Pearlfish

Minkä nimisiä teistä tulee?

461 posts in this topic

Meikästä tulee rouva Haataja:) Kylläpä tuo rouva kuulostaa oudolta.. :girl_haha:

Minusta tulee rouva Kantola neljän kuukauden pääsätä :girl_sigh: kauankohan siihen menee, että tottuu uuteen nimeensä sitten...ja saattaapihan se olla hieman haikeaakin aluksi luopua omasta sukunimestä. No haikeaa tai ei niin haluan kuitenkin, että meillä on sama sukunimi etenkin sitten kun meistä tulee kokonainen perhe lapsineen :-X

Täälläkin tuleva Parviainen :flirt:

Minusta tulee rouva Kantola neljän kuukauden pääsätä :girl_sigh: kauankohan siihen menee, että tottuu uuteen nimeensä sitten...ja saattaapihan se olla hieman haikeaakin aluksi luopua omasta sukunimestä. No haikeaa tai ei niin haluan kuitenkin, että meillä on sama sukunimi etenkin sitten kun meistä tulee kokonainen perhe lapsineen :-X

Mulla on ollut vähän samanlaisia ajatuksia, että en haluaisi luopua sukunimestäni, se on juuri sopivan lyhyt ja ytimekäs.

Minusta tulee sukunimeltäni Rauhala, vasta puolen vuoden päästä, joten on onneksi aikaa totutella. Lisäksi tuo sukunimi särähti korvaani tosi pahasti, koska oma nimeni loppuu ra -tavuun ja molemmat peräkkäin..huh huh. No, onneksi olen jo siihen tottunut miltä se kuulostaa yhdessä kun olen sitä yrittänyt mielessäni pyöritellä..:)

Enemmän mua stressaa tällä hetkellä uuden nimmarin opettelu. Juuri kun sai nykyisen sellaiseksi että sitä kehtaa kirjoittaa papereihin. :girl_haha:

Olen nyt Nieminen ja minusta tulee Roivas:) Rouva roivas... :girl_haha:

Minusta tulee reilun vuoden päästä rva Antikainen. Ei mikään suuri harvinaisuus, mutta oma nimeni on vielä yleisempi.

Minusta tulee muutaman vuoden päästä rouva Niemi. Nykyinen sukunimeni on huomattavasti harvinaisempi, mutta en pidä nimen harvinaisuutta tärkeänä asiana. Tärkeämpää on, miulle henkilökohtaisesti siis, että meillä avioparina on yhteinen nimi.

minusta tullee rouva nikula =) :girl_haha: kuulostaapas toi hassulta.

Minusta tulee rouva Sammal .. itse karsastan tuota nimeä, mutta haluan meillä olevan yhteinen sukunimi. Tuohon kun lisää vielä etunimeni niin minusta se kuulostaa joltakin huumeveikolta :D Yhdysnimestä tulee sitten aivan liian pitkä etten sellaistakaan halua ottaa.

HIh minusta tulee Rouva Valdez...

Varmasti hiukan kestää tottua tuohon nimeen todella perinteisen suomalaisen sukunimen jälkeen. :flirt:

Tällä hetkellä sukunimeni on suht harvinainen - 837 saman sukunimen omaavaa. No koska olen aina halunnut niin, että koko perheellä on miehen sukunimi, perinteiden mukaan, otan käyttöön mieheni sukunimen. 11 kuukauden kuluttua minusta tulee Virtanen ja silloin samalla sukunimellä liikkuu 23 557 ihmistä. Hieman tämä ehkä harmittaa, koska etunimeni ei omasta mielestäni sovi yhteen tulevan sukunimeni kanssa - toisesta nimestä puhumattakaan. Enköhän kuitenkin totu nimi yhdistelmään jossakin vaiheessa. :girl_smile:

Reipas kaks kuukautta ja musta tulee rouva Manninen :girl_haha: Aika yleinen nimi (nykyisenä nimenä Suomessa 9557kpl). Oma sukunimi ois harvinaisempi (nyk. nimenä Suomessa 252kpl) mutta ei se mitään ku ihana ottaa miehen nimi :-X

Minusta tulee rva Korhonen , minun nykynimisä on suomessa alle 5, eli minä vain (ex-mieheni nimi). Tyttönimeni on myös ollut harvinainen alle 10.

Minusta tulee Rouva Merilahti :-X Merilahti on melko harvinainen sukunimi, kuten myös nykyinen sukunimeni joka kirjoitetaan aina väärin, viimeksi kuulutuksissa oli väärä nimi :girl_mad:

Minusta tuli puolitoista viikkoa sitten Rouva Taka-Eilola. Aika harvinainen nimi, vain mieheni suku kantaa tätä nimeä, vaikka ilman väliviivaa löytyy muutamakymmen toista sukua olevia.

Täällä kirjoittelee nykyinen neiti Koskela, reilun kahden viikon päästä tuleva rouva Mustakangas..

Hiukan kyllä "surettaa" nimestä luopua mutta perinteiden mukaan mennään, onhan meillä jo tyttökin isänsä nimellä :)

Ei oo mitään tarvetta pysyä anonyyminä, joten paljastan mielelläni nimeni :) Vielä 9 kuukautta neiti Virolainen, sitten rouva Schultz! En malta odottaa! En oo ikinä tykänny omasta sukunimestä, vaan oon halunnu erikoisen ja harvinaisen :) Voi olla, että nopeesti kyllästyttää, kun joutuu kirjain kirjaimelta tavaamaan sukunimeä, mutta ehkä sen kestää. Varmaan vuoden päästä pääsen liittymään Facebookissa yhteisöön "Sukunimeni kirjoitetaan aina väärin" :)

Ei oo mitään tarvetta pysyä anonyyminä, joten paljastan mielelläni nimeni :) Vielä 9 kuukautta neiti Virolainen, sitten rouva Schultz! En malta odottaa! En oo ikinä tykänny omasta sukunimestä, vaan oon halunnu erikoisen ja harvinaisen :) Voi olla, että nopeesti kyllästyttää, kun joutuu kirjain kirjaimelta tavaamaan sukunimeä, mutta ehkä sen kestää. Varmaan vuoden päästä pääsen liittymään Facebookissa yhteisöön "Sukunimeni kirjoitetaan aina väärin" :)

Musta vois myös periaatteessa tulla rouva Schultz, sillä Schultz on äitini tyttönimi. Käytännössä tästä neiti Ukkosesta tulee kuitenkin ihan vain rouva Ukkonen ;)

Musta tulee tammikuussa rouva Koivukorpi. :-X En malta odottaa, koska musta tuo on kaunis nimi ja tyttönimeni taas on hyvin tylsä ja yleinen.

Musta tulee "perus" Karlsson. :) Eipä tarvi stressata että joku kirjoittas nimen väärin. Ja kuitenkin kiva vaihtaa nen-päätteisestä sukunimestä tuohon uuteen.

^ Ruotsinkielisellä alueella varmaan nimi menee ihan oikein, mutta mä olen nti Karlsson tällä hetkellä (ja luultavasti myös rva Karlssonkin sitten aikanaan) ja jostain syystä se nimi kyllä tuntuu aiheuttavan yllättävän paljon vaikeuksia :girl_haha:

"C:llä vai K:lla? Kuinka monta L:ää, entä S:ää?"

Tai sitten meidän suku on vaan keksinyt lausua sen jotenkin niin kummasti, ettei kukaan ymmärrä mistä nimestä on kysymys :D

Minusta tulee näillä näkymin rouva Kontra. :)

Edited by Eeda

Neiti Leinosesta tulee rouva Enroth. :-X Jo nyt rakastan tulevaa sukunimeäni, vaikka ei nykyisessäkään mitään vikaa ole. :girl_smile:

Minusta, neiti Tolvasesta, tuli Rouva Borg. Olen aina inhonnut tyttönimeäni ja vannoin joskus, että ellen löydä miestä niin otan äitini tyttönimen, joka synnyintodistuksessanikin mulla lukee (porukat ei olleet aviossa vielä tuolloin) ja olisin siten ollut Sundström. Tämä Borg on oikein mukava ja olenkin tottunut käyttämään sitä hyvin. Ja kyllä, tavata saa, mikäli lausun sen oikein -> Borj.. Helpompaa lausua selkeesti vaan että BorG, ja sen jälkeen usein kuulee kuivia Björn Borg vitsejä -.-

Täällä tuleva rouva Valtonen. Vielä toistaiseksi Tervo.