SannaK

Uutta, vanhaa, lainattua, sinistä...

569 viestiä aiheessa

Uutta: puku, tiara

Vanhaa: tää on vielä mietinnässä

Lainattua:kengät

Sinistä:sukkanauha

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jotain uutta : hääpuku

jotain sinistä:sukkanauha

jotain lainattua:vielä mietinnässä ::)

jotain vanhaa:mietinnässä tämäkin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X Uutta: Hääpuku, sormus, sukunimi..

:-X Vanhaa: Mahdollisesti kengät..

:-X Lainattua: Tiara..

:-X Sinistä: Luultavasti sukkanauha..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusi: puku, laukku, huivi, luult. kengät

Vanha: joko korut (ei kovin vanhoja) tai sitten se lantti kenkään, vuoden 1891 hopeamarkka (tarttee olla mukavat kengät että tämä onnistuisi)

Lainattu: toistaiseksi epäselvä. Äidiltä voisi lainata vaikka korvakoruja

Sininen: puku ja sukkanauhan koriste

En tullut tätä oikeastaan edes miettineeksi, mutta hyvinhän se järjestyisi, jos haluan tätä perinnettä noudattaa  :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: Puku, kengät,tiara..

Vanhaa: Auki vielä. Kyäykä vanha pikkupeili laukussa?

Lainattua: Korusetti anopilta

sinistä: alusvaatteet tai sukkanauha..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aloitetaan vaikka siitä uudesta itse tekemä puku.. :-X :-X

vanhaa korut jotka ovat käytössä (meinaan korvikset ja kaulakoru)

lainattua ihanalta ystältä lainattu vannehame..

sinistä tulee olemaan mun sukkanauhassa sininensatiini nauha

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Carmen ihmetteli, kuten myös itsekin, että mikä tän perinteen "juju" on. Surffailin netissä ja tämän löysin:

Old

The "old" item represents something you are leaving behind or something that is being passed down to you. Indicative of wisdom passed down through generations. Choosing to wear something old expresses a desire to retain your connections with your family after you enter into your marriage and begin your own family. Something old refers to wearing something that represents a link with the bride's family and her old life.

New

The "new" item represents something you are adopting through your marriage or something that is unique to your new union. Indicative of the marriage. Wearing a new item on your wedding day conveys the message that you and your husband are creating a new union that will endure forever. Wearing something new represents good fortune and success in the bride's new life.

Borrowed

The "borrowed" item should be symbolic of something you respect or admire about someone or something. A symbol of trust or friendship. Wearing a borrowed item on your wedding day is used to symbolize your love and admiration for the person from whom you borrowed the item. Wearing something borrowed, which has already been worn by a happy bride at her wedding, is meant to bring good luck to the marriage.

Blue

Wearing something blue on your wedding day is a symbol of the couple's fidelity to each other. Wearing something blue dates back to biblical times when the colour blue was considered to represent purity and fidelity.

Penny in your shoe

The sixpence represents the hopes for prosperity in the new marriage. Placing a silver sixpence in the bride's left shoe is a symbol of wealth. This is not just to bring the bride financial wealth but also a wealth of happiness and joy throughout her married life.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: sormukseen tuleva lisäys ( levennetään puolella )

Vanhaa: äidin vanha vihkisormus

Lainattua: äidiltä helmet kaulaan ja korviin

Sinistä: sukkanauhassa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Ilmeisesti tuohon loruun on myös alunperin kuulunut (nyttemmin pudotettu pois) varastettua-osio. Lueskelin vaan jostain häälehdestä... rohkeimmat ottakoot käyttöön  ;D.

Uutta -puku

Vanhaa -helminauha

Lainattua -?

Sinistä -?

Varastettua -????

Penniin kengässä en taida kyetä, mutta voihan sitä kokeilla kunhan kengät löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on vanhaa mummon helminauha, uutta puku, kengät ja laukku. Sinistä olen ajatellut sukkanauhaan, mutta lainattua en ole viellä keksinyt. Täytyy yrittää ehkä lainata kaasolta pinnejä tai jotain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

UUTTA: Kengät, alusvaatteet

VANHAA: Puku (ostettu käytettynä)

LAINATTUA: ??? Tätä pitää vielä miettiä...

SINISTÄ: sukkanauhassa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: Puku ja alusvaatteet

Vanhaa: Korvikset ja mummun vanha sormus

Lainattua: Tiara

Sinistä: puvussa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: puku ja tiara

vanhaa: mummin vihkisormus

lainattua: alushame ja pussukka

sinistä: puvussa ja korvakoruissa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: puku

Vanhaa ja lainattua: kummin 25 vuotta sitten käyttämä huntu

Sinistä: sukkanauha

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun uutta on puku asusteineen, vanhaa on mummon aitan kätköistä löydetyt uuden veroiset täydellisesti puvun väriin sopivat "tanssikengät". Lainattua on yhden kaasoni Vanamokääty ja sininen löytyykin luultavasti sukkanauhasta.

Rohkeasti kyselemään ystävien koruvarastoja ja tonkimaan vaikkapa aittoja!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla uutta on ihana pukuni, lainattua on tiara jonka lainaan kaasoltani, sinisen sukkanauhan tekaisin tuossa viikonloppuna, mutta jotain vanhaa täytyisi vielä kehitellä.. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en niin erityisemmin tätä fraasia miettinyt. Minulla ei ollut mitään lainattua, eikä mitään vanhaa. Jaa, kihlasormus kyllä lasketaan jo "vanhaksi"  ::) No mutta kuitenkin. Uutta olikin kaikki, alusasusteista pukuun ja asusteisiin. Sinistä löytyi puvusta, tiarasta,kaulakorusta ja sukkanauhasta. Eli ehkä nämä "ylimääräiset" uudet ja siniset korvaavat puuttuvan vanhan ja lainatun.  ;D

Myöskään mitään varastettua ei löytynyt....  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla uutta tulee olemaan puku ja kengät, sinistä on sukkanauhassa, vanhaa on kaulakoru sekä lainattua äidin korvakorut. En kyllä oo mitenkään suunnitellu näitä, että pitäisi olla kaikkia, ihan vahingossa kaikki vaan löytyy.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs te joilla vanhaa on perintösormus olette käyttäneet sitä? Siis missä sormessa? Tuntuu ettei ylimääräiset sormukset oikein sovi hääpäiväksi mihinkään sormeen kun kotona olen vanhaa sinikivistä perintösormusta mallaillut hääpäivää ajatellen..

:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X Tällä sivustalla kolme vuotta sitten (!) on julkaistu tarkat tiedot uuden, vanhan,lainatun ja sinisen perinteen ALKUPERÄSTÄ: Katso ylempänä oleva englanninkielinen ilmoitus.

Teen aiheeseen liittyvää maisterin lopputyötäni Taideteollisessa Korkeakoulussa. Olisin erittäin iloinen lisätiedoista tämän perinteen alkuperästä.

MISTÄ englanninkielisen ilmoituksen tiedotovat peräisin? Lähteitä?

KUKA TIETÄÄ?

Vastata voitmyös [email protected]

Ja onnea kesän morsiamille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla uutta on hääpuku

Vanhaa koru

lainattua vannealushame pukuuni

Sinistä alusvaatteissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällä morsiamella tulee olemaan seuraavasti:

Uutta: hääpuku ja tiara

Vanhaa: äidin helmikaulakoru

Lainattua: hääpussukka ystävältä (no, alushamekin hääpukuliikkeestä..)

Sinistä: pikkupöksyissä!

Mä halusin ehdottomasti syntisen seksikkään mustan sukkanauhan  ;D, joten sinisen on tultava jonnekin muualle - olkoon sulkillekin yllärinä sitten, minne! Ja vaikka yleensä suosin myös keskenään samanvärisiä alusasuja, niin hääteemaan liittyvänä detalijina siniset pikkarit on ihan hauska idea valkoisten liivien, korsetin ja sukkanauhojen kanssa  :D Sulkillakin onneksi huumoria  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta: hääpuku ja kengät

Vanhaa: perintösormus sulhasen suvulta, josta on tehty mulle vihkisormus

Lainattua: luultavasti tulee korvakorut kaasolta

Sinistä: sininen minikristalli ommeltuna sukkanauhaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uutta on hääpuku, vanhaa on nilkkaketju, sinistä on sukkanauha ja lainattua on vielä auki. Toivon että äiti lainaisi miulle rannekorua. Jos se ei onnistu niin sitten lainataan jotain muuta ;D

Vaimolla on uutta puku, lainattua vannehame, vanhaa kaulakoru, sinistä alushousut ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään