Jump to content
Naimisiin.info

appivanhemmilta käsittämätön häälahja!


Guest Uniqzer

Recommended Posts

Juu siinä mielessä ymmärrän että jos toinen lapsista saanut jonkun metsäpläntin ja toinen vain 50 e niin se on jo todella tökeröä mutta oma pointtini onkin se että kannattaako siitä hiiltyä. Jokainen meistä tietää että on olemassa ne "suosikki" lapset

ja ei niin "suosikit" (vaikka niin ei saisi olla!!!) Raha ei ole tärkein vaan ajatus. Ehkä viestini oli liian kärkäs, on paha tapani ärsyyntyä kun joku valittaa rahasta ja siitä miten toinen saa enemmän ja joku toinen vähemmän. Sen kun ei pitäisi olla niin tärkeää. Aloittajalle vinkki: Nauttikaa päivästänne täysin siemauksin, jos appivanhempasi todella ovat noin pikkumielisiä, osoita että sinulla ja teillä on jotain paljon parempaa, nimittäin TOISENNE!  ;D :-X ja sitä ei appivanhemmat pysty muuttamaan vaikka antaisivat risuja lahjaksi. ;):-X :-X

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 423
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Me vaan toivotaan, että mahdollisimman moni pääsisi paikalle.

Lahjukset ollaan toivottu rahana, eikä odoteta suuria summia. Meidän suvuilla kun ei juuri kenelläkään ole antaa paksua nippua seteleitä. Toivottavasti sieltä kuitenkin jotain tulee, niin voin maksaa äidilleni hieman vaivanpalkkaa leipomisista ja tuttavalle puvun vuokrasta.

Link to comment
Share on other sites

:-/Hä! 50 euroo on vanhas rahas 300 mk!Minusta iso raha. Ikävä kyllä euron myötä on kaikki kallistunut ja rahalle ei saa niin paljon vastinetta ku markka aikaan....en silti odota häälahjaksi noinkaan isoja summia. Emme mene naimisiin lahjojen toivossa...vaan koska tahdomme mennä naimisiin rakkaudesta. Lisäksi eikös se ainakin ennen vanhaan ole ollut niin,että morsiamme vanhemmat maksoivat häät- ei siis miehen vanhemmat? Me maksamme häämme itse. Kun naimisiin päätimme mennä...niin laskin paljon pitää saada säästöön ja koska sen voimme toetuttaa...ja siitä varaamaan kirkkoa ja säästämään  ::) En meinaa pyytää isältäni pennin pyörylää-ellei hän itse halua sitä omasta tahdostaan antaa. Enkä myöskään odota anopin maksavan häistämme mitään. Mun täytyy sanoa,että mulle 50 euroo tavallisena hoitsualan työntekijänä on iso raha...kun ei oo muhkeet tulotkaan.  M e  toivoimme tavaroiden sijasta pientä summaa häämatkatilille vapaaehtoisena lahjoituksena...ja kyllä jo 15 euroo ( vajaa 100mk ) lahjanakin on ihan kiva per/ vieras. En usko,että me saamme 50 euron suuruisia lahjoituksia keneltäkään. Onnea teille jo aviossa oleville ja auvoisia vuosia yhdessä ;D

Link to comment
Share on other sites

Juu siinä mielessä ymmärrän että jos toinen lapsista saanut jonkun metsäpläntin ja toinen vain 50 e niin se on jo todella tökeröä mutta oma pointtini onkin se että kannattaako siitä hiiltyä. Jokainen meistä tietää että on olemassa ne "suosikki" lapset

ja ei niin "suosikit" (vaikka niin ei saisi olla!!!) Raha ei ole tärkein vaan ajatus...

Mun mielestäni tässä esimerkissä juuri näkyy se "ajatus". Toinen lapsi saa todella arvokkaan metsäpläntin ja toinen kuppaisen 50€. Toista lasta pidetään huomattavasti parempana ja tärkeämpänä kuin toista, ja se AJATUS näkyy myös teoissa.  :(

muoks. Enkä sano että varsinaisesti 50€ on köyhä häälahja. Itse olen ikionnellinen jos saan omilta vanhemmiltani sen arvoisen lahjan mutta jos toiselle sisarukselle annetaan tuhansien arvoinen häälahja ja toiselle 50€.... Huh huh!

Link to comment
Share on other sites

Guest WishfulThinking
Yhtäkään vierasta emme esim. omiimme häihimme kutsunut sillä periaatteella että haluamme sitä tätä ja tuota vaan kutsussakin luki yksinkertaisesti näin: "Lahjatoiveemme vaatimaton, pieni kirjekuori valkoinen on. Tärkeintä meille on kuitenkin, rakkauden juhla iloisin." Itse tuon väsäsin. Olimme lähinnä järkyttyneitä mieheni kanssa siitä miten moni kuitenkin toi muutakin kuin kortin ja oli toisaalta jopa huono omatunto että ihmiset vähistä rahoistaan antoivat meille hyvää hyvyyttään. :o :'( :-X

Mä olisin muuten tulkinnut vieraana tuon värssyn ihan varmasti siten, että hääpari toivoo lahjaksi rahaa.

Ja joo, itse aiheesta - mielestäni aika pöyristyttävää antaa sisaruksille aivan eriarvoiset lahjat. Toden totta tulkitsisin sen kettuiluna tai olettaisin, että vanhemmat ovat jostain suuttuneet/loukkaantuneet.

Link to comment
Share on other sites

Itsekin tulkitsen tuollaisen lauseen että rahaa pyytävät. Minusta tuosta lauseesta ei mitenkään ilmene selvästi se että te olisitte tarkoittaneet ainoastaan kortteja eli ei ihme että rahaa saitte. Itse olen sitä mieltä että jos ei "halua" mitään niin sitten lähetetään vain kutsu. Ei sinne tarvitse kirjoitella mitään ihme värssyjä.

Link to comment
Share on other sites

Guest WishfulThinking
No mutta sinähän oletkin vieras ihminen meille. Ne ihmiset jotka kutsun saivat, TUNTEVAT meidät ja tajusivat pointin, eli JOS lahjaa tuo, se kirjekuoressa toivotaan annettavan (HE TIETÄVÄT ETTEMME KAIPAA KRÄÄSÄÄ VAAN MAHD. LASKUIHIN JA YHTEISEEN HETKEEN PIENTÄ AVUSTUSTA.) mutta lahja/raha ei ole tärkein vaan ajatus ja se että ovat paikalla.

Juu, voi olla, että tuttu ihminen tulkitsee tekstiä vähän eri tavalla. Mutta eikös tuo lihavoitu osa nyt aika hyvin kerro, että kyllä teilläkin siellä jonkinlainen toive taustalla oli? Jos lahja-asialla ei ole itselle mitään merkitystä, eikö voisi jättää vaan koko asian mainitsematta, sillä eiköhän jokaisella vieraalla ole kuitenkin käytännössä mahdollisuus valita, tuoko hän itsensä vai sen lisäksi myös lahjan (tosin mun mielestä on hyvien tapojen vastaista mennä juhliin ilman minkäänlaista muistamista). Sori vaan, mutta mun mielestä on vähän hassua hehkuttaa, että "me emme kutsuneet ketään sillä periaattella, että haluamme sitä tai tätä" ja sitten seuraavassa lauseessa kertoa, millainen värssy kutsuun pistettiin, jotta vieraat toisivat mahdolliset lahjat kirjekuoressa. En ymmärrä, miten tämä käytäntö eroaa esimerkiksi lahjalistasta?

Link to comment
Share on other sites

Luulenpa, että omalta tulevalta anopiltani tulee 20 euron seteli. Toisaalta ei hänellä niin ole varaa, toisaalta hän ei todellakaan pidä tulevasta miniästään (mikään ei ole yhtä hyväksi pojalleen kuin hän itse).

Vähän sama tilanne... Tosin pahasti (ainakin tällähetkellä) näyttää, ettei anoppi edes tule olemaan läsnä häissämme..(ellei hänen mielensä puolessa toista vuodessa mitenkään muutu..) Että jos sieltä sattuu tulemaan 50€ niin varmaankin pyörryn järkytyksestä ja kehystän sen setelin seinälle. (tai otan ainakin valokopion siitä ja laitan seinälle.) Keskusteltiin miehen kanssa tuossa juuri aiheesta ja totesimme ykskantaan että iloinen olisin siitä 50€:stakin vaikka vanhemmat veljet saisi rantatontin heidän tilaltaan...

Mutta joo.. Muuten samoilla linjoilla monen kanssa siinä että varallisuudesta riippuen se on joko pieni tai iso. Itse tulen olemaan kiitollinen jokaisesta vieraasta joka häihimme tulee.. Jos he itse haluavat euron tai kaksi antaa olen todennäköisesti hyvin hämilläni ja hyvin kiitollinen.  :-X:-*

Link to comment
Share on other sites

En ole koko ketjua vielä ehtinyt lukea, mutta pakko kommentoida tähän väliin, että varakkailla ei mielestäni ole mitään velvollisuutta antaa kallista/arvokasta lahjaa!!  Ärsyttää, kun kuulee joidenkin etukäteen miettivän innoissaan, että miten arvokkaan lahjan varakas vieras tuo. Ei myöskään mielestäni ole oikein, että henkilö, jolle 20 e on iso summa, joutuu kuukausi tolkulla säästämään saadakseen kasaan lahjan, jonka "kehtaa" nykyaikana viedä. Jokainen antakoon omantuntonsa mukaan.

Olemme sulhon kanssa kumpikin ainoita lapsia, joten eriarvoisesta kohtelusta ei siinä mielessä ole kokemusta. Pikemminkin tunnen huonoa omaatuntoa, kun sekä oma äitini että tulevat appivanhemmat ostavat jatkuvasti jotain ja hyysäävät muutenkin. Kihlalahjaksi saimme äidiltäni n. 1000 € arvoisen lahjan ja sulhon vanhemmilta 2500 € arvoisen lahjan. En tosin koe näistä huonoa omaatuntoa, koska he kokivat ne sopiviksi.

Vanhempamme maksavat myös häämme ja ovat jo tuhanteen kertaan kysyneet, mitä haluamma lahjaksi. Emme todellakaan tiedä ja heidän mielestä juhlat ei ole mikään lahja. Tilanne on yhtä aikaa ihana ja ikävä!  :-/

Muuten haluen vielä todeta, että emme varsinaisesti halua häälahjaksi mitään materiaa. Lahjalistoihin en lämpeä, joten jokainen tuokoon, mitä parhaaksi katsoo. Kun pari vuotta sitten menimme kihloihin, emmekä pitäneet juhlia kuin muutamalle kaverille, saimme silti kasapäin todella kivoja lahjoja sukulaisilta.

Tälläisessa tilanteessa kuin tulevan mieheni kanssa elämme, toivon lahjaksi läsnäoloa ja hyvää tunnelmaa, sekä tietysti auringonpaistetta!  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onnenomaa lainaten, tässä ketjussa on taas hiukkasen eksytty aiheesta...

Lainaan itseäni aiempaa ketjusta.

...jos oisit lukenu aikasempia viestejä, oisit huomannu että iso osa lukijoista on älähtänyt sitä että toiselle veljelle on annettu pala metsää (koolla ei sinänsä ole väliä, kovin pienen pientä plänttiä kun hullukaan ei emätilasta lähde lohkomaan, ja ainakin se metsä minkä me ostimme sukupolvenvaihdossa oli keskimäärin 2400 EUROA per hehtaari (eli siis pläntti kokoa 100 m x 100 m) Metsänhoitoyhdistyksen virallisen arvion mukaan... että todella kallis lahja toiselle veljelle annettu alkuperäisellä kirjoittajalla) ja toiselle veljelle oli annettu vaan se 50 e.

Eli lahjojen epätasaisuudesta suurin älähdys. >:( ;D

Kysymys ei siis ole siitä onko 50 e suuri raha vai ei ja että ollaan kiittämättömiä vaan appivanhempien (päin naamaa kettuilusta) harrastamasta lasten eriarvoistamisesta.

Nim. Maksettu muut sisarukset sukutilalta ulos ja verottaja kuppasi vielä sen jälkeen liki 20 000 e lahja- ja perintöveroa silti vaikka käyvät hinnat olivat koko höskästä. Eli korjaan, meidän metsä tuli maksamaan YLI 2400 EUROA /hehtaari. Näin jälkikäteen korjaten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mielestäni rahalahjat on aina hankalia. Mielestäni tuo 50€summa kannattaa suhteuttaa muihion lahjoihin jota olette saanett appivanhemmiltasi. Jos joulu tms. lahjat ovat olleet arvoltaan selkeästi kalliimpia niin sitten koittaisin jotenkin kohteliaasti tiedustella sattuiko joku moka jossain vaiheessa. Mutta jos lahjat ovat muutenkin oleet 20€tuntumassa niin siihen suhteutettuna tuo on ihan ok lahja. Ymmärrän kyllä ihmetyksenne.

Itselläni on tilanne että mieheni mummolla on varaa laittaa lahjoihin paljonkin rahaa ja mieheni sai synttärilahjaksi 100€ häneltä ja taas omalla mummollani ei ole samanlaista mahdollisuutta laittaa rahaa ja hänen laittamansa 30€ oli jo suurisumma mielestämme.  

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä on vähän kohtuutonta porata täällä kun "he antoivat vaan 50 euroo häälahjaksi"...

Mitäs jos heillä ei ollut varaa antaa enempää?

Mua ei ainakaan liikuta pätkän vertaa kuinka paljon joku antaa rahaa lahjaksi, antakoon vaikka 10 euroa!! En minä mene naimisiin lahjojen ja rahan takia!!

Voisi välillä tuijotella muutakin kuin omaa napaansa. Jep.

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä on vähän kohtuutonta porata täällä kun "he antoivat vaan 50 euroo häälahjaksi"...

Mitäs jos heillä ei ollut varaa antaa enempää?

Kannattaisi ennen kommentointia lukea aiheen aloittaneen henkilön kolmas tai neljäs viesti, jossa ihmeteltiin, miksi toiselle veljeksistä annettiin häälahjaksi metsäpalsta ja toiselle 50 euroa... Kyse ei siis ole rahalahjan pienuudesta vaan siitä, etteivät vanhemmat ole kohdelleet lapsiaan tasapuolisesti!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Olenpa jostain lukenut, että sopiva summa häälahjaksi tai lahjan arvoksi on se, jonka olettaa olevan yhden henkilön osallistumiskustannukset häihin. Eli jos on luvassa prameat häät niin voisi ajatella, että häiden maksajat ovat budjetoineet n. 50€/hlö.

Itse näihin pk-seudun hintoihn tottuneena laskeskelin, että tuttaviemme häät Pohjanmaalla maksavat n. 50 /hlö. Niinpä annoimme sulhon kanssa yhteensä 100€ heille lahjaksi. Jälkeenpäin kuulimme, että antamamme summa oli paljon enemmän kuin mitä esim. nelihenkiset perheet antoivat. Silloin vähän nolotti, sillä ei ole kiva, kun ihmiset luulevat että rahoilla pröystäillään. Tuo 100€ haukkasi kuitenkin ison loven meidän lomakassaan :-/

Jos siis aikoo noudattaa yllä olevaa sääntöä, niin kannattaa vähän koettaa perehtyä paikkakunnan hintatasoon ja miettiä, onko paikalla pitopalvelu vai onko juhlatila ravintola, joss yksi pullo viiniä kustantaa 30€...

Että tällaista vaan mietiskelin:)

Link to comment
Share on other sites

mä luin tätä ketjua ennen omia häitäni jotka olivat siis eilen!

huhhhuttelin kaasolleni tuota ketju aloittajan viestiä,niin uskomatonta!

ja nyt saankin itse kertoa meidän lahjasta ihanilta appiksilta. ::)

anoppi kysy jokin aika site mitä tykkään nykyajan ryijystä,sanoin etten tykkää,

touhotti asiasta kuitenki,näytti kaavoja ja mitä värejä ryijyyn tulis,

keskustelu loppu niin et sanoin etten tiedä minne meillä haluisin ryijyn laittaa.

anoppi tähän että mieti asiaa.kuvittelin et sanoin aika selvällä suomen kielellä

ettei meille ikipävänä tuu ryijyä seinälle.

myös mies oli samaa mieltä että ne on pölynkerääjiä eikä sovi meidän sisutukseen

ja oli itekki sanonu äitilleen että ryijyä ei tarvi tehdä.

no eilen meinas silmät pudota päästä kun se kauhistus oli lahjapöydällä!! :o :o :o

kaiken huippu ettei miehen vanhemmilta tullu mitään muuta lahjaa.

mun vanhemmiilta tuli tosi iso summa rahaa. ollaan saatu kihlalahjaksikin anoppilasta arvokkaampia

lahjoja kun tuo v*tun ryijy ettei se ole kyllä rahasta kiinni. >:( >:( onhan siinä varmasti menny aikaa,anoppi oli kertonu vieraille kuinka se on sitä tehny sormet kipeenä.ihan sama,se tiesi ettei me sitä haluttu,se ei asiaa

tuu muuttamaan mihinkää että ryijy pysyy ikuisesti meidän varastossa. >:( >:(

Link to comment
Share on other sites

me maksamme häämme itse, ilman vanhempien avustusta ja tiedän jo etukäteen, että minun vanhemmiltani on turha odottaa lahjaa ollenkaan, sillä heillä ei ole siihen varaa. ja sulhasen vanhemmat eivät anna mitään, vaikka rahaa olisi.

mutta hei se on elämää, eihän naimisiin lahjojen takia mennä, emme me ainakaan....sitä paitsi minä en tuon isompaa summaa edes odota yhdeltäkään vieraalta.

50 € on minun mielestäni iso raha. :)

eriarvoisessa asemassa olemme mekin, mieheni veljet saavat vanhemmiltaan kaiken mitä haluavat, me emme edes lapsen lapsille syyskenkiä, ehkä huono esimerkki, mut sama tarkoitus kuitenkin.

Link to comment
Share on other sites

Miksi kaikki (no melkein) tässä ketjussa vain sanovat, että kyllä siihen 50€ seteliin pitää olla tyytyväinen, ja kyllä se on iso raha ja ei saa olla kiittämätön. Ihme saivartelua. KUN EIHÄN TÄSSÄ OLLUT KYSE SIITÄ!! Vaan siitä, että aloittajan miehen veljet olivat saaneet törkeän paljon isommat häälahjat kuin aloittaja miehineen. Eli tässä ketjussa puhutaan lasten eriarvoistamisesta, eikä siitä, mikä on iso raha kenellekin. Jos omat vanhempani tai appivanhempani tekisivät noin, olisin varmasti loukkaantunut, ja minusta tuntuisi etten olisi heille yhtä tärkeä kuin muut sisarukset, eikä meidän naimisiin meno olisi yhtään niin suuri juttu heille kuin muiden sisarusten. Rahan tai lahjan arvolla ei siis nyt ole merkitystä.

Ja moni on sanonut ettei mene naimisiin lahjojen takia. No kuka muka on menossa??? Tuskin kukaan järjestää kalliita häitä sen takia että sitten saa lahjoja/rahaa, enemmän siinä nettoaa jos antaa itselleen lahjaksi kaikki ne rahat mitä häiden järjestelyyn menisi.

Miukulainen-84 kirjoitti: "Itse tulen olemaan kiitollinen jokaisesta vieraasta joka häihimme tulee.. Jos he itse haluavat euron tai kaksi antaa olen todennäköisesti hyvin hämilläni ja hyvin kiitollinen."

No kyllä minäkin olisin hämilläni jos joltain vieraalta saisimme kokonaista euron. Ei sellaista voi antaa häälahjaksi, tai en ainakaan itse ikinä veisi. Jos rahat olisivat oikeasti loppu, veisin ennemmin itsetehdyn kauniin kortin ja jotain muuta, mitä hankkiessa tai tehdessä olisin selvästi ajatellut hääparia, vaikka rahallinen arvo olisikin mitätön. Ketjun aloittajakin olisi voinut ilahtua paljon enemmän rahallisesti pienestä mutta juuri heille ajatellusta lahjasta kuin tuosta viisikymppisestä, josta tulee ainakin minulle mieleen se, että appivanhemmat ovat ennen hääjuhlaa apen povarin setelitukosta kaivaneet viiskymppisen, kun eivät muuhunkaan jaksaneet panostaa. Ihan näin kärjistetysti.. ;D

Link to comment
Share on other sites

Miksi kaikki (no melkein) tässä ketjussa vain sanovat, että kyllä siihen 50€ seteliin pitää olla tyytyväinen, ja kyllä se on iso raha ja ei saa olla kiittämätön.

Todennäköisesti siksi, että yhdistelmä häät+rahalahjat on melkoisen kuuma peruna ja jossain määrin tabu, joten kun alkaa lukea keskustelua, jossa esiintyvät asiasanat häät, lahjaksi rahaa ja tyytymätön, on suuri osa ihmisistä kykenemätön enää sen jälkeen lukemaan tarkemmin taustoja, vaan tunnetaan tarvetta toistaa häät eivät ole rahastusta ja x euroa on jollekin iso raha -tyyppisiä lauseita miettimättä oliko siitä loppujen lopuksi edes kyse.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Miksi kaikki (no melkein) tässä ketjussa vain sanovat, että kyllä siihen 50[ch8364] seteliin pitää olla tyytyväinen, ja kyllä se on iso raha ja ei saa olla kiittämätön. Ihme saivartelua. KUN EIHÄN TÄSSÄ OLLUT KYSE SIITÄ!! Vaan siitä, että aloittajan miehen veljet olivat saaneet törkeän paljon isommat häälahjat kuin aloittaja miehineen. Eli tässä ketjussa puhutaan lasten eriarvoistamisesta, eikä siitä, mikä on iso raha kenellekin. Jos omat vanhempani tai appivanhempani tekisivät noin, olisin varmasti loukkaantunut, ja minusta tuntuisi etten olisi heille yhtä tärkeä kuin muille sisaruksille, eikä meidän naimisiin meno olisi yhtään niin suuri juttu heille kuin muiden sisarusten. Rahan tai lahjan arvolla ei siis nyt ole merkitystä.

Ja moni on sanonut ettei mene naimisiin lahjojen takia. No kuka muka on menossa??? Tuskin kukaan järjestää kalliita häitä sen takia että sitten saa lahjoja/rahaa, enemmän siinä nettoaa jos antaa itselleen lahjaksi kaikki ne rahat mitä häiden järjestelyyn menisi.

Miukulainen-84 kirjoitti: "Itse tulen olemaan kiitollinen jokaisesta vieraasta joka häihimme tulee.. Jos he itse haluavat euron tai kaksi antaa olen todennäköisesti hyvin hämilläni ja hyvin kiitollinen."

No kyllä minäkin olisin hämilläni jos joltain vieraalta saisimme kokonaista euron. Ei sellaista voi antaa häälahjaksi, tai en ainakaan itse ikinä veisi. Jos rahat olisivat oikeasti loppu, veisin ennemmin itsetehdyn kauniin kortin ja jotain muuta, mitä hankkiessa tai tehdessä olisin selvästi ajatellut hääparia, vaikka rahallinen arvo olisikin mitätön. Ketjun aloittajakin olisi voinut ilahtua paljon enemmän rahallisesti pienestä mutta juuri heille ajatellusta lahjasta kuin tuosta viisikymppisestä, josta tulee ainakin minulle mieleen se, että appivanhemmat ovat ennen hääjuhlaa apen povarin setelitukosta kaivaneet viiskymppisen, kun eivät muuhunkaan jaksaneet panostaa. Ihan näin kärjistetysti.. ;D

täysin samaa mieltä!

Link to comment
Share on other sites

No ohhoh! Kyllä mun mielestä 50 euroa omalle pojalle ja tämän puolisolle on todella vähän, varsinkaan kun kustannuksiinkaan ei ole osallistuttu! Paljonko teillä mahtoi maksaa hääateria per henki? Meidän häissä tuolla summalla ei edes söisi kaksi ihmistä...

Mua itseäni harmittaa aika paljon se, että miehen vanhemmat eivät aio osallistua ollenkaan meidän häiden kustannuksiin, vaan mun vanhemmat maksaa ne suusimmaksi osaksi ja sitten itse maksetaan myös jotain. Miehen puolelta on tulossa kuitenkin noin kaksinkertainen määrä häävieraita meidän sukuun nähden, koska heidän mielestään kaikki serkut (nekin joihin ei ole pidetty vuosiin yhteyttä) on kutsuttava. Kaikilla serkuilla on puolisot ja jo isoja lapsia, kun taas mun puolen serkut on naimattomia ja lapsettomia nuoria ihmisiä. Tästäkin syystä jo odotan ja toivon, että appivanhemmilta tulee sitten edes kunnollinen lahja tai rahasumma, josta on enemmän hyötyä, kun kahdeksi kauppareissuksi...

Link to comment
Share on other sites

Sitä paitsi... 20 euroa voi olla jollekulle iso summa rahaa, mutta meillä tuo summa menee yleensä päivän ruokaostoksiin, jos edes riittää... se ei ole enää nykypäivänä iso raha. ja siis kysymyshän ei ollut siitä, että onko se iso summa vai ei, mutta halusin tuoda tämän tosiasian vain ilmi, niille jotka päivittelevät, kuinka 50 euroa voi jollekulle olla iso raha, jotkut puhuivat myös 20 eurosta...Mutta, noh niin, tää nyt vaan on yhen henkilön mielipide asiasta...

Link to comment
Share on other sites

No ohhoh! Kyllä mun mielestä 50 euroa omalle pojalle ja tämän puolisolle on todella vähän, varsinkaan kun kustannuksiinkaan ei ole osallistuttu! Paljonko teillä mahtoi maksaa hääateria per henki? Meidän häissä tuolla summalla ei edes söisi kaksi ihmistä...

Mua itseäni harmittaa aika paljon se, että miehen vanhemmat eivät aio osallistua ollenkaan meidän häiden kustannuksiin, vaan mun vanhemmat maksaa ne suusimmaksi osaksi ja sitten itse maksetaan myös jotain. Miehen puolelta on tulossa kuitenkin noin kaksinkertainen määrä häävieraita meidän sukuun nähden, koska heidän mielestään kaikki serkut (nekin joihin ei ole pidetty vuosiin yhteyttä) on kutsuttava. Kaikilla serkuilla on puolisot ja jo isoja lapsia, kun taas mun puolen serkut on naimattomia ja lapsettomia nuoria ihmisiä. Tästäkin syystä jo odotan ja toivon, että appivanhemmilta tulee sitten edes kunnollinen lahja tai rahasumma, josta on enemmän hyötyä, kun kahdeksi kauppareissuksi...

Miksi miehen vanhempien pitäisi maksaa jotakin sun ja miehesi häistä? Tai miksi tarvitsee kutsua kaikki kumminkaimat lapsineen, jos ette ole edes missään tekemisissä? Varsinkin jos miehesi puolelta ei kukaan availe kukkaronnyörejään niin ei pitäisi juurikaan olla sanavaltaa kutsuttaviinkaan. Sanotte että koska itse maksatte, te päätätte ketä tulee. Ja jos anoppi tahtoo serkkuja mukaan niin se tekee anopille sitten 50 egee per serkku. Eikä mun mielestä heillä ole mitään velvollisuutta hankkia mitään isoa häälahjaakaan, tosin et kertonut, ovatko he vähävaraisia vai eivät. Eri asia tietysti jos appivanhemmilla on rahaa kuin roskaa eivätkä silti halua muistaa paria kupposta kummemmalla. Mutta olemme ottaneet sen linjan budjetissa, että pidämme sellaiset häät mihin on varaa, ja jos joku haluaa avustaa, niin hyvä. Ennemmin näytän että pärjäämme ilmankin.. ::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...