loppuillasta jo aika kärsinyt, mutta kyllähän se joutui koetuksella halailuissa jne. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös hehkutetaan Pionia! Minä en niinkään edes harkinnut muita koska olin voittanut ko. paikkaan lahjakortin jo aikaisemmin. Lisäksi anoppini asioi pääsääntöisesti Pionissa ja suositteli paikkaa minulle. Alunperinhän minun ei pitänyt edes ottaa hääkimppua koska häälaukkuni on niin näyttävä, että ajattelin sen toimivan kimppuna. Kuitenkin anoppini sai pääni käännettyä ja tilasin itselleni kimpun, heittokimpun, kolme viehettä miehille sekä kaasoilleni muutamat kukat hiuksiin. Hintaa kokonaisuudelle tuli 200e. Hinta ei ollut laisinkaan paha, ottaen huomioon että joulun alla punaisten kukkasten hinta on kovimmillaan. Lopputulos oli aivan mielettömän upea. Kaikki kehuivat kimppuani. Ja ottaen huomioon kovan pakkasen, kimppuni säilyi yllättävän hyvin. Plussaa myös siitä, että vaikka itse olisin halunnut kimppuuni tietyn kukan, myyjä kertoi rehellisesti että ottaen huomioon mahdolliset pakkaset, ko. kukka ei tulisi kestämään. Jonka jälkeen hän ehdotti minulle parempaa vaihtoehtoa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ex-Hämeenlinnalaisena sanoisin, että kääntykää kaikki morsiot suosiolla Pionin pakeille. Modernein ja ammattitaitosin kukkakauppa Hämeenlinnassa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä suositus Kaisan kukalle! Meille tuli sieltä toukokuun lopulla pöytäasetelmat (10kpl), vieheet sulhaselle ja bestmanille, kaasolle hiuksiin kukka ja itselleni upea hiuskranssi. Tilauksen tekeminen oli helppoa ja mukavaa asiantuntevan kauppiaan kanssa, kukat olivat upeat, säilyivät hyvin ja kokonaishinnaksi tuli 280e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään