Pearlfish

Mitä mieltä "lunnaiden" keruusta?

123 viestiä aiheessa

Meillä tulossa kadetti tai sotilashäät (saa nähdä milloin naimisiin mennään ;)),mutta morsiamen ryöstö tulee kyllä ohjelmanumeroksi. Miekkaan kerätään lunnaat,mutta olen päättänyt että pöytiin jaetaan ennen juhlan alkua kyniä sekä paperilappuja, ja lunnaita vaatiessa vieraille kerrotaan, että miekkaan voi laittaa joko rahaa tai sitten elämänohjeen avioparille kirjoitettuna lappuun. Valinta on vieraan kummin tekee, eikä tule sellaista tilannetta kenellekään, että ei mitään pystyisi laittamaan lunnaiksi.  :)

Tuo kuulostaa jo huomattavasti fiksummalta kuin selkeä rahan kerääminen, varsinkin kun monilla saattais se pienin lompsasta löytyvä seteli olla kakskymppinen.

Löysin juuri idean sen ainaisen morsiamen ryöstön tilalle, nimittäin boolimaljan ryöstön! Me kun maksetaan koko illan tarjoilu, tai siis miehen vanhemmat maksaa, niin siitä vois jo ehkä muutaman kolikon ottaakin, mutta tuskin kuitenkaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minä en välttämättä välitä lunnaiden keruusta koska häävieraat jo ostavat lahjoja tai antavat lahjashekkejä niin ei hirveesti ilahduta vielä rahankeruusta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minusta on eri asia kerätä kolehtia kun leikin yhteydessä ns lunnaita miehestä/vaimosta..en suosi suoraa kolehtia, en ole kyllä koskaan sitä nähnyt, mutta jos toinen puolisoista ryöstetään, niin ei minun mielestäni ole yhtään hölmöä et vierailta kerätään apua lunnaitten maksuun

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli "raha"keruu..mutta eri tavalla. meillä laitettiin kossupullo 5m päähän ja sen sai se joka heitti 2 euron kolikon lähimmäksi. rahaa tuli n.200€ ja kaikilla oli hauskaa.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ainakaan haluaisi omiin juhliin lunnaiden keruuta missään nimessä. Kavereiden häissä sulhanen pistettiin keräämään rahaa, aika harva mitään antoi. Koska rahaa tuli niin vähän, kaaso pisti sulhasen toiselle keruukierrokselle. Siinä vaiheessa tuntui melko nololta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ei kuulosta kauhean kivalle, häihin menee rahaa muutenkin niin paljon, yleensä myös sukulaisilta; (pitkät automatkat, lahjat, puvut jne jne..) Kaikki ylimääräinen rahanmeno olisi ainakin omissani pannassa! >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen bestmanille sanonut selkeästi, että EI rahankeruuta, jos ryöstön järjestävät. Bestmanin omasta mielestälkin se oli onneksi mautonta.

Juuri esim. viperin mainitsemista syistä, en halua ketään noloon tilanteeseen. Ja itselleni, en arvostele muita, on nolo tilanne kerätä häissä rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta kolehdin kerääminen on noloa! Ensin vieraat ovat tuoneet lahjoja ja sitten pitäisi vielä antaa rahaa kolehtiinkin.

Meille ei missään nimessä mitään sen kaltaista!  Kyllä sen morsiamen ryöstön voi tehdä ilman kolehtejakin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika hassua, olen ollut monissa häissä, enkä KUUNAAN kuullut, että morsiammen saisi takaisin rahalla!! "Kuinka romanttista". Kyllä siinä takana saa aina olla ennemminkin joku vitsikkäämpi juttu, joka huviittaa vieraita, eikä itketä!!

Sen sijaan lahjaksi on ihan ok pyytää nimeämätöntä rahalahjaa. Nimittäin monella parilla alkaa olla tavarat kasassa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhaseni on ammattisotilas, ja meidän häihin tulee joitakin sotilasperinteitä, mies juuri sanoi että jos hänen työkaverinsa järjestävät morsiamenryöstön, tulee morsian lunastaa takaisin miekkaan kerätyillä seteleillä. Minä taasen olen jo valmiiksi ihan nolona, kun täälläkin rahankerjuu saa niin tiukan tuomion (kuten tässäkin ketjussa!)  :-[

Toivotaan siis että miehen työkavereilla on tilannetajua toteuttaa homma tyylikkäästi. Onhan se noloa kerjätä rahaa, ja se vasta noloa olisikin, jos mies joutuisi lunastamaan minut jollain kolmella eurolla - enkö ole sen arvokkaampi  ::) (no vitsi vitsi)

muoks korjasin kirjoitusvihreen  :)[/size]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kaverin häissä sulhanen ryöstettiin ja lunnaita kerättiin. Monella vieraalla niin myös minulla oli rahapussi jätetty kotiin,koska ei sitä ajatellut metsikössä tarvitsevansa. Ryöstöt on mielestäni ok,mutta takaisin lunastaminen voisi tapahtua ilman rahaa. Omiin häihini en haluaisi rahan keruuta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkien tässä ketjussa esitettyjen syiden lisäksi omasta mielestäni ajatus siitä, että olisin jotenkin ostettavissa, kauppatavaraa, vaihdettavissa rahaan... hyi yäk ei kiitos.  Tuskin meistä kumpaakaan kyllä ryöstetäänkään, joten onneksi asiaa ei tarvitse omalta kohdaltaan murehtia.

sannael, tuossa edellisellä sivulla oli hyvä idea siitä, että miekkaan voi laittaa rahaa tai elämänohjeen, kyllä sen siis saa toteutettua ihan fiksustikkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu EI. Todellakaan. Syyt löytyvät tämän ketjun aikaisemmista posteista jo moneen kertaan.

Tosin itse sanomme "ei" myöskin kaikkinaisille ryöstöille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Toimin parhaan ystäväni kaasona viime juhannuksena ja siellä morsiamen ryöstön yhteydessä kerättiin lunnaat vapautumiseksi. Vieraita oli noin 70 -80 ja muistaakseni rahaa tuli kolmisensataa euroa.

Kaikki antoivat jotain hiluja mitä löysivät taskuistaan.

Tosin se, että onko rahan "kerjääminen" soveliasta vieraiden mielestä, riippuu ihan vieraista. Kukaan ei ainakaan näissä häissä pistänyt asiaa pahakseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis hetkinen  ::)  meidän mielestämme hääjuhlamme pointti on juuri siinä, että ME JÄRJESTÄMME JA KUSTANNAMME vieraillemme ikimuistoisen päivän kanssamme. Ei mitään rahankeruuta, minusta todella mautonta! Kukin tavallaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heikku; ei kai ne vieraat tule sitä teille kertomaan! Yksissä häissä kerättiin lunnaita ja ei sitä mielestäni hyvänä asiana pidetty, mutta hääpari ei tänäkään päivänä asiasta tiedä, koska kukaan ei asiasta heille sanonut. Minusta lunnaiden keruu on kaikista mauttominta mitä häissä voi olla, sama kun laittaisi pääsymaksun. Jos satun olemaan häissä, joissa tulee vastaan rahankeruu, niin olen kylmästi laittamatta (vaikka käteistä löytyisikin).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni muistui kysymyksestä mieleen yhden vanhan kaverin häät...Ohjelmassa oli 2 leikkiä joissa kerättiin rahaa  >:(  Toinen leikeistä oli morsiammen ryöstö ja toisessä sulhaselle puetti bokserit jalkaan, joista naispuoleiset vieraat saivat leikellä kuvia tiettyä rahasummaan vastaan (summat olivat markkaaikana 10mk-200mk)....Minusta molemmat menivät mauttomuuden puolelle sillä leikkiä jatkettiin ja jatkettiin niin, että osa vieraistakin jo "nolostui"..."eikö nyt kukaan halua leikata sulhasen etupuolelta kuvaa 200 markalla?"..."vielä ei näillä rahoilla morsianta saada takaisin" ...Lisäksi ko.häissä boolikulhosta sai juotavaa kun laittoi "kolehtia häämatkakassaan"...aghhh >:( >:(

Toiset ne vaan kehtaavat!! Olisivat jättäneet häänsä pitämättä jos kerran kaikki pitää vierailta kerätä häälahjojen lisäksi! *räyh* ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Hui kauhee  :o :-?

Mä oon myös ehdottomasti rahankeruuta vastaan, esiintyi se sitten missä muodossa tahansa. Olen ilmoittanut, että polttareissa tai häissä ei todellakaan myydä/huutokaupata/kerätä/anella tai harrasteta mitään muutakaan vastaavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mautomaksi menee minunkin mielestäni rahankeruu. Yhdissäkään häissä missä olen ollut ei rahaa ole kerätty, mutta jälkikäteen kuulin paljon todella epämiellyttäviä kommentteja puolitutun häistä. Eli kai ainakin osa vieraista pitää ajatusta myös huonona. Meillä EI missään tapauksessa kerätä lunnaita tai muutakaan rahaa. Me järjestämme vieraillemme juhlan omalla kustannuksellamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suhtaudun melko tympeästi kaikenlaisiin leikkeihin ja peleihin häissä, mutta rahan kerääminen sellaisen yhteydessä on kyllä todella kummallista. Eiköhän ihmiset ole jo ihan tarpeeksi panostaneet mahdollisten lahjojen muodossa. Jossain sotilashäissä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, siellä kun on tosiaan noita ihan omanlaisiaan perinteitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen sitä mieltä että jos rahhaa laitetään häihin ja kustannetaan kaikkki ruuat juomat ja naposteltavat monelle tunnille. 12h niin kyl saa rahaa antaa....... eikä' kerrota et on häät vaan tulee yllätyksenä... niin kaikilla ois femma laittaa vähän apua siihenki... ei kata edes puolia juhlista..............

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Järkyttävän mautonta. Ja nuo aiemmin mainitut rahankeruutavat.. yöks.

Eli ei tule meille rahankeruuta eikä mielestäni vieraiden kuulu kustantaa juhliin osallistumistaan ruokailun yms osalta. Pari viettää sellaisen juhlan, johon on varaa ilman kerjuuta ja sillä hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tuolla asenteella joku on pitämässä juhlia kuin nimimerkki Heddi niin kannattaa todellakin jättää juhlat pitämättä. Itse en laita ikinä häissä rahaa jos sitä kerjätään jossain muodossa, eikä hävetä yhtään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni rahankeruu on yksi noloimmista asioista mitä häissä olen kuullut harrastettavan. Meidän häihin ei todellakaan tule ryöstöjä eikä etenkään rahan kerjäämistä.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään