227 viestiä aiheessa

Sipsu: Samaa pohdin minäkin, mutta uskaltauduin silti teettämään 10 mm leveän vihkisormuksen. Kihlaa minulla ei siis ole. Tottakai leveä sormus hieman "hiostaa", mutta uskoisin, että siihenkin tottuu ajan kanssa. No, vasta käytössähän sen sitten saa tietää! Mutta minä olen ainakin tosi tyytyväinen teetettyyn sormukseeni ja onhan se ihanan näyttävä kun on noin leveä :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on yksi sormus, valkokultainen 6 mm leveä, jossa on 7 kappaletta 0,6 ct timantteja. Vanha kihla ei sen kanssa sopinut yhteen ja mietittiin miehen ja kultasepän kanssa uutta kihlaa, mutta kun kokeilin eri vaihtoehtoja, päädyimme siihen että se on yksinään kauniimpi kuin toisen sormuksen kanssa. Se pääsee täysiin oikeuksiinsa eikä toinen "syö" sitä tai se kilpaile toisen sormuksen kanssa. Yksinkertainen on usein kauniimpaa kuin krumeluurimeininki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla on yksi sormus, valkokultainen 6 mm leveä, jossa on 7 kappaletta 0,6 ct timantteja.

0,6 ct vai onko virhe ja tarkoitit 0,06 ct? Yli puoli karaattisilla kivillä tulee jo aika muhku rivari. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oikeastaan "yksisormuksisuuteen" on useampiakin syitä. Ensiksikin halusin kihlakseni suht leveän sormuksen, joka ei olisi mikään "rimpula". Päädyttiin tähän . Ja vaikka mulla on melko pitkät sormet, näyttää yksi (leveä) sormus mielestäni paremmalta kuin useampi.

Ja harrastuksenikin kannalta on parempi, mitä vähemmän sälää sormissa on :)

Suunnitelmissa onkin istuttaa kihlasormukseen muutama timantti lisää, jotta siitä tulee sitten aikanaan vihkisormus.

Timanttien määrän suhteen en ole yhtä estynyt ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jännittyneenä tässä koitan valita sopivaa sormusta, kun mies lopulta sanoi ääneen, että sellaiset voitaisiin hankkia. En halua kuin yhden sormuksen, koska en muutenkaan paljoa koruja käytä, kuten ei miehenikään. Kivi kuitenkin tytöllä täytyy olla ja haluan kerralla valita jonkin minua todella miellyttävän sormuksen, jottei sitten tarvitse uutta alkaa etsiskellä.

Häät on tulossa sitten kun ehditään alkaa järjestämään, todennäköisesti parin vuoden sisällä, mutta jos minulla on mahdollisuus sormus saada jo nyt niin kyllähän minä sen haluan :) Ainakin tällä hetkellä tarkoitus olisi sitten häidenkin jälkeen pitää vain sitä samaa sormusta. Uuden voi sitten joskus aikanaan hankkia tilalle tai rinnalle, jos siltä alkaa tuntua.

Kaiverrukseksi en usko, että otamme vielä mitään päivämäärää, koska kihlapäivällä ei meille ole sen suurempaa merkitystä, koska jollain tavalla aiheesta on pidempään puhuttu eikä suoranaista kosintaa kummankaan puolelta ollut, enemmänkin yhteinen vähittäinen päätös. Enkä tiedä olisiko päivä se päivä kun ensi kerran asiasta tosissaan keskusteltiin vai se jolloin olemme tupareiden yhteydessä ajatelleet asian julkistaa muillekin. Hääpäivän sinne voisi varmaan sitten laittaa kun se on tiedossa, jotta hajamielinen mies ehkä muistaisi koska sitä pitää juhlia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me sovimme heti kihlauksen yhteydessä, että molemmille tulee vain yksi sormus ja se on vihki. Monet sormukset ovat mielestäni tyylikkäämpiä yksinään ja vain harvat miellyttävät minun silmääni yhdistettynä johonkin toiseen, koska kaipaan symmetristä yhdistelmää. Kun sormeen tulee pelkkä vihki, leveyden ja ulkomuodon suhteen ei tarvitse samalla tavalla miettiä kompromisseja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te, joille tulee yksi väh. 5mm sormus, voisitteko laittaa niistä kuvia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullekin tulee vain yksi. Tämän päätin jo ennen kuin oli edes kosittu. :D Kihlauksen yhteydessä ei otettu kaiverruksia ollenkaan, ne tulee sitten vasta vihkimisen yhteydessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti vain yksi siro sormus. Miehelle hieman leveämpi tietysti. Me olemme aivan yhtä oikeasti kihloissa kuin muutkin vaikka sormissa ei ole sormuksia. :) Mulla on pitkät sormet ja niihin -kuten tyyliinikin- istuu kauniisti sirot korut. Silmääni eivät ole koskaan miellyttäneet kihla-vihki -yhdistelmät enkä lainkaan pidä leveistä sormuksista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luultavasti tulee vain tämä kihla. Se ei ole kauaa ehtinyt sormessani vanheta ja on ihan minun tyylinen, 6mm leveä titaaninen, kun taas kivelliset sormukset eivät oikein minuun istu. Miehellä on samanlainen kihla kuin itselläni mutta 8mm leveänä.

Miten jo olemassa olevien sormusten kanssa on tehty? Sormuksiahan ei ole tietenkään pakko vaihtaa vihkimisen yhteydessä, mutta onko se kornia mennä vihittäväksi ilman jo aiemmin pidettyjä sormuksia ja sitten pujottaa ne siinä toinen toisillemme? Uudet kaiverrukset meille varmastikin tulee :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun vihki tulee olemaan n. 5mm leveä ja tarkoitus olis käyttää sitä sellaisenaan. Voihan tietysti olla et tässä ennen häitä tekeekin sit mieli ostaa uusi yhtä leveä kihla siihen vihkin vierelle. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan ajateltu, että mä "hylkään" kihlan ja käytän vain vihkiä. Sitten jossain vaiheessa hyödynnetään kihlan kulta esim. riipukseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelmat ne on kullakin. Minulle tulee vain yksi sormus eli vihki. Nyt ongelmana on löytää sopiva, joka olisi yksinään ihana ja sopivan "ei pariaan odottavan näköinen".

- Oma tyylini on tavallaan klassinen, mutta hieman rokahtava tai hipihtäväkin välillä, silti olen mielestäni hyvin tyylikäs. :D

- Sormuksen tyyliksi toiveena: Särmää sormuksessani pitäisi jollain tapaa olla ja bling blingiä ei ole poissuljettu. Ääripäitä, ihastun joko tosi vaatimattomiin (harvemmin... niin ihana olisi löytää vaikkapa kivetön näyttävä motkula) tai sitten täyteen tuupattuihin tai isokivisiin (niissä se pointti on juuri timantit... kallista huvia).

- Materiaalitoive: Joko ilman kiviä tai timanteilla (ei tarvitse olla parhaita mahdollisia laadultaan), mielellään valkokultaa. Ei epäsymmetriaa. Kivet ei mielellään kovin ulkonevasti istutettu, tosin tästä saatan voida tinkiä. Itse olen ajatellut keskikiveksi,jos sellainen tulee, 0,3ct max 0,5ct.

- Hintatoive: Hinnan pitäisi olla kohtuullinen, tähtään noin 1000 euroon, mutta ideaksi saa laittaa mitä tahansa ihanuuksia. Niistä voi poimia esimerkiksi yksityiskohtia.

Pistän kuvia niistä sormuksista, jotka ovat tähän mennesä ehkä eniten sykähdyttäneet. Katsokaa ja kommentoikaa. :) Osaa en osannut linkittää, mutta yrittäkää kopioida osoite. Tuleeko heti mieleen jokin kultakimpale, jonka perusteella voisin vaika teettää sormuksen? Olen puoli vuotta tuloksetta etsinyt sitä oikeaa rinkulaa ja alan olla hieman epätoivoinen asian suhteen. Itselläni on ajatus juminut, enkä enää oikein saa mitään otetta asiaan.

cartier_ring.jpg

Cartierin (eternity band?) kaunis kivetön sormus

and186_2.jpg

http://www.natalia-diamonds.com/GenImage.ashx?Type=ER&Path=ER-003%5cPic-01.jpg

Kauniita, mutta onko tarpeeksi näyttävä yksinään?

http://www.lowenmark.fi/suomi/Korut/Sivut/sormukset.html#14

Löwenmarkin "Donna"

6-LR%20a.jpg

Aika ihania, tuo veistoksellisuus puhuttelee, mutta vaatii suuren kiven keskelle.

ES323WG-1.jpg

AsscherRD.jpg

298140_set.jpg

Split band on kaunis sekä timanteilla että ilman.

AAAAAg-agWEAAAAAAK_y3g.jpg

30-LR.jpg

2041_01.jpg

Kaunis, tarpeeksi linjakas ja jotain jippoa.

http://tbn2.google.com/images?q=tbn:uQci5WJXMX_JyM:http://www.todiamonds.com/ring_a085.jpg

http://www.natalia-diamonds.com/GenImage.a...68%5cPic-01.jpg

http://www.natalia-diamonds.com/GenImage.a...03%5cPic-01.jpg :-X

p63198.jpg

Antiikkityylikin on ihana, kaiverruksilla tai sitten art decoa tai vastaavaa.

Entä miten te muut yksisormuksiset olette selvinneet?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee yksi 9mm leveä sormus. Ajatus oli, että otan joko kaksi sormusta tai sitten yhden vähän jyhkeämmän. Minusta tuollaiset ohuet näyttävät juuri siltä että odottavat kaveria rinnalleen. Mutta tietysti joku tuon viimeisen kuvan tyylinen voisi mennä missä on noilla reunoillakin jotain jippoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

2041_01.jpg

Tän kuvan sormus on rungoltaan aika kapea ja näyttää sille et viereen pitäis tulla toinen. Jos tuon runko taas olisi keskikiven leveyinen niin tilanne olis toinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kommenteista haave ja Tiitu75.

Niin, se sormuksen leveys taitaa olla se yksi ongelma. Ensin ajattelinkin leveää runkoa, mutta sitten alkoi tuntua, että mitä leveämpi runko, sitä suurempi keskikivi tarvitaan ja budjetti alkaa paukkua. Välttämättähän sormuksen ei tarvitsisi olla sellainen, jossa on nimenomaan keskikivi, mutta ainakin tällä hetkellä sellaiset ovat miellyttäneet eniten. Pitää katsoa laajemmalla otoksella noita eri malleja.

Noissa split band sormuksissa on minusta kivaa se, että siinä tulee hieman enemmän massiivisuutta ja ideana tavallaan kaksi rinkulaa jotka yhdistyvät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uusia kuvia

JL_sormusJL31.jpg

Tässä on tyyliä, mietin onko liiankin minimalistinen.

http://www.diamondsonweb.com/images/img.pl?i=/set400/jr3567_plt_1.jpg

http://www.diamondsonweb.com/images/img.pl...b6015_plt_1.jpg

m1088odrdpp_primary.jpg

Tällaisessa on jo niin paljon blingiä, että kapeus ei ehkä niin paljoa haittaa ts ei näytävälttämättä niin orvolta?

2...36959599_tp.jpg

Tässä olisi näyttävyyttä, mutta myös hintaa. :)

http://farm4.static.flickr.com/3570/345047...5d713db.jpg?v=0

Näissä on jotain ihanaa, tunnelmallista fiilistä. Aika erilainen verratuna noihin muihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä pieni vastalause. :) Minusta vain harva sormus näyttää ysinään orvolta. Sormuksiahan yleensäkin pidetään sormessa yksittäin, joten miksi ei myös vasemmassa nimettömässä? Kaikissa noissa sormuksissa on blingiä ja näyttävyyttä mielestäni aivan riittävästi ja yksittäinen, kapeahko sormus isohkolla kivellä on siro, näyttävä ja tyylikäs. Mutta jos sinua itseäsi häiritsee, silloin tietysti kannattaa katsella leveämpiä malleja. Mitä mieltä olet Löwenmarkin Isabella-sormuksesta? Siinä on kylläkin yhden ison kiven sijasta pavé-istutettuna pieniä kiviä, mutta se sisältää kaksi sormusta yhdessä ja on omasta mielestäni todella tyylikäs, mutta makuasiahan se on tietenkin. (Edit. en saanut ko. sormukseen suoraa linkkiä, jostain syystä!)

Uskoisin, että tuo ei olisi mahdottoman kalliskaan.

Muokattu: , käyttäjä: Ella

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tykkään ihan valtavasti noista sormuksista, joissa on keskikiven sivuilla baguette-timantit. Mutta ne vaatii mun mielestä aika ison keskitimantin, ehkä vähintään jotain 0,4-0,5 ct. Yksi vaihtoehto olisi laittaa keskikiveksi jokin jalokivi, ja sivuille vain timantteja. Tällöin saisi edullisemmin isomman kiven ja sellaiset isommalla keskikivellä olevat jalokivisormukset näyttävät hienoilta yksinään.

Jos itse ottaisin vain yhden sormuksen, niin haluaisin varmaan jonkin leveämmän timanttisormuksen. Tuo toisiksi viimeinen sormus, jossa on timantteja kolmessa rivissä, olisi tosi hieno. Siihenhän ei ehkä olisi pakko laittaa timantteja ihan ympäri asti.

Nämä seuraavat on ehkä vähän romanttisempia vaihtoehtoja, mutta myös tuollaisia leveämpiä timanttisormuksia. Annette Tillanderin sormus: http://www.annettetillander.fi/ -> galleria -> sivu 3, oikea alanurkka. Tosin taitaa olla aika hinnakas. AU3:n ornamentti näyttäisi myös hienolta yksinäänkin eikä muistaakseni ollut mikään ihan hillittömän hintainenkaan:

TH_SormusTH_14.jpg

Tuo Löwenmarkin Isabella on kaunis myös :-X.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Efva Attlingilla on todella kauniita sormuksia, joista moni mielestäni ei rinnalleen kaipaa toista sormusta. Kuvia en saa linkitettyä mutta käy kurkkaamassa täällä: Efva Attling

Hinnoista en valitettavasti osaa sanoa, mutta luulisin, että monet mahtuvat budjettiisi.

Muokattu: , käyttäjä: Shiraz

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta Lapponialla on kans kauniita sormuksia jotka menee yksinään näyttävästä vihkisormuksesta.

lapponia_Ano.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Serene

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos hirveästi ideoista ja palautteesta Ella, Tiitu75, Limona, Shiraz ja Serene. Katselen läpi nuo linkit.

Tästä on hyvä jatkaa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kosittiin hiljattain. Mies ole hankkinut valiaikaisiksi kosintasormuksiksi halvat metallirinkulat. Tarkoitus oli hankkia oikeat kihlasormukset myohemmin.

Nyt kuitenkin mietin ette mitas jos ei hankittaisikaan, vaan ottaisimme vain nayttavat vihkisormukset. Eika huvuttaisi maksaa kahdesta keskihintaisesta kun voisi saada yhden kalliimman (budjetti on kuitenkin aika rajallinen).

Eli kuinka monella teista on pelkka vihkisormus sormessa tai tulossa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään