paupau

Ei polttareita minulle, kiitos!

175 viestiä aiheessa

Itse en polttareita tahdo. Ei vaan tunnu yhtään sellaselta minun jutultani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti halusin polttarit ja luotan 100% kaasoihini.

Ja mitkä ihanat polttarit sain, juuri semmosta mistä tykkään, rentoa yhdessä oloa.

Käytiin syömässä ja minä kauneushoidossa, saunottiin jne. Ihana rentoumishetki eikä mikään

rymyilta, millaista en todellakaan olisi halunnut koska ei kuulu tyyliini eikä kyllä polttariporukkanikaan.

Joten ehdottomasti polttarit! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän vihkiminen on vain meidän juttu ja siitä jatkamme keskenämme matkaa ilman juhlia.

Mutta Kavereiden kuultua kihlauksesta ja "hääsuunnitelmista" minulle ilmoitettiin, että polttarit pidetään.

Tunnen itseni jo valmiiksi tosi kiusaantuneeksi.

- En järjestä juhlia eli vastinetta kavereiden rahan ja ajan uhraamiselle. Samalla myös tyttöjen toisiinsa tutustuttaminen jää turhaksi.

Okej, etteikö pienet söpöt polttarit ois kivat, mutta en koe olevani moisiin oikeutettu, kun en järkkää "ihqi juhlii", jossa syödään ja kännätään meidän piikkiin. - nyky budjetilla en järkkää hemmottelu päivää edes lähimmille ystävilleni, siksi en halua vaatia heiltäkään mitään.

Olen yrittänyt tätä selittää vaatijoille, mutta omasta ajatusmaailmasta on niiin vaikea antaa periksi. :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus ystäviin pitää vaan osata luottaa! :girl_sigh:

Mua oli kuunneltu ja mut tunnettiin. Hauskaa yhdessä puuhailua vanhojen ystävien kesken.

Morsiussaunotuksessa meinasin kiukuta ja nurisin ääneen, mutta hyvin suunniteltuna ja luksusu pesuaineilla lopputulos oli upea saunailta.

Turhaan pelkäsin!

mun ystävät :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun on ollut vähän vaikea saada kaaso ymmärtämään, että en halua polttareita (rakas kaaso kun on itse niin vahvasti sellainen "kerätään kokoon iso porukka ja kokeillaan uusia jänniä asioita" -tyyppinen ja muutenkin mua menevämpi ihminen :grin: ). Suurin syy on varmastikin se, että ystäväni tuntevat toisiaan todella heikosti, eli mulla on yksittäisiä hyviä ystäviä, mutta ei mitään kaveriporukkaa, jolla olisi valmiiksi yhteiset jutut. En halua tilaisuutta, jossa uppo-oudot ja muutenkin aika erilaiset ihmiset koittavat tutustua toisiinsa. Enkä muutenkaan nauti hirveästi huomion keskipisteena olemisesta. Ehkä pidän vain itse jotkin epäkonventionaaliset "polttarit", kutsun vaikka meidän justiinsa avioituneen hyvän ystäväpariskunnan syömään ja valistamaan meitä avioliiton saloista :girl_smile: (miten edeltävä lause alkoikin yhtäkkiä kuulostaa hirvittävän kaksimieliseltä?)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä polttareistani mitään, mutta luottanen että siskoni pitää sanansa ettei järkkää mulle mitään idioottimaisia polttareita missä on julkista nöyryytystä sun muuta, yök. Sellaiseen n lähde mukaan ja petyn todella jos jotain sellaista on suunnitteilla. :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon tienny että mulle on tulossa polttarit, ja about viikon tarkkuudella senkin että milloin. Mutta nyt tuntuu siltä että häiden järjestelyissä ym. kiemuroissa on niin paljon hommaa, ettei polttarit ja mahdollinen krapulapäivä vaan enää tunnu kivalta ajatukselta, vaan päinvastoin ahdistavat, kun mun pitää leipoa siinä vielä pikkuleipiä ja tehdä koristeluja ja lyhentää hääpuvun helma ja ja ja ja... Kysyin kaasoltani, voisko polttarit vielä perua ja tarjouduin viemään koko jengin syömään joskus häiden jälkeen, mut kuulemma ohjelma on lyöty jo lukkoon ja maksettukin. :(

Mitä tehdä? Pitääkö mun nyt vaan mennä kohteliaisuudesta mukaan, vai laitanko kovan kovaa vastaan ja vaikka korvaan sit porukalle aiheutuneet kulut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tuskin tulee raflareissua isompaa polttaria, kun en halua perinteisiä polttareita ja kaasokin sen jo ties :grin:

Varmaan muutama hyvä ystävä täälä pk-seudulta tulee sinne, ei sen kummempaa :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa kiva lukea, että on olemassa muitakin jotka eivät halua polttareita.

Sanoin jo ensi metreillä, etten halua järjestää polttareita ja ilmoitukseni on aiheuttanut lähinnä hämmennystä ja ihmetystä järjestäjien keskuudessa.

Itse olen kyllä sitä mieltä ettei polttareita ole pakko pitää jos ei halua?!

Mulla on suurin osa läheisistä ystävistä miehiä, muutama nainen ja he eivät ole keskenään tekemisissä.

Mikä itu olisi tunkea ventovieraat ihmiset vaivaantumaan samaan paikkaan ja vielä maksamaan siitä ilosta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anteeksi nyt, mutta tämä ketju kummastuttaa minua. En ihan ymmärrä tätä, että ensin sanotaan "en halua mitään polttareita, hyi!", mutta sitten kuitenkin perään lisätään, että "ois kiva käydä syömässä/kylpylässä/pitää koti-ilta kaveriporukalla/kaasojen kanssa". Eikös ne sitten nimenomaan ole polttarit? Taitaa alkuperäinen selitys termille olla "avioliittoon astumiseen liittyvä initiaatiomeno tai siirtymäriitti". Missä sanotaan, että polttareiden määritelmä on 1. isolla porukalla 2. örväystä, nolausta, rymyämistä ja "hassut" vaatteet ? (Onpa kauheita kavereita, jos tuollaista on vain tarjolla ja vielä vasten tahtoa!) Tai missä sanotaan, että polttareiden jälkeen pitää olla krapula?

Miksi se ei juurikin voi olla täällä useaan kertaan kymmenet muut luetellut tavat? Täällä on moni jo sanonutkin, että koska kyseessä on morsiamen/sulhasen "juhlistaminen", niin niistä myös kuuluu tehdä hänen näköisensä ja hänen toiveiden mukaiset. Tämä pätee tekemiseen, vieraslistaan, alkoholin määrään jne.

Lisäksi, muutama on sanonut, ettei halua olla keskipisteenä -minusta edelleen on olemassa paljon paljon mukavaa tekemistä ystävien kesken, jossa yhden ei tarvitse olla keskipisteenä.

Sitten oli myös sanottu, ettei näe pointtia pakottaa ventovieraita yhdeksi illasti toistensa seuraan tai ei halua olla "kiinnekohta", kun vieraat tuntevat vain morsiamen. Toisaalta ymmärrän tämän, itsekin olen valmistujaisissani joutunut ryntäilemään pöydästä toiseen viihdyttämässä väliin eri ikäisiä sukulaisia, väliin kavereita, ja silloin kyllä tuntui, että oli pikemminkin töissä, kuin juhlittavana. Harmillista, että me suomalaiset (?) emme osaa sen paremmin tutustua vieraisiin? Mutta, että ^ pakottaa vaivaantumaan? Vaikea kuvitella, että noin huonosti menisi, jos esim. käy porukalla jossain esityksessä (stand-up, teatteri yms) ja sen jälkeen käydä syömässä/istua iltaa tms

Ei tietenkään ole mitään pakko, jokainen tyylillään. Kummastuin vain siitä, että ei haluta "polttareita" mutta halutaan kyllä muuta. Onko tuolla sanalla kaikille muille vain tuollainen örväys-merkitys? (Pl. tietysti ne, jotka ovat tänne kirjoittaneet minulla oli sellaiset polttarit, että kävimme hemmottelussa/urheilemassa/olimme mökillä/ söimme hyvin jne.)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Monella on kuitenkin se mielikuva, että polttarit on aina sellaset ison porukan kännibileet, ehkä johtunee siitä :D

Yleensä mitä kuulee polttarijuttuja, ne on aina niitä kännipolttareita, joten moni saa sen mielikuvan että polttareiden tarkotus on vetää kännit ja kiertää baarissa :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun polttarit tulee olemaan luultavasti pieni tyttöjen saunailta päivää ennen häitä. Ne ihmiset jotka sinne haluan, asuvat eripuolilla Suomea ja Eurooppaa, ja heidän samaan paikkaan saattaminen on ylivoimaisen hankalaa muuten. En myöskään halua että he maksavat itsensä kipeäksi yksien polttareiden takia. En mene naimisiin siksi, että saan polttarit tai häät vaan siksi, että olen löytänyt miehen, jonka kanssa haluan viettää loppuelämäni. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Polttarit ei todellakaan ole must, itse en sellaisia halua enkä toivo. Ajattelin viettää aikaa ystävättärien seurassa, ehkä mennään syömään ulos tai sitten fiilistellään kotona ja muistellaan miten kaikki oikein avokin kanssa alkoi j.ne Juodaan hyvää kuplivaa ja nauretaan paljon. Se sopii minulle parhaiten ja kutsun ystävättäret itse eventtiin eli ei mitään yllärijuhlia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon nyt jo ilmoittanut ei KIITOS polttareille. MUTTA kaasot ei tunnu ymmärtävän

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei todellakaan polttareita minullekaan ja uskon kaason ymmärtävän tämän kun on itse vähän samantyyppinen ihminen. Myöskään sulhanen ei halua polttareita. Inhoan ajatusta "viimeisestä illasta sinkkuna". Ensinnäkään emme ole vuosiin olleet sinkkuja vaan yhdessä asuvia toisiinsa sitoutuneita aikuisia ihmisiä, jotka ovat ehtineet ja saaneet viettää kavereiden kanssa jos jonkinlaisia iltoja mielin määrin. Toiseksi, emme pidä naimisiin menoa minään pallo jalkaan-tyyppisenä ratkaisuna jota ennen pitäisi vielä viimeisen kerran bilettää? Miksi ihmeessä pitäisi? Naimisissa ollessammekin saamme tavata kavereita, juhlia, matkustella jne. ihan kuten ennen avioliittoakin. Ja kun ei sitten kumpikaan keksinyt syytä miksi polttarit pitäisi pitää niin mielestämme on parempi että kaverit säästävät rahansa eivätkä joudu upottamaan satasia yhteen iltaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ei ole kyllä tullut edes mieleen että polttarit tarkottais tässä iässä ja mun ystäväporukalla jotain "morsian hutsahtavassa pupuasussa jakamassa kondoomeja keskellä ostoskeskusta, ja sitten juodaan viisisataa shottia ja oksennetaan kilpaa Onnelan vessassa"-polttareita :blink: Kun juteltiin kaason kanssa polttareista, molemmat oli heti sitä mieltä että mennään koko viikonlopuksi tyttöporukan kesken mökille, jossa perinteinen morsiussauna, hyvää viiniä, hyvää ruokaa, ehkä jotain tehtäviä morsiamelle (kuten ketjussa aiemmin mainittu), ja ehkä joku kasvohoitaja tai muu vastaava vois tulla sinne mökille jos ei ole kaukana sivistyksestä. Tämähän ei siis eroa tavallisesta tyttöjen mökkireissusta, mutta kun kaverit asuu ympäri suomea niin jo se että saan kaikki ihanat ystäväni saman katon alle pariksi päiväksi on niin ihanaa ja ainutlaatuista! :girl_dance:

 

Sulhasesta en sitten tiedä, voi olla että hänen bestmäninsä haluaa tehdä jotain nolausjuttuja ja varmasti pitävät kunnon ryyppäjäiset, mutta musta tuntuu että miehet yleistettynä nauttivat enemmän kuin naiset tuollaisesta rellestämisestä... Varmasti esim. karting-ajelu olisi miehelle mieleen, ja kans mökkeily tai vaikka risteilypolttarit. Toivon kyllä kovasti että bestmän on yhtä tervejärkinen kuin oletan, eikä mieheni katoa viikoksi ilman kännykkää jonnekin, ja sitten saan puhelun että hän on jossain päin venäjää jalka kipsattuna ja ilman passia ja viisumia... :hysteric:

 

Emme kumpikaan ajattele, että polttarit on viimeinen ilta sinkkuna tai mitään sellaista, koska olemme olleet yhdessä jo niin kauan. Kyseessä on lähinnä hyvät pippalot läheisten ystävien kanssa. Ei naimisiin meno todellakaan tarkoita että ei enää voisi rellestää ystävien kanssa tai viettää mukavia mökkireissuja, mutta (toivottavasti) avioliitossa siunaantuisi niitä lapsia pian, joten sitten sitä aikaa kavereille toki on vähemmän. Joten on se kiva jos polttareista jäisi hyvät muistot ja paljon arveluttavaa kuvamateriaalia. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse lupauduin polttareihin kun kaasoni sitä kysyi, mies taas oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei halua minkäänmuotoisia polttareita ikinä missään. Olen muutamissa polttareissa nyt kevään aikana käynyt ja täytyy sanoa, että omakin mieli alkaa muuttumaan.. 

Muokattu: , käyttäjä: jiiku

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tavallaan haluaisin polttarit, mutta en usko niiden onnistuvan. Olemme kutsuneet todella vähän kavereita, joten jos yksikin jäisi pois polttareista ei niistä tulisi paljon mitään. Lisäksi kaasona on siskoni, joten en mitään huikeaa odota. En halua myöskään, että ystäväni joutuvat maksamaan polttareista. En halua mitään morsiussaunoja yms, mutta jokun kasvohoito tai muu vastaava rentoutus olisi mukavaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkään en todellakaan halua mitään "itsensä häpäsy"-polttareita, että kaupungilal kuljetaan "hassussa" asussa ja myydään pipareita.. Mutta olen sen asiallisesti kaasolleni ilmoittanut ja kaaso on tehnyt suunnitelmansa sitten sen mukaan. Vielä en tiedä, koska polttarit ovat, mutta "ennakkokirje" valmistautumista varten on jo tullut :) hui! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme kumpainenkaan sulhon kanssa missään nimessä halua polttareita itsellemme. Hemmottelua on elämässäni ihan riittämiin muutenkin, ja sulhoni suhtautuu polttareihin hyvin, hyvin negatiivisesti. Hänelle tulee polttareista heti mieleen vain se alkuperäinen ajatus polttareiden takana. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkään ei haluta "perinteisiä" polttareita. Onneksi kaasoni ja muutkin ystäväni kunnoittavat toivettani ja tarkoituksena olisi järjestää polttarit, jossa pääpaino olisi mukavalla yhdessäololla, mahdollisesti kauneushoitojen, hierontojen tai vastaavien merkeissä.

Ja mikäli vasta alkanut raskaus sujuu loppuun asti, minulla on muutaman kuukauden ikäinen vauva häiden aikaan, joten senkään takia en mitään hirveitä rymypolttareita itselleni halua.

Mieheni stressaa omista polttareistaan, tai nimenomaan siitä, että ei missään nimessä halua niitä ja on sitä mieltä, ettei aio edes pyytää ketään bestmaniksi, jottei kukaan voisi polttareita järjestää... :D Toivottavasti kunditkin tässä iässä jo ymmärtää, että jos sulhanen sanoo, ettei polttareita halua, niin niitä ei sitten myöskään järjestetä. Tuntuu ikävältä ajatuksin, että joutuisi oikeasti osallsitumaan omiin polttareihinsa ja tuntemaan olonsa karmeaksi, ahdistuneeksi ja vaivautuneeksi koko ajan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekaan ei tule polttareita.. Tai en ole edes ajatellut asiaa!

 

Me mennään miehen kanssa naimisiin vähän niinkuin vaivihkaa ja hääjuhlapäivä onkin sitten jo laajemmin tiedossa. Häistä tulee melko pienet, eikä meillä ole kaasoja eikä bestmaneja, joten kuka polttareita sitten edes järjestäisi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tiedä meneekö mies kavereidensa kanssa saunaan ennen häitä vai ei, mutta itse en polttareita halua/toivo. Ystäväni asuvat kaukana ja häihin osallistuminen on jo taloudellisesti melkoinen satsaus matkoineen ja yöpymisineen, joten taloudellisesti tiedostavana ihmisenä en kykenisi mitenkään nauttimaan polttareista. Eikä polttarit ole muutenkaan minun juttu. Tämä on yksi merkittävä lisäsyy siihen, ettei ole  nimetty kaasoja tai bestmaneja ensinkään. Eli ei ole ketään jolla on "vastuu" ko. kekkereiden järjestämisestä.Helpottavaa. Muutenkaan en oikein tiedä miksi vaivaisimme ystäviämme kaason tai bestmanin tehtävillä.

 

Nim. tylsä morsian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yksi tylsa morsian ilmoittautuu. Meidan haajuhlista tulee kanssa sen verran pienimuotoiset (joskin yritetaan tehda niista silti ikimuistoiset :)) etta en ole edes miettinyt, etta pyytaisin jotakuta kaasokseni. Mieheni varmaan viettaa isohkot polttarit, mutta itse olisin todella tyytyvainen jos saisin vain kayda drinkeilla muutaman ystavattaren kanssa vaikka samana paivana kun miehellani on polttarit :D Tietysti hommaa vaikeuttaa se, etta mulla ei ole mieheni tapaan isoa lapsuudenystavajoukkoa taalla Puolassa joka mulle jarjestaisi yllattaen polttarit. En muutenkaan tykkaa olla kaikkien huomion keskipisteena, joten olisi mukavaa pysya omalla mukavuusalueella... no kyllapas osaankin kuulostaa ihan jaatavan tylsalta :D mut jokainen tyylillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tuskin järjestetään polttareita... Pyydän kaasot hieman "mallin vuoksi" ja järkkäilen kaiken lähinnä itse ja äidin avulla. Minulla ei ole iso ystäväporukkaa juhlimassa kanssani, miksi siis kasaisin sekavan joukon tuttavia juhlimaan polttareita vain polttareiden vuoksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään